Kerätään tähän aiheeseen kaikenlaisia vinkkejä, jotka helpottaa ahdistus oloa ja paniikkikohtauksia. Ilman lääkkeitä ;)
Oon huomannut että jos ahdistaa pahasti niin, ei kannata ajatella ollenkaan sitä ahdistusta vaan tehdä jotain muuta esim. lukea tai jotain muuta puuhastella. Ja paniikkikohtauksen aikana myös sama juttu toimii. Ja mua helpottaa useesti kaikenmaailman lämpimät juomat esim. tee ja kaakao.
Vinkkejä.
4
477
Vastaukset
- Kaamos
Jos vaan pystyy ja jaksaa, niin;
-ulos lenkille, mielellään valoisaan aikaan
-ystävän seura piristää
-Hyvä kirja saa ajatukset muualle
-yritä oppia tunnistamaan kohtauksille altistajat. Esim. Itse vältän menemästä kauppaan jos olen väsynyt tai nälkäinen (verensokeri on alhaalla ja vireystaso huono).
-Yritä myös tunnistaa asiat, jotka ehkä syyttä liität kohtauksiin vaikkeivat ne ehkä SUORANAISESTI kohtauksia aiheutakaan. Yritä sitten oppiapois tuosta "ankkuroimisesta" (Ks. alempaa ketjua "pimeys ja paniikki")
Tässä joitain joista on mulle ollut apua:)- #jensku#
itse olen ainakin sen huomannut kun kahvia paljon juon, että se lisää huonoa oloa/paniikkikohtausta. nykyisin juon vain 1-3 kuppia päivässä kahvia ja iltaisin en ollenkaan.. ja hieman on oloani helpottanut kun kahvin juontia vähentäny.
Ja tosiaankin että yrittää ajatella jotain aivan muuta kun huono olo on tulossa.
itellä ei auta jonkun teen/kaakaon juominen koska se nieleminen on todella niin vaikeaa silloin kun kohtaus on, joten se vain lisää paniikkia.
- no panic
lailla tahdonvoimaa, mutta itsellä toimi aikoinaan. Kun tuntui, että kohtaus tulee, heittäydyin pehmeään tuoliin aivan reporankana ja sanoin, että tule nyt sitten oikein kunnolla. Ja kas - mitään kohtausta ei tullutkaan.
Kohtaukset pysyy mulla hyvin hallinnassa luontaislääketieteen keinoin. Itse lukeudun Tohtori Tolosen kannattajiin siis E-Epaa, karnosiinia, Beroccaa isoina annoksina.
- EI laisinkaan kahvia eikä viinaksia
- liikuntaa joka päivä vaikka kuinka laiskottaa
- ajatusten kiinnittäminen positiivisiin asioihin, pois omasta itsestä. Itsensä tarkkailu on pahinta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1046724
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113309Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323180Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272348Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191716Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961351Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391302Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311206- 48984