Urheilukalastajien...

Urheilukalastajien paapominen johtaa luontaisten kalalajiemme elintilan ja lisääntymismahdollisuuksien pienenemiseen?

Evämakkara, kuten muutkin Suomen luontoon kuulumattomat lajit tulisi pyrkiä hävittämään keinolla millä hyvänsä. Evämakkaran kohdalla toimenpide olisi jopa helppo, lopetettaisiin vain istutukset.

37

1505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feromoni

      ja ehdottomasti urheilumetsästys myös.

      Huvikseen eläinten ammuskelu on vielä kuvottavampaa kuin ongella istuminen...

      • tosionkin

        Kasvatettais vaan hamppua muita höpöheiniä.
        Saa meinaan paremmat fibat kuin ongella.


      • KOKEMAAN

        Sitä hätää ja tuskaa, minkä aiheuttaa susilauman hyökkäys hirvilauman vasojen kimppuun.

        Ne aloittavat silmittömän repimisen, vaikka eläin ei ole edes kuollut. Suolet ja jänteet revitään, vielä hirven juostessa irti ja se joutuu kuuntelemaan petolauman rähinää kauhun vallassa samalla kun sitä revitään kappaleiksi.

        Mikä helevetin idioottimaisuus ja täystollous on iskeny joihinkin tyypeihin, kun tuntuvat nauttivan siitä, että pedot repivät heikompia, niiden edes kuolematta, ennenkuin veri on juossut liian vähiin.

        Kyllä ampuminen on täysin armollista, petoihin verrattuna. Se on varma juttu.


      • 77664433
        KOKEMAAN kirjoitti:

        Sitä hätää ja tuskaa, minkä aiheuttaa susilauman hyökkäys hirvilauman vasojen kimppuun.

        Ne aloittavat silmittömän repimisen, vaikka eläin ei ole edes kuollut. Suolet ja jänteet revitään, vielä hirven juostessa irti ja se joutuu kuuntelemaan petolauman rähinää kauhun vallassa samalla kun sitä revitään kappaleiksi.

        Mikä helevetin idioottimaisuus ja täystollous on iskeny joihinkin tyypeihin, kun tuntuvat nauttivan siitä, että pedot repivät heikompia, niiden edes kuolematta, ennenkuin veri on juossut liian vähiin.

        Kyllä ampuminen on täysin armollista, petoihin verrattuna. Se on varma juttu.

        sohelletaan juoksevaa hirveä paisteille ja suolille ja sitten jäljitetään hitaasti kuolevaa raanakkoa.

        Kyllä nämä tiedetään, turha sönköttää yhtään mitään...


      • vai että
        77664433 kirjoitti:

        sohelletaan juoksevaa hirveä paisteille ja suolille ja sitten jäljitetään hitaasti kuolevaa raanakkoa.

        Kyllä nämä tiedetään, turha sönköttää yhtään mitään...

        sinäkö sen tietäisit?Nämä ovat liian vaikeita asioita teikäläisille.Serkkupoikasi voi olla oikeassakin että noinkin voi käydä mutta erittäin harvoin.Hukille se ei käy erittäin harvoin vaan erittäin usein.Kuten edellä viittasin näitten asioitten erittely ei kylläkään onnistu tylsämielisiltä.


      • mitähän

        repäiseviä huveja sinulla onkaan?Meneehän se aika tietysti hirvitornien ympärillä pyöriessäkin pienessä kaasussa.


      • &&&%%%""
        vai että kirjoitti:

        sinäkö sen tietäisit?Nämä ovat liian vaikeita asioita teikäläisille.Serkkupoikasi voi olla oikeassakin että noinkin voi käydä mutta erittäin harvoin.Hukille se ei käy erittäin harvoin vaan erittäin usein.Kuten edellä viittasin näitten asioitten erittely ei kylläkään onnistu tylsämielisiltä.

        on poju kuule näitä asioita tullut nähtyä kuin sinä eläessässi pimpankarvoja.

        Jotkut vaan tietää nämä asiat ja jotkut räkänokat vain luulee tietävänsä. Kasvatappa ensin sitä partaa ja tule sitten sedille kertomaan miten onnistui...


      • ollut
        &&&%%%"" kirjoitti:

        on poju kuule näitä asioita tullut nähtyä kuin sinä eläessässi pimpankarvoja.

        Jotkut vaan tietää nämä asiat ja jotkut räkänokat vain luulee tietävänsä. Kasvatappa ensin sitä partaa ja tule sitten sedille kertomaan miten onnistui...

        ensimmäinen kerta kun lyöt päätäsi seinään.Se on helppokin huomata.Älä suotta muille turise jos ei parta kasva.Maailma on paljon suurempi kuin alue oman kirkonkylän sisällä ja elämä oman kylän ulkopuolella on paljon monimutkaisempaa kuin että sitä voisi verrata omaansa.On tosi että jotkut ovat päteviä.Useimmat vain niin kuvittelevat.Yritä jotenkin pärjätä vaikka kuulutkin tuohon viimeiseen ryhmään.


      • 54310
        ollut kirjoitti:

        ensimmäinen kerta kun lyöt päätäsi seinään.Se on helppokin huomata.Älä suotta muille turise jos ei parta kasva.Maailma on paljon suurempi kuin alue oman kirkonkylän sisällä ja elämä oman kylän ulkopuolella on paljon monimutkaisempaa kuin että sitä voisi verrata omaansa.On tosi että jotkut ovat päteviä.Useimmat vain niin kuvittelevat.Yritä jotenkin pärjätä vaikka kuulutkin tuohon viimeiseen ryhmään.

        rupesi naurattamaan; poikulihan vallan uhoaa!

        Mees kuule pyytään äidiltäs viikkkorahat ja osta vaikka karkkipussi lohdutukseksi...

        ;DDD


      • taitaakin
        54310 kirjoitti:

        rupesi naurattamaan; poikulihan vallan uhoaa!

        Mees kuule pyytään äidiltäs viikkkorahat ja osta vaikka karkkipussi lohdutukseksi...

        ;DDD

        jo ollakin vanhus,vai olisiko oireet tulleet tavallista aikaisemmin.Olet onnellisessa asemassa kun sinullakin on täällä paikka missä voit itseäsi kehuskella.Kotikarsinan ulkopuolella siihen ei ole mahdollisuuksia.Minulla on ihan sellainen tunne että sinulla hyvin harvoin on mahdollisuuksia edes hymyilyyn.


      • enemmän
        54310 kirjoitti:

        rupesi naurattamaan; poikulihan vallan uhoaa!

        Mees kuule pyytään äidiltäs viikkkorahat ja osta vaikka karkkipussi lohdutukseksi...

        ;DDD

        tai vähemmän sairaalloinen ajattelusi nuorisosta puoltaa ajatusta että voisit olla jonkinlainen vahti joka on joutunut tunnollisena tehtävilleen juoksentelemaan nuorten poikien perässä pitkin metsiä.

        Nuo erilaiset vahtitehtävät ovatkin vähemmän lahjakkaitten eläkeläisten suuressa suosiossa.Saahan siinä vielä pienen viimeisen mahdollisuuden yrittää toteuttaa itseään kun ei siihen aikaisemmin ole pystynyt.Ja voihan niitten kuvitella olevan melkein poliisin tehtäviin verrattavia.Kalavahdiksi etenkin mielellään valitaankin omaa ajattelukykyä vailla olevia typeryksiä.

        Äidin helmoissa pyörimisestä mahtaa sinulla olla lyhyempi aika kuin minulla.On kovastikin mahdollista että kädestä suuhun eläminen on paljon tutumpaa sinulle kuin minulle.Minulla saattaa olla paljon sellaista joka sinulle jää unelmaksi.Koko käyttäytymisesi suorastaan huokuu tyhmyyttä.


      • setä neuvoo
        enemmän kirjoitti:

        tai vähemmän sairaalloinen ajattelusi nuorisosta puoltaa ajatusta että voisit olla jonkinlainen vahti joka on joutunut tunnollisena tehtävilleen juoksentelemaan nuorten poikien perässä pitkin metsiä.

        Nuo erilaiset vahtitehtävät ovatkin vähemmän lahjakkaitten eläkeläisten suuressa suosiossa.Saahan siinä vielä pienen viimeisen mahdollisuuden yrittää toteuttaa itseään kun ei siihen aikaisemmin ole pystynyt.Ja voihan niitten kuvitella olevan melkein poliisin tehtäviin verrattavia.Kalavahdiksi etenkin mielellään valitaankin omaa ajattelukykyä vailla olevia typeryksiä.

        Äidin helmoissa pyörimisestä mahtaa sinulla olla lyhyempi aika kuin minulla.On kovastikin mahdollista että kädestä suuhun eläminen on paljon tutumpaa sinulle kuin minulle.Minulla saattaa olla paljon sellaista joka sinulle jää unelmaksi.Koko käyttäytymisesi suorastaan huokuu tyhmyyttä.

        Heehheeeeee...

        Ahistaako poikulia? Onko pleikkari mennyt rikki kun noin riepoo?

        Voi jumalauta että joku typeryytensä vielä toitottaa näkyville. Eikö itsensä munaamisella ole mitään rajaa?

        Mees nukkumaan, huomenna on koulupäivä, opit siellä paljon jänniä uusia asioita ja jonain päivänä kasvat aikuiseksi. (Huohhh.)


    • hullujasi

      vai jotta johtaa urheilukalastajien paapominen luontaisten kalalajiemme lisääntymismahdollisuuksien pienenemiseen??

      saanen nauraa...täysimittainen teollistunut ammattikalastuskaan ei ole pystynyt heikentämään kalakantoja vaan kalakannat ovat loistvat.

      mm.silakkaa on kalastettu todella tehokkaasti-50luvulta lähtien ja isoja uusia moderneja troolareita hankittu juuri siksi että kalaa on pysyvästi meressä hyvin ja itse asiassa viime vuosina silakkakannat ovat olleet todella hyvät.ne poistavat joka päivä miljoonia kiloja kalaa merestä,mutta se on vain murto osa siihen nähden mitä meri tuottaa vuosittain lisää.eli kalastus on kestävällä pohjalla.

      mikään muu tuskin on niin tuottoisa pelto kuin meri.

      monella kalalajilla tarvitaan vuosikymmenessä vain yksi hyvin onnistunut kutu ja meri on täynnä kalaa.

      kalaa meressä on mutta ongelma on se että tarvittaisiin ammattikalastajia lisää jotta voisimme tätä uusiutuvaa luonnonvaraa hyödyntää ja tarjota kuluttajille monipuolinen kalatiski kuten mm.norjassa ja islannissa sekä tanskassa.

      liiallista kalastusta tapahtuu maailmalla mutta ei koko itämeren alueella laisinkaan.

      mutta että olet huolissasi että virvelimiehet muka haittaisi kalojen lisääntymistä,hah hah..olet pahasti hakoteillä.asian vaikutus on sama kuin pölyhiukkanen suomen pinta-alaan nähden.

      tälläistä tekstiä syntyy kun asioista puhuu asiantuntematon.

      terveisin:kalatalousneuvoja suomesta

      • Evämakkarasta oli kysymys, eikä itse kalastajista.

        Heitä voltti.


      • hyväää
        k0rh0nen kirjoitti:

        Evämakkarasta oli kysymys, eikä itse kalastajista.

        Heitä voltti.

        Syö itse vaan särkeä ja tukehdu sen ruotoihin, täällä ainakin syödään kirjolohta.


      • hyväää kirjoitti:

        Syö itse vaan särkeä ja tukehdu sen ruotoihin, täällä ainakin syödään kirjolohta.

        Minä syön antibioottini mieluummin purkista, silloin kun niille on tarve.


    • =====?

      Onko elukoiden ammuskelu

      a) jännää. Ihan kuin Korkejännityksessä. PÄNG! Achtung! Kuolit!

      b) kiihottavaa. Päng! Aaahhaahhaaa... Oihhhh...

      c) hyödyllistä. Päng! No nyt sukumme ja klaanimme pääsee taas talven yli hengissä. Kröhöm.

      d) hauskaa. PÄNG. Heeeeehhheee!!

      d) jotain muuta. Päng! Ohi. Päng! Ohi. Päng! Ohi. SSaataana!

      • Kakkea nuista, mutta ellet itse kokeile, niin et voi ikinä tietää...

        AAAAGHHH!


      • =====?
        k0rh0nen kirjoitti:

        Kakkea nuista, mutta ellet itse kokeile, niin et voi ikinä tietää...

        AAAAGHHH!

        ei seissyt.

        Joku tykkää joku ei, niin se vain menee.


      • =====? kirjoitti:

        ei seissyt.

        Joku tykkää joku ei, niin se vain menee.

        Lähde joskus mukaan, niin ei tarvitse kysellä.


    • woee...

      taewaan luoja tuota Korhosen viisautta.Huh huh!.
      Koetahan ottaa edes pikkusen asioista selvää ennenkuin alat valaisemaan tietämättömiä.Vihjeeksi voisit ynnäillä aikoinaan tehdyt ojitukset ,voimalaitokset yms. ja sitten kun niistä loppuu mietintä niin palaa asiaan niin annetaan muuta mietittävää sulle pösilö.

      • Tietysti tehometsätalous, vesivoima tms. ovatkin hyvin verrannollisia tässä asiassa. :)

        Perusasiani onkin vain saada vieraat lajit hävitettyä Suomesta.


      • A.Siantuntija
        k0rh0nen kirjoitti:

        Tietysti tehometsätalous, vesivoima tms. ovatkin hyvin verrannollisia tässä asiassa. :)

        Perusasiani onkin vain saada vieraat lajit hävitettyä Suomesta.

        kirjolohia halua, mieluummin onkisivat oikeita kotimaisia taimenia.

        Mutta ne kun ovat halvimpia ja nopeakasvuisia - money talks.

        Enpä ole koskaan nähnyt urheilukalastajan syytävän alamittaisiaa kalanpentuja muovipussiin, sensijaan paikalliset sankarit vielä kehuvat tekosillaan.

        Toinen paha tuohoase ovat tietysti nailonverkot. missään muualla maailmassa ei niitä hyväksytä jokamiehen käyttöön - Kanadassa joutuu sakotettavaksi jos tavallisella ihmisellä auton peräkontista löytyy verkko, tuomio napsahtaa ryöstökalastuksesta.


      • A.Siantuntija kirjoitti:

        kirjolohia halua, mieluummin onkisivat oikeita kotimaisia taimenia.

        Mutta ne kun ovat halvimpia ja nopeakasvuisia - money talks.

        Enpä ole koskaan nähnyt urheilukalastajan syytävän alamittaisiaa kalanpentuja muovipussiin, sensijaan paikalliset sankarit vielä kehuvat tekosillaan.

        Toinen paha tuohoase ovat tietysti nailonverkot. missään muualla maailmassa ei niitä hyväksytä jokamiehen käyttöön - Kanadassa joutuu sakotettavaksi jos tavallisella ihmisellä auton peräkontista löytyy verkko, tuomio napsahtaa ryöstökalastuksesta.

        "Urheilukalastajia" eli paremminkin sunnuntaikalastajia varten näitä evämakkaroita koskiin syydetään.

        Taimen on aina taimen, vaikka vastassa olisi 10 kiloa evämakkaraa.

        Luonnontaimenen saannista tuleva tunne vastaa jopa teerikukon tiputtamisen tunnetta. Istaritaimenen saaminen ei tunnu paljon kirreä paremmalta.


      • A.Siantuntija
        k0rh0nen kirjoitti:

        "Urheilukalastajia" eli paremminkin sunnuntaikalastajia varten näitä evämakkaroita koskiin syydetään.

        Taimen on aina taimen, vaikka vastassa olisi 10 kiloa evämakkaraa.

        Luonnontaimenen saannista tuleva tunne vastaa jopa teerikukon tiputtamisen tunnetta. Istaritaimenen saaminen ei tunnu paljon kirreä paremmalta.

        se, että _kalastajat_ eivät noita evämakkaroita ole syytäneet vesiin vaan ne tahot jotka tässä maassa vesistöjen hoidosta vastaavat.

        Itse en koskisi mokomiin pitkällä kepilläkään, oikeita villikalojakin kun vielä on olemassa.

        Oikea motkotuskohde on Metsähallitus ja ympäristökeskukset.


      • hyvänen
        k0rh0nen kirjoitti:

        "Urheilukalastajia" eli paremminkin sunnuntaikalastajia varten näitä evämakkaroita koskiin syydetään.

        Taimen on aina taimen, vaikka vastassa olisi 10 kiloa evämakkaraa.

        Luonnontaimenen saannista tuleva tunne vastaa jopa teerikukon tiputtamisen tunnetta. Istaritaimenen saaminen ei tunnu paljon kirreä paremmalta.

        aika.Tuohan on vain sinun käsitys asioista,eikä sille voi juuri arvoa antaa.Ruokakalan kokoinen luonnon taimen on niin harvinainen ettei sen pyydystäminen anna minkäänlaista tunnetta.Jos pitää tyhjän pyytämistä arvokkaana niin eihän sekään tietysti muille kuulu,kaikki vain ei sille anna samaa arvoa.

        Kirjon kalastus on ainakin perholla kalastettuna hienoa kalastusta.Älä vain yritä tehdä tiettäväksi etten minä tiedä luonnontaimenen pyynnistä mitään.Toisaalta tiedän että laillasi ajattelevia,etenkin perhokalastajissa on monta.Samoin tiedän että suurista puheista huolimatta monet näistä myös hyvin mielellään käyvät kirjoa perhostelemassa.

        Istutettu kala on erittäin hieno keksintö koska muutoin kalastus tyrehtyisi kokonaan.On turha lyödä rintoihinsa että edes kuhakanta meressäkään ei olisi istutuksen tulos.


      • hyvänen kirjoitti:

        aika.Tuohan on vain sinun käsitys asioista,eikä sille voi juuri arvoa antaa.Ruokakalan kokoinen luonnon taimen on niin harvinainen ettei sen pyydystäminen anna minkäänlaista tunnetta.Jos pitää tyhjän pyytämistä arvokkaana niin eihän sekään tietysti muille kuulu,kaikki vain ei sille anna samaa arvoa.

        Kirjon kalastus on ainakin perholla kalastettuna hienoa kalastusta.Älä vain yritä tehdä tiettäväksi etten minä tiedä luonnontaimenen pyynnistä mitään.Toisaalta tiedän että laillasi ajattelevia,etenkin perhokalastajissa on monta.Samoin tiedän että suurista puheista huolimatta monet näistä myös hyvin mielellään käyvät kirjoa perhostelemassa.

        Istutettu kala on erittäin hieno keksintö koska muutoin kalastus tyrehtyisi kokonaan.On turha lyödä rintoihinsa että edes kuhakanta meressäkään ei olisi istutuksen tulos.

        Onhan se evämakkaraa hel... mukakavampi pyytää, kun pintaperhoksikin välttää vaikka tupakan natsa.
        Se siitä kalstusnautinnosta.

        Kuhan istutus järviin on ilmaston lämmetessä torjunut monin paikoin roskakalan luonnollisin keinoin ja antanut monen soppakattilaan hyvää täytettä.

        Mielestäni kuhan uistelu on mukavampaa kuin kirjon ihan mikä tahansa pyytimuoto.


      • siinä...
        k0rh0nen kirjoitti:

        Onhan se evämakkaraa hel... mukakavampi pyytää, kun pintaperhoksikin välttää vaikka tupakan natsa.
        Se siitä kalstusnautinnosta.

        Kuhan istutus järviin on ilmaston lämmetessä torjunut monin paikoin roskakalan luonnollisin keinoin ja antanut monen soppakattilaan hyvää täytettä.

        Mielestäni kuhan uistelu on mukavampaa kuin kirjon ihan mikä tahansa pyytimuoto.

        vaiheessa tietenkin on helppo pyytää jolloin "Lotto-kansa" yleensä koskille saapuu eli samana päivänä kuin kalat koskeen tungetaan samaan paikkaan johon sitten lentää lottoa, matoa ,tahnaa ja kaikkea mitä vain voi jopa suojasimmissa paikoissa verkkoa myöten mutta kun kirjuri on ollut muutaman viikon vedessä niin se mennen tullen hakkaa haastavuudessa taimenen.Se nimittäin ei ole niin paikkakala kuin taimen joka iskee kaikkeen mikä kuonon eteen tulee pitääkseen paikkansa koskissa.Kirjo on erinomainen kala pelkkään kalastukseen ja syömäkalana aivan hyvä tosin kyllä kaikkiin kaloihin kyllästyy mutta kun vaihtaa välleen niin homma toimii.Muuten kyllä kannatan taimenen istutuksien lisäämistä ja elintilojen kohentamista kaikin tavoin.Siihen hommaan kyllä varmaan tarvittaisi asennemuutosta ja helevetisti enemmän rahaa...


      • k0rh0nen
        siinä... kirjoitti:

        vaiheessa tietenkin on helppo pyytää jolloin "Lotto-kansa" yleensä koskille saapuu eli samana päivänä kuin kalat koskeen tungetaan samaan paikkaan johon sitten lentää lottoa, matoa ,tahnaa ja kaikkea mitä vain voi jopa suojasimmissa paikoissa verkkoa myöten mutta kun kirjuri on ollut muutaman viikon vedessä niin se mennen tullen hakkaa haastavuudessa taimenen.Se nimittäin ei ole niin paikkakala kuin taimen joka iskee kaikkeen mikä kuonon eteen tulee pitääkseen paikkansa koskissa.Kirjo on erinomainen kala pelkkään kalastukseen ja syömäkalana aivan hyvä tosin kyllä kaikkiin kaloihin kyllästyy mutta kun vaihtaa välleen niin homma toimii.Muuten kyllä kannatan taimenen istutuksien lisäämistä ja elintilojen kohentamista kaikin tavoin.Siihen hommaan kyllä varmaan tarvittaisi asennemuutosta ja helevetisti enemmän rahaa...

        Sitäpä yritänkin tässä viestittää, että unohduksiin jäisi evämakkara ja vaikka lupien hintoja kohottaen saataisiin Taimen takaisin jokiin. Lupien hintojen noustessa voisi tämä lotto-kansa tai paremminkin sunnuntaikalastajat jäädä pois.

        Toki kaikilla on kalastukseen oikeus, mutta minkä takia kalakannan kustannuksella?


    • OtsoKarhunen

      kOrhOnen on yleensä ruukannu kirjootella asiaa. Mutta ny pahan kerran floppasi, jos kattotahan ekaa lausetta: "Urheilukalastajien paapominen johtaa luontaisten kalalajiemme elintilan ja lisääntymismahdollisuuksien pienenemiseen?"

      Moon sitä miältä, notta urheilukalastajien paapominen on jopa lisänny kalalajiemme elintilaa ja lisääntymis maharollisuuksia. Perustelu: Monia koskia on perattu uittoränneiksi aikanaan, notta niissä ei ole lohikalat viihtyny eikä kutenu. Mutta niitä kun on "kunnostettu/ennallistettu" niissä voi jopa lohikaloja lisääntyäkki, enkä tiätenkään puhu mistää evämakkaroosta.

      • Sehän on pelkästään hyvä asia, että koskia on kunnostettu "luonontilaansa".

        Mutta mikä hyöty siitä luonnonvaraisille kaloille on, jos jokaisessa asentopaikassa lymyää evämakkara?
        Jos jossain ei ole, niin töllerö kalastuskunta varmasti sen kyllä sinne istuttaa.

        Vaikka taimenen istutus on kalliimpaa, niin pitäisi miettiä hyötysuhde ja vaikutus alkuperäiseen lajistoon loppuun.


      • evämakkaraton
        k0rh0nen kirjoitti:

        Sehän on pelkästään hyvä asia, että koskia on kunnostettu "luonontilaansa".

        Mutta mikä hyöty siitä luonnonvaraisille kaloille on, jos jokaisessa asentopaikassa lymyää evämakkara?
        Jos jossain ei ole, niin töllerö kalastuskunta varmasti sen kyllä sinne istuttaa.

        Vaikka taimenen istutus on kalliimpaa, niin pitäisi miettiä hyötysuhde ja vaikutus alkuperäiseen lajistoon loppuun.

        on taas mennyt turhaksi inttämiseksi. Valitettavasti aiheesta ei koskaan pystytä keskustelemaan ilman typerää niumittelyä ja toisen osapuolen solvaamista. En tässä nyt tarkoita, että ketjun aloittaja olisi eniten siihen syyllistynyt.

        Kirjolohi on minunkin mielestäni turha lisäke Suomen luonnonvaraisiin vesistöihin. Sen kasvatus likaa myös paikallisesti vesistöjä. Syön mieluummin omia luonnonvaraisia kaloja, sitä särkeäkin. Siitä saa jauhettuna oikein hyvää mureketta ja kalapullia, eikä tunnu ruodot missään. Silakkakin olisi oivallinen ruokakala, ellei siinä olisi dioksiinia. Syön sitä silloin tällöin.

        Vierastan sanaa urheilukalastus. Mitä urheilua kalan enempää kuin muunkaan eläimen tappaminen on? Mielestäni on outoa, että kaloja pyydetään vain pyytämisen vuoksi, ja palautetaan haavoituneina järveen. Jos kalastetaan, käytetään kalat myös, ellei sitten ole kysymys alamittaisesta kalasta.


      • evämakkaraton kirjoitti:

        on taas mennyt turhaksi inttämiseksi. Valitettavasti aiheesta ei koskaan pystytä keskustelemaan ilman typerää niumittelyä ja toisen osapuolen solvaamista. En tässä nyt tarkoita, että ketjun aloittaja olisi eniten siihen syyllistynyt.

        Kirjolohi on minunkin mielestäni turha lisäke Suomen luonnonvaraisiin vesistöihin. Sen kasvatus likaa myös paikallisesti vesistöjä. Syön mieluummin omia luonnonvaraisia kaloja, sitä särkeäkin. Siitä saa jauhettuna oikein hyvää mureketta ja kalapullia, eikä tunnu ruodot missään. Silakkakin olisi oivallinen ruokakala, ellei siinä olisi dioksiinia. Syön sitä silloin tällöin.

        Vierastan sanaa urheilukalastus. Mitä urheilua kalan enempää kuin muunkaan eläimen tappaminen on? Mielestäni on outoa, että kaloja pyydetään vain pyytämisen vuoksi, ja palautetaan haavoituneina järveen. Jos kalastetaan, käytetään kalat myös, ellei sitten ole kysymys alamittaisesta kalasta.

        Kirosanalistaan kuuluvat ehdottomasti "urheilukalastus", "kirjolohi" ja "catch & release".

        Toki minäkin pistän alle 2 kilon hauet kasvamaan jos satun saamaan ehjänä koukusta pois.


      • fyi faan
        k0rh0nen kirjoitti:

        Kirosanalistaan kuuluvat ehdottomasti "urheilukalastus", "kirjolohi" ja "catch & release".

        Toki minäkin pistän alle 2 kilon hauet kasvamaan jos satun saamaan ehjänä koukusta pois.

        "urheilumetsästäjän" paljon huudella, käy omaan nilkkaan...

        Vai ihanko ammatiksesi ja rahan takia niitä metsäkanalintuja teurastelet?


      • fyi faan kirjoitti:

        "urheilumetsästäjän" paljon huudella, käy omaan nilkkaan...

        Vai ihanko ammatiksesi ja rahan takia niitä metsäkanalintuja teurastelet?

        Kanalintuja pyydän ihan omaan napaani. silloin kun siihen on mahdollisuus.

        Ei olisi kyllä tähänkään pitänyt vastata...


    • Luonnonharrastaja

      On tietenkin hyvä, että koitat heittää pientä herjaa esimerkiksi nyt tällä keskustelun avauksella, mutta kommenttisi vaikuttavat melkoisen teennäisiltä.

      Aloitetaan nyt ihan rauhassa vaikkapa tuosta väitteestäsi;

      "Urheilukalastajien paapominen johtaa luontaisten kalalajiemme elintilan pienenemiseen"

      ...eihän tuossa väitteessäsi ole mitään järkeä:)

      • Käyppäs kosken kivien takaa katsomassa mitä löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe