mulla olis kysymistä oireista.. elikkäs mulla alko paniikkihäiriö joku puolivuotta sitten. ekat kohtaukset ilman mitään syytä. nyt niille on sitten "kehittynyt" erilaisia syitä mistä ne johtuvat.
mulla on kehittynyt voimakas hulluksi tulemisen pelko (psykoosi). yks ilta ku menin nukkumaan ja mulle tuli semmosne lyhyt tinnitys joka meni ohi. no sitä rupesin sitten seuraamaan ja johan rupes nukkumaan mennessä kuuleman korvista jos minkälaista suhinaa ja vinkumista. joskus kovenpaa ja joskus hiljempaa. oon huomannu että sillon ku en tarkkaile sitä asiaa niin oireita ei ole. tuntuu vaan että oon tulossa hulluksi koska ne nyt on jonkinlaisia ääniä nuo tinnityksetki. ahistaa niin perkeleesti!!
onko muilla mitään vastaavaa?? paniikkihäiriössä on vissiinkin yleistä itsensä tarkkailu ja sitä kautta sitten vaikka mitä oireita?
paniikkihäiriön oireet?
10
2434
Vastaukset
- ......
Mäkin kerran rupesin kuulemaan korvissa kaikenlaista vinkunaa, kun rupesin oikein tarkkailemaan.
- pipale
se itsensä tarkkailu onkin paha taipumus meillä paniikkihäiriöisillä ja sillä saa vaan itselleen hallaa. Ennenku mulla diagnosoitiin paniikkihäiriö niin luulin että mun sydämessä on vikaa kun aina tahtoi pistää rintaan. Nyt kun on lääkitys niin en enää niin paljo hermostu oireista ja kun vielä tietää et sydän on kunnossa(kun sitä tutkittiin jonkun verran). Äskenkin tunsin kun sydän jätti lyönnin väliin mutta en hyppiny seinille.. Siitä itsensä tarkkailusta olis todellaki päästävä sillä se vain ruokkii kohtauksia.
- se on..
Ihan peestä tää itsensä tarkkailu, heti kun sattuu johonkin jotenkin vähän oudommin kuin ennen alkaa panikoida ja kuvittelemaan kaikenlaista.
- Mummu
...jos et niin mene. Apu tulee mahdollisesti jo yhden kerran jälkeen. Pyydä lääkäriltäsi lähete fysioterapeutille.
- siis TÄH??
Mistä lähtien paniikkihäiriöön on ollut apu fysioterapiasta, voi hallelujaa ja AAMEN!!!
- pipale
siis TÄH?? kirjoitti:
Mistä lähtien paniikkihäiriöön on ollut apu fysioterapiasta, voi hallelujaa ja AAMEN!!!
vähän ihmettelin sitä kommenttia mutta on siinä yks pointti-mulla oli esim. huimausta johtuen kireistä niska/hartialihaksista ja kun huimasi niin sitä alko pelkäämään et mitä tämä nyt on. Ja fysioterapia autto siihen.. Eli jos on lihasjännityksiä niin siihenki kannattaa hakea apua..
- pipale
pipale kirjoitti:
vähän ihmettelin sitä kommenttia mutta on siinä yks pointti-mulla oli esim. huimausta johtuen kireistä niska/hartialihaksista ja kun huimasi niin sitä alko pelkäämään et mitä tämä nyt on. Ja fysioterapia autto siihen.. Eli jos on lihasjännityksiä niin siihenki kannattaa hakea apua..
ja korvien ääntely voi johtua kireistä lihaksista niskan ja hartian seudulla..
- hukassa jossain
pipale kirjoitti:
ja korvien ääntely voi johtua kireistä lihaksista niskan ja hartian seudulla..
joo kysyin kerran lääkäriltä ja se sano et kyllä jumissa olevat niskat voi aiheuttaa tinnitystä.
mut on se jännä etten ole ennen kuullut korvista mitään tai ainakaan ole huomannu. patsi nytten ku tämä häiriö alko. on tämä kyllä niin viimesen päälle vittumainen sairaus.
kyllä tuo cipralex on auttanu etten kokoajan kuuntele itteäni ja se on helpottanu kyllä oloa.
periaatteessa sitä on aina täysin terve silloin ku unohtaa koko sairauden olemassa olon. mutta kyllä mulla joka päivä tulee mieleen "ainiin mulla oli se paniikkihäiriö" jee jee... - pipale
hukassa jossain kirjoitti:
joo kysyin kerran lääkäriltä ja se sano et kyllä jumissa olevat niskat voi aiheuttaa tinnitystä.
mut on se jännä etten ole ennen kuullut korvista mitään tai ainakaan ole huomannu. patsi nytten ku tämä häiriö alko. on tämä kyllä niin viimesen päälle vittumainen sairaus.
kyllä tuo cipralex on auttanu etten kokoajan kuuntele itteäni ja se on helpottanu kyllä oloa.
periaatteessa sitä on aina täysin terve silloin ku unohtaa koko sairauden olemassa olon. mutta kyllä mulla joka päivä tulee mieleen "ainiin mulla oli se paniikkihäiriö" jee jee...sitä vaan pitää yrittää tulla sinuiksi sen kanssa.. Vaikka silloin ku oireet iskee niin eipä tuo ajattelu auta! Pitäs vaan ajatella et ok,mulla nyt sattuu olemaan tällainen vaiva mutta ei se tapa vaikka oireet onki sellaisia et miettii et lähteekö tässä henki.. Eteenpäin vaan oman jaksamisen ehdoilla,ei kannata luoda mitään paineita itselleen,muuten oireetki pahenee.
- Mummu
siis TÄH?? kirjoitti:
Auttaa kyllä, kun tietää kuinka herkkä on saamaan paniikki - tai hyperventilaatiokohtauksen. Myös ensioireiden ja tilanteiden tunnistaminen , missä ja miten em häiriöt alkavat on tärkeää.
Aikaisten ensioireiden tunnistaminen ja niihin oikealla tavalla reagoiminen on todella tärkeää.
Lääkäreillä ei ole aikaa paneutua näihin em asioihin vaan tämän terapian minun tapauksessani hoisi hyvin ammattitaitoinen fysioterapeutti.
Yhden puolentoista tunnin testauksen ja terapian jälkeen en ole saanut ainuttakaan kohtausta.
Voisin toistaa kuten edellinen kirjoittaja; aamen. Ja kiitos Fysioterapeutille.
Mistä Edellinen kirjoittaja hakisi tai on hakenut apua paniikkihäiriöön ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m4095989- 815333
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484364- 523931
- 523729
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1653429Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1083199Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky533173- 432279
- 492205