mikähän se on ettäihmisiä mollataan sen takia jos yh tai jotain muuta...koska kaikillla meillä äideillä varmasti onvaikeat hetkemme emmekä ole täydellisiä,mutta varmasti ajattelemme jokainen lapsiemme parasta!!!!itsekin olen tähän syylistynyt mut miksemme me elä omaa eläämäämme ja jätä toiset rauhaan ja miksemme ymmärrä että jokainen ihminen on arvokas ja se paras omalle lapselle!!!!
arvostelu
17
562
Vastaukset
- äippänä
mutta minusta on aika erikoista se, että tuntuu että yhteiskunnassamme ei arvosteta yh-äitejä, mutta hedelmöityshoidot sallittiin kuitenkin myös yksinäisille naisille. Minulle sillä ei ole merkitystä, onko yh vai ei.. Mutta olen ihmetellyt tuota asiaa...
- niin että arvostetaan
Tuskin täällä ketään arvostetaan jos ei ole mitään arvostettavaa.
Eihän nyt mikään yh- äitiys kenestäkään tee automaattisesti arvostettavaa ihmistä vai tekeekö muka? - kaippara
niin että arvostetaan kirjoitti:
Tuskin täällä ketään arvostetaan jos ei ole mitään arvostettavaa.
Eihän nyt mikään yh- äitiys kenestäkään tee automaattisesti arvostettavaa ihmistä vai tekeekö muka?niin eikähän se yh ole ihminen mis muutkin...ei aliarvostettu eikä missään erikois asemassakaan....
- erikoisasemassa
kaippara kirjoitti:
niin eikähän se yh ole ihminen mis muutkin...ei aliarvostettu eikä missään erikois asemassakaan....
Kaikkien pitää itse arvostuksensa ansaita.
- kaippara
joo mutta tarkoitan nyt sitä että kukaan ei ole huonompi oli yh tai työssäkäyvä äiti yms....kyllä kaikista ihmisistä löytyy arvostettevaa,vaikka ei olis suuria saanu aikaseksi...vai mitäs mieltä olette???näin itse ajattelen
- mielestä yhous
on todella sankarillista...kukaan jolla on partneri , ns. ehjä perhe ei voi tajuta miten hirveen raskasta on olla yksinhuoltajaäiti! ainakin sellainen jonka sukulaiset ei ikinä auta.
mä nostan hattua kaikille yhäideille sen jälkeen kun musta itsestäni sellainen. ja syy miksi yh:T eivät pidä epäkohdista enempää ääntä on varmasti se, että jos joskus riittäiskin aika, ei riitä energia!
itsekin oon hoitanut sairasta lasta nyt viikon YKSIN, itse kipeenä ja vielä yrittänyt hoitaa hommiani tietokoneella! ei oo herkkua! - tuonedellisen..
mielestä yhous kirjoitti:
on todella sankarillista...kukaan jolla on partneri , ns. ehjä perhe ei voi tajuta miten hirveen raskasta on olla yksinhuoltajaäiti! ainakin sellainen jonka sukulaiset ei ikinä auta.
mä nostan hattua kaikille yhäideille sen jälkeen kun musta itsestäni sellainen. ja syy miksi yh:T eivät pidä epäkohdista enempää ääntä on varmasti se, että jos joskus riittäiskin aika, ei riitä energia!
itsekin oon hoitanut sairasta lasta nyt viikon YKSIN, itse kipeenä ja vielä yrittänyt hoitaa hommiani tietokoneella! ei oo herkkua!piti vielä sanoa että vaikka silmissä viiraa ja nokka vuotaa ja kurkku on kipee JNE.
on mukavaa että täältä löytyy edes jotain seuraa:) - rankkaa voi olla
mielestä yhous kirjoitti:
itsekin oon hoitanut sairasta lasta nyt viikon YKSIN, itse kipeenä ja vielä yrittänyt hoitaa hommiani tietokoneella! ei oo herkkua!Mutta todellakaan se ei ole mitään sankarillista lapsille jos vanhemmat vastuuttomasti lapsia tekee ja sankaria yrittää esittää yksinhuoltajana. Minä en ainakaan halunnut kulkea vanhempieni polkuja, nuorena tyhmänä naimisiin, lapsia ja sitten ero. Minusta yksinhuoltajuudessa ei ole mitään sankarillisuutta vaan tyhmien vanhempien mokailusta joutuu aina lapsi/lapset kärsiin eniten vaikka jompikumpi vanhemmista kuinka uhria esittäisikin sillä on aina kahden vika jos on tehty hätäisiä päätöksiä ja ne eivät toimikkaan. Kukaan ei ole koskaan yksin syyllinen siihen että on menty perhe perustaan riittämättömillä resursseilla.
Sukulaisten varaankaan ei kannata perhettä perustaa, johan se on täysin järjetöntä. Ei sitä perhettä tehdä sukulaisille vaan ihan itselleen.
Minä en mitenkään nosta hattua kypsymättömille ihmisille jotka kuvittelevat kuinka ihana lapsi on mutta eivät laske sen varaan mitä vaivaa se teetättää ja senkin ettei kumppani, jos sitä nyt onkaan niin ole yhtä ihastunut naisen lisääntymis viettiin. Miehet nai helposti ilman ehkäisyä ja vastuu jää usein naisen niskoille. Naiset kuvittelee heti että joka naiva mies on valmis isäksi jos ei suojuksista huolehdi.
Onko sinulla ollut muita mahdollisuuksia kuin alkaa yh äidiksi? Ehkäisy on keksitty ja on erittäin tehokasta nykyään. Järjen käyttökin on sallittua. Mitenkä susta tuli "sellainen", ihan vahingossako vaan? Sukulaiset eivät auta jos olet leväperäinen holtiton ja teet lapsia kenelle tahansa. Eihän heidän kannata jos olet kohta taas paksuna jollekkin hiipparille jota et edes tunne. - lapsethan tulevat vahingoss...
rankkaa voi olla kirjoitti:
Mutta todellakaan se ei ole mitään sankarillista lapsille jos vanhemmat vastuuttomasti lapsia tekee ja sankaria yrittää esittää yksinhuoltajana. Minä en ainakaan halunnut kulkea vanhempieni polkuja, nuorena tyhmänä naimisiin, lapsia ja sitten ero. Minusta yksinhuoltajuudessa ei ole mitään sankarillisuutta vaan tyhmien vanhempien mokailusta joutuu aina lapsi/lapset kärsiin eniten vaikka jompikumpi vanhemmista kuinka uhria esittäisikin sillä on aina kahden vika jos on tehty hätäisiä päätöksiä ja ne eivät toimikkaan. Kukaan ei ole koskaan yksin syyllinen siihen että on menty perhe perustaan riittämättömillä resursseilla.
Sukulaisten varaankaan ei kannata perhettä perustaa, johan se on täysin järjetöntä. Ei sitä perhettä tehdä sukulaisille vaan ihan itselleen.
Minä en mitenkään nosta hattua kypsymättömille ihmisille jotka kuvittelevat kuinka ihana lapsi on mutta eivät laske sen varaan mitä vaivaa se teetättää ja senkin ettei kumppani, jos sitä nyt onkaan niin ole yhtä ihastunut naisen lisääntymis viettiin. Miehet nai helposti ilman ehkäisyä ja vastuu jää usein naisen niskoille. Naiset kuvittelee heti että joka naiva mies on valmis isäksi jos ei suojuksista huolehdi.
Onko sinulla ollut muita mahdollisuuksia kuin alkaa yh äidiksi? Ehkäisy on keksitty ja on erittäin tehokasta nykyään. Järjen käyttökin on sallittua. Mitenkä susta tuli "sellainen", ihan vahingossako vaan? Sukulaiset eivät auta jos olet leväperäinen holtiton ja teet lapsia kenelle tahansa. Eihän heidän kannata jos olet kohta taas paksuna jollekkin hiipparille jota et edes tunne.en ole nuori ja tyhmä, vaan odotin oikein että aikuistuisiin kunnes tulin raskaaksi...itse tein kaikkeni että perhe säilyis yhdessä,. mutta joskus elämä menee outoja polkuja, joita ei itse voi etukäteen arvata eikä kontrolloida..
isä häipyi vaan kun vauva oli parin kuukauden ikäinen eikä mitään ollut tehtävissä...niinhän se menee joskus. itse olen vastuullinen (avioeroperheestä) ja sydämeni särkyy kun lapsella ei ole isää.
olet varmaan aika nuori, ymmärrän vihasi, kyllä. mutta jossain vaiheessa, kun tisesi elämä yllättää, huomaat että toivoisit ettei sua tuomittaisi noin ankarasti
elämä muuttuu aina vaan yllättävämmäksi ja vaikeammaksi mitä enemmän ikää karttuu
enkä yritä olla sankari, ei aika riitä tollaseen yrittämiseen kun on lapsi. kyllä perheen kuuluisi auttaa lähimmäisiään, tietenkin, sinä olet väärässä, niin on aina ollutkin, paitsi nykyään! - virheeet kuin vanhemmatkin
lapsethan tulevat vahingoss... kirjoitti:
en ole nuori ja tyhmä, vaan odotin oikein että aikuistuisiin kunnes tulin raskaaksi...itse tein kaikkeni että perhe säilyis yhdessä,. mutta joskus elämä menee outoja polkuja, joita ei itse voi etukäteen arvata eikä kontrolloida..
isä häipyi vaan kun vauva oli parin kuukauden ikäinen eikä mitään ollut tehtävissä...niinhän se menee joskus. itse olen vastuullinen (avioeroperheestä) ja sydämeni särkyy kun lapsella ei ole isää.
olet varmaan aika nuori, ymmärrän vihasi, kyllä. mutta jossain vaiheessa, kun tisesi elämä yllättää, huomaat että toivoisit ettei sua tuomittaisi noin ankarasti
elämä muuttuu aina vaan yllättävämmäksi ja vaikeammaksi mitä enemmän ikää karttuu
enkä yritä olla sankari, ei aika riitä tollaseen yrittämiseen kun on lapsi. kyllä perheen kuuluisi auttaa lähimmäisiään, tietenkin, sinä olet väärässä, niin on aina ollutkin, paitsi nykyään!Niin olet itsekkin avioeroperheestä käsitin. Olen avioeroperheen kasvattina onnistunut löytään ihanan kumppanin mutta lapsia en tee, en vaikka taivas tippuisi niskaan. Abortit ovat keksitty jos ehkäisy ei pidä ja olen käynyt abortissa. Perheelleni en lapsia tee sillä muut ovat tehneet heille jo sitäkin enemmän. Lastenkoditkin jo ovat täynnä.
Mitään vihaa ei ole enään vaan ihana rauha elämässä. Väärässä en ole ollut koskaan vaan älykkääksi on minua haukuttu jo nuoresta pitäen. Jos jostain syystä lapsen tekisin niin en ainakaan sellaiselle joka häipyy heti. Suhdetta pitää olla monta vuotta takanapäin niin jotta tietää häipyykö joku heti. Ja lastentekoo pitää suunnitella kummatkin ja pitkään ei vain nainen.
Nainen ei saa tehdä millään viikon tai kuukausien suunnittelun tuloksena lasta vaan pitää olla vuosia yhdessä jonkun kanssa nähdäkseen että toimiiko suhde. Parisuhdetta pitää elää ensin vuosikausia ilman lasta ja katsoa toimiiko se. Perhettä ei voi väkisin perustaa kenenkä kanssa tahansa ja odottaa että se muka toimisi. Todella vastuutonta kun isät häipyy lasten elämästä tahtoi nainen sitten mitä tahansa. Itsekkään ressukan yh naisen lapset kärsivät eniten ja miestä syytetään kun nainen on leväperäinen ja helppo uskoinen. Kuinka kukaan lapsi voi olla ylpeä vanhemmistaan ja sama kiertokulku jatkuu sukupolvesta toiseen? - ......
virheeet kuin vanhemmatkin kirjoitti:
Niin olet itsekkin avioeroperheestä käsitin. Olen avioeroperheen kasvattina onnistunut löytään ihanan kumppanin mutta lapsia en tee, en vaikka taivas tippuisi niskaan. Abortit ovat keksitty jos ehkäisy ei pidä ja olen käynyt abortissa. Perheelleni en lapsia tee sillä muut ovat tehneet heille jo sitäkin enemmän. Lastenkoditkin jo ovat täynnä.
Mitään vihaa ei ole enään vaan ihana rauha elämässä. Väärässä en ole ollut koskaan vaan älykkääksi on minua haukuttu jo nuoresta pitäen. Jos jostain syystä lapsen tekisin niin en ainakaan sellaiselle joka häipyy heti. Suhdetta pitää olla monta vuotta takanapäin niin jotta tietää häipyykö joku heti. Ja lastentekoo pitää suunnitella kummatkin ja pitkään ei vain nainen.
Nainen ei saa tehdä millään viikon tai kuukausien suunnittelun tuloksena lasta vaan pitää olla vuosia yhdessä jonkun kanssa nähdäkseen että toimiiko suhde. Parisuhdetta pitää elää ensin vuosikausia ilman lasta ja katsoa toimiiko se. Perhettä ei voi väkisin perustaa kenenkä kanssa tahansa ja odottaa että se muka toimisi. Todella vastuutonta kun isät häipyy lasten elämästä tahtoi nainen sitten mitä tahansa. Itsekkään ressukan yh naisen lapset kärsivät eniten ja miestä syytetään kun nainen on leväperäinen ja helppo uskoinen. Kuinka kukaan lapsi voi olla ylpeä vanhemmistaan ja sama kiertokulku jatkuu sukupolvesta toiseen?jokainen yh ole yh sen vuoksi että lapsi on vahinko tai puoliso vastuuton.
- sinua hakemaan apua
virheeet kuin vanhemmatkin kirjoitti:
Niin olet itsekkin avioeroperheestä käsitin. Olen avioeroperheen kasvattina onnistunut löytään ihanan kumppanin mutta lapsia en tee, en vaikka taivas tippuisi niskaan. Abortit ovat keksitty jos ehkäisy ei pidä ja olen käynyt abortissa. Perheelleni en lapsia tee sillä muut ovat tehneet heille jo sitäkin enemmän. Lastenkoditkin jo ovat täynnä.
Nainen ei saa tehdä millään viikon tai kuukausien suunnittelun tuloksena lasta vaan pitää olla vuosia yhdessä jonkun kanssa nähdäkseen että toimiiko suhde. Parisuhdetta pitää elää ensin vuosikausia ilman lasta ja katsoa toimiiko se. Perhettä ei voi väkisin perustaa kenenkä kanssa tahansa ja odottaa että se muka toimisi. Todella vastuutonta kun isät häipyy lasten elämästä tahtoi nainen sitten mitä tahansa. Itsekkään ressukan yh naisen lapset kärsivät eniten ja miestä syytetään kun nainen on leväperäinen ja helppo uskoinen. Kuinka kukaan lapsi voi olla ylpeä vanhemmistaan ja sama kiertokulku jatkuu sukupolvesta toiseen?ahdinkoosi.
Suhteellisen pahoja patoutumia tuntuu tekstin perusteella olevan. Turhat patoutumat rajoittavat ihmisen elämää ja joskus vanhempana ja viisaampana saatat katua miten kapeasti olet solmujesi takia elämäsi elänyt.
- '.'
Aihe tosiaan.
Yh-äidit eivät eroa millään muulla tavalla ydinperheen äideistä kuin että heiltä puuttuu puoliso.
Yhtä lailla käyvät töissä ja kasvattavat lapsiaan.
Toki on heitäkin ketkä lusmuilevat yhteiskunnan kustannuksella, mutta heitä löytyy kyllä niistä ydinperheistäkin.
Mua ihmetyttää myös se, että yh-äitejä syyllistetään ja moititaan aina, etä-isistä ei kenelläkään ole pahaa sanottavaa.
Usein se on kuitenkin isä joka on suhteesta lähtenyt ja jättänyt perheensä helpompaa elämää elääkseen.
Mutta..! Naiset eivät näe heissä muuta kuin hyvää, ovathan he sankareita jotka ovat saaneet tehtyä lapsia (niin vaikeaa kun se onkin) vaikka eivät ole heistä valmiita huolehtimaan.
Miksi näin, sitä en ymmärrä.
Toinen ihmetyksen aihe on, että yh-isiä ei kukaan aliarvioi kuten yh-äitejä. Mikä heillä on erona?
Totta, jokaisen on ansaittava kunnioituksen, oli yh tai ei, mutta kukaan ei ole myöskään ansainnut kunnioittamattomuutta syyttä suotta...- heti kenelle tahansa
Mieheen pitäisi tutustua vaikka viiden vuoden ajan ennen kuin alkaa lapsia tekeen. Mutta eihän naisilla ole sellaista kärsivällisyyttä kun heti välittömästi aletaan suunnitteleen loukkuja miehelle millä saadaan ne sidottua. Hää pellentouhut ym. sitomiset. Ei yhtään odoteta vaan kaikki mulle nyt ja heti.
Minäkin jättäisin perheeni jo mies alkaa väkisin perhettä tekeen ja johonkin muottiin pakottaan. Ahdistus tulisi kenelle tahansa jos ennalta suunnittelemattomia päätöksiä kumppani tekisi.
Yh isiä ei aliarvioida sen takia naista pidetään viisaampana yksilönä ja katsotaan että nainen tekee tahallaan kakaroita voidessa valitessa toisinkin. Minullakin oli valinnan vapaus jos jalkojani levittelin kenelle tahansa. Hulppea aika oli nuoruudessani ja nautin seksistä ilman laittamatta ketään pakosti isäksi. Jos olisin pakko kakaran jollekkin tehnyt niin en olisi enään ollut suosittu miesmarkkinoilla. Nyt minulla on elämäni ihana mies ja tuskin olisi jos olisin kakaran tehnyt jollekkin ja alkanut yksinhuoltajaksi. - tajusin nyt että tää edellinen
heti kenelle tahansa kirjoitti:
Mieheen pitäisi tutustua vaikka viiden vuoden ajan ennen kuin alkaa lapsia tekeen. Mutta eihän naisilla ole sellaista kärsivällisyyttä kun heti välittömästi aletaan suunnitteleen loukkuja miehelle millä saadaan ne sidottua. Hää pellentouhut ym. sitomiset. Ei yhtään odoteta vaan kaikki mulle nyt ja heti.
Minäkin jättäisin perheeni jo mies alkaa väkisin perhettä tekeen ja johonkin muottiin pakottaan. Ahdistus tulisi kenelle tahansa jos ennalta suunnittelemattomia päätöksiä kumppani tekisi.
Yh isiä ei aliarvioida sen takia naista pidetään viisaampana yksilönä ja katsotaan että nainen tekee tahallaan kakaroita voidessa valitessa toisinkin. Minullakin oli valinnan vapaus jos jalkojani levittelin kenelle tahansa. Hulppea aika oli nuoruudessani ja nautin seksistä ilman laittamatta ketään pakosti isäksi. Jos olisin pakko kakaran jollekkin tehnyt niin en olisi enään ollut suosittu miesmarkkinoilla. Nyt minulla on elämäni ihana mies ja tuskin olisi jos olisin kakaran tehnyt jollekkin ja alkanut yksinhuoltajaksi.onkiin se joku vanhemmanpuoleinen, joak käy joka paikassa moittimassa äitejä jalkojensa levittelemisestä!!!! noh kyllähän palstan keksi, että oikein äitien palstalle...eo kande lähtee kinaamaan kun ei ole ihan tasapainoisesta yksilöstä kyse!
- '.'
heti kenelle tahansa kirjoitti:
Yh isiä ei aliarvioida sen takia naista pidetään viisaampana yksilönä ja katsotaan että nainen tekee tahallaan kakaroita voidessa valitessa toisinkin. Minullakin oli valinnan vapaus jos jalkojani levittelin kenelle tahansa. Hulppea aika oli nuoruudessani ja nautin seksistä ilman laittamatta ketään pakosti isäksi. Jos olisin pakko kakaran jollekkin tehnyt niin en olisi enään ollut suosittu miesmarkkinoilla. Nyt minulla on elämäni ihana mies ja tuskin olisi jos olisin kakaran tehnyt jollekkin ja alkanut yksinhuoltajaksi.Minä olen lähes 40:en yh-nainen ja lasten isän kanssa aloin seurustelemaan 15 vuotiaana.
Olin 31 kun erottiin, että en nyt ihan kaikkien kanssa ole lapsia tehnyt, enkä myöskään ole jalkojani levitellyt kuin tälle yhdelle.
Töissä käyn kuten muutkin ja elän muutenkin normaalia elämää.
Minäkin saan tätä paskaa niskaan ihan samoin kuin sellaiset jotka alkavat odottaa yhden illan suhteen seurauksena, onko oikein?
Isää, joka lähti etsimään kadonnutta nuortuutta sen sijaan ei moiti kukaan... - nyt ei välitä
'.' kirjoitti:
Minä olen lähes 40:en yh-nainen ja lasten isän kanssa aloin seurustelemaan 15 vuotiaana.
Olin 31 kun erottiin, että en nyt ihan kaikkien kanssa ole lapsia tehnyt, enkä myöskään ole jalkojani levitellyt kuin tälle yhdelle.
Töissä käyn kuten muutkin ja elän muutenkin normaalia elämää.
Minäkin saan tätä paskaa niskaan ihan samoin kuin sellaiset jotka alkavat odottaa yhden illan suhteen seurauksena, onko oikein?
Isää, joka lähti etsimään kadonnutta nuortuutta sen sijaan ei moiti kukaan...tosta yhdestä joak syyttelee jalkojen levittelystä (joka sinällään on täysin luonnillista ja inhimillistä käytöstä) niin, on tosiaan erikoista miten yksinhuoltaja isiä pidetään pyhimyksinä , siis niit 3 kappaletta, ja meitä tuhansia yksinhuoltaja äitejä JATKUVASTI pidetään syynissä ja arvostellaan milloin mistäkin.
oma isäni just taas pääsi haukkumasta ja olem ajanut lapsen isäm tiehensä. hän ei meidän elämästä mitään tiedä, kun saattaa mennä useita kuukausia ettei olla tekemisissä,
lapseni isä lähti ihan ensi kuukausina siitä kkun lapsi oli syntynyt. se oli sellasta aikaa etten edes ehtinyt syödä (taysimetin) millähän lihaksella se on mun vika että ainoastaan minä kannan tästä lapsesta vastuun eikä kukaan muu.
ehdin elää aikuista elämää pitkään ennen kuin sain lapsen ja todella huomaan sen vastakohtaisuuden miten asenne muhun on muuttunut kuh musta on tullut (yh)äiti, mua ei ikäänkuin edes ole olemassa...tää on ollut mulle, aikuisena lapsensa hankkineena shokki. nyt vasta tajuan että olemme hyvin kaukana tasa-arvosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948