Ihmettelen vaan mistä voi johtua se että akne menee ohi monilla 20-30 vuotiaina?
Eli otetaan nyt esimerkiksi tämä yleinen selitys :
sokeri -> insuliini -> testosteroni -> talirauhasten muutokset -> akne
Miten voi siis olla mahdollista että tuo ei pädekkään enää myöhemmällä iällä. Sokeria syödään aina ja insuliinia tuotetaan aina sen jälkeen, joka taas aina synnyttää testosteronia.
Voiko olla muka että normaali testosteronimäärä vähenee niin paljon 20-30v, että sokerin aiheuttama hormonien määrä ei vaikutakkaan. Eli että sokerista johtuva testosteronimäärän kohoaminen olisi äärimmäisen vähän verrattuna normaalin vallitsevaan testosteroniin, ja että ne hormonipiikit voisivat muka aiheuttaa aknea nuoremmilla.
Sekavaa selvitystä, mutta ihmettelempä vaan kuitenkin mistä johtuu. Toinen mitä ihmettelen on se, että miksi esim minulle aknea ilmestyy vain kasvoihin. Hormonit lisäävät talieritystä kun ne aktivoivat talirauhasten hormonireseptoreja, mutta miksi monilla aknea on sitten joko selässä tai naamassa, sama määrä hormonejahan ihmisellä on joka puolella kehoa. Olen mies 19v. Miesten kohdalla enemmän ihmettelen tätä koska naisten hormonitasapainohan heittelee kuukausittain.
Hormonit
Mistä johtuu
0
342
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3136116Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483606Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1462790"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2252167Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1001728- 671182
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua811045Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni144958Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10928Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11884