Täytyy nyt tulla tännekin pärisemään!!!
Viikonloppuna sain tietää olevani raskaana ja nyt sitten onnesta soikeena pitäisi soittaa neuvolaan.
Yhdentoista aikaa aloitin soittamalla siihen neuvolaan jonka luulin olevan tämän alueen äitiysneuvola. Kahteentoista asti oli linja varattu ja lopulta kun vastasivat niin kertoivat että tämä ei ole alueeni äitiysneuvola. Neuvoivat sitten soittamaan muualle ja tein työtä käskettyä. Toisesta paikasta vastasivat heti ensimmäisellä yrityksellä, mutta en kuulemma kuulunutkaan heidän piiriinsä. Kolmanteen paikkaan, joka kuulemma varmasti on se oikea, olen soittanut kohta kaksi ja puoli tuntia. Piippaa kyllä perille, mutta kukaan ei vastaa puhelimeen!!!
Miten vaikeeta tästä raskaudesta voikaan vielä tulla, kun pelkän ensimmäisen ajan varaaminen on näin haasteellista!!! =)
Jospas nyt keskittyisin hetkeksi olemaan onnellinen alkavasta raskaudesta. Jos eivät ole neljään mennessä vastanneet niin marssin huomenna pelipaikalle varaamaan aikani!!!
Jeps, mutta odotusonnea vain kaikille!!! =)
Ensimmäisen ajan varaaminen....
8
902
Vastaukset
- pahalla
mutta sulla on aika lyhyt pinna..Toivottavasti se pitenee kun lapsi syntyy, se jos jokin vaatii hermoja..Stressi on todella pahaks lapselle..Ota ihan rauhallisesti..Toi äippäpoli on välillä kun kela..Soitella saa päivätpitkät...Älä stressaa, lapsenkin verenpainen nousee samalla kun omasi nousee..
- alkup.
En ota pahalla!!=) Mulla on itseasiassa aika hyvä pinna noin yleensä, mutta viisi tuntia puhelimen vieressä vahtaaminen tuntuu aika turhauttavalta!! Nyt meni sekin pulju kiinni, joten eipä tarvii enää soitella.
Juuh, kela on kyllä pahin kaikista!! Täytyy ottaa vaan paljon luettavaa aina mukaan kun siihen laitokseen on jotain asiaa!! =) - täällä sama
alkup. kirjoitti:
En ota pahalla!!=) Mulla on itseasiassa aika hyvä pinna noin yleensä, mutta viisi tuntia puhelimen vieressä vahtaaminen tuntuu aika turhauttavalta!! Nyt meni sekin pulju kiinni, joten eipä tarvii enää soitella.
Juuh, kela on kyllä pahin kaikista!! Täytyy ottaa vaan paljon luettavaa aina mukaan kun siihen laitokseen on jotain asiaa!! =)oon siis koko aamun yrittäny soittaa neuvolaan julistaakseni tätä plussaa..mut ihan turhaan puhelin aika 12-13!ja linja aivan tukos koko ajan...huomenna uusi yritys ja mikä parasta en tosiaan itsekään tiedä mihin alueeseen kuulun...itse asun oulussa.miten on alkuraskaus sujunut? mulla on ollu kyllä ihme maha kipua sellasta menkkamaista ja pelottanu kamalasti jos tulee ulos, ekaa siis odotellaan...jos täällä on joku joka haluu vaihtaa kokemuksia tästä raskaudesta niin mailiin maan postia...innolla vastailen kun ei viel kavereillekaan oo tarkotus kertoa! [email protected]
- alkup.
täällä sama kirjoitti:
oon siis koko aamun yrittäny soittaa neuvolaan julistaakseni tätä plussaa..mut ihan turhaan puhelin aika 12-13!ja linja aivan tukos koko ajan...huomenna uusi yritys ja mikä parasta en tosiaan itsekään tiedä mihin alueeseen kuulun...itse asun oulussa.miten on alkuraskaus sujunut? mulla on ollu kyllä ihme maha kipua sellasta menkkamaista ja pelottanu kamalasti jos tulee ulos, ekaa siis odotellaan...jos täällä on joku joka haluu vaihtaa kokemuksia tästä raskaudesta niin mailiin maan postia...innolla vastailen kun ei viel kavereillekaan oo tarkotus kertoa! [email protected]
Alkuraskaus sujunut ihan hyvin... Sellaisia menkkamaisia kipuja on silloin tällöin. Pahaa oloa ei ole ollut oikeastaan millään lailla. Mies tuossa fiksuna pähkäili kun vaihdoin roskista ja tuli yökki, että "nuo on nyt niitä raskausajan yökötyksiä"... Totesin siihen sitten vaan että kyllä tämä johtuu noista eilisistä silakoista jotka on nyt roskiksessa!!=)
Pistänpä nyt vaikka tuon sähköpostiosoitteesi ylös jos vaikka tulisi jotain kirjoiteltua...
- asut?
Turussa ja Tampereella ainakin neuvoloilla on puhelinaika 12-13, muulloin niitä ei saa kiinni.. Ja jos paikanpäälle menee niin kuulemma sanovat että soita klo 12-13. :D
Jos teillä on sama peli niin kärsivällisyyttä vaan.. Usein se tunti menee niin että tuuttaa varattua - jos itse muistaa edes soittaa! Oonkin alkanu laittaa puhelimeen muistutuksen, etten 13.30 sitten tajua että ainiin piti sinnekin soittaa..:)
Niin ja onnea raskaudesta!!- alkup.
Täytyypi siis laittaa muistutus puhelimeen huomiseksi!!! Kiitti vinkistä!!!=)
- tuleva äippä
alkup. kirjoitti:
Täytyypi siis laittaa muistutus puhelimeen huomiseksi!!! Kiitti vinkistä!!!=)
Minä itse kuulun mäntymäen äitiysneuvolaan. Pidetään peukkuja, että se olisi sinulle se oikea paikka...parempaa saa meinaan kunnallisilta hakea. Vaikka itse olen ensisynnyttäjä enkä ole muissa neuvoloissa vielä käynyt niin ystäväni ovat myös kehuneet mäntymäkeä. Olen nyt käynyt siellä kolme kertaa ja mielestäni se on aivan ihana paikka. Yksi aamu kun paniikissa sinne marssin niin he ottivat minut vastaan heti eikä siinä mitään muttia sitten alettu vääntämään.
Itse lääkäri, vanhemman puoleinen nainen (joka haukkui tämän paikan lyttyyn) on todella symppis :) Jaksaa kuunnella ja tietää nykypäivän odottajien ongelmista enemmän kuin tarpeeksi.
Kätilö joka meitä opastaa ja ottaa vastaan piti meitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä noin puolitoista tuntia jutellen niitä näitä ja ihanaa oli kun he ottivat myös mieheni huomioon. Tuntuu kuin heillä olisi aina aikaa. Hänellä on myös hellä hymy joka kerta sykkeitä kuunneltaessa.
Ultraääni yksikön lääkäri on kuulemma huonokuuloinen ja siksi hänelle pitää korottaa ääntään kun hänelle menee...mutta ihanaa että tuostakin kerrottiin minulle heti etten sitten ihmettele täysin siellä että miksei ukko vastaa.
- sama...
kokemus oli mulla!! Yritin soittaa ja soittaa, ja mulla oli ihan kysyttävääkin... verenpaineeni on korkea ihan ilman raskauttakin, ja silloin se oli aivan pilvissä. Olisin halunnut tietää mitä sille voi / pitää tehdä, mutta ei kukaan vastaa! Työterveydestä ne sano, että "no tää ei oikein ole meidän alaa, varmista äitiysneuvolasta". Ketään ei saanut kiinni, ja ihmettelen, että miten hyvä hermoinen sitä pitäisi olla, kun useampana päivänä yrität soittaa kesken työajan... Mietin kanssa, että mitä tästä tulee jos ei saa edes puhelimella yhteyttä. No, sitten lopulta sain ajan, ja sitten ei olekaan vielä ollut mitään soitettavaa sinne :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1603566Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.512030Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281088
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381024- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872