Loytyisiko ihmisia, jotka olisivat halukkaita ja valmiita irrottautumaan oravanpyorasta ja lahtemaan kanssani esim. Aurtralian rannikon autiolle saarelle elamaan erakkomaista, luonnontilaista elamaa? Ihminenhan ei elaakseen tarvitse kovinkaan paljon. Onhan siina paljon hankaluuksia. Tarvitaan ennakkoluulottomuutta.
Olisi mielenkiintoista keskustella asiasta.
AUTIOLLE SAARELLE
20
855
Vastaukset
- aatami
Onko siellä sellaisia saaria vielä vapaana, ja paljonko vuosivuokra?
Kuinka vuokra sitten maksetaan, hyväksymällä itsesi tarkkailtavaksi ja kuvattavaksi kummajaiseksi, "korkeasaarelaiseksi", vai?- tosissasi
Tämä ei ollut vitsi vaan ajatus voisi kiinnostaa.
- aatami
tosissasi kirjoitti:
Tämä ei ollut vitsi vaan ajatus voisi kiinnostaa.
Itseäni ei kiinnosta kuluttaminen, joten olen jopa miettinyt aivan vastaavaa asiaa.
- onhan siella
tuhansia asumattomia saaria, siis sellaisia, joilla on kokoa joitakin kymmenia kilometreja kanttiinsa. Ei niita vuokrata, vaan sinne vain mennaan ja ollaan ja asutaan siella
- docc
oon monesti miettinyt asiaa, mutta en silti aio silti tehä niin radikaalisti.
- k-K ...
Sointula on kyllä huono esimerkki; tunnen tarinan ja olen käynyt jopa muutaman kymmenen kilometrin päässä siitä paikasta Kanadassa.
Minua kiinnostaa enemmän maailman kiertäminen paikasta toiseen reppuselässä periaatteella. Autiolla saarella saattaisi äkkiä kyllästyä.
Lepohetki oravanpyörästä on hyvä idea. Jää aikaa elämiselle ! - häippäset
autiolle saarelle, niin vastaa tähän kysymykseen.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000021940174
Muuten, on pitkälti jokaisen oma asia, miten oravanpyörässä pyörii. Asuminen, syöminen ja jonkinlainen vaatetus on välttämätöntä. Muusta voi tinkiä, jos haluaa.- kysymykseenko?
En mina aio ketaan aanestaa, en edes tieda, milloin on vaalit.
Mutta muille ketjuun osallistuneille: Olen aloitteessani aivan tosissani. Eri asia on sitten, loytyyko mukaan lahtijoita.
Tunnen myos Sointulan tarinan. Se ei onnistunut. Senhan piti olla kommunistinen ihanneyhdyskunta, mutta semmoistahan ei ole.
Mutta siella syrjassa muusta maailmasta voisi elaa rauhassa ja vahalla. Ei puhelimia. Ei tietokoneita. Ei sahkoa. Ei yhteytta ulkomaailmaan. Ruoka ja vahan vaatteita verhoksi. Jos on lammin paikka, menettelee. Jos kylma, vahan enemman vaatteita.
Samanmieliset voisivat kirjoitella - nappikset
kysymykseenko? kirjoitti:
En mina aio ketaan aanestaa, en edes tieda, milloin on vaalit.
Mutta muille ketjuun osallistuneille: Olen aloitteessani aivan tosissani. Eri asia on sitten, loytyyko mukaan lahtijoita.
Tunnen myos Sointulan tarinan. Se ei onnistunut. Senhan piti olla kommunistinen ihanneyhdyskunta, mutta semmoistahan ei ole.
Mutta siella syrjassa muusta maailmasta voisi elaa rauhassa ja vahalla. Ei puhelimia. Ei tietokoneita. Ei sahkoa. Ei yhteytta ulkomaailmaan. Ruoka ja vahan vaatteita verhoksi. Jos on lammin paikka, menettelee. Jos kylma, vahan enemman vaatteita.
Samanmieliset voisivat kirjoitellaTama viesti on lahtoisin nappaimistostasi?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000021933231
Vastaa siis, mita tarkoitit Brysselin huorilla!?
Sitten voit haippasta lampoon. - ainoa, joka
nappikset kirjoitti:
Tama viesti on lahtoisin nappaimistostasi?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000021933231
Vastaa siis, mita tarkoitit Brysselin huorilla!?
Sitten voit haippasta lampoon.ei tieda, etta EU on se ilmestyskirjassakin mainostettu suuri portto?
- tunnustaa,
ainoa, joka kirjoitti:
ei tieda, etta EU on se ilmestyskirjassakin mainostettu suuri portto?
että taidankin olla ainoa, joka ei ole kuullut ja tiennyt, että vl:t pitävät Euroopan unionia (EU) Ilmestyskirjan porttona.
Olen ollut tietävinäni, että Jehovan todistajat ovat pitäneet Kansainliittoa (per.1919) ja sittemmin YK:a (Yhdistyneet Kansakunnat per. 1945-1947) Ilmestyskirjan petona.?
Aina oppii uutta ja ihmeellistä. EU = Ilmestyskirjan portto. :=O - Sointula
tunnustaa, kirjoitti:
että taidankin olla ainoa, joka ei ole kuullut ja tiennyt, että vl:t pitävät Euroopan unionia (EU) Ilmestyskirjan porttona.
Olen ollut tietävinäni, että Jehovan todistajat ovat pitäneet Kansainliittoa (per.1919) ja sittemmin YK:a (Yhdistyneet Kansakunnat per. 1945-1947) Ilmestyskirjan petona.?
Aina oppii uutta ja ihmeellistä. EU = Ilmestyskirjan portto. :=Ose olikin PETO eika PORTTO. Sekoitin, mutta sattuuhan sita, kun portot joskus kayttaytyvat kuin pedot.
- rintaäänelläkö
Sointula kirjoitti:
se olikin PETO eika PORTTO. Sekoitin, mutta sattuuhan sita, kun portot joskus kayttaytyvat kuin pedot.
kirjoitat?
- Sointula
tunnustaa, kirjoitti:
Aina oppii uutta ja ihmeellistä. EU = Ilmestyskirjan portto. :=OEi minulla henkilokohtaisesti ole mitaan EU:a vastaan. Sehan on ihan yhta turha yritys kuin aiemmatkin vastaavanlaiset yritykset, mutta semmoisessa yritelmassa Suomenkin tietenkin taytyy olla mukana. Sitten se aikanaan hajoaa, ehka 30:n, ehka 50 vuoden kuluttua; kun sukupolvi on vain 30 vuotta, nuo muutokset nayttavat tapahtuvan hitaasti.
Suomella ja suomalaisilla ei siella EU:ssa ole mitaan tekemista eika minkaanlaista roolia. Kansan syvat rivit eivat sita tieda, mutta ne vallan hyvin tietavat, jotka Brysselissa ym ovat;
heidan intresseissaan ei ole toitottaa kaikelle kansalle, etta turha mika turha. - Sointula
rintaäänelläkö kirjoitti:
kirjoitat?
olenhan tutustunut Brysselin huoriin. He ovat oikein sievia. Paitsi ne, jotka ovat jo "elakeiassa" (noin 30 ikavuoden paikkeilla) ja on heitetty baareista pimeille kaduille.
- heikkouskonen
Oon tottunut käymään pari kertaa viikossa seuroissa, enkä oikein pärjää jos siellä saarella ei oo seuroja
- Sointula
taytyy jarjestaa sinne saarelle ja seurojen valillakin jutella tiesta ja matkasta ja kayttaa evankeliumia, etta jaksettaisiin olla uskomassa. Ja muutenkin sillai jaksettaisiin paremmin niissa arkisissa askareissa.
Niin, kaikilla meilla ei ole mahdollisuuksia paasta seuroihin niin usein. Siltikin taytyy vain uskoa. - hhhhhhredhyertj
Sointula kirjoitti:
taytyy jarjestaa sinne saarelle ja seurojen valillakin jutella tiesta ja matkasta ja kayttaa evankeliumia, etta jaksettaisiin olla uskomassa. Ja muutenkin sillai jaksettaisiin paremmin niissa arkisissa askareissa.
Niin, kaikilla meilla ei ole mahdollisuuksia paasta seuroihin niin usein. Siltikin taytyy vain uskoa.evankeliumia... nyt sen vitsin päästit.. :DD
- Autiolle
saarelle asettuminen sopivan porukan kanssa saattaisi olla mukavaa.
- yxvaan
Minä lähtisin Mellun kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087558
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253491Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352554Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191876Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3551527Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?591349