En ole koskaan lukenut vastaavasta mistään naistenlehdestä tai PMS-oireita kuvaavasta jutusta, saati sitten löytänyt itselleni kohtalontovereita.
Nimittäin kyseessä aivan ihmeelliset unet ennen kuukautisten alkua. Joskus näitä tulee pari päivää ennen niitä, joskus vain juuri edeltävänä yönä. Heti herättyäni tiedän, että "jaahas, nyt on sitten se aika kuukaudesta". Vaikka kuukautiseni alkaisivat ennenaikaisesti, niin unen nähtyäni tiedän, että alkaakin jo nyt.
Unet ovat joko painajaisia, mutta yleensä aivan kummallisia unia. Yhdessäkin oli todella ahdistunut tunnelma ja ilmassa kello hajosi säpäleiksi ja osat lensivät eri suuntiin kuin hidastetussa elokuvassa.
En yleensä näe päinajaisia muuhun aikaan kuukaudesta ja noita ihmeellisiä unia en näe koskaan muulloin.
Onko tähän olemassa edes mitään erityisempää selitystä kuin kuukautiset? Ja onko ketään samanlaisia?
Painajaiset ennen kuukautisia
2
2591
Vastaukset
- Nukkumatti
Unientulkinta ei ole "varsinaisesti" spesialiteettini, mutta juttusi oli sen verran mielenkiintoinen, että jäin sitä pohtimaan. Voisi olla niin, että kuukautiskierron hormonaaliset muutokset ovat tässä jotenkin mukana. Muuta en osaa sanoa noin "tieteellisessä mielessä.
Unien tulkinnasta sen verran, että oikeastaan kukaan muu kuin jokainen itse, ei voi "tulkita" toisen unia. Minuakin kiinnostaa unet ihan epätieteelliseltäkin kannalta ja olen yrittänyt opetella "tulkitsemaan" omia uniani. Se on mielenkiintoista puuhaa, varsinkin, jos joku uni toistuu säännöllisin välein.
Mieti esim. mitä se hajoava kello voisi symboloida elämässäsi. Myös tunnelma on tärkeä elementti yrittäessä tulkita omia unia. Esim. ahdistus ja hajoava kello? Heitän tässä arvauksen, että onko sinulla ehkä vauvakuume, vai pelkäätkö raskaaksi tulemista? Älä ota näitä vakavasti, vaan mieti ihan itse. En ole mikään unientulkitsija, kunhan vain kiinnostunut unesta sen kaikissa "muodoissa" :) - myöskin
Minulla on myös painajaisunia kierron yhteydessä.Ei koskaan muulloin.Yritin jossain vaiheessa saada tietoa tähän liittyen mutta en onnistunut löytämään mitään kirjoituksia/artikkeleita aiheesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492013Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051717- 931557
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761182- 671150
- 241052
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73956- 45937