Mitä projektille on tapahtunut?
www.marthatoo.fi ei toimi enää?
Martha Too
16
1858
Vastaukset
- balle
Nyt kannattaisi kyllä katsella palstan pääsivua alaspäin. Tuosta aiheesta on niin paljon keskustelua, että minäkin täysin ulkopuolisena tiedän, että kyseessä oli teräsveneprojekti, joka jäi kesken...
- tietävä.........
En tiedä jäikö kesken mutta tuskimpa, vaan se myytin ja omistaja osti kuttaperkka veneen. Mitä sille aihiolle kuuluu ja kuka sen nyt omistaa, ei ole tietoa, mutta Itä-uudellemaalle meni.
Nämä jatkuvat viestiketjut lienee samojen provokaattoreiden aloittamat jotka heittää koko ajan kysmystä "Mitä Lindalle kuuluu", "Missä on Aliisa" ja sitten tämä, joten aika tyhmältä tuntuu ja vielä väärääkin tietoanäemmä tämän ansiosta on (kuten kirjoittajalla). Kävin itsekin ko. venettä katsomassa. - kallekalastaja
tietävä......... kirjoitti:
En tiedä jäikö kesken mutta tuskimpa, vaan se myytin ja omistaja osti kuttaperkka veneen. Mitä sille aihiolle kuuluu ja kuka sen nyt omistaa, ei ole tietoa, mutta Itä-uudellemaalle meni.
Nämä jatkuvat viestiketjut lienee samojen provokaattoreiden aloittamat jotka heittää koko ajan kysmystä "Mitä Lindalle kuuluu", "Missä on Aliisa" ja sitten tämä, joten aika tyhmältä tuntuu ja vielä väärääkin tietoanäemmä tämän ansiosta on (kuten kirjoittajalla). Kävin itsekin ko. venettä katsomassa.Kiinostaisi tietää miksi se myytiin, oliko siitä edes tarkoitusta tehdä oikeaa venettä vai raakarunko myyntiin vain?
- vai pelkkää huhupuhetta?
Nämä jatkuvat viestiketjut lienee samojen provokaattoreiden aloittamat jotka heittää koko ajan kysmystä "Mitä Lindalle kuuluu", "Missä on Aliisa" ja sitten tämä, joten aika tyhmältä tuntuu ja vielä väärääkin tietoanäemmä tämän ansiosta on (kuten kirjoittajalla). Kävin itsekin ko. venettä katsomassa.Mistä tämä tieto tai huhu on peräisin, että Martha Too on myyty? Ja mikä vene sen tilalle sitten on tullut? Aikovatko Leinot toteuttaa sen matkansa Polynesiaan yhä purjehtien, mutta vaan jollain muulla veneellä? Mä kun muistelen vielä joku kuukausi sitten kuulleeni, että Martha Too-projekti oli edelleen käynnissä.
- on tapana puhua
Nämä jatkuvat viestiketjut lienee samojen provokaattoreiden aloittamat jotka heittää koko ajan kysmystä "Mitä Lindalle kuuluu", "Missä on Aliisa" ja sitten tämä, joten aika tyhmältä tuntuu ja vielä väärääkin tietoanäemmä tämän ansiosta on (kuten kirjoittajalla). Kävin itsekin ko. venettä katsomassa.Mitä provoilua se on, kun ihmisiä (ainakin itseäni ja eiköhän muutamaa muutakin) aidosti kiinnostaa muiden kanssapurjehtijoiden projektit. Niistä kun voi oppiakin paljon, saada vinkkejä, intoa itselle ja ylipäänsä käyttökelpoista tietoa. Etenkin matkapurjehtijoiden kertomuksissa on kaiken tämän lisäksi vielä viihdearvonsakin, ei tarvitse lukea keksittyjä meritarinoita kun voi lukea tositarinoitakin. Kyllä se kiehtoo mieltä. Joku aika sitten joku tälläkin palstalla kaipaili Vene-lehden matkakertomuksia, ARCia seurataan ja matkapurjehtijoiden kertomuksia luetaan ylipäänsä ahkerasti niin lehdistä, netistä kuin kirjoinakin (mitä niitä nyt jotkut ovat jaksaneet kirjoiksi asti kirjoittaa ja julkaista). Vene-lehden matkapurjehdusjuttuja lukiessa pääsee hetkeksi todellisuutta pakoon "nojatuolimatkalle" purjeveneen kyytiin maailman merille. Mikä ettei, ja kenties jonain päivänä siitä voi tehdä todellisuuttakin... Miksei se saisi kiinnostaa? Ja jos ja kun ihmiset itse näistä projekteistaan ja reissuistaan kertovat mediassa, niin kaiketi heillekin käy, että aiheesta puhutaan yleisesti. Ei ne mitään salaisuuksia ole.
- hoh, hoh, hoijjaa
Nämä jatkuvat viestiketjut lienee samojen provokaattoreiden aloittamat jotka heittää koko ajan kysmystä "Mitä Lindalle kuuluu", "Missä on Aliisa" ja sitten tämä, joten aika tyhmältä tuntuu ja vielä väärääkin tietoanäemmä tämän ansiosta on (kuten kirjoittajalla). Kävin itsekin ko. venettä katsomassa.On tämä sitten kiva palsta, väärää tietoa kuulee minkä kerkeää ja ihmisraasut pitävät asioita totena, ja nuo viisaat puhuu niin kuin jotakin todella tietäisi.
Kerran täällä ehdottelin että ottaa yhteyttä ko. henkilöön ja sieltä kyselee kuulumisa eikä täällä arvuuttele, ja hänet tuossa Kreikassa näinkin samoilla vanavesillä, ja kyselin piruuttaan että onko kukaan kysellyt projektin perään kun täällä niin ahkeraan ollaan huolissaan. Vastaus eoli että ei kukaan. Kiinnostus näemmä rajoituu vittuilun tasolle, ja on ymmärrettävää miksi hän ei ota enää kantaa mihinkään ja miksi on sivut lopetettu. Alkoi tulla kuulemma kotisivujenkin kautta törkyä pesään ja siellä oli myös e-mailihyökkäyksiä tahoilta joista ei sitä olisi uskonut. Ymmärrän kyllä miksi hän ei ota tähän asiaan enää mitään kantaa. Miksi ottaa lunta tupaan vapaahtoisesti. - balle
on tapana puhua kirjoitti:
Mitä provoilua se on, kun ihmisiä (ainakin itseäni ja eiköhän muutamaa muutakin) aidosti kiinnostaa muiden kanssapurjehtijoiden projektit. Niistä kun voi oppiakin paljon, saada vinkkejä, intoa itselle ja ylipäänsä käyttökelpoista tietoa. Etenkin matkapurjehtijoiden kertomuksissa on kaiken tämän lisäksi vielä viihdearvonsakin, ei tarvitse lukea keksittyjä meritarinoita kun voi lukea tositarinoitakin. Kyllä se kiehtoo mieltä. Joku aika sitten joku tälläkin palstalla kaipaili Vene-lehden matkakertomuksia, ARCia seurataan ja matkapurjehtijoiden kertomuksia luetaan ylipäänsä ahkerasti niin lehdistä, netistä kuin kirjoinakin (mitä niitä nyt jotkut ovat jaksaneet kirjoiksi asti kirjoittaa ja julkaista). Vene-lehden matkapurjehdusjuttuja lukiessa pääsee hetkeksi todellisuutta pakoon "nojatuolimatkalle" purjeveneen kyytiin maailman merille. Mikä ettei, ja kenties jonain päivänä siitä voi tehdä todellisuuttakin... Miksei se saisi kiinnostaa? Ja jos ja kun ihmiset itse näistä projekteistaan ja reissuistaan kertovat mediassa, niin kaiketi heillekin käy, että aiheesta puhutaan yleisesti. Ei ne mitään salaisuuksia ole.
Olen täysin samaa mieltä. Projektien (niin rakennus, korjaus kuin purjehdus-) seuraaminen on mielenkiintoista ja minesti hyödyllistäksin. Sitäpaitsi näistäkin projekteista, joista täällä puhutaan, on alunperin tiedotettu oikein nettisivujen avulla. Mielestäni se, että joku kysyy syytä nettisivujen sulkemiselle ja tiedotuksen katkeamiselle, ei ole provoilua. Miten joku voi tulkita pottuiluksi sen, että joku kysyy, mitä jollekin projektille kuuluu.
- Kato vaikka
balle kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä. Projektien (niin rakennus, korjaus kuin purjehdus-) seuraaminen on mielenkiintoista ja minesti hyödyllistäksin. Sitäpaitsi näistäkin projekteista, joista täällä puhutaan, on alunperin tiedotettu oikein nettisivujen avulla. Mielestäni se, että joku kysyy syytä nettisivujen sulkemiselle ja tiedotuksen katkeamiselle, ei ole provoilua. Miten joku voi tulkita pottuiluksi sen, että joku kysyy, mitä jollekin projektille kuuluu.
Mitenkä? Katso nyt vaikka tämän sivun 20-30 viimeistä viestiketjua, kun joka toisen rivin otsikkona oli "Missä Linda" tai "Linda". Ihan provoilua. Ja kun muistan mitä oli kesällä esim juuri Martha Toosta juttua, se oli jo kokolailla törkeää nimittelyä ja loukkausta. Jos joku ihan oikeasti haluaa tietää esim. Lindan tai marthan asioista, niin hän laittaa e-mailin menemään, eikä kysele täällä ihan piruuttaan joka toisella rivillä että "Mitä Lindalle kuuluu" tai "Missä Martha Too on".
Asiallisen kirjoituksen ja provon välinen ero on joskus vaikea havaita, mutta kun lukee noita aikaisempia viestejä, niin selviää hyvin jopa kansakoulupohjalla mistä on kyse; hämmentämisestä vai asiasta. En tarkoita ettetkö sinä olisi ihan vilpittömin mielin, mutta valtaosa ei ole, joten miksi esim. Lindakaan viitsii sivuillaan kirjoitella jos tulee lunta tupaan koko ajan. Itse olen Bavaristi.Comin lukija (omistan Bavaria Väliemrellä), ja siellä Linda kyllä kirjoittaa menemisistään, joten kaipa itse purjehtijallakin on valta valita missä kirjoittaa tai ei kirjoita. Jos olet kiinnostunut Lindasta, ota yhtys sinne s-postin kautta, jos Martha Toolle niin otanyhetys s-postin kautta, ei liene vaikeaa löytää kumpainenkaan? - balle
Kato vaikka kirjoitti:
Mitenkä? Katso nyt vaikka tämän sivun 20-30 viimeistä viestiketjua, kun joka toisen rivin otsikkona oli "Missä Linda" tai "Linda". Ihan provoilua. Ja kun muistan mitä oli kesällä esim juuri Martha Toosta juttua, se oli jo kokolailla törkeää nimittelyä ja loukkausta. Jos joku ihan oikeasti haluaa tietää esim. Lindan tai marthan asioista, niin hän laittaa e-mailin menemään, eikä kysele täällä ihan piruuttaan joka toisella rivillä että "Mitä Lindalle kuuluu" tai "Missä Martha Too on".
Asiallisen kirjoituksen ja provon välinen ero on joskus vaikea havaita, mutta kun lukee noita aikaisempia viestejä, niin selviää hyvin jopa kansakoulupohjalla mistä on kyse; hämmentämisestä vai asiasta. En tarkoita ettetkö sinä olisi ihan vilpittömin mielin, mutta valtaosa ei ole, joten miksi esim. Lindakaan viitsii sivuillaan kirjoitella jos tulee lunta tupaan koko ajan. Itse olen Bavaristi.Comin lukija (omistan Bavaria Väliemrellä), ja siellä Linda kyllä kirjoittaa menemisistään, joten kaipa itse purjehtijallakin on valta valita missä kirjoittaa tai ei kirjoita. Jos olet kiinnostunut Lindasta, ota yhtys sinne s-postin kautta, jos Martha Toolle niin otanyhetys s-postin kautta, ei liene vaikeaa löytää kumpainenkaan?No kyllä noita avauksia tuntuu aika tunsaasti olevan. Tosin osan noista "turhista" selittänee se, että eräässä viestiketjussa joku oli ruvennut tpdella provosoivaan tyyliin syysslistämään mäitä "kyselijöitä". Se sai ilmeisesti jonkun näppäimistön savuamaan.
Vielä tästä henkilökohtaisesta yhteydenotosta. Pari syytä, miksi ainakaan minä en lähde moista tekemään. Ensinnäkin silloin täytyy jo olla todella kiinnostunut ja haluaa kuulumisten kyselemisen sijasta kontribuoida projektiin jollakin tavalla. Toiseksi monen kesksytyneen projektin kohdalla kyselyn kohde voi oikeasti tulla vaivautuneeksi joutuessaan selittelemään miksi esim. vene myytiin kesken reissun tai miksi projekti jäi puolivalmiina pihan perälle ruostumaan. Monesti tässä voi olla mukana vielä henkilökohtainen tragedia, kuten sairastuminen tai avioero. Näiden syiden takia sitä mielellään kyselee "kentältä" sen sijaan, että lähtisi oikein tosissaan selvittämään asiaa. - kato vaan
balle kirjoitti:
No kyllä noita avauksia tuntuu aika tunsaasti olevan. Tosin osan noista "turhista" selittänee se, että eräässä viestiketjussa joku oli ruvennut tpdella provosoivaan tyyliin syysslistämään mäitä "kyselijöitä". Se sai ilmeisesti jonkun näppäimistön savuamaan.
Vielä tästä henkilökohtaisesta yhteydenotosta. Pari syytä, miksi ainakaan minä en lähde moista tekemään. Ensinnäkin silloin täytyy jo olla todella kiinnostunut ja haluaa kuulumisten kyselemisen sijasta kontribuoida projektiin jollakin tavalla. Toiseksi monen kesksytyneen projektin kohdalla kyselyn kohde voi oikeasti tulla vaivautuneeksi joutuessaan selittelemään miksi esim. vene myytiin kesken reissun tai miksi projekti jäi puolivalmiina pihan perälle ruostumaan. Monesti tässä voi olla mukana vielä henkilökohtainen tragedia, kuten sairastuminen tai avioero. Näiden syiden takia sitä mielellään kyselee "kentältä" sen sijaan, että lähtisi oikein tosissaan selvittämään asiaa.Perusteltuja ajatuksia jättää ottamatta yhteyttä. Mutta jos jatkaa pohdintaa, niin kummasta on itse rakentajalle enemmän "harmia", näistä asiattomuuksista täällä tai asiallisista s-postissa? Mutta ihan hyvin ajateltu tuo asia enkä itse ihan tuota noin pitkälle ajatellut :) Saattaisi olla jonkun toisen tyypin kohdalla ehdottomasti perusteltua, mutta ko. henkilö on kokolailla joviaali tyyppi ja tuskin hän ainakaan itse asiaan mitenkään negatiivisesti suhtautuu.
Onhan siinä aina joku syy että projekti hidastuu, ja syy siihen on ollut sairaus. Hän itse aika levollisin mielin tänä vuonna Kreikassa asiasta jutteli, ja aikataulu kuulemma "hieman" venähtää. Kun asia nytkähtää taas eteenpäin, hän ei kuulemma siitä sen enempää nettiin asiaa laita koska sai nyt himan tarpeekseen. Kun/jos matka alkaa, niin sitä sitten.
Voi olla ihan viisastakin, vaikka itseäni kiinnostaa kyllä enemmän tuo rakennuspuoli kun matkakertomukset, joita on veneilylehdet väärällään. Nämä siis asioita joita hän julkisesti jutteli molemmille fleeteille. - ole....
hoh, hoh, hoijjaa kirjoitti:
On tämä sitten kiva palsta, väärää tietoa kuulee minkä kerkeää ja ihmisraasut pitävät asioita totena, ja nuo viisaat puhuu niin kuin jotakin todella tietäisi.
Kerran täällä ehdottelin että ottaa yhteyttä ko. henkilöön ja sieltä kyselee kuulumisa eikä täällä arvuuttele, ja hänet tuossa Kreikassa näinkin samoilla vanavesillä, ja kyselin piruuttaan että onko kukaan kysellyt projektin perään kun täällä niin ahkeraan ollaan huolissaan. Vastaus eoli että ei kukaan. Kiinnostus näemmä rajoituu vittuilun tasolle, ja on ymmärrettävää miksi hän ei ota enää kantaa mihinkään ja miksi on sivut lopetettu. Alkoi tulla kuulemma kotisivujenkin kautta törkyä pesään ja siellä oli myös e-mailihyökkäyksiä tahoilta joista ei sitä olisi uskonut. Ymmärrän kyllä miksi hän ei ota tähän asiaan enää mitään kantaa. Miksi ottaa lunta tupaan vapaahtoisesti.jokaisen oma asia jos päättää projektin lopettaa tai hyllyttää. Jos homma ei tunnu hyvältä, miksi sitä pitäisi jatkaa? Parempi lopettaa ajoissa. Ihmetyttää sellainen asenne, että ruvetaan nälvimään. Vai olisiko parempi jatkaa hommaa vaikkei hyvältä tunnukkaan. Taitaa suurin osa uhoajista olla vain kateellisia ja saamattomia ja siksi katkeria.
- välttämättä
ole.... kirjoitti:
jokaisen oma asia jos päättää projektin lopettaa tai hyllyttää. Jos homma ei tunnu hyvältä, miksi sitä pitäisi jatkaa? Parempi lopettaa ajoissa. Ihmetyttää sellainen asenne, että ruvetaan nälvimään. Vai olisiko parempi jatkaa hommaa vaikkei hyvältä tunnukkaan. Taitaa suurin osa uhoajista olla vain kateellisia ja saamattomia ja siksi katkeria.
...vaan pettyneitä. Tämän projektinhan piti näyttää että veneen voi rakennuttaa halvalla. Kävi kuitenkin niin kuin laitureilla tiedettiin jo entuudestaan: kesken jää halvalla tekeminen. Jos homman vie kunialla loppuun, rahaa kuluu vähintään saman verran kuin jos veneen ostaisi kaupasta valmiina.
- Hitsipilli..................
välttämättä kirjoitti:
...vaan pettyneitä. Tämän projektinhan piti näyttää että veneen voi rakennuttaa halvalla. Kävi kuitenkin niin kuin laitureilla tiedettiin jo entuudestaan: kesken jää halvalla tekeminen. Jos homman vie kunialla loppuun, rahaa kuluu vähintään saman verran kuin jos veneen ostaisi kaupasta valmiina.
Ei kai se niin ollut että halvalla piti tehdä. Budjettihan oli kaikkiaan 70.000 euroa ja se kaiketi ei ole halpaa? Vai onko se halpa, en tiedä kun en ole rakentanut, jamuutenkin kun olen prsaukinen niin joudun näissä 20Keur veneissä pyörimään :)
Mutta hyvä että joku jaksaa ja viitsii yrittää ja tehdä, koska on liikaa laiturilta ruikuttajia jotka ei edes viisi yrittää. Ja jos tuon yhden keskustelun mukaan kyse oli sairastumisesta tai jotakin, niin minulta ainakin saa sympatiat jos viitsiie des harkita jatkamista. - varauduttava
vai pelkkää huhupuhetta? kirjoitti:
Mistä tämä tieto tai huhu on peräisin, että Martha Too on myyty? Ja mikä vene sen tilalle sitten on tullut? Aikovatko Leinot toteuttaa sen matkansa Polynesiaan yhä purjehtien, mutta vaan jollain muulla veneellä? Mä kun muistelen vielä joku kuukausi sitten kuulleeni, että Martha Too-projekti oli edelleen käynnissä.
Kun on niin hölmö ja julkisuuden kipeä että, aloittaa "veneprojektin" laatimalla ensin nettisivut,varmasti saa mitä pyytää!
- 6kk perässä
varauduttava kirjoitti:
Kun on niin hölmö ja julkisuuden kipeä että, aloittaa "veneprojektin" laatimalla ensin nettisivut,varmasti saa mitä pyytää!
Se päivityshän laahasi 6kk perässä jos nyt oikein muistan, ja se kai tarkoittaa että ensin oli työ käynnissä ja sitten nettisivut, eikä toisinpäin. Itse olen vähän ihmetellyt tuota myrkyllistä asennetta myös Lindaan, kun toiset sanoo että on kiva lukea ja kiinnostaa, kun toiset antaa kyytiä että "siitä sait, mitäs läksit". Joku tuolla sitten ihmettelee että miksi ei uutisoida?
Jos tuo on niin kuin alempana on kirjoitettu että on tullut joku sairaus siihen tielle, niin aika kohtuutonta tuo suunsoitto on. Näyttää siltä että ne jotka tietää eivät kommentoi viisauttaan tai fiksuuttaan, mutta ne jotka eivät tiedä, kommentoivat tyhmyyttään.
Mutta täytyyhän sitä jokaisella olla paikka jossa saa äänensä kuuluviin, edes hetkeksi.
Samaa pasukkaan ons aanut Lindakin osakseen, mutta kaipa sitä Lindalla on jotakin muuta hauskaa pohdittavana Etelänmerellä kuin miettiä tiedottamistaan Suomi24.Fi palstalle :) Minä ainakin hymyilisin äänekkästi kaikenmosille joka-alan ammattilaisille rommia juoden. Linda tavoitti haaveensa, ja toiset täällä läppärin ääressä edelleen kateellisena pohtii, että miksi mulla ei ole itsellä roheutta edes aloittaa...
Lukeudun itse tuohon sakkiin myös :) - ja halpa
Hitsipilli.................. kirjoitti:
Ei kai se niin ollut että halvalla piti tehdä. Budjettihan oli kaikkiaan 70.000 euroa ja se kaiketi ei ole halpaa? Vai onko se halpa, en tiedä kun en ole rakentanut, jamuutenkin kun olen prsaukinen niin joudun näissä 20Keur veneissä pyörimään :)
Mutta hyvä että joku jaksaa ja viitsii yrittää ja tehdä, koska on liikaa laiturilta ruikuttajia jotka ei edes viisi yrittää. Ja jos tuon yhden keskustelun mukaan kyse oli sairastumisesta tai jotakin, niin minulta ainakin saa sympatiat jos viitsiie des harkita jatkamista.Kyllä minullekin 70000 euroa on iso raha, mutta uudesta 34-jalkaisesta se silti on vähän. Vertaa vaikka Bavaria 33 (100000 e) tai HR34 (180000 e).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603639- 433546
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062811Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462546Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211469Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251