Kumpi oli ensin

883 vai 1200

Tarkoitin oikeastaan tuolla otsikolla, etta onko 883 tavallaan se "aito" sporster. Sporsterin juhlavuoden painos XL 50 kun on tehty 883 n "pohjalle". Jos vastailette, niin kiitos vain asiallisia sellaisia.

16

2673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hd_

      periaatteessa sama. ei muuta eroa kun moottori.
      siinäkään suuria eroja,pytyt/kannet.

      • hd_

        taas lukenut edes kysymystä kun jo vastasin ja korjata ei pysty...
        takas kysymykseesi. Toden näkösesti puhut evo moottorisesta. koska 50 luvalla tuli ironhead moottorilla ensimmäiset sporat.
        miten mulla olis sellanen muisti kuva että kumpikin kone olis evossa julkastu samana vuonna.
        evo julkastiin ´84


      • johe
        hd_ kirjoitti:

        taas lukenut edes kysymystä kun jo vastasin ja korjata ei pysty...
        takas kysymykseesi. Toden näkösesti puhut evo moottorisesta. koska 50 luvalla tuli ironhead moottorilla ensimmäiset sporat.
        miten mulla olis sellanen muisti kuva että kumpikin kone olis evossa julkastu samana vuonna.
        evo julkastiin ´84

        niin -84 tuli ensimmäinen evo joka oli 1000 kuutioinen ja -85 tuli jako 883 ja 1200.


      • Freiheit
        johe kirjoitti:

        niin -84 tuli ensimmäinen evo joka oli 1000 kuutioinen ja -85 tuli jako 883 ja 1200.

        En nyt ehdi tutkia opuksia, mutta sen muistan, että vuosina -86 ja -87 evosporat olivat 883 ja 1100 kuutioisia. Vuonna -88 1100cc muuttui 1200-kuutioiseksi. Itse asiassa nuo 1100-kuuioset ovat hienoisessa legendaarisessa maineessa harvinaisuutensa ja hyvin muotoiltujen sylinterin kansien palotilojen takia.


      • tarkoittaa
        Freiheit kirjoitti:

        En nyt ehdi tutkia opuksia, mutta sen muistan, että vuosina -86 ja -87 evosporat olivat 883 ja 1100 kuutioisia. Vuonna -88 1100cc muuttui 1200-kuutioiseksi. Itse asiassa nuo 1100-kuuioset ovat hienoisessa legendaarisessa maineessa harvinaisuutensa ja hyvin muotoiltujen sylinterin kansien palotilojen takia.

        evo?


      • Freiheit
        tarkoittaa kirjoitti:

        evo?

        Evo (tai evola suomenkielen väännös) viittaa sanaan evolution. Evolution on nimi, jonka tehdas lanseerasi moottorilleen, joka ilmestyi big twineihin (1340cc) v. 1984. Sportsteriin evomoottori tuli 1986. Sitä ennen spora oli moottorinsa mukaan tietysti ns. rautapää eli ironhead. Tämä viittasi valurautaisiin sylintereihin.

        Uusinta vesijäähdytteistä mottia (V-Rodissa) tehdas kutsuu nimellä Revolution.


      • nimi
        Freiheit kirjoitti:

        Evo (tai evola suomenkielen väännös) viittaa sanaan evolution. Evolution on nimi, jonka tehdas lanseerasi moottorilleen, joka ilmestyi big twineihin (1340cc) v. 1984. Sportsteriin evomoottori tuli 1986. Sitä ennen spora oli moottorinsa mukaan tietysti ns. rautapää eli ironhead. Tämä viittasi valurautaisiin sylintereihin.

        Uusinta vesijäähdytteistä mottia (V-Rodissa) tehdas kutsuu nimellä Revolution.

        Big Twin koska konehan on suht pieni vai oliko tullessaan suurin twin


    • HondaVT750C2

      Ensimmäinen Sportster (57XL) oli se 54 ci (883cc)malli joka tuotiin markkinoille 1957. Moottori perustui K-mallin moottoriin 45 ci (~723 cc) mutta mm kannet oli uusittu ja siinä oli kansiventtiilit... 1958 tuli myyntiin XLH Sportster, jossa otettiin 15 bhp:ta enemmän tehoa... (Lisäksi oli myynnissä mallit XL, XLC, ja XLCH)
      1972-luvun alussa XLCH Sportsterin moottoria nostettiin 61 ci = n. 997cc=100cc...
      1984 tuotiin 'urheilullisempi' XR (R=racer, nopea mutta kallis...)1000-malli. 1986 tuli XLH Sportster 67 ci =1100 cc Evo-moottori mukaan ja 1988 tuli XLH Sportster 73 ci =1203 cc (Evo).

      Eli pitkiä sarjoja 'samoja koneita'....

      PS Mallin nimi on Sportster ei Sporster

    • Olen HD-MIES !!!

      Tullessaan oli 900 rautapää. 883 evo on naisten pyörä. Sillä tytöt aloittavat pahisbikeri elämänsä.
      Tunnen useita tyttöjä jotka ovat siiryneet tarpeeksi miehistyttyään BigTwinin pariin.

      • puolestas

        oot siirtyny jahtaamaan säkkipilliä soittavia skottihomoja


      • daavidin poika

        Eiköhän se oo ajajasta kiinni....Kyllähän monet ajelee pikkuautoillakin menettämättä siinä yhtään enempää miehuuttaan?
        Näppärä kaupungissa ja mukava vetää sladissa sorateillä....en muuta ottaiskaan (paitsi viritysosia 883:seen ).
        Ps. Kohta on kevät ja HD sää! ...niin ja HD joulua kaikille sen päälle ymmärtäville!


      • menee

        Niin, ja nämä tarpeeksi "miehistyneet" naiset sua just kiinnostaakin. Fantasioissa sä kalu kovana ajattelet että tällainen "miehistynyt" nainen antaisi sulle vähän piiskaa pyllylle koppalakki päässä, että saisit alistettuna ja heikompana vikistä kuin pieni porsas. Oot sä kyllä vähän surkea jätkä, täytyy sanoa.


      • No voi,voi
        menee kirjoitti:

        Niin, ja nämä tarpeeksi "miehistyneet" naiset sua just kiinnostaakin. Fantasioissa sä kalu kovana ajattelet että tällainen "miehistynyt" nainen antaisi sulle vähän piiskaa pyllylle koppalakki päässä, että saisit alistettuna ja heikompana vikistä kuin pieni porsas. Oot sä kyllä vähän surkea jätkä, täytyy sanoa.

        Tämä "olen H-D mies" kuulostaa/tuntuu nyt sellaiselta ns.Baari Bikerilta.jolla ei harrikkaa
        ole koskaan ollutkaan.näistähän meitä on varoiteltu,sotkevat OIKEIDEN H-D miesten maineen,kun ei seiso ja pyöristä tiedä mitään...


    • pekkainkerihimokoljonen
      • HondaVT750C2

        Mutta K-malli oli K-malli ei Sportster
        Ja eka Sportsterin kuutiotuumia oli 54....
        ;)


    • EsaBa

      kumpi oli ensin Esa Pakarinen vai Pakarinen Esa...miksi henkseli paukkuvat kun ovat löysänä hd takajousia kun säädän.kakki hd miehet yhtykää

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe