Ku mä menin ylä asteelle niin mun kaveri ja mun toinen kaveri oli riidoissa. Ne "kiusasivat" toisiaan lähettelemällä tekstiviestejä. Se mun toinen kaveri oli sellanen josta mäkään en tykänny. Se josta mä en tykänny lähetteli sille paremmalle kaverille viestiä: "Ei mun tarvii olla teidän seurassa!On mulla parempiakin kavereita ku te!" Vaikka sillä ei oo ketään kaveria.. Sit se meni kertomaan tästä opettajalle.. Se parempi kaveri yritti sanoo sille opettajalle että se sano että hänellä on parempia kavereita että meidän seura ei kiinnosta. Niin se opettaja vain sanoi että hänellä oli vain huono päivä ja hän siksi sanoin tälläistä. Ja opettaja uhkasi: "jos ette ole hänen kanssaan niin kutsun vanhemmat mukaan tähän." Ja meidän oli pakko ottaa hänet mukaan meidän ns. "jengiin". Se sit seuras meitä ku perävaunu autoa joka välkkä koulussa.. Me yritettiin "eksyttää" sitä mut ei tapahtunu mtn.. Sit meillä rupes meneen hermot niin me kerran sanottiin kovaan ääneen että miks ton yhen pitää seurata koko ajan. Se kuuli sen mut ei välittäny. Seuraus vaan jatku ja jatku. Se söi meidän kanssa samassa pöydässä oli meidän kaa väkillä. Ja sit kerran olimme syömässä samassa päydässä ja keksimme että vaihdetaan pöytää: katsotaan kehtaako se enää seurata. Eipä seurannut. Mutta sitten se laittoi viestiä että minä menen kertomaan opettajalle huomenna.. Minä en ole ollut mukana tässä hommassa mutta nyt alkaa pinna palaa.
Mitä mun pitäis tehdä??????? Olen tukioppilas koulutuksessa ja haluan tukioppilaaksi. Joten en oikein voisi mennä sanomaan hänelle mitään että häivy meidän seurasta ja haistattaa paskaa kun se kertoo opettajalle ja sit mä voin sanoo hyvästi tukioppilaaksi haluamisesta..
Auttakaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"eks sää ymmärrä? mee jo pois!"
3
630
Vastaukset
- meetwurstinakki
Olen/olin ehkä hitusen samassa tilanteessa, kuin tämä vaivaa tuottava kaverisi. Mä liikuin ennen yhdessä "jengissä." Ensin meni jotain 1.5-vuotta ihan mainiosti, kunnes mä jotenkin erkaannuin. Meillä ei enää oikeen "synkannut," mutta ei siis mitään riitaa kuitenkaan.. Mä vaan roikuin niiden perässä just ku "perävaunu auton perässä," vaikka mulla ja niillä ei ollut enää mitään yhteistä.
Sit se vaan alko. Ne ei enää odottanu mua tunnin jälkeen, jos mun piti pakata kirjoja reppuun. Muita jengiläisiä kyllä venattiin. Sama juttu vessassa. Ne vaan lähti pois, vaikka mulla oli vielä asiointi kesken. Mutta enhän mä siitä mitään tajunnut, että ne ei ehkä halua mun enää seuraavan niitä. Aattelin vaan jotain tyyliin, että "tää on mun arvoasema tässä jengissä, että mun täytyy vaan yrittää pysyä perässä, ei voi mitään."
Sitten tuli se viimeinen pisara. Ne rupes suunnittelemaan illanviettoa mun kuullen. Kaikkea sipsejä, leffoja, tällästä. Ne puhui ja suunnitteli illanistujaisia koko ajan, mutta mua ei kutsuttu. Kukaan ei sanonut, että "tuuthan säkin? Sopiihan tää leffa sullekin?" enkä kehdannut kysyä, että hei mitäs tää nyt on olevinaan.
Siitä tajusin, että mun kannattaa ehkä mielummin olla yksin, kuin olla seurassa jossa tunnen oloni yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi. En mä enää halunnut pitää mitään kulissia, että "hei kattokaa kaikki, mulla on kavereita," kun niin ei todellisuudessa ollut.
Nyt mä oon yksin, onneksi toinen parhaimmista kavereistani on samassa koulussa, mutta ei nähdä usein.
Sun kaverilla voi kestää vaan vähän tavallista pitempään tajuta, että te haluaisitte oikeesti olla kahden. Ehkä helpointa olisi ihan suoraan puhua tyypille. Mutta älkää liian syyttävään sävyyn, "ei haluta olla sun kaa ku oot niin tyhmä..." Vaan sanokaa jotain, että se olisi hänenkin kannaltaan parempi, jos hän vaihtaisi seuraa sellaiseen, jossa ei tarvitsisi roikkua. Roikkuminen on inhottavaa, - myös roikkujan näkökulmasta. Tyyppi ei välttämättä tajua noita teidän eksytysyrityksiä, tai sitten saattaa käsittää ne väärin. Jutelkaa siis asia selväksi.
Jos vielä tämän jälkeen hän kertoo opettajalle tai roikkuu, ottakaa opettaja mukaan juttelutuokioon. Ja tehkää opellekin se asia selväksi, että eihän kukaan voi pakottaa toista olemaan toisen kanssa!
Älä siis missään nimessä haistattele, vaan hoida homma kunnolla ja asianmukaisesti niin, kuin tukioppilaan kuuluukin.- _suvi_
Kiitos kamalasti! Olet ihana!
- Jutelkaa
_suvi_ kirjoitti:
Kiitos kamalasti! Olet ihana!
opettajankanssa niin ettei "roikkuja" kuuluu keskusteluu,kertokaa selvästi et jos te haluutte olla kahestaa,tai semmost...toivottavasti se ymmärtää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882