Laskekaapa uudisrakentajat kuinka paljon maksaa pelettisiilon ja muiden järjestelmän vaatimien roippeiden vaatiman tilan rakentaminen. Kannattavuus laskelmissa tämä erittäin oleellinen seikka aina unohdetaan. Siitä vain räknäämään ja hupsista................koskas sitä säästöä syntyikään.............
Vastaus: Ei koskaan.
Pelletti
12
1661
Vastaukset
- ...
Pellettiä voi säilyttää ihan tavallisessa, kuivassa ja lämmitettävässä autotallissa ja hakea kaupasta vaikka säkin kerraallaan. Se välttämätön siilo vetää 200 kg ja säkissä on 500 kg (90 e). Jos yksi säkki sopii pannuhuoneeseen ja toinen autotalliin, ei tarvitse hakea kuin kerran kuukaudessa pari säkkiä. Turhaan sitä pellettiä hamstraa suuria määriä kotiin. Jos se pääsee kostumaan, sillä ei tee mitään.
- maksaa
vastaapa tuohon jos osaat
- noita 500 kilon
maksaa kirjoitti:
vastaapa tuohon jos osaat
säkkejä pannuhuoneeseen raahaa?
- mun..
noita 500 kilon kirjoitti:
säkkejä pannuhuoneeseen raahaa?
autotalli on kylmä
- AP_
mun.. kirjoitti:
autotalli on kylmä
Mulla on lämmin autotalli, mutta en kyllä viitsisi lämmintä tilaa pelletille varata.
Säilytän pelletin ulkona peitellyissä säkeissä, ei ole ollut tähän mennessä ongelmia. Yleensä tilaan 3-6 säkkiä kerralla, ja se määrä kestää sitten ilmoista riippuen kuukaudesta neljään kuukautta. - kärryllä
AP_ kirjoitti:
Mulla on lämmin autotalli, mutta en kyllä viitsisi lämmintä tilaa pelletille varata.
Säilytän pelletin ulkona peitellyissä säkeissä, ei ole ollut tähän mennessä ongelmia. Yleensä tilaan 3-6 säkkiä kerralla, ja se määrä kestää sitten ilmoista riippuen kuukaudesta neljään kuukautta.Ei tarvitse nostaa kun autossa on hiabbi siellä mistä itse tilaan eli www.klapinetti.fi hulluutta raahata peräkärrillä kun tuovat alota satasen säkki...
- kiinostunut
Miksi sina vuosituhannen kusetus moisesta huolta kannat?Kateusko painaa pirtaan?
Oletko ajatellut,ettei kaikilla ole rahasta yhtä tiukkaa kuin sinulla.Pitäisikö siis keskittyä omiin asioihisi nykyistä enemmän?- vuosituhannen.........
Ei tottavieköön kateus paina eikä liioin rahapulakaan. Sitä saatanan käryssä elämistä, nuohoamista ja säätämistä ei todellakaan ole ikävä eikä kateeksi käy. Edellä kuvaillut säkki per viikko ajelut agriin ja takasin peräkärryn kanssa kuullostaa vain niin saatanan työläältä systeemiltä. Sitten vielä äyskärillä ressujen alta kantamaan mokuroita ns. siiloon. Vielä viitsitte verrata tätä kärytin systeemiä esim. öljylämmitykseen / sähköön, maalämmöstä puhumattakaan. Ei ole vaivatonta eikä edes edullista lähinnä surkuhupaisaa käpypömpeli hommaa suorastaan keskiaikista meininkiä. Mutta tapansa kullakin.
- kiinostunut
vuosituhannen......... kirjoitti:
Ei tottavieköön kateus paina eikä liioin rahapulakaan. Sitä saatanan käryssä elämistä, nuohoamista ja säätämistä ei todellakaan ole ikävä eikä kateeksi käy. Edellä kuvaillut säkki per viikko ajelut agriin ja takasin peräkärryn kanssa kuullostaa vain niin saatanan työläältä systeemiltä. Sitten vielä äyskärillä ressujen alta kantamaan mokuroita ns. siiloon. Vielä viitsitte verrata tätä kärytin systeemiä esim. öljylämmitykseen / sähköön, maalämmöstä puhumattakaan. Ei ole vaivatonta eikä edes edullista lähinnä surkuhupaisaa käpypömpeli hommaa suorastaan keskiaikista meininkiä. Mutta tapansa kullakin.
sinun oikeasti kannattaa keskittyä omiin asioihisi!Tuollainen kiivailu toisten asioista ei tee terveydellesi hyvää.
- Tuleva rakentaja
Täällä Savossa Joroisissa on ollut jo pidempään koekäytössä maahan upotettava pellettisäiliö.
Valmistaja Konehitsaus Sistonen.
Pitäisi tulla markkinoille tulevana vuonna. - peukku68
siilo vie tontilta alaa noin neljä neliötä eli aika pienen osan tuosta piharakennuksen kyljestä. Sen ei tarvitse olla eristetty eikä lämmitetty kunhan on kuiva paikka. Pihallahan ne säkitkin on liikkeessä.. Niin se ala on 1/700 osa pinta-alasta..
Vaihtoehtoja jos punnitsee, niin sähkön voi jättää ekana pois. Edullinen asentaa ja kallis käyttää jos tilaa on vähänkään reilummin. Öljy vaatii omat säiliönsä ka jos ne menee puoleen tuon siilon koosta niin sillä kahdella neliöllä en tee mitään ja se pitää tehdä sisälle melkein nykyvehkein ja määräyksin. Kattila on samoissa hinnoissa. Puun voi unohtaa työläänä vaihtoehtona.
Kattilahuone on reilu viisi neliötä siksi, että sinne mahtuu kunnolla hommiin jos tarvetta on ja samalla sinne saatiin pieni siilo tilapäisestikkin, vaikka ei se kokoon vaikuttanut. Lämminvesivaraajallekkin siellä on tilaa jos tarvetta ilmenee..
Toistaiseksi siis mitään ei ole tehty mitä, ei olisi jonkin muunkin lämmityksen takia pitänyt tehdä, paitsi siilo. Sen kustannukset on aika olemattomat peltiseinineen ja vanerivuorineen..
Kyse ei edes ole säästön syntymisestä vaan edullisimmasta tavasta lämmittää asunto ja muut tilat. Sitä se pelletti on edelleenkin ja jos noiden kaikkien vermeiden kanssa rahaa palaa tonni tai kaksi enemmän johonkin muuhun verrattuna niin huomattavasti vähemmän joihinkin muihin verrattuna. Kuitenkin lämmitysjärjestelmän osuus talon hinnasta on naurettavia promilleja! Siis mikäli patterit yms jätetään pois jotka on kaikissa tavoiss ahankittava.
Tuolla viittasit työmäärään. Jos ei tiedä ei kannata puhua. Kattilan nuohouksen kun hoitaa muutaman kerran vuodessa niin se on siinä. Samoilla vaatteilla voi lähteä minne vain nokea ei lennä edes sitä, mitä takkaa tyhjentäessä. Tuhkakin on jatkokäyttöön puhdasta lantaa..
Pelletin voi hankkia siiloon ainoastaan järkevästi pumppuautolla joka tuo sen pölyttömästi sinne ja lähettää laskun perään.
Vaikka meillä on tilaa kolmisensataa neliötä kaiken kaikkiaan niin tavallinen suursäkki kestää kesällä kuukauden veden kulutuksesta riippuen ja talvella aina kaksi viikkoa jopa kolme reilusti. Eikä sen kantamiseen siiloon vienyt kuin vartin kun ämpäriketju laitettiin kuntoon.
Mikään mikä haihtuu savuna ilmaan ei tuo koskaan säästöä vaan aina se on kuluja, kulujen määrä vain vaihtelee!- .............................
Asiaa............
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703