tuota voiko hamsterin pestä niinku jossain lavuaarssa? ja kannaattako sitä pikkuista pestä?
oon aika uusi näissä hamsteri asioissa..
hamsterin
5
310
Vastaukset
- suski87
Hamstertin voi kyllä pestä, mutta siihen ei ole syytä ryhtyä ellei hamsteri ole todella likainen. Useimmiten hamsteri kykenee puhdistamaan turkkinsa täysin itse. Hamsteri vilustuu märkänä hyvin herkästi, joten turhaa pesua on syytä välttää.
Hamsteria ei saa pestä, koska sen turkki kuivuu hitaasti ja hamsteri vilustuu helposti. Hamsteri on eläin, joka pitää itse huolta puhtaudestaan. Jos sen turkissa on kuitenkin jotakin likaa, jota se ei itse saa pois (esim. jos sillä on ripuli), niin silloin sitä voi pyyhkiä kostealla pyyhkeellä ja kuivattava huolellisesti. Juoskevan veden alle hamsteria ei saa koskaan laittaa.
Kääpiöuroksilla on mahassa hajurauhanen, joka saattaa joskus likaantua (kellertävä). Jos sitä ei puhdista, se tulehtuu. Hajurauhanen puhdistettaan laskemalla lavuaarin pohjalle sentin verran lämmintä vettä ja päästämällä hamsteri siihen liottamaan mahaansa. Kun lika on pehmennyt, sen saa hajurauhasesta helposti pois pumpulipuikolla. Tämän jälkeen hamsteri on kuivattava hyvin.- ....
kiitos paljon!
- tiätää
Hups caps lock pohjassa...
Pesen hamsuani noin kerran viikossa se tarvistee sen, koska on noin 3 vuotta vanha ja saa liikuntaa VAIN uimalla... ei nähkääs jaksa poistua pesästä..
ehkä siinä on pitkän iän salaisuus... - Mä vaan.
tiätää kirjoitti:
Hups caps lock pohjassa...
Pesen hamsuani noin kerran viikossa se tarvistee sen, koska on noin 3 vuotta vanha ja saa liikuntaa VAIN uimalla... ei nähkääs jaksa poistua pesästä..
ehkä siinä on pitkän iän salaisuus...Toivon että olet trolli, "tiätää".
Hamsteri ei tarvitse koskaan vesipesua, vaan se putsaa itse itsensä. Kuten Tiinu ja suski87 puhuivatkin, täyttä totta.
Hamsteri ui todella, todella harvoin luonnossakaan - sehän elää AAVIKOLLA! Miksi helkkarissa sen pitäisi harrastaa uimista vankeudessa???
Suosittelen että hankit eläimestä OIKEAA tietoa ennenkuin hankit sellaisen ja RÄÄKKÄÄT sitä noin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292178
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261718Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121319Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701211Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121177- 88992
- 83866
- 17857
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16761Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107701