Sampsa Oinaala on onnellinen mies. Hän osti Valtimolta 10000 eurolla talon ja rahaa jäi elämiseenkin: http://www.oinaala.info/kadultakorpeen/index.html
Mikä on sitten tuularin onnellisuus. Se on 300000 euron hallintaoikeus 60-luvulla rakennetusta luukusta Itä-Helsinkiläisessä neuvostoliittomaisesta lähiössä. Parhaassa tapauksessa saa onnellisuutta lisää maksamalla korkoja japanilaisesta autosta, jonka arvo tippuu joka kuukausi.
Tuularin onnnelisuus?
10
959
Vastaukset
- varmaankin on,
jos "oman" menee ostamaan?
Pysyttele sinä vai vuokralla, eiköhän se sovi teikäläiselle paremmin. - vuokra-asumisesta?
"Mikä on sitten tuularin onnellisuus. Se on 300000 euron hallintaoikeus 60-luvulla rakennetusta luukusta Itä-Helsinkiläisessä neuvostoliittomaisesta lähiössä. Parhaassa tapauksessa saa onnellisuutta lisää maksamalla korkoja japanilaisesta autosta, jonka arvo tippuu joka kuukausi. "
Niin tuosta onnellisuudesta tiedä, mutta niitä asioita joita itse arvostan asumisessa:
-asumisen pysyvyys ja varmuus
-oma puutarha
-halkojen pilkkominen
-turvallinen asuntoalue
-oma rauha
-kulkupelin luotettavuus
-pienet asumiskustannukset
-koko ajan halpeneva investointikustannuksen osuus
-hyvä asuinympäristö: rupusakki asuu "jossain" muualla
-pienet käyttökulut
-varallisuuden hankkiminen
-turhuuden välttäminen
Autoa tarvitsen välttämättä työmatkoihin, se ei ole Japanissa tehty, mutta arvo pienenee siltikin joka kuukausi. Onko niitä muuten muunlaisia autoja tuon arvon vähenemisen suhteen?
Onneksi asunnosta ei todellakaan voi sanoa samaa. Arvo nousee vaan hurjaa vauhtia käytön myötä.- Verrataanpa
Sitä hain, että onko järkeä maksaa korkoja semmoisesta, jonka arvo alenee. Niinkuin auto.
- Sitten siinä
Verrataanpa kirjoitti:
Sitä hain, että onko järkeä maksaa korkoja semmoisesta, jonka arvo alenee. Niinkuin auto.
on jotain järkeä.
Ei minullakaan ole autolainaa, vaikka uuden ostinkin. Asuntolainaa kylläkin on.
Siltikin harmittaa, kun auton arvo alenee.
Ei autolainaa kannata ottaa, se on korkeampikorkoista kuin asuntolaina ja siitä ei saa verovähennystä.
Asuntolaina onkin ollut puolestaan varsin hyvä sijoitus.
Lainasta olen maksanut noin 2% vuosikorkoa viimevuosina, kun puolestaan asunnon koko arvo (Asunnon arvohan on luonnollisesti huomattavasti suurempi kuin lainan rahallinen arvo) on samaan aikaan noussut ainakin 8% vuodessa.
- onnellisuus:
Tässä yksi:
(Mainitkaa lisää)
O.D.O.T.T.A.M.I.N.E.N
-vuokranmaksupäivän odottelu, taas häipyy vuokrarahat tuhkana tuuleen
-rommauksen loputon ja toivoton odottelu
-odottelu, että "oman" ostaneelle tulisi jokin onnettomuus
-laman tms. katastrofin odottelu
(nehän koskee vain tuhnun suuren katkeruuden kohdetta omistusasujaa, eihän se nyt mitenkään tuhnua...)
-seuraavan asuntojen hintojen neljännesvuosikatsauksen loputon odottelu
(Prkl... ei, vieläkään, nousisivat edes alle 5%, mutta kun ei: 10% on jo monen vuoden nousutahti)
-uusien etuoven ilmoitusten odottelu
( ja sitten vimmattu tutkiminen, josko jotain löytyisi tuhnuparallekin, tai edes pieni hinnan alennuspilkahdus)
-päivittäisen euriborin 12 kk:n päivityksen odotus, jospa nousisi oikein kunnolla!
(Tätäkään en ymmärrä, jos asuntojen hinnat laskisi niin paljon, että tuhnukin pystyisi "omaan", niin kyllähän se tuhnuparkakin kärsisi korkeista koroista. Jospa se "omaan" pääsy on niin epätodennäköistä, että tuhnulle ei ole tuolla mitään merkitystä?)- Lisääjä
Tuhnun tekee onnelliseksi tuore kattopahvisieniviljelmä.
- Tuhnujen vihaaja
Tuhnu yritti heittää hauskan läpän. Epäonnistui raukka.
- Selvinpäin
Tuhnu tekee taas tiliä, kun jättää auton ostamatta. Kun sen arvo kerran alenee koko ajan. On se ihmeellinen auto.
Tiedoksesi tuhnu: suurin osa omistusasujista ostaa auton käteisellä ilman velkarahaa! Katsos kun omistusasuminen on niin paljon edullisempaa kuin vuokrallä kärvistely, että rahaa jää esim uusien autojen ostoon. Voi tuhnu parkoja, kun ne on tyhmiä. - Tuhnun ymmärtäjä
Tuhnua pelottaa, se on aivan varma, että sillä käy juuri näi, jos se ostaisi "oman".
Tuhnua samalla, yhtäaikaa sekä pelottaa aivan suunnattomasti että kiehtoo omistusasuminen.
Näin tuhnu perustelee itseleen sen, ettei ostanut ajoissa. - neukkutuhnut
Niin vuokrathan eivät koskaan nouse, eikä vuokra-apinoilla ole autoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701