Säästä

helposti

Näissä nykyautoissa on raitisilmasuodattimet ja hyvä niin. Huolto-ohjeiden mukaan niitä vaihdetaan melkoisen usein. Ja maksavat hirvittävän paljon - useita kymmeniä euroja jopa Motonetissa ja merkkiliikkeessä moninkertaisesti. Itse olen jo kauan tehnyt niin, että itse irrotan suodattimet ja pesen ne saippuavedessä pari kolme kertaa vuodessa. Ja tarvetta on - tulee tosi likaista vettä. Siten kyllä tiheä vaihto/pesu on tarpeen. Suodattimet on onneksi lujaa tekoa ja näkyvät kestävän vuosikausia hellävaraisen pesun. Tulee siis vuosien kuluessa satojen eurojen säästö - ja pienellä vaivalla!

9

1378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ASIAAA

Mulla 500 sarjan bemarissa niitä on 2 kpl molemmille puolille oma.

Vaihtoivat ne taas 100.000km huollossa, maksoivat yhteensä yli 50 euroa, siis yli 300mk.

Ne voi tosiaan pestä ja vieläpä useampaan kertaan.

• sitroen.

autoissa säästää myös. Niissä kun ei ole moisia suodattimia ollenkaan.
        Jokaisen omaan harkintaan jää, tarvitaankokaan. Ja jos tarvitaan, niin riittääkö esim. harsokangas estämään isompia roskia.
        Eihän kävellessäkään yleensä kenelläkään ole mitään suodattimia nenänsä edessä... Ja jotkut vieläpä saastuttavat sisuksiaan tupakalla!!!

• paalaaja
        sitroen. kirjoitti:

Jokaisen omaan harkintaan jää, tarvitaankokaan. Ja jos tarvitaan, niin riittääkö esim. harsokangas estämään isompia roskia.
        Eihän kävellessäkään yleensä kenelläkään ole mitään suodattimia nenänsä edessä... Ja jotkut vieläpä saastuttavat sisuksiaan tupakalla!!!

Autot joissa ei ole raitisilmasuodatinta joutavat paalaamoon.

• uudet
        paalaaja kirjoitti:

Autot joissa ei ole raitisilmasuodatinta joutavat paalaamoon.

joissa suodatin on menee paalaamoon kun etulasista ei näe mitään kun suodatin kerää "kaiken" kosteuden jonka puhallin puhaltaa suoraan kylmään lasiin.

• keuhko?
        sitroen. kirjoitti:

Olet aika kivipölykeuhko.
        Keväällä, kun kitkarenkaiden hiomat asfalttimujut leijailee. Ei edes surkeammat suodattimet sitä estä. Silmät vuotaa ;yskiminen ei lopu. Kunnon suodattimet tekee ilmastoidussa autossa mukavan raikkaan hengitysilman.
        Tietysti, jos on tottunut ladalla pilkkihaalareissa painelee ympäri vuoden...

• sitroen.
        keuhko? kirjoitti:

Olet aika kivipölykeuhko.
        Keväällä, kun kitkarenkaiden hiomat asfalttimujut leijailee. Ei edes surkeammat suodattimet sitä estä. Silmät vuotaa ;yskiminen ei lopu. Kunnon suodattimet tekee ilmastoidussa autossa mukavan raikkaan hengitysilman.
        Tietysti, jos on tottunut ladalla pilkkihaalareissa painelee ympäri vuoden...

taitaakin olla pahemman luokan pölyallergia?
        Olisiko siedätyshoito mitään?
        Kun poistat sen likaisen suotimesi, pääset ilmaiseen siedätyshoitoon ja oireesi saattavat helpottua. Liika hygieenisyyshän aiheuttaa immuunipuolustuksen kääntymisen itseä vastaan. Tuloksena allergiaa, psoriasista, reumaa, mitä lie muuta...

• kopperoista
        sitroen. kirjoitti:

taitaakin olla pahemman luokan pölyallergia?
        Olisiko siedätyshoito mitään?
        Kun poistat sen likaisen suotimesi, pääset ilmaiseen siedätyshoitoon ja oireesi saattavat helpottua. Liika hygieenisyyshän aiheuttaa immuunipuolustuksen kääntymisen itseä vastaan. Tuloksena allergiaa, psoriasista, reumaa, mitä lie muuta...

Pölyallerkia johtuu siitä, kun ajelin ikäni sinun suosimilla paalamokoperoilla.
        Hiakka narskui hampaissa ja siitepöly tukki nenän.
        Nyt vaihdan, en koskaan pese, uuden tuplasudattimen ilmastoituun autooni joka syksy. On upeeta hengittää. Parempaa, kuin ulkona.
        Siirry suodattimiin, kun vielä voit.

• sitroen.
        kopperoista kirjoitti:

Pölyallerkia johtuu siitä, kun ajelin ikäni sinun suosimilla paalamokoperoilla.
        Hiakka narskui hampaissa ja siitepöly tukki nenän.
        Nyt vaihdan, en koskaan pese, uuden tuplasudattimen ilmastoituun autooni joka syksy. On upeeta hengittää. Parempaa, kuin ulkona.
        Siirry suodattimiin, kun vielä voit.

minä pärjäile tämän loppuajankin ilman niitä suodattimia kun ikääkin on jo reilusti 60 vuotta ja kilometrejäkin tulee pikkuautolla pian miljoona täyteen. Eikä ole pöly- eikä muista allergioista tietoakaan. Ei myöskään narsku hiekka hampaissa (joita niitäkin vielä on!). Ulkona en suodattimia tarvitse ja mitäpä muuta se auton sisäilma on kuin ulkoa tullutta, joten miksi autossakaan suodatinta tarvittaisiin?
        Voithan sinä niitä suodattimia vaihdella mielesi mukaan, mutta minä käytän senkin rahan muihin tarkoituksiin.

• ilmeisesti!
        sitroen. kirjoitti:

minä pärjäile tämän loppuajankin ilman niitä suodattimia kun ikääkin on jo reilusti 60 vuotta ja kilometrejäkin tulee pikkuautolla pian miljoona täyteen. Eikä ole pöly- eikä muista allergioista tietoakaan. Ei myöskään narsku hiekka hampaissa (joita niitäkin vielä on!). Ulkona en suodattimia tarvitse ja mitäpä muuta se auton sisäilma on kuin ulkoa tullutta, joten miksi autossakaan suodatinta tarvittaisiin?
        Voithan sinä niitä suodattimia vaihdella mielesi mukaan, mutta minä käytän senkin rahan muihin tarkoituksiin.

Ole onnellinen, kun näköjään asut peräkylillä. Esonbaariin mennessä ei hiakka pölise.
        Toista rintamailla.
        Keväällä, kun edessä menee joku suurempi ajoneuvo ja nostaa katupölyn ilmaan. Silmät kirvelee ja hampaat narskuu heikoilla suodattimilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      9
      2781
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2621
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2317
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1473
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1154
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1005
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe