Tiedättekö, kuinka turhauttavaa on olla kympin oppilas, kun opettajat ovat puutuneet siihen niin, etteivät enää jaksa sanoa kympin kokeen jälkeen, että "erittäin hienosti meni" tai "jatka samaan malliin"? Tai jos saatkin sitten jostain kurssista ysin, niin maikat kattoo nenänvarttaan pitkin tai kysyy, että mikäs nyt on, kun näin huonosti meni.
Jos osaa jotakin hyvin, esimerkiksi vaikkapa piirtää tai soittaa pianoa, eikä kukaan sano siitäkään mitään, niin ketä se lohduttaa? Miten voit koskaan hyödyntää vaikkapa sitä pianonsoittotaitoa missään, jos kukaan ei kerro sinulle, että soitat hyvin? Miten uskallat koskaan näyttää missään, että soitat pianoa, jollei kukaan edes vaikkapa kotona sano, että soitat hyvin?
Miksi on ihmisen vaivuttava itsesääliin ja purettava turhautumistaan lapsellisin keinoin ennen kuin kukaan sanoo hänen olevan hyvä missään? Miksi pitää ensin "angstata" julkisesti elämän paskuutta ja omaa huonoutta ennen kuin kukaan tajuaa sanoa, että sinuakin tarvitaan?
Kuinka paljon sinua kiinnosta, mitä parhaalle kaverillesi kuuluu? Oletko koskaan sanonut kenellekään, että hän laulaa hyvin tai että hän on hyvä ystävä tai että hän merkitsee sinulle ylipäätään jotakin? Tajuatko, etteivät kaikki kuule sitä tarpeeksi usein?
Yritä edes.
Itsetunnon kohottamista
itse itseinho
1
458
Vastaukset
- KOKEMUKSELLA KERRON
Olin nujerrettu lapsi, nuori ja varhaisaikuinen.
Sitten tapasin parikymppisenä nykyisen aviomieheni,joka ns.nosti mut jaloilleen.
Hän kannusti,kuunteli,kehui jne.jne.
Minä kehun päivittäin läheisiäni ja aidosti.
Kannattaa antaa myönteistä palautetta täsä elämässä,sillä täällä on aivan liian paljon pahaa ja negatiivista meneillään.
Kiitoskin on hyvä asia osata sanoa,sekä anteeksi pyyntö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2592389Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."702378- 1201558
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis411401Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331329
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711230Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821019Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999