Jawa Turkista?

JKL

Olin viime kesänä Turkissa lomalla ja näin todella siistejä vanhoja Jawoja.Onko kukaan tuonut lomaltaan tämmöistä Suomeen ja mikähän on hintataso?

4

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hönö

      Kaverini toi sieltä tippurin.

    • Ripa

      Turkissa on tietääkseni valmistettu joitakin itä-eurooppalaisia moottoripyöriä. Vanhat tuotantolinjat myytiin Turkkiin. Jawan lisenssivalmistuksesta en tiedä.

    • Ari X.

      on paljon helpompaa.
      katso vaikka Kuldne Börs,
      http://www.ee/kb

      Olen kuullut, että ovat osatkin vanhoilla Jawoilla jo kallistuneet. Minulla oli itselläni kauan sitten vm. -67 Jawa 350 (n. 1975 - 1979 ajossa, sitten myin sen pois raatona pois muutama vuosi sitten).
      Jotain outoja ongelmia tuli, poltteli aina käämityksiä loppuaikoina. Myös uudella omistajalla oli tehnyt saman tempun, vaikka hän oli pyörän entisöinyt.
      En koskaan jaksanut perehtyä vikaan, 70-luvulla sai näitä uusia "ankkureita" vai mitä ne olivat, ja autosähköliikkeestä löytyi joku uudelleen käämitettykin minulle.
      Vaihteisto ei kestänyt, muistaakseni ajoin jotain 20.000 km (ostin käytettynä, 10tkm mittarissa) ja kyllä vaihteisto piti jossain vaiheessa korjata, sitten vielä uudelleen koska kaikkia rattaita ei tullut vaihdetuksi kerralla. Muistaakseni 2-vaihde ja ainakin 4-vaihde ovat heikkoja kohtia.
      Kerran sain myös koneen leikkaamaan kiinni, piti vaihtaa männät ja laakerit koneeseen.
      Rumpujarrut eivät koskaan toimineet kunnolla, niitä sai usein rassata.
      Lisäksi 2 sylinteristä mallia (siis 350 cc) vaivasi yleisesti toisen pytyn selittämätön sammuminen. Yksi virolainen sen syynkin tiesi, mutta en saanut oikein selkoa mikä se oli.
      Pytty oli pimeänä joskus oikein kilometritolkulla.
      Kun ajoin liikkeestä Jawan kotiin, n. 20 km, niin pihaan tullessa toinen pytty sammui.

      Ari X.

    • itävehkeet

      Olikose MZ jota tehtiin Turkissa, siis 2-T jäämistö ... Jawa tais olla Intiassa?... Sitä tuossa ihmettelin, että Englannissa oli jotain 2-T Retro Jawoja viel kymppivuonna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe