septitarve hollannissa

onko?

tarviiko veneessä olla septitankkia jos purjehtii wattenmeerillä tai ijsselmeerillä?

11

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaatia septin

      Eri asia on mitä paikalliset merenkulkijat tekevät Hollannin vesillä, jossa on voimakas vuorovesivaihtelu. Eikö katsastuskin edellytä, että veneessäsi on septitankki?

      • katsastaa

        joo kyse on siitä vaatiiko viranomaiset septin hollannissa?

        Katsastushan on vapaaehtoista puuhaa jonka jätän väliin käytännön syistä (vaikka vaatimukset täyttyvätikin paitsi septin osalta).


      • kysellyt septistä
        katsastaa kirjoitti:

        joo kyse on siitä vaatiiko viranomaiset septin hollannissa?

        Katsastushan on vapaaehtoista puuhaa jonka jätän väliin käytännön syistä (vaikka vaatimukset täyttyvätikin paitsi septin osalta).

        Olen purjehtinut Hollannin vesillä useita kertoja (viimeksi viime kesänä), myös ajanut kanavissa. Viranomaisia ei ole kiinnostanut, ei siellä eikä muuallakaan, onko veneessäni mahdollisesti septitankki. Se mitä kysytään on satamamaksu. Toisinaan rannikkovartiosto on halunnut tsekata "call sign":in, kotisataman, seuraavan sataman ja miehistön lukumäärän. Sen jälkeen on toivotettu hyvää matkaa.


      • sittenkin
        katsastaa kirjoitti:

        joo kyse on siitä vaatiiko viranomaiset septin hollannissa?

        Katsastushan on vapaaehtoista puuhaa jonka jätän väliin käytännön syistä (vaikka vaatimukset täyttyvätikin paitsi septin osalta).

        Laita vaikka pienempi septitankki. Niitä saa valmiina, heloineen. Onko kustannus se kynnyskysymys?


      • poissulje
        kysellyt septistä kirjoitti:

        Olen purjehtinut Hollannin vesillä useita kertoja (viimeksi viime kesänä), myös ajanut kanavissa. Viranomaisia ei ole kiinnostanut, ei siellä eikä muuallakaan, onko veneessäni mahdollisesti septitankki. Se mitä kysytään on satamamaksu. Toisinaan rannikkovartiosto on halunnut tsekata "call sign":in, kotisataman, seuraavan sataman ja miehistön lukumäärän. Sen jälkeen on toivotettu hyvää matkaa.

        septitankin pakollisuutta EU-alueella.


      • varalle, ellet
        katsastaa kirjoitti:

        joo kyse on siitä vaatiiko viranomaiset septin hollannissa?

        Katsastushan on vapaaehtoista puuhaa jonka jätän väliin käytännön syistä (vaikka vaatimukset täyttyvätikin paitsi septin osalta).

        halua asentaa septiä. Sellainen ratkaisu on tietääkseni hyväksytty. Sanooko määräykset toisin?


    • Sir BB

      tsekkaamaan, anna mennä suoraan mereen vaan.
      Satamissa kannattaa vetää vasta kun pimeää.
      Enkhuisen ja Hindeloopen kliffoja mestoja ja Medemblik.

      Suomessa muuten pitää olla septitankki ja imutyhjennys.

    • keskieurooppa**

      Ei ole pakollinen. Aika moni Keski-Euroopan maa on takapajula tuossa suhteessa. Jos esim ostat sieltä käytetyn veneen niin saat varautua että menee septin asennukseksi.

    • ik woon in rotterdam

      jos tyhjennät veteen peritään puhdistus kustannukset täysi määräisenä.hollanti on tiukka maa näissä asiossa ja watervegpolitie toimii todella ahkerasti.myös puhallutukset ovat yleisiä ja nopeus ratsiat.

      • ik woon in rotterdam

        samat säännöt septistä kuin suomessa,eli jos veneessä on toiletti,pitää olla septi


    • Hollanti on päästöjen suhteen erittäin tiukka. Sanktiot ovat sitä luokkaa että asennat sillä septin kymmeniä kertoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe