septitarve hollannissa

onko?

tarviiko veneessä olla septitankkia jos purjehtii wattenmeerillä tai ijsselmeerillä?

11

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaatia septin

      Eri asia on mitä paikalliset merenkulkijat tekevät Hollannin vesillä, jossa on voimakas vuorovesivaihtelu. Eikö katsastuskin edellytä, että veneessäsi on septitankki?

      • katsastaa

        joo kyse on siitä vaatiiko viranomaiset septin hollannissa?

        Katsastushan on vapaaehtoista puuhaa jonka jätän väliin käytännön syistä (vaikka vaatimukset täyttyvätikin paitsi septin osalta).


      • kysellyt septistä
        katsastaa kirjoitti:

        joo kyse on siitä vaatiiko viranomaiset septin hollannissa?

        Katsastushan on vapaaehtoista puuhaa jonka jätän väliin käytännön syistä (vaikka vaatimukset täyttyvätikin paitsi septin osalta).

        Olen purjehtinut Hollannin vesillä useita kertoja (viimeksi viime kesänä), myös ajanut kanavissa. Viranomaisia ei ole kiinnostanut, ei siellä eikä muuallakaan, onko veneessäni mahdollisesti septitankki. Se mitä kysytään on satamamaksu. Toisinaan rannikkovartiosto on halunnut tsekata "call sign":in, kotisataman, seuraavan sataman ja miehistön lukumäärän. Sen jälkeen on toivotettu hyvää matkaa.


      • sittenkin
        katsastaa kirjoitti:

        joo kyse on siitä vaatiiko viranomaiset septin hollannissa?

        Katsastushan on vapaaehtoista puuhaa jonka jätän väliin käytännön syistä (vaikka vaatimukset täyttyvätikin paitsi septin osalta).

        Laita vaikka pienempi septitankki. Niitä saa valmiina, heloineen. Onko kustannus se kynnyskysymys?


      • poissulje
        kysellyt septistä kirjoitti:

        Olen purjehtinut Hollannin vesillä useita kertoja (viimeksi viime kesänä), myös ajanut kanavissa. Viranomaisia ei ole kiinnostanut, ei siellä eikä muuallakaan, onko veneessäni mahdollisesti septitankki. Se mitä kysytään on satamamaksu. Toisinaan rannikkovartiosto on halunnut tsekata "call sign":in, kotisataman, seuraavan sataman ja miehistön lukumäärän. Sen jälkeen on toivotettu hyvää matkaa.

        septitankin pakollisuutta EU-alueella.


      • varalle, ellet
        katsastaa kirjoitti:

        joo kyse on siitä vaatiiko viranomaiset septin hollannissa?

        Katsastushan on vapaaehtoista puuhaa jonka jätän väliin käytännön syistä (vaikka vaatimukset täyttyvätikin paitsi septin osalta).

        halua asentaa septiä. Sellainen ratkaisu on tietääkseni hyväksytty. Sanooko määräykset toisin?


    • Sir BB

      tsekkaamaan, anna mennä suoraan mereen vaan.
      Satamissa kannattaa vetää vasta kun pimeää.
      Enkhuisen ja Hindeloopen kliffoja mestoja ja Medemblik.

      Suomessa muuten pitää olla septitankki ja imutyhjennys.

    • keskieurooppa**

      Ei ole pakollinen. Aika moni Keski-Euroopan maa on takapajula tuossa suhteessa. Jos esim ostat sieltä käytetyn veneen niin saat varautua että menee septin asennukseksi.

    • ik woon in rotterdam

      jos tyhjennät veteen peritään puhdistus kustannukset täysi määräisenä.hollanti on tiukka maa näissä asiossa ja watervegpolitie toimii todella ahkerasti.myös puhallutukset ovat yleisiä ja nopeus ratsiat.

      • ik woon in rotterdam

        samat säännöt septistä kuin suomessa,eli jos veneessä on toiletti,pitää olla septi


    • Hollanti on päästöjen suhteen erittäin tiukka. Sanktiot ovat sitä luokkaa että asennat sillä septin kymmeniä kertoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe