Kyllä kai mulla on imusolmukesyöpä?

Voiko olla

Eli minulla on aina ollut ongelmia imusolmukkeiden kanssa. Olen syönyt antibioottikuurejakin tulehduksiin. Ihmettelen sitä, että vasemman puolen imusolmukkeet ovat jatkuvasti (pari vuotta) olleet suurentuneet ja hieman aratkin. Lisäksi olen jatkuvasti kipeänä. Karkeasti sanottuna joka toinen kuukausi tulen kuumeeseen ja sitten nuha päälle. Kaula aristaa muutenkin ja tuntuu sellaista paineentuntua.

Ruokahaluuttomuutta on esiintynyt parisen vuotta ja painan painoindeksini on tänä päivä 17.6. Olen 22-vuotias. Melkeinpä väkisin saa syödä, ja yököttää. Etenkin aamuisin tämä yökötys on suurimmillaan ja en pysty syömään kuin 3-4tunnin päästä herättyäni, joka on liian kauan.

Muita oireita on palelu ja taas toisaalta hikoilu. Joskus hikoilen ihan hirveästi, kun taas välillä olen niin jäässä, että pitää istua saunassa vaikka kuinka kauan.

Ainainen yskä ja kurkkukipu. Väsyttää valtavasti. Väsymys ei ole sillälailla henkistä, vaan sellaista, että jos on vaikka hiihtämässä tai kävelemässä, niin kesken kaiken saattaa tulla äkisti kauhea väsymyskohtaus, ettei meinaa jaksaa mennä kotiin. Joskus pitänyt istua ihan hankeen tai kivelle, kun on ollut niin kauhea väsymys.

Minulla on korkea leposyke, jatkuvasti siinä 90. Hiuksia lähtenyt valtavasti ja tuntuu, etten ole kunnossa.

En ole osannut lääkärillekkään mennä näin epämääräisten asioiden kanssa. Siellä käy niin paljon sellaisia vöyhöttäjiä, että pelottaa tulla tuomituksi sellaisena. En tiedä :(

Osaako kukaan sanoa mitään?

8

3429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei välttämättä

Kyllä aika huolestuttavilta oireesi kuullostavat, mutta ei se välttämättä ole syöpää. Voi olla kilpirauhasjuttuja.
      Aivan liian kauan olet ihmetellyt ja odottanut. Kyllä jossain on vikaa, kun noin moni asia tuntuu olevan pielessä.

- painoindeksi alhainen = anorexia?
      - hikoilu, palelu = kilpirauhanen?
      - yskä, kurkkukipu = ??
      - syke, väsymys = stressi?
      (tässä vain maallikon ehdotuksia)

Ei ole turhia lääkärissäkäyntejä. Tilaa heti maanantaina aika lääkärille ja yritä päästä niin pian kuin mahdollista. Turhia kärsit ja yksin mietit. Terveenä on helpompi olla.
      Tsemppiä sinulle!

• aloittaja ¨¨

Ei ole anorexiaa, en ole laihuuden ihannoija. Olen koko ikäni ollut alipanoinen kirppu. Se häiritsee minua ja harmittaa kun ei ole ruokahalua, väkisin pitää syödä. Laihtunut en ole parissa vuodessa kuin kaksi kiloa, mutta mielestäni se on todella ikävää, sillä tällaisessa kuikelossa jo kaksi kiloa näkyy selvästi. Ei olisi varaa laihtua grammaakaan. Ainoastaan nousta yli 10kg.

Stressiä en ainakaan tiedosta. En ole kauhean stressaava luonne, aika huoleton olen. Ei ainakaan ole stressiä, jonka tiedostaisin tai edes syitä sille. Ainoastaan ihmetyttää hieman nuo kaikki oireet ja vähän kummastuttaa ja vaivaa se, että tuntee että kaikki ei ole ihan kunnossa. Kyllä sen tuntee, kun ei ole normaali olo.

Syöpää en osaa sillälailla pelätä. Ajattelen, että sitten täältä lähdetään kun on sen aika, ei ennemmin eikä myöhemmin. Mutta kai se lääkärillä käynti olisi kohdalleen.

Kilpirauhasen liika-ja vajaatoimintaa on suvussa paljon, molemmilla puolilla. Testeissä olen käynyt vuosi sitten, kun lääkärin mielestä silmäni ovat hieman pullistuneet ja kulmakarvat loppuvat kesken (?) Silloin lääkäri laittoi sinne, tietäen, että suvussamme on tätä. Tuloksen lääkäri soitti, että ei niissä ollut mitään ihmeellistä. itse en tiedä millaisia lukuja tulos näytti silloin.

Kiitos sinulle!

• vajaatoimintaa voi olla
        aloittaja ¨¨ kirjoitti:

Ei ole anorexiaa, en ole laihuuden ihannoija. Olen koko ikäni ollut alipanoinen kirppu. Se häiritsee minua ja harmittaa kun ei ole ruokahalua, väkisin pitää syödä. Laihtunut en ole parissa vuodessa kuin kaksi kiloa, mutta mielestäni se on todella ikävää, sillä tällaisessa kuikelossa jo kaksi kiloa näkyy selvästi. Ei olisi varaa laihtua grammaakaan. Ainoastaan nousta yli 10kg.

Stressiä en ainakaan tiedosta. En ole kauhean stressaava luonne, aika huoleton olen. Ei ainakaan ole stressiä, jonka tiedostaisin tai edes syitä sille. Ainoastaan ihmetyttää hieman nuo kaikki oireet ja vähän kummastuttaa ja vaivaa se, että tuntee että kaikki ei ole ihan kunnossa. Kyllä sen tuntee, kun ei ole normaali olo.

Syöpää en osaa sillälailla pelätä. Ajattelen, että sitten täältä lähdetään kun on sen aika, ei ennemmin eikä myöhemmin. Mutta kai se lääkärillä käynti olisi kohdalleen.

Kilpirauhasen liika-ja vajaatoimintaa on suvussa paljon, molemmilla puolilla. Testeissä olen käynyt vuosi sitten, kun lääkärin mielestä silmäni ovat hieman pullistuneet ja kulmakarvat loppuvat kesken (?) Silloin lääkäri laittoi sinne, tietäen, että suvussamme on tätä. Tuloksen lääkäri soitti, että ei niissä ollut mitään ihmeellistä. itse en tiedä millaisia lukuja tulos näytti silloin.

Kiitos sinulle!

vaikka näyttäisi ns. normiarvoja. Tämä on usein todettu. Tukanlähtö yksi vajaatoiminnan oireista. Mene uudelleen lääkäriin.

• oirekuvaa

Hei!!

Minulla on täsmälleen samoja vaivoja kuin sinulla! Minulta puuttuu nuo imusolmukevaivat, mutta kaikki muut mulla on!!

En halua laittaa sähköpostiosoitettani tänne, mutta haluaisin jotenkin saada sinuun yhteyttä, ja myös lähettää sinulle erään linkin. Jos voit, niin laita joku sähköpostiosoite tänne!!

Olen 23 v. BMI on nyt 15. Olen ehtinyt menemään todella huonoon kuntoon. Kirjoittele!

• aloittaja taas

• Jepa#%

imusolmukesyövässä imusolmukkeet ovat kivuttomia (yleensä). Mene lääkäriin. Jo perusverenkuvan avulla saadaan paljon selville (eli verikokeisiin vaan) Kirjoitusten avulla on hurjan huono mennä sanomaan mikä sinulla on mutta kyllä toi kuulostaa että johtuisi kilpirauhasesta/stressistä . Sitä paitsi keho kyllä reagoi kaikilla noilla oireilla jos olet liian laiha.

• ryvita

Mene välittömästi lääkäriin. Osa oireistasi viittaa selkeästi kilpirauhasen toimintahäiriöön ja osa imusolmukkeiden ongelmiin.Molemmat toki voi esiintyä yhdessä ja peittää toinen toisiaan.
        Hakeudu välittömästi lääkäriin tutkimuksiin.Molempiin on hoitoa saatavilla.MITÄ KAUEMMIN MIETIT TYKÖNÄSI SITÄ ENEMMÄN VOI TAUTI ESIM: IMUOLMUKESYÖVÄSSÄ EDETÄ JA HOIDON ENNUSTE HUONONEE.

• kilpikonna

Hei!
      Onko sinusta otettu kilpirauhastestit. Jotkut oireistasi viittaisi kilpirauhasen häiriöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      352
      4491
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      146
      2538
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2146
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      145
      1690
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1227
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      44
      1222
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      35
      1178
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1101
    9. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      345
      1045
    10. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      143
      1029
    Aihe