No näinpä taas, meidän pieni neitokainen päätti tyhjentää kahvinkeittimestä kahvinpurut kypsymässä olevaan akvaarioon. Imuroin tottakai (kiroilun säestämänä) porot pohjalta niin hyvin kuin taisin, mutta tuskinpa tota kokonaan pois sai...
Itse kysymykseen siis: Onkos se vesi nyt sitten pilalla, pitääkö tyhjätä koko allas ja putsata ja pestä ja aloittaa kypsytys alusta? Mahtaa toi mattosuodatinkin olla kahvinporoissa...
No, hyvä että tässä vaiheessa näin kävi eikä sitten aikanaan kalat saaneet päiväkahveja :p
Kahvia akvaarioon, mitäs vielä?
7
646
Vastaukset
- fish KING
Seuraa tilannetta ja tarkkaile NO2 nousua sekä mahdollista NO3 esiin tuloa.
Jos nämä näyttäytyvät niin on tainnu käydä onni onnettomuudessa.
Miten ja millä kypsyttelet, monesko päivä menossa?- fish KING
... MOKALTA!?
- Aloittelija kolmatta kertaa
fish KING kirjoitti:
... MOKALTA!?
Tää neiti on tämä sama tapaus joka heitteli tiskit tyhjään altaaseen, silloin tuo akvaario täytettiin (jottei pohja hajoa). Tossa tiskimetakassa hajosi kansilasit, joten ne eivät ole paikallaan ja neiti pääsi sitten jatkamaan touhujaan. *HUOH*
No minähän tähtään tuonne juhannukseen, jospa silloin olisi akvaario kypsä ;)
Mutta siis seurailen vesiarvoja ja voiko sitten auttaa pelkät tiuhat vedenvaihdot vai pitääköhän mun pestä suosilla koko allas..? - Rihma
Aloittelija kolmatta kertaa kirjoitti:
Tää neiti on tämä sama tapaus joka heitteli tiskit tyhjään altaaseen, silloin tuo akvaario täytettiin (jottei pohja hajoa). Tossa tiskimetakassa hajosi kansilasit, joten ne eivät ole paikallaan ja neiti pääsi sitten jatkamaan touhujaan. *HUOH*
No minähän tähtään tuonne juhannukseen, jospa silloin olisi akvaario kypsä ;)
Mutta siis seurailen vesiarvoja ja voiko sitten auttaa pelkät tiuhat vedenvaihdot vai pitääköhän mun pestä suosilla koko allas..?En tiedä, mutta luulisi ettei kahvinporot nyt niin kamalan vaarallista ole, onhan se kasvipohjainen aine kuitenkin.
Vaihda runsaasti vettä ja lappoa porot pois ja jatka kypsyttelyä, hätää ei ole koska kalojakaan ei altaassa vielä tainnut olla? - Aloittelija kolmatta kertaa
Rihma kirjoitti:
En tiedä, mutta luulisi ettei kahvinporot nyt niin kamalan vaarallista ole, onhan se kasvipohjainen aine kuitenkin.
Vaihda runsaasti vettä ja lappoa porot pois ja jatka kypsyttelyä, hätää ei ole koska kalojakaan ei altaassa vielä tainnut olla?Ei onneksi ole fisuja vielä, enkä niitä hommaakaan ennenkuin keksin miten pidän kuopuksen poissa altaalta. Sinänsä ihme ettei ole vielä itse kylpenyt altaassa :p
- pallokorva....
Aloittelija kolmatta kertaa kirjoitti:
Ei onneksi ole fisuja vielä, enkä niitä hommaakaan ennenkuin keksin miten pidän kuopuksen poissa altaalta. Sinänsä ihme ettei ole vielä itse kylpenyt altaassa :p
että muillakin on kauhukakaroita kuin mulla. meillä meni tapettia pari päivää sit akvaan.. lastenhuoneesta vaan tapetit irti ja kaloille ruoaksi... 2 vuotiaat on kivoja.
- Aloittelija kolmatta kertaa
pallokorva.... kirjoitti:
että muillakin on kauhukakaroita kuin mulla. meillä meni tapettia pari päivää sit akvaan.. lastenhuoneesta vaan tapetit irti ja kaloille ruoaksi... 2 vuotiaat on kivoja.
Oikeita mussukoita :)
Ärsyttävintä tuossa on se, etteivät pienet vielä ymmärrä mitä väärää moisessa touhussa voisi olla :p
Ja nyt on pakko myöntää että olen päässyt (toistaiseksi!) vähällä, esikoinen teki aikoinaan vielä mukavamman tempun: pursotti akvaarioon vessanpytynraikastingeelin. Sitä ei sitten muuten saanut imuroimalla pois, enimmät kyllä (jäivät geelipalluroiksi) mutta koko akvaario vaahtosi... Siihen tuo akvaarioharrastus aiemmin oikeastaan lopahtikin :p
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837