Perätilassa vai

raivotarjonnassa?

moi sellaista kyselen

Teillä joilla vauva ollut/ on perätilassa, niin missä tunnette yleensä potkut tai vauvan hikka?
Onko potkut ollut ylävastassa vai alavatsassa?

Itsellä luulin että vauva oli rt-asennossa (niin ainakin on mulle kerrottu nyt kuukauden tuolla neuvolassa) Mutta enpä nyt ole varma että onko se kuitenkin vai ei. Hoitajakin ei ollut varma asiasta viimeksi ku kävin neuvolassa.
Olen tuntenut potkut/liikkeet oikealla kyljellä. Hikka tuntuu todella alhaalla, yleensä vasemmalle puolella. Mutta nyt on ollut pari viikko navan kohdalla ihan tyhjä, siis ku painaa niin se alue on ihan pehmeä. Ja navan yläpuolella on aika kova, vähän niinku pieni pallo. Olen luulin että se on peppu mutta voiko se kuitenkin olla pää?

6

1071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2perätila vauvaa

Mulla kaksi tyttöä.Molemmat olivat perätilassa.Esikoiseni pullisti selkeästi päätään ylävatsasta "ulos".Toisessa raskaudessa en osannu sanoa oliko ylhäällä pää vai peppu mutta niinkuin edellisessä raskaudessa en tuntenut ollenkaan potkuja.Kädet räpelsivät milloin missäkin ja kääntyilyä mutta ei nasevia potkuja ollenkaan.Hikka tuntui vaihtelevasti navan kohdalla,välillä alempana,välillä ylempänä.Sen perusteella en olisi voinut arvailla kumminpäin olivat.Lääkärin tarkastuksessa epäili perätilaa esikoisen odotuksessa ja niin menin ultraan tarkistukseen.Yritettiin kääntää,mutta ei onnistunu.Toisessa odotuksessa oli tarkastus ultralla pienen koon takia missä huomattiin perätila.

• tunsin

selvästi alavatsassa. Hikasta en muista... Tunsin myös ainakin ihan loppuviikoilla vauvan pään selvästi ylävatsassa, oli kova ja pyöreä.

• Piipsu

Morjens!

Meitin vaavi on perätilassa ollut koko ajan. Pää tuntuu navan molemmin puolin vuorotellen ja hauskaa kun se koittaa puskea päätään ulos masusta vatsanpeitteiden läpi, se ei satu. Potkut taas tuntuu aivan alavatsalla, pissarakko on kovilla, samoin peräsuoli. Kaikista kurjinta on kun muksu potkii kohdunsuulle, se sattuu välillä todella paljon, oikein vihloo. Hikka tuntuu kans just tossa häpyluun yläpuolella.

• hrmm..

apuuva... onkohan sittenkin perätilassa?
        huolestuttaa niin ettei jaksaisi odottaa keskiviikkoon asti.

• vauvan

hikka tuntuu, kun en osaa ainakaan erottaa??

• Piipsu
        vauvan kirjoitti:

hikka tuntuu, kun en osaa ainakaan erottaa??

Todellakin sitä on hieman vaikea selittää miltä hikka tuntuu mutta itse sanoisin että se on aikas lähellä elohiiren tuntuinen. Sillai nöpöttää vähän väliä jonku aikaa, kyllä sen erottaa jos se hikkaa on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe