Bändin vaihtuvuus ?

Hemuli Immelman

Onko Tapsalla aina joka vuosi eri bändi ?

31

1635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ansku.

Kyllähän se bändi aika tiuhaa tahtia vaihtuu, mutta en tiedä jos nyt ihan vuosittain.
      Tapsaa säesti pari vuotta "Horizone"- niminen bändi ennen tätä nykyistä " Pepito" bändiä joka on ollut nyt tänävuonna ekaa vuotta Tapsan bändinä.

• kokemus:

En nyt muutamaan vuoteen ole ollut samoilla keikoilla Tapsan kanssa, mutta kyllä ainakin 90-luvulla näytti vaihtuvan miehet aika tiuhaan. Lähes joka keikalla eri kokoonpano, eikä ihme...

• OK.

Tänä kesänä olin pari kertaa Tapsan keikalla. ekan kerran heinäkuussa ja toisen kerran elokuussa. Tokalla kerralla oli pari soittajaa bändissä vaihtunut.

• meitsi#

Uteliaisuuttani vaan kyselen ,että kun samalle keikalle satuitte, niin miten Tapsa suhtautui illan toiseen bändiin. Jutteliko hän teille siellä takahuoneessa mitään ?

• Niin, onhan toi muusikoiden vaihtuvuus Tapsan bändissä melkoisen runsasta. Aika usein on ainakin yks soittaja vaihtunut kun olen Tapsan keikoilla ollut, mutta usein on varmaan niinkin, että joku uus soittaja voi olla vaan tuuraamassakin jos joku bändin "vakituinen" soittaja ei ole just sille keikalle päässyt.

• ...juu
        Justiinax kirjoitti:

Niin, onhan toi muusikoiden vaihtuvuus Tapsan bändissä melkoisen runsasta. Aika usein on ainakin yks soittaja vaihtunut kun olen Tapsan keikoilla ollut, mutta usein on varmaan niinkin, että joku uus soittaja voi olla vaan tuuraamassakin jos joku bändin "vakituinen" soittaja ei ole just sille keikalle päässyt.

Sä sitten oot kyllä selitysten mestari.

...juu kirjoitti:

selvä selitys Justiinaxin selityksiin: "tyhjät tynnyrit kolisevat"!

• tynnyrikauppias
        *** kirjoitti:

selvä selitys Justiinaxin selityksiin: "tyhjät tynnyrit kolisevat"!

Heh heh, pitää paikkansa Justiinaxista että tyhjät tynnyrit kolisee.
        Näin se on ollut ja tulee aina olemaan.

• raivoissaan heittää
        tynnyrikauppias kirjoitti:

Heh heh, pitää paikkansa Justiinaxista että tyhjät tynnyrit kolisee.
        Näin se on ollut ja tulee aina olemaan.

niitä bändin poikia ulos, kun ei itse pysy tahdissa tai sävellajissa.
        Tai kun muuten vaan vituttaa.
        Raivopää äijä.

• ei heitä
        raivoissaan heittää kirjoitti:

Raivopää äijä.

niin kaverit siirtyvät omatoimisesti mukavemmille metsästysmaille. IKILUUKKUJA ON KEKSITTY

• Mä vaan
        ei heitä kirjoitti:

niin kaverit siirtyvät omatoimisesti mukavemmille metsästysmaille. IKILUUKKUJA ON KEKSITTY

Yhdellä keikalla kun oli ilmeisesti bändissä just yks muusikko vaihtunut, niin Tapsa esitelleessään orkesteriaan ei muistanut tämän uuden muusikon etunimeä (sukunimen muisti). Tapsa totesi vain, että: " Joka keikalle ei voi aina saada samoja muusikoita...mutta ei ole niin välikskään".

• ...juu kirjoitti:

No ei se ollut mikään selitys, vaan tosijuttu. Kyllähän joskus voi muusikollekkin tulla jotain estettä ja sitten on hommattava tuuraaja tilalle.
        Olen ollut meinaan Tapsan keikalla jossa on ollut esim.joku toinen kitaristi sen aikaisemman tilalla, mutta sitten taas seuraavalla keikalla se sama vanha kitaristi onkin taas bändissä.

• katos vaa
        Justiinax kirjoitti:

No ei se ollut mikään selitys, vaan tosijuttu. Kyllähän joskus voi muusikollekkin tulla jotain estettä ja sitten on hommattava tuuraaja tilalle.
        Olen ollut meinaan Tapsan keikalla jossa on ollut esim.joku toinen kitaristi sen aikaisemman tilalla, mutta sitten taas seuraavalla keikalla se sama vanha kitaristi onkin taas bändissä.

katox Justiinaxia, tässäkin tekstissä näkee oikein älyn väläyksen heh heh.
        Joopa joo, on noita Justiinaxin kommentteja kiva lukea, on kuin jokin Einstein ikään..... hehheheheheh

• Amppari
        raivoissaan heittää kirjoitti:

Raivopää äijä.

Tapsa kyllä nykyään käyttäytyy bändiään kohtaan huomattavasti paremmin, kuin joskus muinoin. Nyt kesällä en kuullut/nähnyt hänen keikoillaan kertaakaan komentelevan soittajiaan tai ärjyvän heille, vaikka yhdellä keikalla erään laulun aikana sählinkiä olikin. "Paista päivä"- laulun aikana niistä vahvistimista nimittäin kuului pariin otteeseen kova ääninen ja kimeä "vinkaus/vonkaus" . Kosketinsoittaja yritti jotain nappuloita siitä soittimestaan säädellä tms. mutta ei se auttanut ja sitten hän hyppäsi lavalta alas ja lähti juoksemaan sinne johonkin lavan perällä olevaa miksaajan pöytää kohden. Tapsa ei kertaakaan tämän episodin aikana hermostunut ,eikä haukkunut soittajiaan.

Myöskään Turussa tuolla joulukonsertissa Tapsa ei komennellut ja haukkunut muusikoitaan, vaan heidän yhteistyönsä oli hyvin nautittavaa.
        Yhdessä kohtaa flyygelin soittaja aluksi aloitti soittamaan väärää laulua. Tapsa vaan katsoi soittajaa ja siitä tämä huomasi heti mokansa ja korjasi sen hienosti. Tapsaa ja sitä muusikkoa vaan nauratti.
        Bändissä oli kaksi naissoittajaa, joten voi olla myös, että Tapsa ei senkään vuoksi orkesterilleen ärjynyt milläänlailla

• katos vaa kirjoitti:

katox Justiinaxia, tässäkin tekstissä näkee oikein älyn väläyksen heh heh.
        Joopa joo, on noita Justiinaxin kommentteja kiva lukea, on kuin jokin Einstein ikään..... hehheheheheh

En tiedä vaan mitä väläyksiä te siinä tekstissä näette, mutta mä kirjoitan silleen kun ajattelen.
        Enkä mä lähde esittämään fiksumpaa mitä olen (toisin kuin jotkut teistä tekee täällä... tosin siinäkin epäonnistuen.).

• ihan oikeesti
        Amppari kirjoitti:

Tapsa kyllä nykyään käyttäytyy bändiään kohtaan huomattavasti paremmin, kuin joskus muinoin. Nyt kesällä en kuullut/nähnyt hänen keikoillaan kertaakaan komentelevan soittajiaan tai ärjyvän heille, vaikka yhdellä keikalla erään laulun aikana sählinkiä olikin. "Paista päivä"- laulun aikana niistä vahvistimista nimittäin kuului pariin otteeseen kova ääninen ja kimeä "vinkaus/vonkaus" . Kosketinsoittaja yritti jotain nappuloita siitä soittimestaan säädellä tms. mutta ei se auttanut ja sitten hän hyppäsi lavalta alas ja lähti juoksemaan sinne johonkin lavan perällä olevaa miksaajan pöytää kohden. Tapsa ei kertaakaan tämän episodin aikana hermostunut ,eikä haukkunut soittajiaan.

Myöskään Turussa tuolla joulukonsertissa Tapsa ei komennellut ja haukkunut muusikoitaan, vaan heidän yhteistyönsä oli hyvin nautittavaa.
        Yhdessä kohtaa flyygelin soittaja aluksi aloitti soittamaan väärää laulua. Tapsa vaan katsoi soittajaa ja siitä tämä huomasi heti mokansa ja korjasi sen hienosti. Tapsaa ja sitä muusikkoa vaan nauratti.
        Bändissä oli kaksi naissoittajaa, joten voi olla myös, että Tapsa ei senkään vuoksi orkesterilleen ärjynyt milläänlailla

Kyllä tuntuu Kansan fanit olevan aivan oma ihmislajinsa kun vaikuttaa siltä että kaikki ajattelette ihan oudosti. Siis onko mainitsemisen arvoinen asia se, ettei artisti raivostu keikalla? Sen luulisi olevan itsestään selvyys mutta aina te jaksatte kiitellä "kun se nyt osasi käyttäytyä". Justiinaxeja ootte koko kööri.

• mä vaan
        ihan oikeesti kirjoitti:

Kyllä tuntuu Kansan fanit olevan aivan oma ihmislajinsa kun vaikuttaa siltä että kaikki ajattelette ihan oudosti. Siis onko mainitsemisen arvoinen asia se, ettei artisti raivostu keikalla? Sen luulisi olevan itsestään selvyys mutta aina te jaksatte kiitellä "kun se nyt osasi käyttäytyä". Justiinaxeja ootte koko kööri.

Täällä pyörii ihan ihme jengiä.

• Amppari
        ihan oikeesti kirjoitti:

Tapsan kohdalla mikään ei ole itsestään selvyys ;)
        No ei vaan ainaskaan. Olet ihan oikeassa tuossa mitä kirjoitat. Ei hyvin käyttäytymisestä nyt tietystikkään tarvitse erikseen kiitellä .
        Tuli nyt vaan mieleen ,että ei se Tapsa nyt sentään mikään "raivopää" ole, kuten joku tuossa mainitsi .

• Ansku.
        ihan oikeesti kirjoitti:

Älähän nyt hermostu :-)Kirjoitat ihan asiaa ja ymmärrän hyvin tuon kummastuksesi, mutta kyseessä on varmaankin vaan vähän sama juttu kuin, että esim. Kari Tapion (huom! Kari Tapion fanit eivät saa nyt suuttua, kun otin hänet esimerkiksi) tms. jonkun muun hieman alkoholille person artistin esiintyessä hänen faninsa muistavat aika usein mainita että artisti oli keikalla selvinpäin, vaikka senhän pitäisi myös olla itsestäänselvyys, että töissä ei olla humalassa.

• toki
        Ansku. kirjoitti:

Älähän nyt hermostu :-)Kirjoitat ihan asiaa ja ymmärrän hyvin tuon kummastuksesi, mutta kyseessä on varmaankin vaan vähän sama juttu kuin, että esim. Kari Tapion (huom! Kari Tapion fanit eivät saa nyt suuttua, kun otin hänet esimerkiksi) tms. jonkun muun hieman alkoholille person artistin esiintyessä hänen faninsa muistavat aika usein mainita että artisti oli keikalla selvinpäin, vaikka senhän pitäisi myös olla itsestäänselvyys, että töissä ei olla humalassa.

En hermostu todellakaan, ihmettelin vain. Itse tykkään Karin musiikista tosi paljon mutta olen myös sitä mieltä että selvinpäin keikalle pitää mennä. jos ei niin tee niin hyihyi. Tosi on että Kari ei ole ainut esimerkki tuossa lajissa mut Tapsa taitaa olla omassaan ;D Tuo työssä kännissä olo ei ole ihan vertailukelpoinen "tavallisiin" työntekijöihin. Jos meikäläinen menis töihin kekkulissa niin pääsis taatusti kilometritehtaalle. Mut sama koskee myös tuittuilua, jos antais kolleegojen ja pomon(kuka lie Tapsan pomo, varmaan yleisö)kuulla korvat punaisena kunniansa niin ei kun kengän kuva persuksiin ;D

• Jeps!
        toki kirjoitti:

En hermostu todellakaan, ihmettelin vain. Itse tykkään Karin musiikista tosi paljon mutta olen myös sitä mieltä että selvinpäin keikalle pitää mennä. jos ei niin tee niin hyihyi. Tosi on että Kari ei ole ainut esimerkki tuossa lajissa mut Tapsa taitaa olla omassaan ;D Tuo työssä kännissä olo ei ole ihan vertailukelpoinen "tavallisiin" työntekijöihin. Jos meikäläinen menis töihin kekkulissa niin pääsis taatusti kilometritehtaalle. Mut sama koskee myös tuittuilua, jos antais kolleegojen ja pomon(kuka lie Tapsan pomo, varmaan yleisö)kuulla korvat punaisena kunniansa niin ei kun kengän kuva persuksiin ;D

Tuohon ei ole juurikan mitään lisäämistä.

• Ansku.
        toki kirjoitti:

Niimpä. Humalassa esiintyneitä artistejahan on kyllä useita aina Pate Mustajärvestä Topi sorsakoskeen, mutta ihan Tapsan oloista tempperamenttia omaavaa artistia ei sitten olekkaan toista...ainakaan Suomessa.
        Tuo on muuten kyllä mielenkiintoinen ja hyvä havainto ,että ns. " tavallisissa" hommissa ei just esim. mitään humalassa oloa tai tuittuilua hyväksyttäisi, mutta artistien ja muidenkin taiteilijoiden kohdalla se on jotenkin hyväksyttävämpää.
        En tiedä mistä se johtuu, mutta näin on.

• Mutta
        Ansku. kirjoitti:

Niimpä. Humalassa esiintyneitä artistejahan on kyllä useita aina Pate Mustajärvestä Topi sorsakoskeen, mutta ihan Tapsan oloista tempperamenttia omaavaa artistia ei sitten olekkaan toista...ainakaan Suomessa.
        Tuo on muuten kyllä mielenkiintoinen ja hyvä havainto ,että ns. " tavallisissa" hommissa ei just esim. mitään humalassa oloa tai tuittuilua hyväksyttäisi, mutta artistien ja muidenkin taiteilijoiden kohdalla se on jotenkin hyväksyttävämpää.
        En tiedä mistä se johtuu, mutta näin on.

No, muutamia solisteja lukuunottamatta on alkoholinkäyttö nykyisin ihan yhtä pannassa muusikoillakin, kuin ns. normaaliammateissa. Bändejä jopa puhallutetaan toisinaan keikkapaikoilla. Esim. laivakuvioissa riittää, kun yksi bändin jäsenistä esiintyy humalassa, niin rapsahtaa siitä koko bändille porttari koko firman laivoille ja se onkin oikein mukava juttu bändille joka työskentelee pääsääntöisesti laivoilla, jää työttömäksi koko bändi. On todella harvinaista, että ammattibändeissä näkee humalaisia soittajia/laulajia näitä muutamia vanhoja juoppoja lukuunottamatta. Heidät on totuttu näkemään pienessä tai joskus vähän suuremmassakin sievässä ja yleisö saattaisi jopa pettyneenä pyytä lippurahat takaisin, kun artisti patsastelisikin lauteille yllättäen selvinpäin :-).

Tuolla rock-osastolla tota viinaa käytetään joskus aika reippaastikkin, mutta puhuin lähinnä tanssi/iskelmägenrestä.

• Utelias.

Onkohan muuten kukaan muusikko koskaan hermostunut Tapsan komentelusta niin paljon ,että olisi kesken keikan lähtenyt lätkimään ?

• HHH!

On Himbergin Arska

• Oho!
        HHH! kirjoitti:

On Himbergin Arska

Varmaan aika nolo ja kiesallinen tilanne artistille, kun joku bändistä lähtee lätkimään kesken keikan.

• tainnut
        HHH! kirjoitti:

On Himbergin Arska

olla kesken keikan, vaan kesken treenien...

• HHH!
        tainnut kirjoitti:

olla kesken keikan, vaan kesken treenien...

Olipa vaan kesken keikan 90-luvulla silloisessa Kotkan Täysikuu ravintolassa.

• Dementia?
        HHH! kirjoitti:

Olipa vaan kesken keikan 90-luvulla silloisessa Kotkan Täysikuu ravintolassa.

Paikka ja aika (90-luvun alussa)kyllä, mutta muistaakseni Arska feidas (ja syystä!)jo ennen keikkaa (treenit ennen keikkaa). Pitää tarkistaa.

• tintti.
        Dementia? kirjoitti:

Paikka ja aika (90-luvun alussa)kyllä, mutta muistaakseni Arska feidas (ja syystä!)jo ennen keikkaa (treenit ennen keikkaa). Pitää tarkistaa.

Typerää on sellainen bändille ärhentely, mutta typerää on myös jättää bändinsä just ennen keikkaa tai kesken keikan. Kyllä täytyisi pystyä puhumalla sopimaan erimielisyydet.

• mä vaan
        tintti. kirjoitti:

Typerää on sellainen bändille ärhentely, mutta typerää on myös jättää bändinsä just ennen keikkaa tai kesken keikan. Kyllä täytyisi pystyä puhumalla sopimaan erimielisyydet.

No, ei kyseisen herran kanssa se puhuminen aina tuota tuloksia, vaikka olisi pidempikin pinna ja joustava luonne. Nostan hattua niille muutamalle sitkeälle sissille, jotka ovat jaksaneet pidempiä rupeamia herran taustalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4811
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1555
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1440
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      69
      1363
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      326
      1299
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      48
      1276
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1190
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      1011
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      925
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      904
    Aihe