hamsterin

peseminen

tuota voiko hamsterin pestä niinku jossain lavuaarssa? ja kannaattako sitä pikkuista pestä?
oon aika uusi näissä hamsteri asioissa..

5

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suski87

Hamstertin voi kyllä pestä, mutta siihen ei ole syytä ryhtyä ellei hamsteri ole todella likainen. Useimmiten hamsteri kykenee puhdistamaan turkkinsa täysin itse. Hamsteri vilustuu märkänä hyvin herkästi, joten turhaa pesua on syytä välttää.

• Hamsteria ei saa pestä, koska sen turkki kuivuu hitaasti ja hamsteri vilustuu helposti. Hamsteri on eläin, joka pitää itse huolta puhtaudestaan. Jos sen turkissa on kuitenkin jotakin likaa, jota se ei itse saa pois (esim. jos sillä on ripuli), niin silloin sitä voi pyyhkiä kostealla pyyhkeellä ja kuivattava huolellisesti. Juoskevan veden alle hamsteria ei saa koskaan laittaa.

Kääpiöuroksilla on mahassa hajurauhanen, joka saattaa joskus likaantua (kellertävä). Jos sitä ei puhdista, se tulehtuu. Hajurauhanen puhdistettaan laskemalla lavuaarin pohjalle sentin verran lämmintä vettä ja päästämällä hamsteri siihen liottamaan mahaansa. Kun lika on pehmennyt, sen saa hajurauhasesta helposti pois pumpulipuikolla. Tämän jälkeen hamsteri on kuivattava hyvin.

• ....

kiitos paljon!

• tiätää

Hups caps lock pohjassa...

Pesen hamsuani noin kerran viikossa se tarvistee sen, koska on noin 3 vuotta vanha ja saa liikuntaa VAIN uimalla... ei nähkääs jaksa poistua pesästä..

ehkä siinä on pitkän iän salaisuus...

• Mä vaan.
        tiätää kirjoitti:

Hups caps lock pohjassa...

Pesen hamsuani noin kerran viikossa se tarvistee sen, koska on noin 3 vuotta vanha ja saa liikuntaa VAIN uimalla... ei nähkääs jaksa poistua pesästä..

ehkä siinä on pitkän iän salaisuus...

Toivon että olet trolli, "tiätää".
        Hamsteri ei tarvitse koskaan vesipesua, vaan se putsaa itse itsensä. Kuten Tiinu ja suski87 puhuivatkin, täyttä totta.
        Hamsteri ui todella, todella harvoin luonnossakaan - sehän elää AAVIKOLLA! Miksi helkkarissa sen pitäisi harrastaa uimista vankeudessa???
        Suosittelen että hankit eläimestä OIKEAA tietoa ennenkuin hankit sellaisen ja RÄÄKKÄÄT sitä noin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      129
      4313
    2. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      39
      3268
    3. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2433
    4. KÄVELYTREFFIT ?

Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo
      Ikävä
      208
      1475
    5. Mies pelkää mahdollista raskautta

Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j
      Sinkut
      211
      1089
    6. Kiikkustuoli

Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa
      80 plus
      158
      1069
    7. Ihana M nainen

Ihana M nainen. Nainen kuin unelma.
      Ikävä
      68
      1014
    8. Ei me olla sielunkumppaneita

jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v
      Ikävä
      17
      979
    9. Hevosmies kylän kunnioitettu herra

Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka
      Hyrynsalmi
      21
      936
    10. En elä täällä vaan oikeassa elämässä

Jos ihmissuhde kaatuu siihen, mitä täällä palstalla kuvitellaan ja väännetään, silloin ongelma ei ole minussa vaan luott
      Ikävä
      127
      802
    Aihe