Missä vaiheessa on uupumus niin vakavasti otettava, että voisi mennä apua ja lomaa hakemaan. Ettei lääkäri vähättele ja etsi syitä laiskuudesta tai vaihdevuosista ja nuoruuden puutteesta, kuten itselleni on työpaikan lääkärillä käynyt.
milloin loppuu
5
912
Vastaukset
- susanella
En ole uskaltautunut lääkärille. Tuntuu että olen saamassa itse tilannettani hiukan hallintaan - on pakko, tai käy huonosti. Olen alkanut hiukan ymmärtää, mistä uupumus yms. syntyy.
Hallinnan tunne saattaa tietysti olla kuviteltuakin ja nipsahtaa kasaan seuraavasta vastoinkäymisestä. Ei olisi ensimmäinen kerta.
Jos nyt tässä kohtaa lääkäri tms. vähättelisi tuntemuksiani... En tiiä. En uskalla ottaa sitä riskiä. Kun voisi ennalta tietää, että vastassa on joku joka ymmärtää ja haluaa auttaa, eikä itse ole samassa uupumuksen tilassa kuin minä. - kun oma kokemuksesi
väsymyksestä on niin voimakas, että et jaksa enää mitään. Nukut huonosti, pätkittäin, olet hermostunut, unohtelet asioita.
Pyydät saada viikon, pari sairaslomaa, että saisit levättyä. Niin minä tein, en unelmoinutkaan mistään pitkästä saikusta. Lyhytkin loma voimaannuttaa, saa irrottautua työkuvioista, nukkua, ulkoilla, ennen kaikkea miettiä uupumuksen syitä ja mitä niille itse pitäis tehdä.- palaminen
Juuri tuli uutisissa, että lähes puolet suomalaisista kärsii tästä pimeydestä. Kyllä meni taas matto jalkojen alta, kun on muutaman päivän päähän aika lääkärille. Siinä ei taas huomioida, että tämä samainen väsymys on ollut eriasteisena jo pari vuotta; aina sille on löytynyt syy; milloin sataa liikaa, milloin taas paistaa. Ja joulukin on tulossa ja sekin varmaan lääkärin mukaan stressaa minua, vaikka ei todellakaan stressaa.
- palaminen
palaminen kirjoitti:
Juuri tuli uutisissa, että lähes puolet suomalaisista kärsii tästä pimeydestä. Kyllä meni taas matto jalkojen alta, kun on muutaman päivän päähän aika lääkärille. Siinä ei taas huomioida, että tämä samainen väsymys on ollut eriasteisena jo pari vuotta; aina sille on löytynyt syy; milloin sataa liikaa, milloin taas paistaa. Ja joulukin on tulossa ja sekin varmaan lääkärin mukaan stressaa minua, vaikka ei todellakaan stressaa.
No niin, lääkärillä käyty. Ensimmäinen tuomio oli "tämä synkkyys, puolet suomalaisista jne...". Totesin ykskantaan, että on ollut väsyä valoisallakin. Pitkään puhuttiin näsitä asioista. Lopputuloksena nukahtamislääkettä, mielialalääkettä (en tiedä haenko) ja loppuvuosi saikkua.
Nyt saa nukkua olan takaa. Ja erikseen vielä lääkäri sanoi, että pitää paljon ulkoilla! Josko tuo pään huminakin sinne ulos jäisi. - susanella
palaminen kirjoitti:
No niin, lääkärillä käyty. Ensimmäinen tuomio oli "tämä synkkyys, puolet suomalaisista jne...". Totesin ykskantaan, että on ollut väsyä valoisallakin. Pitkään puhuttiin näsitä asioista. Lopputuloksena nukahtamislääkettä, mielialalääkettä (en tiedä haenko) ja loppuvuosi saikkua.
Nyt saa nukkua olan takaa. Ja erikseen vielä lääkäri sanoi, että pitää paljon ulkoilla! Josko tuo pään huminakin sinne ulos jäisi.Hyvä että lääkäri ymmärsi. Tuliko levon, lääkkeiden ja ulkoilun lisäksi neuvoja siitä, miten tilanteen saisi vastaisuudessa pidettyä aisoissa? Vai puhutaanko siitä vasta sitten, kun olet ensin levännyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925951
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv953017Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262065Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764