moro
vieläkös se vhf on laivoilla yleisessä käytössä vai onko gsm vallan tullut tilalle?
vieläkös vhf
9
1858
Vastaukset
- Meri-VHF
http://www.ficora.fi/attachments/suomi_M_Q/1156442572870/Files/CurrentFile/Meri-VHF-kanavien_kayttotarkoitukset.pdf
Tarkistakaa veneilijät samalla ne kanavat, joilla saa keskustella.
Kanava 16 on edelleenkin vain hätä-, turvallisuus- ja kutsuliikenteelle tarkoitettu! - kysymys tuo oli
VHF on laivoilla pakollinen tietystä kokoluokasta alkaen. GSM ei taida olla mitenkään noteerattu katsastusmääräyksissä.
- viddu midä skeidaa
...mä yleensä soitan vasemmalta tulevaan laivaan nokialaisella ja pyydän kohteliaasti että viittekste vähän väistää.
- TJ..
viddu midä skeidaa kirjoitti:
...mä yleensä soitan vasemmalta tulevaan laivaan nokialaisella ja pyydän kohteliaasti että viittekste vähän väistää.
Ja kaikilla laivoilla on GSM ja sulla on niiden kaikkien puhelinnumero. Mahtaa VHF kuitenkin olla käytännöllisempi.
- Dunkki
voi esittää ainoastaan todellinen maarapu!!!!!!
- maakrapu
saa kysyä itseään viisaammalta "apinalta"?
- HMnen
..antaa vain suomalainen umpijuntti skönäri.Maarapu...voi helvetti...
- ziisus
HMnen kirjoitti:
..antaa vain suomalainen umpijuntti skönäri.Maarapu...voi helvetti...
mitä porukkaa.
- tuleva merikapteeni
juu opinnot vielä sen verran alullaa etten tiedä mikä tuo vhf on mutta eiköhän se selviä kun pääsen siljan kippariksi, laitoin jo hakemuksenkin tallinkille, lupasivat ilmoittaa heti kun paikka vapautuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341373
- 1021062
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26963Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38692
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141613