Kohdunkaula kadonnut?

rv. 15

Siis en löydä kohdunkaulaani mistään. Ennen löytyi vaivatta.

Onko syytä huolestua?

Samalla kysyisin, onko normaalia, että alapään haju on muuttunut raskauden takia?


Kiitos vastauksista!

19

2183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Miksi sitä alapäätä pitää itse mennä sörkkimään?

      • rv. 15

        olen koskettanut itseäni. IIK!!!


    • (kiinnostunut)

      Miten sä olet löytänyt sun kohdunkaulan ennen? :D

      • rv. 15

        Laittamalla sormen emättimeen, niin on ollu siellä heti vastassa.


      • (kiinnostunut)

    • tuleva äippä

      Mulla ei meinannu lääkärikään löytää sitä gynetarkastuksella ku oli kohtu kuulemma niin taakse kallistunut...raskaus viikkoja nyt 11 3. Kuulemma se sitten kallistuu väkisin eteen...toisaalta voisikohan sinun tapauksessa olla kyseessä taaksepäin suntautunut raskaus...eli maha ei kasva eteen vaan selkään päin...soita äippäriin ja kysy.

      Hajun muuttumisesta...oletko varma ettei ole hiiva?

      • rv. 15

        Kiitos vastauksesta. Kohtapa on neuvolakäynti muutenkin.

        Ei ole hiivasta kyse. Ja ei kai hiiva edes haise? Sama hajumuutos tapahtui edellisenkin raskauden aikana. (silloin tuli keskenmeno heti alkuun)

        En ole tuosta hajusta huolestunut, mietin vaan.
        Se haju ei varsinaisesti ole paha, vain erilainen.


      • tuleva äippä
        rv. 15 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Kohtapa on neuvolakäynti muutenkin.

        Ei ole hiivasta kyse. Ja ei kai hiiva edes haise? Sama hajumuutos tapahtui edellisenkin raskauden aikana. (silloin tuli keskenmeno heti alkuun)

        En ole tuosta hajusta huolestunut, mietin vaan.
        Se haju ei varsinaisesti ole paha, vain erilainen.

        Hiiva aiheuttaa pientä hajumuutosta. Sellaista ummehtunutta hajua ja kirvelyä ja kutinaa.

        Tuli mieleen että valkovuotohon lisääntyy joka tapauksessa useimmissa raskauksissa ja tämä valkovuodon lisääntyminenhän kertoo emättimen ph ja bakteeritasapainon järkkymisestä eli pieni hajunmuutos (kunhan siihen ei liity kirvelyä) on ihan normaalia.

        Tuskin se keskenmeno viime kerralla johtui emättimen hajumuutoksesta vaan jostain ihan muusta.Luulenpa että luonto vain hoiti pois elämään kykenemättömän pienokaisen. Ota rennosti, hajumuutos on normaalia. :)


      • rv. 15
        tuleva äippä kirjoitti:

        Hiiva aiheuttaa pientä hajumuutosta. Sellaista ummehtunutta hajua ja kirvelyä ja kutinaa.

        Tuli mieleen että valkovuotohon lisääntyy joka tapauksessa useimmissa raskauksissa ja tämä valkovuodon lisääntyminenhän kertoo emättimen ph ja bakteeritasapainon järkkymisestä eli pieni hajunmuutos (kunhan siihen ei liity kirvelyä) on ihan normaalia.

        Tuskin se keskenmeno viime kerralla johtui emättimen hajumuutoksesta vaan jostain ihan muusta.Luulenpa että luonto vain hoiti pois elämään kykenemättömän pienokaisen. Ota rennosti, hajumuutos on normaalia. :)

        Että haju olisi vaikuttanut keskenmenoon. Mainitsin keskenmenon siksi, että tiedätte ettei minulla ole kuitenkaan vielä lapsia :)


      • tuleva äippä
        rv. 15 kirjoitti:

        Että haju olisi vaikuttanut keskenmenoon. Mainitsin keskenmenon siksi, että tiedätte ettei minulla ole kuitenkaan vielä lapsia :)

        Ai sinäkin siis odotat esikoista..niin minäkin, nyt viikoilla 11 3 :)Onneksi olkoon, sinä olet jo ylittänyt 12-13 raskausviikon mihin saakka keskenmeno riski on suurimmillaan. Sen jälkeen alkaa olla yhä todennäköisempää että saat pitää pikkuisesi :)Ihanaa:)


      • apina
        tuleva äippä kirjoitti:

        Hiiva aiheuttaa pientä hajumuutosta. Sellaista ummehtunutta hajua ja kirvelyä ja kutinaa.

        Tuli mieleen että valkovuotohon lisääntyy joka tapauksessa useimmissa raskauksissa ja tämä valkovuodon lisääntyminenhän kertoo emättimen ph ja bakteeritasapainon järkkymisestä eli pieni hajunmuutos (kunhan siihen ei liity kirvelyä) on ihan normaalia.

        Tuskin se keskenmeno viime kerralla johtui emättimen hajumuutoksesta vaan jostain ihan muusta.Luulenpa että luonto vain hoiti pois elämään kykenemättömän pienokaisen. Ota rennosti, hajumuutos on normaalia. :)

        tiennyt, että hiiva voi olla myös OIREETON?
        Älä yritä päteä asioissa, joista et mitään tiedä.
        Ja eikä ollu eka kerta Sinulta...


      • tuleva äippä
        apina kirjoitti:

        tiennyt, että hiiva voi olla myös OIREETON?
        Älä yritä päteä asioissa, joista et mitään tiedä.
        Ja eikä ollu eka kerta Sinulta...

        Hyvä nimerkki Apina

        Joo voihan se ola oireeton kuten myös klamydia ja tippuri ja kuppa ja HIV kuin myös raskaus...mutta katsos kun hiivaan liittyy hajumuutos.

        Tiedätkö mikä oireilee? Se että sinä et näytä kasvavan lainkaan tonne vanhemmuuteen päin....
        Älä nyt ole enää katkera siitä viinajutusta missä ilmaisin sinulle oman mielipiteeni taikka jostain missä mielipiteemme eivät kohtaa...murrosikäiset eivät ole tarpeeksi kypsiä hyväksymään sitä että joku muu aikuistunut ja herännyt katsomaan maailmaa hieman eri vinkkelistä.


    • wildtiger

      Lääkäri yleensä normaalissa tutkimuksessa myöskin ikäänkuin haistelee valkovuodon noin niinkun ohimennen ja jos hänen mielestä haju on jotenkin poikkeavaa,niin hän yleensä laittaa jatkotutkimukseen,eli otetaan valkovuotonäyte,josta katotaan,että ei ole mitään tulehdusta.

      Mitä siihen kohdunsuun ja sen sellasen tutkimiseen tulee,niin kysyin sitä lääkäriltä ja hän oli sitä mieltä,että sitä ei itse kannata alkaa tekemään.Voi tulla vain enemmän vahinkoa ja juuri niitä tulehduksia.Joten kannattaa jättää noi sisätutkimukset lääkäreille.

      • rv. 15

        siitä nyt voi olla, että sormea emättimessä uittaa, kun seksikin on sallittua?


      • tuleva äippä
        rv. 15 kirjoitti:

        siitä nyt voi olla, että sormea emättimessä uittaa, kun seksikin on sallittua?

        Jotkut kai edelleen pelkää että itsetyydytys tekee sokeaksi ja käsiin kasvaa karvoja :DDDDDDD


      • wildtiger
        rv. 15 kirjoitti:

        siitä nyt voi olla, että sormea emättimessä uittaa, kun seksikin on sallittua?

        Ei siis ole haittaa,jos sormea uittaa vehkeessään.Mutta tarkotin sitä kohdunsuun ronkkimista.Eli tavallaan sellasia omia gynetutkimuksia ei suositella tehtävän,mutta kuka tietenkin tavallaan.


      • rv. 15
        wildtiger kirjoitti:

        Ei siis ole haittaa,jos sormea uittaa vehkeessään.Mutta tarkotin sitä kohdunsuun ronkkimista.Eli tavallaan sellasia omia gynetutkimuksia ei suositella tehtävän,mutta kuka tietenkin tavallaan.

        kohdunkaulasta, enkä -suusta.

        Eri asia.


    • ainakin

      yksi merkki raskaudesta oli se, että pissa alkoi haista aivan erilaiselle ja voimakkaammalle kuin ennen (ja olen aina ollut kova lipittämään vettä, eli "normaalioloissa" pissa ei juurikaan haise). Poikaystäväni sanoi myös että hän oli varma että on nalli napsahtanut, koska ihoni tuoksui eriltä kuin ennen.

      Olen aika varma että nämä "tuoksumuutokset" voivat kertoa myös muuttuvasta hormonitoiminnasta, eikä aina jostain taudista kuten hiiva. Tietysti asia kannattaa aina tarkistaa lääkärissä.

      Niin ja esikoista odottelen.

    • Myöskin alapään ronkkija... ;)

      Kohtusi on todennäköisesti noussut sen verran ylöspäin lantiossa/lantiosta, että kaulakin on "kadonnut" tunnustelemattomiin. Näin minulla ainakin on (jo kolmessa raskaudessa...) käynyt. Juuri noilla viikoillahan kohtu nousee lantiosta "ylös". Toki asento saattaa hieman vaihdella, ja välillä tunnet taas kohdunsuun/-kaulan.

      Ja pitemmällä raskaudessa, kun vauva alkaa jo painaa alas, kohdunsuu/-kaula on todennäköisesti taas alhaalla sormien ulottuvilla. Ja kaulan avautumisenkin voi tuntea omin sormin... HUI! ;)

      Toki kannattaa muistaa hyvä hygienia ja hellävaraiset otteet, mutta itse olen sitä mieltä, että keskivertoseksi on huomattavasti kovakouraisempaa ja "epähygienisempää" kuin varovainen emättimen tunnustelu puhtain sormin. Tai jotkut käyttävät hanskojakin. Diagnoosien tekeminen kannattaa tietysti jättää ammattilaisille. (Ja tuota avautumista ei varmasti kannata itse ryhtyä arvailemaan, mutta itse olen ollut "samaa mieltä" lääkärin kerrottua avautumista tapahtuneen.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe