Eli jos viette kummilapsellenne jotain,niin annatteko samalla muillekkin lapsille,jota perheeseen kuuluu, ja jos ette niin onko tullut mustasukkaisuutta lasten välille,kun toinen saa ja toinen ei?
Miten toimitte
6
553
Vastaukset
- mie vaan :)
omasta mielestäni lasten pitää oppia siihen ettei aina voi saada jos toinen saa. pitää tulla myös niitä pettymyksiä, mutta toki pitää selittää miksi vain hän saa jotain. :) tässä minun mielipiteeni asiasta.
- todellakaan
Juu, ei ihan. Minulla on seitsemän kummilasta ja heillä yhteensä 15 sisarta, joten en vie tuomisia muille kuin kummilapsilleni, enkä käsitä edes miksi niin pitäisi tehdä.
- Piip
silloin kun lapset ovat pieniä. Isommille en enää. Eikä tarvi olla kallista; tarra-arkki, pieni kynä, vihko tms tai jäätelöä.
- mannanna
mulla on kaksi kummipoikaa, joista toiselle olen myös täti, tälle siskon pojalle kun vien lahjan, vien myös hänen sisaruksillensa (syntymäpäivä on asia erikseen, silloin lahjan saa vain sankari, mutta toisaalta, käymme juhlimassa heidän kaikkien synttäreitä ja lapset ovat minulle lähes yhtä rakkaita kuin omani). toisen kummipojan sisaruksille en vie lahjoja, kun ei minulla ole muutenkaan mitään sidettä heihin.
se taas on vanhempien tehtävä opettaa, että aina ei ole pakko saada jotain, jos sisarus saa. se mahdollinen mustasukkaisuus ei ole minun ongelmani, vaan perheen.- tilanne...
Kun olen veljeni tytön kummi ja tällä veljeni naisella on entuudestaan 7-v tyttö,niin mitä mieltä olette siitä että tämä nainen rupeaa minulle huutamaan siitä että minun pitäisi ottaa huomioon myös se hänen lapsensa ja leikkiä senkin kanssa,enkä saisi tuoda lahjoja omalle kummitytölleni ainakaan sen vanhemman tytön nähden,kun sillekkin kuulema pitäisi jotain sitten viedä. Näen kummityttöäni noin kerran kuukaudessa ja haluaisin sen ajan olla vain sen kanssa,kun näen niin harvoin sitä. Olen aikaisemmin leikkinyt tämän 7-v tytön kanssa kun tätä vauvaa ei vielä ollut. Muutenkin olen ihmetellyt tämän naisen käytöstä,kun lapsen syntymästä asti ei ole oikeen halunnut antaa sitä minulle syliin,eikä anna työntää vaunuja,eikä mitään,mutta omille kavereillensa ja äitillensä kyllä antaa sen ihan innoissaan..olen yrittänyt miettiä mistä tämä johtuu,mutta en kyllä keksi??
- kukaan....
tilanne... kirjoitti:
Kun olen veljeni tytön kummi ja tällä veljeni naisella on entuudestaan 7-v tyttö,niin mitä mieltä olette siitä että tämä nainen rupeaa minulle huutamaan siitä että minun pitäisi ottaa huomioon myös se hänen lapsensa ja leikkiä senkin kanssa,enkä saisi tuoda lahjoja omalle kummitytölleni ainakaan sen vanhemman tytön nähden,kun sillekkin kuulema pitäisi jotain sitten viedä. Näen kummityttöäni noin kerran kuukaudessa ja haluaisin sen ajan olla vain sen kanssa,kun näen niin harvoin sitä. Olen aikaisemmin leikkinyt tämän 7-v tytön kanssa kun tätä vauvaa ei vielä ollut. Muutenkin olen ihmetellyt tämän naisen käytöstä,kun lapsen syntymästä asti ei ole oikeen halunnut antaa sitä minulle syliin,eikä anna työntää vaunuja,eikä mitään,mutta omille kavereillensa ja äitillensä kyllä antaa sen ihan innoissaan..olen yrittänyt miettiä mistä tämä johtuu,mutta en kyllä keksi??
osannut kommentoida mitään tähän viestiin,olisi ollut kiva saada jotain mielipiteitä muilta??!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041