miten paljon

niitä mahakipuja

voi olla raskauden alussa (nyt mulla 4 5) että ei tarvitse huolestua? Onko normaalia, että joka päivä on jotain kipuilua tuolla alavatsalla ja vähän kummallakin puolella ja joskus selän puolellakin lantion alueella?

7

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homssu13

menkkamaiset kivut normaaleja jopa kovemmatkin. Kohtu se vaan jkasvaa siellä..

• 2raskaus

niitä kipuja.. 5viikko menossa.. välillä säikähän et noni, nyt alkaa menkat ja ravaan vähä väliä vessassa. vaikka on toinen raskaus menossa, niin en yhtään muista ekaa raskautta, et miten siinä oli kipuja.. Ihana!! =) vähän oon oottanu,et tuun raskaaks!! =D

• *Alicia

Eilen sitten tein testin ja plussaa näytti. Minun on koko viikon koskenut mahaan ja alaselkään, sillai et välil ei tiiä koskeeko selkään vai mahaan. Ei kuitenkaan niin paljoa, että ei elää pystys, sillai että sen havaitsee...Aluksi luulin, et se johtuu siitä, kun menkat on myöhässä ja nyt selvis, et vauvahan siellä on (tärppäs heti pillereiden jälkeen) ...on ihanaa tietää, että jollakin muullakin on kipuja, vihlontaa...Mä en ees tiiä, et monennellako oon, ehkä ...mites se lasketaan? viimeiset kuukautiset alkoi 4.11. jotain 5 tai 6 kai se on jo meneillään..huomenna aattelin soittaa neuvolaan ja siitä se sitten lähtee...on niin sekava olo...

Nyt mua myös mietityttää, kun mulla on kohta hieroja, varattu pari viikkoa sitten...onkohan se turvallista? taidan olla ihan seko =) täytyy sanoo sille hieroja poitsulle, että alaselkä kipee vauvan takii...

olisi ihana kuulla muiden raskauden alussa olevien tuntemuksia...

• Johku

Mulla kans kamalat kivut.. sun raskaus on samassa vaiheessa kun mun eli kuudes viikko menossa! Mulla kans mnkat viimeks 5.11. Mä varasin just tänään neuvolasta ajan, mut pääsen vasta tammikussa.

Selkää ja vatsaa särkee vähänväliä.. välillä oksettaa ja muutenkin heikko olo. sen lisäks oon flunssassa!

En usko että hieronnasta on haittaa näin alku vaiheessa. Kannattaa kuitenkin sanoa hierojalle.. =)

Kauheeta panikointia itelläkin kun kaikki on niin uutta ja vähän pelottavaakin.

• *Alicia
        Johku kirjoitti:

Mulla kans kamalat kivut.. sun raskaus on samassa vaiheessa kun mun eli kuudes viikko menossa! Mulla kans mnkat viimeks 5.11. Mä varasin just tänään neuvolasta ajan, mut pääsen vasta tammikussa.

Selkää ja vatsaa särkee vähänväliä.. välillä oksettaa ja muutenkin heikko olo. sen lisäks oon flunssassa!

En usko että hieronnasta on haittaa näin alku vaiheessa. Kannattaa kuitenkin sanoa hierojalle.. =)

Kauheeta panikointia itelläkin kun kaikki on niin uutta ja vähän pelottavaakin.

ihanaa kuulla, että meitä on muitakin...ja me ollaan sit todella samassa tilassa..
        kävin siellä hierojalla ja kerroin asiasta..se sanoi,että hyvä tietää...minusta tuntuua ainakin nyt, että se helpotti mun oloa..
        Ja äsken oli pakko testata uudestaan, et oonko mä tosiaan raskaana ja hetihän se selvää plussaa näytti, joten pakkohan se on uskoo...huomenna soitan sit neuvolaan...
        Oon ihan sekasin..siis en oikein usko tätä todeksi...ajatukset ei pysy kasassa...oon ihan sata onnellinen...mutta normaalia kai on myös tää pelko, et jotain menee pieleen...

• alma05

kivut varmaan jonnekin 7-8 viikoille. ei nyt jokapäivä, mutta muutamana päivänä viikossa. Kait se ihan normaalia on. Nyt menossa 12 2...

• kanssa..

vihloilee masussa.. Vähän ku joku nipistelis.. Vähän tossa miehen kaa vitsailtii että taitaa tulla äksy vauva, vaikka eipä se sitä vihlontaa tee.. Ja mulla ainaki ottaa selästä useammin ku vatsasta.. Varasin tänää ajan neuvolaa, se eukko siellä puhelimes varmaa ajatteli, et taas yks hurahtanu, ku ihan hihkuin onnellisena sille.. Mutta ka tuo on meitä "höperöitä" ennenki nähny.. Sain ajn heti joulun jälkee.. En malttais millää odottaa sinne asti.. Mulla muuten oli viimeset menkat 2.11, meitä taitaa olla useampi ihan viikon sisää.. d:@)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe