terveysruokia!

Nimetön

Heips! Aattelin et voitais keräillä tänne kaikkii hyvii "terveysruokia" joita EI tarvis oksentaa. miä listaan nyt tähän muutaman mitä tykkään syödä, nää on tosi terveellisii ja suosittelen kaikille, etenki bulimikoille :) Laittakaa kaikki omii vinkkejänne, nyt niit kaivataa ! :)
Eli mun omat:
1.Rasialisen hapankaali (300g/pk, 18kcal/100g)
2.OMENAT!! ja kaikki muutki hedelmät!
3.Rasvaton-jougurtti ja pellavansiemen rouhe
4.Riisikakut (yhes vaa 30kcal)
5.pakaste-marjat

tos oli mun lemppareita. Nyt vaa muutki listaamaa :) jelpitää toisiamme laihtumaa :)

8

1973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihdutuspalsta

haloo! Bulimia on mielenterveysongelma, ei mikään iloinen "jee autetaan toisiamme laihtumaan"-juttu.
      Mene Laihdutus-osastolle jakamaan vinkkejäsi.

• ei olekkaa

mut jotkuu ei oo viel valmiita luopuu sairaudestaan. tääl saa puhua mistä vaan bulimiaan liittyvästä. ja mun mielestä bulimiaan liittyy erilaiset terveelliset ruoka ohjeet. must ois kiva alkaa syömää terveellisesti ja oikein ja lopettaa ahmiminen/oksentelu. Onko liikaa pyydetty jos kysyy vähän vinkkejä??

• kommenttisi
        ei olekkaa kirjoitti:

mut jotkuu ei oo viel valmiita luopuu sairaudestaan. tääl saa puhua mistä vaan bulimiaan liittyvästä. ja mun mielestä bulimiaan liittyy erilaiset terveelliset ruoka ohjeet. must ois kiva alkaa syömää terveellisesti ja oikein ja lopettaa ahmiminen/oksentelu. Onko liikaa pyydetty jos kysyy vähän vinkkejä??

kumoaa edellisen vastalauseesi:

":) jelpitää toisiamme laihtumaa :) "

• hmg
        ei olekkaa kirjoitti:

Miten voit ajatella että on kyse terveellisestä ruokavaliosta kun kaikki listatut ruoat yllä eivät sisällä melkein yhtään proteiinia? Kun syöt pitemmän ajan liian vähän proteiinia niin aivosi alkavat kärsimään siitä. Tulee vakava proteiininpuutos, eikä ainoastaan aivot ja hermot kärsi, vaan myös elimistö yleensä, solut yleensä. Samat listatut ruoat eivät myöskään sisällä melkein yhtään rasvaa. Et taida tietää kuinka elintärkeää rasva on aivoillesi. Eikä ainoastaan aivoille, vaan soluille yleensäkin, hormoonitoiminnalle. Jättämällä "terveellisestä syömisestä" pois kaksi tärkeintä makroravintoainetta, proteiini ja rasva, kaivat itsellesi kuopan. Teet vain itsellesi hallaa. Eivät hiilihydraatit (mitä sinun laihdutusruokas pääosin sisältää) ikinä kykene ottamaan proteiinin ja rasvan paikan.

Ruokavalion tärkein ravintoaine on PROTEIINI (Kr. sanasta protos, ensimmäinen tai tärkein). Seuraavaksi tärkein on RASVA (ts. rasvahapot). Kolmantena vasta hiilihydraatti.

Se että syö pitemmän aikaa liian vähän proteiinia ja rasvaa saa mm. aikaan sen että vanhenee ennen aikoja, fyysisesti. Sitä olin minä hankkimassa itselle monta vuotta (kun olin 23) sitten kun olin vegaanidietillä. Laihduin n. 73 kilosta aina tuonne 48 kiloon. Olen mies, ja pituutta 173. Samalla minulla oli bulimia-ongelmia. Jos se meno ja dietti ei olisi lakannut niin näyttäisin tänään varmaan nelikymppiseltä (olen 32). Mutta se lakkasi ja aloin syömään proteiinia ja rasvaa riittävästi. En tänään 32 vuotiaana näytä nelikymppiseltä. Pikemmin on sillätavalla että kun käyn Alkossa ostamassa ruokaviiniä niin katsovat siihen malliin että on likellä etteivät kysele papereita.

• esim.

-näkkäri, ruisleipä,
      keittokinkku
      -tavallinen kevytviili 40kcal/100g
      -porkkanat

• coooper

tota kaalta saa ja minkä merkkistä?

• siiruskass

sitä saa melkee mist vaa ruokakaupast (esim prismast, k-marketeist ja siwoist). Sitä myydää eri kokosissa rasioissa ja ne sijaitsee yleensä kylmähyllyil kaupassa. hinta on noin 1,5e per rasia. niit on eri merkkisiä, mut miä oon yleensä ostan aina rasilaisen omaa. :) mut pirkallakin on. maku voi aluks olla liian hapan ja outo, mut siihen tottuu ja lopuks jää koukkuu. miä rakastan tota! lisäks se on super terveellistä, koko rasias on alle 40 kcal, eikä yhtää rasvaa. ja se tekee ihmeit iholle ja kynsille :)

• calmato

Ruisleipä ja ruisnäkkileipä.
      Kaurapuuro, hirssipuuro, ohrapuuro, tattaripuuro.
      Kalan syönti kaksi kertaa viikossa, tai kalanmaksaöljy tai omegat purkista.
      Maapähkinät, auringonkukansiemenet.
      Parsakaali, hyvänä kakkosena punakaali. Hapankaali.
      Sipulit, varsinkin valkosipuli ja punasipuli.
      Ruusunmarja, musta viinimarja, mansikka, mustikka, karpalo, lakka, marja-aronia, puolukka, vadelma.
      Sienet, erityisesti kelta- ja suppilovahverot sekä tatit.
      Jukurtti, viili, piimä, rahka.
      Pavut, herneet ja linssit.
      Porkkana, lanttu, nauris, paprika, tomaatti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      353
      6505
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3846
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      17
      1391
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      8
      1136
    5. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      97
      1045
    6. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      910
    7. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      144
      885
    8. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      876
    9. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      15
      848
    10. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      9
      847
    Aihe