Meillä on lapsi nyt paria päivää vaille kuukauden.. Ongelmana on se, että päivisin nukkuu helpostikin 3-4 tunnin unia tissillä olon jälkeen joten luulisi maidon tississä riittävän. Mutta kun ilta ja yö lähenee niin herra haluaakin tissiä tunnin välein, vaikkei jaksakkaan imeä kuin n.10min kerralla ja nukahtaa. Kun alan nostamaan omaan kehtoon röyhtäytämisen jälkeen, niin huuto alkaa ja tissi takas suuhuun.. Koko yö onkin sitten samaa rumbaa aamuun asti ja päivät menee nukkuessa hyvin.. Nannia annetaan illalla/yöllä kun ollaan itse menossa nukkumaan ni hän syö kerralla jopa 100-120milliä, jonka avulla hän nukahtaa ja nukkuu n.3h kunnes herää tissille ja yön jumalaton huuto/imemiskierre alkaa jälleen. Kuinka on siis mahdollista että päivällä riittää pienetkin hörpyt tissistä ja uni maistuu, mutta yöllä ei !? En haluaisi yöllä antaa nannia jottei oma maidon tulo lakkaisi kokonaan, mutta on ajateltava myös miestä jonka oisi saatava nukuttua jotta jaksaisi töissä käydä, kun hänellä ei ole mahdollisuutta päiväuniin. Eli muutamana yönä olen antanut sitten myös tuttipulloa, jolloin saattaa myös mennä se 100milliä. Kyllähän se tietysti omaakin mielenterveyttä järkyttää kun ei saa nukuttua, kun kokoajan odottaa "jännittyneenä" seuraavaa parkaisua. Eli siis tätä on nyt jatkunut pari viikkoa.. Alussa riitti oma tissi ihan hyvin, vaikka ei nukuttukkaan kuin se pari tuntia kerralla.. Kapaloonkaan kääriminen ei sen ekan unipätkän jälkeen auta enää ja päivällä nukkuu ilman kapaloa ihan hyvin kummiskin.. Jos jollakin olisi neuvoja antaa, asiallisia siis..
kuinka menetellä..?
6
742
Vastaukset
- olen...
sitä mieltä, että oma jaksaminen on ehdottomasti laitettava edelle, koska se heijastuu vauvaan ja teidän parisuhteeseen, mikä taasen heijastuu myös vauvaan. Joten kaikki keinot on vauvojen kanssa sallittuja: siis antaako yöllä korviketta, jotta saatte nukuttua, jos oman maidon eritys vähenee niin sit vähenee, mut teidän voimia on säästeltävä. Ettei tule näitä loppuunpalaneita vanhempia, jotka eivät jaksa enää nauttia siitä vauva -ajasta. Itsellä on kolme lasta ja vasta nyt olen sen tajunnut, että oma jaksaminen on TODELLA TÄRKEÄÄ. Vauvakin on PALJON tyytyväisempi, kun minä olen hyvin levännyt.
- eise
maitdon heruminen yks kaks lopu. Että jos nyt viikon annat yöllä korviketta, niin jaksat sit taas antaa vaikka joka toinen yö rintaa. Itse imetän illalla ja aamulla ja päiväälä. Tarvittaessa annan tuttelia. En ota siitä stressiä. Pääasia, että vauva on tyytyväinen. Näin on menty jo 4kk ja maitoa tulee edelleeen hyvin. Vaikkei sitä ole koskaan tullut riittävästi.
- asiasta neuvolassa...
...nimittäin meillä oli kuukauden vanhan neidin kanssa ihan sama juttu (tosin ei noin pitkään, vain parina yönä).
Mekin jo oltiin siirtymässä korvikelisään, mutta kun eka neuvolakäynti tuli, niin huomattiin että maito riittääkin hyvin sillä neiti oli kasvanut mainiosti. Kyse oli siis vaan jostakin turvan/hellyyden hakemisesta tms. ( ???? ) Tuli vain mieleen, että olisiko teidänkin lapsella ollut jotain tällaista, josta sitten olisi tullut tapa. (???)
Meilläkään ei rytmi ole vielä vakiintunut, joten en voi sanoa että mistä olisi apua, mutta itseäni helpotti hurjasti se kun sain neuvolakäynnillä todistetusti tietää, että maito riittää. Jotenkin vaan nyt tuosta ongelmasta on päästy, mutta kyllä meilläkin valvotaan. Ajankohta vain vaihtelee. Tsemppiä ja jaksamista teille sinne oman yökyöpelinne kanssa ! - siltää
että korvikkeen antaminen vaikuttaa maidontuotantoosi. vauvat tankkaavat iltaisin , se on ihan säännönmukaista, korvikkeen anto vaikuttaa heti siihen tasapainon joka on rintojesi ja vauvasi välillä, eli lapsi tilaa ruokaa imemällä vähemmän, koska on saanut ravintoa muualta. jos siis haluat täysimettää joka on erittäin suositeltavaa,,,
sen sijaan en ymmärrä oikein miten miehesi olemassa olo voi sotkea imetystä? eikai hänkään halua muuta kuin parasta lapselleen. meillä tehtiin niin että mies nukkui sen ajan kun täysimetin kertakaikkiaan sohvalla...ei siinä ole mitään ihmeellistä , kyllä kai tämä on niin lyhyt aika että aikuiset pystyvät joustamaan lapsensa hyväksi, eikö? - Mä vaan
Niin imetä, imetä ja imetä. Tuo korvikkeen antaminen sotkee kysynnän ja tarjonnan lakia. Lapsesi pitäis saada mahdollisimman paljon rasvaista takamaitoa, joten älä vaihtele rintaa jokaisen imetyskerran välillä.
www.imetystukilista.net -> sieltä löytyy asiallista tietoa ja neuvoja. Ja eikö miehesi voisi nukkua jossain muualla vaikka edes muutaman yön. Ja sinulle helpompaa yöimettäminen voisi olla makuultaan. - Roosa
vauvanne yöllä kaivata vain läheisyyttä eikä yö ja päivä rytmi ole vielä ihan selkeä?
pystyisitkö houkuttelemaan vauvaa enemmän päivällä rinnalle ettei hän sitten yöllä söisi niin usein?
jatkuva korvikkeen antaminen kyllä vähentää maidon tuloa eikä maidon tulo ole vielä päässyt edes kunnolla käyntiin.
onko itku varmasti nälkää ettei kyseessä ole mahavaivat, koliikki tai läheisyyden tarve? vauva kyllä voi imeä aina kun rinta on tarjolla vaikkei olisi aina nälkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575775Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "772983Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella222238No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401985- 191848
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621833Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61569Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83118281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191181Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah751026