alapään kutina

inhottava86

ongelmanani on kutiava alapää. emätin ei kutia,vain ulkosynnyttimet. käytin yhden canisten-pakkauksen, luulin kyseessä olevan hiiva, kun oireet olivat samat kuin ennen. menkkojen aikaan tämä kutina helpotti, mutta alkoi taas. vuoto on normaalia.
syön pillereitä neljättä liuskaa, voisikohan syy olla kuivat limakalvot ? tai pillerit ?

poikaystäväni ja minut on testattu, kummallakaan ei ole sukupuolitauteja.

onko muilla samanlaista ?

14

3619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voidetta vai

      emätinpuikkoa?

      Voide on ainoa, joka auttaa ulkosynnyttimiin ja siinä on yleensä pitkä kuuri.

      Luovu muovisista siteistä ja pikkuhousunsuojista, osta apteekista oikea intiimipesuaine. Runsas seksi, saippua, e-pillerit jne muuttavat happamuustasapainoa ja siksi hiiva iskee.

    • siinäpä syy

      Olet oikeassa, oireesi voivat johtua pillereistä. Ne usein kuivattavat alapäätä ja ohentavat limakalvoja. Ohuet ja kuivat limakalvot alkavat helposti kutista.

    • terveyssiteet

      Yksi syyllinen voi olla kertakäyttöiset terveyssiteet ja pikkuhousunsuojat / niiden sisältämät valkaisuaineet ja muut kemikaalit. Niistä tulee monille kutinaa ja ihan pikkuhaavojakin (tai rakkoja, kuten sanoivat tuolla yhdessä ketjussa). Ongelmasta pääsee silloin helposti kun vaihtaa kertakäyttöiset kestositeisiin.

      • märästä takapuolesta

        kuukuppikin auttaa.


      • Natracaresta apu?

        Natracare esimerkiksi valmistaa 100% puuvillasiteitä, jotka voi vaikka vetää viemäristä alas. Monesti suositellaan näitä allergikoille ja eko-henkisille ihmisille. Löytyy pääkaupunkiseudulla sekä tampponeita että siteitä ja pikkuhousunsuojia ainakin K-kaupoista. Lisäksi näitä siteitä voi ostaa nettikaupoista, kunhan etsii esim. Googlen avulla. Näin muutkin kuin pääkaupunkilaiset voivat käyttää niitä. :-)


      • ei kuitenkaan
        Natracaresta apu? kirjoitti:

        Natracare esimerkiksi valmistaa 100% puuvillasiteitä, jotka voi vaikka vetää viemäristä alas. Monesti suositellaan näitä allergikoille ja eko-henkisille ihmisille. Löytyy pääkaupunkiseudulla sekä tampponeita että siteitä ja pikkuhousunsuojia ainakin K-kaupoista. Lisäksi näitä siteitä voi ostaa nettikaupoista, kunhan etsii esim. Googlen avulla. Näin muutkin kuin pääkaupunkilaiset voivat käyttää niitä. :-)

        Veikkaanpa, että vedenpuhdistamon miehet eivät oikein tykkää, jos alatte vetelemään terveyssiteitä (oli ne sitten mistä tahansa valmistettu) vessan pytystä. Saati sitten talkkari, joka joutuu tulemaan kaivelemaan sen putkiin jumahtaneen siteen pois sieltä pytyn uumenista. (Pyttyynhän ei saisi heittää ruoanjämiäkään, sekin kai vaikeuttaa jotenkin vedenpuhdistusta.)

        Onko muuten kukaan selvillä onko Natracaren siteissä minkäänlaista kosteussuojaa, kun ainakaan tuossa Ekolon sivuilla olevassa tuoteselosteessa ei puhuta mitään sellaisesta?


        Tässä muuten vielä linkkilista kaikista Suomessa kestositeitä myyvistä ja valmistavista yrityksistä. Itse suosittelen lämpimästi Iguleen ja Hilivinksiksen siteitä. http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=muut


    • inhottava86

      lisäksi alapää punoittaa ikävästi... olisikohan tähän jotain voidetta tms ?

    • jalkoväliin.

      Minä ihmettelin myös pitkään kutinaa kuukautisten aikaan, kunnes äitini sanoi, että mulle piti vauvana käyttää vain kestovaippoja, koska MIKÄÄN kertäkäyttövaippa ei sopinut; tuli todella paha vaippaihottuma!

      Minuakin on tutkittu, eikä mitään merkittävää syytä löydy, mutta alapääni silti kutisee toisinaan; punoittaa ja turpoaa hivenen, joskus tulee jopa pieni haavauma, joka on todella kipeä. Mutta olen löytänyt avun Bepanthenista, siitä paksummasta voide-mallista. Siitä pieni sipaus kutisevalle kohdalle illalla alapesun jälkeen ja kutin on aamulla hävinnyt, kuten haavakin hieman myöhemmin. Samaa voidetta voi käyttää palovammoihin, auringon polttamaan ihoon ja rohtuneisiin huuliin, eli todella monikäyttöistä tavaraa.

    • .....

      samat oireet...luulin kanssa että olisi hiiva...käytin puikkoja kolmena yönä..ei auttanut....syön myös pillereitä..ei ole tauteja tällä hetkellä..mitäköhän on...

    • jeba95

      mulla kutiaa kans iha hirveesti.! ja katoin peilin kautta se näytti et se ois turvonnu :/

    • Kärsinyt2KK

      Mulla kutisee koko alapään alue iha hirveesti! se näyttää turvonneelta ja kutissut piahkoin 2 kk.. Vanhempani eivät usko minua joten olen itse yrittänyt kaikkia keinoja mutta lääkäriinkään en pääse käymään, syynä se että alaikäinen ja koululääkäri levittää kaiken mitä hänelle kertoo! :/

      • emm1

        Terve. Mulla just samoja oireita. Ajattelin kokeilla kluteenitonta ruokavaliota. Olin viikon syömättä vehnäjauhoja eikä oireita ollut. Tänään söin lättyjä ja heti alkoi kutista. Kokeile!


    • tyttärää

      Punotus ja kutina tuli ennen menkkoja -> bakteerivaginoosi. Menkat vei oireet, mutta sain flagyl-kuurin, ettei värkissä jäljellä oleva tulehdus aktivoidu aina ennen menkkoja (hormonimuutokset).

    • Mummu tietää

      Se kutinA ON KIIMAA! Eli tekee mieli, vaikka ei tiedä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe