Virheellisten henk.tietojen täyttäminen..

kyselijä123

..nettilomakkeissa, voiko siitä seurata jotain pahaa?

6

509

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janette_

varmaan riippuu minkälaisissa lomakkeissa ja aiotko käyttää virheellisiä henkilötietoja rikollisiin tarkoituksiin.

• aloittaja

Tämä suomi24.fi-palveluun rekisteröydesä kun kysytään nimeä ja osoitetta jne. Ei ole tarkoitus käyttää rikollisiin tarkoituksiin.

• Aku Ankka
        aloittaja kirjoitti:

Tämä suomi24.fi-palveluun rekisteröydesä kun kysytään nimeä ja osoitetta jne. Ei ole tarkoitus käyttää rikollisiin tarkoituksiin.

Minä en koskaan rekisteröidy mihinkään Suomi24:n kaltaiseen nettipalveluun omalla nimelläni. Täälläkin minulla on useita eri henkilöllisyyksiä. Voit laittaa nimeksi vaikka "Aku Ankka", niin heti näkee että et ole omalla nimellä. Tai vain nimesi etukirjaimet. Joskus olen kirjoittanut myös lehtiin keksityllä nimellä jos lehti ei julkaise nimimerkkikirjoituksia ja minulla on ollut syytä olla paljastamatta oikeaa nimeäni. (Onko se rikos? Jos on, niin on nyt ainakin vanhentunut.)

Eikös se ex presidentti Kekkonenkin kirjoitellut keksityllä nimellä?

• kluivert
        Aku Ankka kirjoitti:

Minä en koskaan rekisteröidy mihinkään Suomi24:n kaltaiseen nettipalveluun omalla nimelläni. Täälläkin minulla on useita eri henkilöllisyyksiä. Voit laittaa nimeksi vaikka "Aku Ankka", niin heti näkee että et ole omalla nimellä. Tai vain nimesi etukirjaimet. Joskus olen kirjoittanut myös lehtiin keksityllä nimellä jos lehti ei julkaise nimimerkkikirjoituksia ja minulla on ollut syytä olla paljastamatta oikeaa nimeäni. (Onko se rikos? Jos on, niin on nyt ainakin vanhentunut.)

Eikös se ex presidentti Kekkonenkin kirjoitellut keksityllä nimellä?

käyttäminen ei ole rikollista ellei niitä anneta viranomaisille tai jos ei tee jotain sopimuksia tai tilauksia. Lehtiin tai nettiin voi kirjoitella millä nimellä hyvänsä. Ei kai kukaan ole niin hullu että esim. rekisteröityy tähän palveluun omalla nimellä. Minkä vuoksi pitäisi yleensä rekisteröityä. En näe mitään hyötyä.

• Aku Ankka
        kluivert kirjoitti:

käyttäminen ei ole rikollista ellei niitä anneta viranomaisille tai jos ei tee jotain sopimuksia tai tilauksia. Lehtiin tai nettiin voi kirjoitella millä nimellä hyvänsä. Ei kai kukaan ole niin hullu että esim. rekisteröityy tähän palveluun omalla nimellä. Minkä vuoksi pitäisi yleensä rekisteröityä. En näe mitään hyötyä.

Tähän palveluun.... riippuu siitä mitä tarkoitat tällä palvelulla, pelkkää keskustelupalstaa vai koko Suomi24-paveluita.

Tarvitset rekisteröitymisen useimpiin muihin Suomi24:n palveluihin. Tänne voi kirjoitella rekisteröitymättä.

• jurristi

Riippuu siitä, oletko harhauttanut viranomaisia vai yksityistä yritystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      29
      3848
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      542
      2792
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      56
      2330
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      218
      2321
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1839
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1560
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      56
      1541
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1419
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1304
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1235
    Aihe