Tarvitaan kokemuksia!
Millaisia kokemuksia teillä on lasten kampaajalla käymisestä?
Miten lapsi on käyttäytynyt, minkä ikäinen lapsi on ollut ensimmäistä kertaa kampaajalla käydessään, säästittekö ensimmäisen tupsun, mitä lapselle on tehty kampaajalla, hyviä/huonoja fiiliksiä...
Kiitos jo etukäteen vaivannäöstä! Tietoja voidaan mahdollisesti käyttää opinnäytetyöhön jonka aiheena on lapsi kampaamon asiakkaana.
Lapsen kampaajalla käynneistä
14
5716
Vastaukset
- Parturi-kampaaja83
Minä leikkaan poikani tukan itse. Ensimmäinen kerta oli pojan ollessa vajaan vuoden, kun tukka alkoi oikein urakalla kasvaa. Se meni hienosti kun lyhensin vain niskaa ja otsatukkaa kun lapsi istui sylissä. Toinen kerta oli muutaman kuukauden (noin puolivuotta) päästä ja siinä oli sitten jo vähän itkua mukana vaikka ekalla kerralla ei tapahtunut mitään kamalaa. Nykyään kerron lapselle päivää ennen ennenkuin suunnittelen meneväni saksineni toisen lähelle, että sinulla on taas kamalan pitkä tuo tukka, pitäiskö äitin vähän lyhentää ja et tehdään susta taas tosi hurmuri. Nykyään tukkaa täytyy leikata noin kuukauden välein kun pojalla kasvaa tukka kolmen ihmisen edestä ja leikkaus tuokiot menee todella hienosti. Sitten kyllä menee yksi puolituntinen peilin edessä ihmetellessä :)
Niin ja säästin ensimmäisen tupsun, se on vauva kirjassa koristeena :)- Nimetön
kaveri on aina poikani hiukset leikannut puoltoista vuotiaasta lähtien. Ostin itse koneen ja kesällä itse leikannut. Ihan hyvin poika (nyt 3v.) on istunut paikallaan ilman itkuja. Enpä uskaltanut nyt pojan hiuksia lähtee koneella leikkaa. Koska en niin lyhyttä näin talvella halunnut. Noh...isäntä vei lähi parturiin ja makee tukka tuli. Hienosti vahalla oli etutukkaa nostettu.Just sellainen kuin toivoimme. Siistiksi piti saada huomisten tarhan joulujuhlien takia. Ja tuttu kampaaja täti on mammalomalla ja siksi pulitettiin pienen pojan tukan leikkuusta 16euroa!!!! Aika huikee hinta lasten hiustenleikkuusta! Kaverille vitosen maksanut ja ajattelin et korkeintaan kympillä pääsen. No,ens kerralla pitää hinta muistaa kysyä ennen ajanvarausta. Ja ehkäpä käytän konetta itse pään ajeluun. Kouluikäiseltä tytöltänikin pitäis latvat tasottaa mut en uskalla edes arvata paljonko se maksaisi. Joten itseppä senkin mielummin teen...
- hiukset
Nimetön kirjoitti:
kaveri on aina poikani hiukset leikannut puoltoista vuotiaasta lähtien. Ostin itse koneen ja kesällä itse leikannut. Ihan hyvin poika (nyt 3v.) on istunut paikallaan ilman itkuja. Enpä uskaltanut nyt pojan hiuksia lähtee koneella leikkaa. Koska en niin lyhyttä näin talvella halunnut. Noh...isäntä vei lähi parturiin ja makee tukka tuli. Hienosti vahalla oli etutukkaa nostettu.Just sellainen kuin toivoimme. Siistiksi piti saada huomisten tarhan joulujuhlien takia. Ja tuttu kampaaja täti on mammalomalla ja siksi pulitettiin pienen pojan tukan leikkuusta 16euroa!!!! Aika huikee hinta lasten hiustenleikkuusta! Kaverille vitosen maksanut ja ajattelin et korkeintaan kympillä pääsen. No,ens kerralla pitää hinta muistaa kysyä ennen ajanvarausta. Ja ehkäpä käytän konetta itse pään ajeluun. Kouluikäiseltä tytöltänikin pitäis latvat tasottaa mut en uskalla edes arvata paljonko se maksaisi. Joten itseppä senkin mielummin teen...
yleensä haastavat leikattavat.Vanhemmat yleensä olettaa että kun on niin ja niin pieni lapsi ja vähän hiuksia ,ei kai se nyt juuri mitään maksakkaan ? Pienen pää yleensä hyörii ja pyörii siinä käsiteltäessä.Välillä houkutellaan ja maanitellaan jos tulee kintturointia väliin..Itse kampaajana myös varaan lasten hiusten leikkuulle silleen aikaa ettei tule kiire,koska lapset myös herkästi vaistoo senkin.Eli on pienessäkin päässä työtä.Ei kai sitä kukaan huvikseen hiuksia leikkele ! Pitäähän palkkakin saada kasaan.
Itse aloin leikellä omien lasten hiuksia tossa vuoden kieppeillä. Eka kerta tuntuu haikealta.Taisin ottaa ekat tupsut talteen:) - Nimetön
hiukset kirjoitti:
yleensä haastavat leikattavat.Vanhemmat yleensä olettaa että kun on niin ja niin pieni lapsi ja vähän hiuksia ,ei kai se nyt juuri mitään maksakkaan ? Pienen pää yleensä hyörii ja pyörii siinä käsiteltäessä.Välillä houkutellaan ja maanitellaan jos tulee kintturointia väliin..Itse kampaajana myös varaan lasten hiusten leikkuulle silleen aikaa ettei tule kiire,koska lapset myös herkästi vaistoo senkin.Eli on pienessäkin päässä työtä.Ei kai sitä kukaan huvikseen hiuksia leikkele ! Pitäähän palkkakin saada kasaan.
Itse aloin leikellä omien lasten hiuksia tossa vuoden kieppeillä. Eka kerta tuntuu haikealta.Taisin ottaa ekat tupsut talteen:)Pitihän se arvata et joku tulee kommentoimaan.Mut onpahan moni muu samaa mieltä kanssani. Aivan sairas hintahan tuo on kun kaveri ite on kampaaja eikä ota kun 10e. Ja itsekkin pentuna kampaajalla käydessä se maksoi 60mk. Tiedän et on haasteellisikin lapsia. Mutta ei niitä sinne tarvii pakolla viedä huutaa ja rimpuilemaan. Oma lapsi istu nätisti en sitä muuten edes veisi. On sitä halvemmallakin kun kysyin viereisestä liikkeestä makso siellä 8euroa. Oli vaan huikea hinta siltä kiinalais naiselta...ÄLÄ RUIKUTA MULLA SAA OLLA MIELIPITEENI
- äiti kans
Nimetön kirjoitti:
sentään kaikki hiukset 16e:llä, meillä tytöltä pelkkä otsatukka 18e. Onneksi ei ole jokaviikkoista.
- minä vain
äiti kans kirjoitti:
sentään kaikki hiukset 16e:llä, meillä tytöltä pelkkä otsatukka 18e. Onneksi ei ole jokaviikkoista.
Valitettavan monesti lapsi on kuitenkin kampaamossa suhteellisen haasteellinen asiakas, ja hinta ei aina määräydy vain sen mukaan kuinka paljon hiuksia leikataan. Siihen käytetty aika, teosto, vuokra, (vesi), sähkö, kappan jne.pesut, pyyhkeet jne. on myös laskettava mukaan. Omat lapset voivat istua nätisti parturinpenkissä, tai sitten eivät. Varsinkin jos kyseessä on vieras ihminen joka leikkaa, voi tulla haastetta lapsen pelätessä uutta tilannetta ja ihmistä. Tämäkin on paljon kiinni kampaajasta itsestään miten tukanleikkuun hoitaa. Paikkakuntakin vaikuttaa hintaan. Ja eikös se ole pääasia että pikkuinen on tyytyväinen hiuksiin, eikä se, maksaako siitä yhdeksän, vai sen yhdeksäntoista euroa?
Kampaajienkin on saatava siihen leivänpäälle muutakin kuin se ylähuuli. - minä vaan
äiti kans kirjoitti:
Valitettavan monesti lapsi on kuitenkin kampaamossa suhteellisen haasteellinen asiakas, ja hinta ei aina määräydy vain sen mukaan kuinka paljon hiuksia leikataan. Siihen käytetty aika, teosto, vuokra, (vesi), sähkö, kappan jne.pesut, pyyhkeet jne. on myös laskettava mukaan. Omat lapset voivat istua nätisti parturinpenkissä, tai sitten eivät. Varsinkin jos kyseessä on vieras ihminen joka leikkaa, voi tulla haastetta lapsen pelätessä uutta tilannetta ja ihmistä. Tämäkin on paljon kiinni kampaajasta itsestään miten tukanleikkuun hoitaa. Paikkakuntakin vaikuttaa hintaan. Ja eikös se ole pääasia että pikkuinen on tyytyväinen hiuksiin, eikä se, maksaako siitä yhdeksän, vai sen yhdeksäntoista euroa?
Kampaajienkin on saatava siihen leivänpäälle muutakin kuin se ylähuuli.
- että tuota
miettikääs äidit niin ja isit, kun lapsianne viette parturiin/kampaajalle, että voiskos lasten "pelko" parturia kohtaan jotenkin juontaa juuria siitä, että kun pieniä lapsia kielletään leikkimästä saksilla kun tulee suuren suuri pipi. Sit yks kaks siinä onkin vieras ihminen korvan juuressa niiden saksien kanssa joista tulee se suuren suuri pipi?! Moikka!
- .,.,.,
toi olikin hyvä ajattelemisen aihe, ja kun joskus vielä ne sakset saattaa olla kylmät ja kun osuu poskeen tai korvaan kylmä saksen sivu... ja sitten jos lapsi ei ole tottunut että hiukset kuivataan kuivaajalla, niin ilma saattaa olla liika kuumaa tai kuivaaja kovaääninen... Oiskohan olemassa jotain kirjoja, missä "pikku-leena tai pikku-lasse mene parturiin" ;) ja voihan sitä kotona vaikka opetella, että laitetaan pyyhe kapaksi (sekin voi ahdistaa lasta, jos on vaikka liika kireällä..) ja kammataan ja leikisti leikataan hiuksia ja kuivataan...
- tsaidu
Itse käytin juuri 4 vanhinta lastani histenleikkuus ja makso 44€ koko ilo.Olen todella tyytyväinen.:o) Pojalla on siisti,lyhyt tukka.2:lla vanhemmalla tyttärellä leikattiin hienot mallit ja niissä meni kyllä aikaa ja 5v:llä tasattiin latvat kun tykkää pitkästä.Olen AINA käyttänyt lapsiani ammattilaisten "käsittelyssä".Lopputulos on aina parempi kuin jos menisin fiskarseilla nyrhii lapseni päätä.Ja meillä lapset nauttivat kampaajalla käynnistä.Jopa adhd-poikamme on hiljaa paikallaan tutun "tädin" parturoidessa.:o) En ole tupsuja säästellyt...
- Nimetön
ovat sitä mieltä että lasten hiuksista tollanen hinta on ihan SAIRAAN SUURI! Ei siihen pesu kuulu niinkuin aikuisella.Ainakaan oman poikani kohdalla. Ja tosiaan,kun saa halvemmallakin.
- Suju
Nimetön kirjoitti:
ovat sitä mieltä että lasten hiuksista tollanen hinta on ihan SAIRAAN SUURI! Ei siihen pesu kuulu niinkuin aikuisella.Ainakaan oman poikani kohdalla. Ja tosiaan,kun saa halvemmallakin.
-Jos kyseessä on pelkkä leikkaus, vanhempia voi opastaa
pesemään hiukset tarvittaessa jo kotona ennen
kampaamoon tuloa. Puhdasta hiusta on aina parempí leikata, ei kärsi kampaajan sakset ja tukka on parempi kun ei ole nukkuessa taipunut tms.
-Lapselle aikaa varattaessa tulisi ottaa huomioon että lapsi olisi siihen aikaan syönyt ja virkeä.
-Vanhempi voi etukäteen selittää lapselle mitä kampaamossa tapahtuu, ja miksi. ”Hiusten leikkaaminen ei satu ja se on tarpeellista niin lapsille kuin aikuisillekin koska…” Perustellaan hiustenleikkauksen tarve lapselle mahdollisimman yksinkertaisesti
-Kampaaja voi (ja hänen pitää) selostaa työn edetessä mitä hän tekee, varsinkin jos aisiakas on ensimmäistä kertaa kampaajalla.
-Kampaamoon voi ottaa mukaan lapselle jonkin mieleisen lelun, jonka kanssa tietää lapsen viihtyvän. Kampaamossa voi olla valmiina lelulaatikko, ja seinällä lapsia kiinnostavia kuvia
Sekä kampaajan että vanhemman tulee selittää lapselle mitä tapahtuu. Vaikka samalla kun äiti ottaa värin, voi tytönkin hiuksiin tasausleikkauksen jälkeen tehdä vaikkapa piipparikiharat.
Toivottavasti tästä oli apua! Ja lisää vastauksia ensimmäiseen kysymykseen odotellaan lisää. Kiitos jo näistä! :D Mukavaa joulunodotusta. - äiti222
Suju kirjoitti:
-Jos kyseessä on pelkkä leikkaus, vanhempia voi opastaa
pesemään hiukset tarvittaessa jo kotona ennen
kampaamoon tuloa. Puhdasta hiusta on aina parempí leikata, ei kärsi kampaajan sakset ja tukka on parempi kun ei ole nukkuessa taipunut tms.
-Lapselle aikaa varattaessa tulisi ottaa huomioon että lapsi olisi siihen aikaan syönyt ja virkeä.
-Vanhempi voi etukäteen selittää lapselle mitä kampaamossa tapahtuu, ja miksi. ”Hiusten leikkaaminen ei satu ja se on tarpeellista niin lapsille kuin aikuisillekin koska…” Perustellaan hiustenleikkauksen tarve lapselle mahdollisimman yksinkertaisesti
-Kampaaja voi (ja hänen pitää) selostaa työn edetessä mitä hän tekee, varsinkin jos aisiakas on ensimmäistä kertaa kampaajalla.
-Kampaamoon voi ottaa mukaan lapselle jonkin mieleisen lelun, jonka kanssa tietää lapsen viihtyvän. Kampaamossa voi olla valmiina lelulaatikko, ja seinällä lapsia kiinnostavia kuvia
Sekä kampaajan että vanhemman tulee selittää lapselle mitä tapahtuu. Vaikka samalla kun äiti ottaa värin, voi tytönkin hiuksiin tasausleikkauksen jälkeen tehdä vaikkapa piipparikiharat.
Toivottavasti tästä oli apua! Ja lisää vastauksia ensimmäiseen kysymykseen odotellaan lisää. Kiitos jo näistä! :D Mukavaa joulunodotusta.leikkelin 5-vuotiaaksi. Sitten kampaaja leikkasi tosi hyvin ja poika tykkäsi. On käyty kampaajalla, mutta nyt kun poika on 8 on tullut uusi ongelma, nimittäin hän haluaisi jonkun tietynlaisen kampauksen, mutta ei osaa selittää millaisen ja pari kertaa on tullut ihan kauhea tulos. Pitäisi olla vissiin kuva mukana kun heidän mallikirjojen katseluun menisi niin kauan aikaa, että kampaaja tuntuu jo hermostuvan, joten poika on nyt lannistunut ja ei yritäkään selittää vaan sanoo vaan että "ihan tavallinen tukka". Tämä vähän harmittaa minua, miksi on niin vaikeaa saada juuri sellainen kuin haluaisi?
- Zoramilla
Minä kävin tänään pojan 1v 9kk parturissa ekaa kertaa koska oma kotiparturikaveri lomalla ja loppujenlopuksi istuin itsekkin tuoliin poika syliin ja leikkaus onnistui aika kehnosti, pojalla tosi paksu tukka joten halusin vain siistinnän, ei siis ajettu koneella...kauheen hankalaa oli ja poika meinas moneen otteeseen kyllästyä. No sitten kun tilityksen aika tuli meinasin lentää perseelleni, 25 euroa...huh huh ja se vielä että kun tulin kotiin ja katsoin tukkaa se oli leikattu todella huonosti, kyllä vaan oli niin huono kokemus et taidan pysytellä tuossa kaverissa joka osaa hommat ja tulee kotiin sen tekemään ja ottaa vain 8 euroa leikkuusta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197