Tupakka tappaa

Mummu

vaikka ei polttaisikaan. Minulla ilmeisesti astma diaknoosi vaihtuukin keuhkoputken krooniseen ahtaumaan ja se on ihan vaan tupakan aikeuttamaa.....en ole koskaan polttanut.
Olen kyllä pienenä altistunut tupakansavulle. Keuhkolääkärini mukaan olen siis voinut pienenä vauvana altistua tupakansavulle, kun keuhkoni ovat vielä kehittyneet. Okei, mummoni ja pappani hoisivat minua ja pappani oli oikein kunnon Klubi-mies. Nyt odotan tukehtumisdiaknoosia ja suunnittelen loppueläämaani....

4

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juusos

Tämä vaatii kyllä useamman vuoden tupakan polttelun _tai_ erään tietyn geenin ihmisessä, tai muistaakseni sen puutoksen. Ihan äkkiä en uskoisi, että COPD tulee ilman kunnon tupruttelua. Kaikkihan on kuitenkin mahdollista ja asia varmistuu FEV-mittauksella. HUOM! Keuhkojen toimintakyky ei laske rajusti, jos lopettaa tupakanpolton, joten sinulla on vielä monta vuotta jäljellä ;)

• homeen kanssa

tekemisissä jossain vaiheessa elämääsi? Kun oireesi kuulostavat niin kovin tavallisilta homeoireilta, pitkälle kehittyneiltä ja pahoilta sellaisilta, itse asiassa.

• hätiköity

Mietipä, mille kaikelle olet elämäsi aikana altistunut hengitysteitse.
      Ammatti on voinut vaikuttaa, myös miehen ammatti (jos liuottimien tms. kemikaalien kanssa tekemisissä); remontit (maaleineen ja lakkoineen), huonekalujen päästöt (sis. lastulevykaapit ja komerot); kodin pesu- ja puhdistusaineiden runsas käyttö; hajusteiden käyttö & ns. ilmanraikasteet; liikenteen päästöt, ja jo mainittu mahdollinen homealtistus, yms.

• edellinen kirjoittaja jatkaa

Kirjoitit viestiketjussa
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001089&posting=22000000020102944

Itse allergisoitunut mukana...

mm.

''Tämä rumba alkoi kolme vuotta sitten
        Kirjoittanut: Mummu 23.11.2006 klo 09.00

ihan vaan jatkuvilla poskiontelon tulehduksilla. Söin altibiootteja... ja sitten tulivat keuhkoputken tulehdukset mukaan.''
        *snip*

Et ole kertonut, mitä työtä olet tehnyt, oletko työssäsi mahdollisesti altistunut jollekin.
        Kirjoitit, ettet omasta mielestäsi ole itse aiheuttanut ongelmaasi - tarkoittanet, ettet ole hajusteiden suurkuluttaja.
        Kirjoitit myös:
        ''Nyt kun minulla ei ole enään hajuaistia lainkaan on vaikea välttää hajuja. En ole vielä tukehtunut, mutta huomaan hajut joille olen herkistynyt heti paineena poskionteloissani, otsaonteloissa ja korvissa.''

Altistutko edelleen hajusteille? Tai muille kemikaaleille hengitysilmassa?

Suomessa lääkärit ovat täysin hukassa, mitä tulee hajustekemikaalien terveyshaittoihin!
        Tietoa kyllä on, englanniksi, ruotsiksi ja tanskaksi - sekä saksaksikin - mutta ei suomeksi.
        Se on tasan tarkkaan varma, että hajustekemikaalit pystyvät aikaansaamaan keuhkoputken tulehduksen ja myös astman, tai muun kroonisen hengitystie-/keuhkosairauden.
        Niin kauan kuin lääkärikunta on näin tietämätöntä, ihmisiä sairastuu lisää ja heitä lääkitään, muttei ymmärretä, että he eivät parane, ellei altistus lopu. Välttäminen - lääkärikielellä: välttämisterapia - on ainut tepsivä hoito.

Suomessa tupakka on syy joka sairauteen. Riittää, jos on elämänsä aikana ohittanut tupakkaa polttavan ihmisen - sairastuu varmasti passiivisen tupakoinnin takia.
        Voi halleluja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      214
      2829
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      126
      2702
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      78
      1773
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1332
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      63
      1308
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1098
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      861
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      833
    Aihe