Jos olen käsittänyt oikein, niin tuossa facelif-mallin C5:ssa on Can-väyläsähköt, joka tarkoittaa rutkasti vähemmän hapettuvia liittimiä ja katkeilevia sähköjohtoja. Pystyyko tuota järjestelmää hallitsemaan ajotietokoneen kautta, esim. kytkemään jotain toimitoja päälle/pois kuten esim. ESP:n, luistoneston tai pyyhinautomatiikan ym.? Jos pystyy, niin tietääkö joku mitä kaikkea sillä voi säädellä?
C5:n Can-väylästä
8
3654
Vastaukset
- Nippelifriikki
Unohtui vielä kysyä, miten tuo Can-väylä eroaa Van-väylästä jollainen oli ilmeisesti siinä vanhemmassa C5-mallissa?
- PikkuKissa
Ykköskoppaisessa on sekä can että van väylä. Kaikki sähköistys ei siis käytä vielä can väylää. Kakkoskoppaisessa pelkästään can väylä.
- Nippelifriikki
PikkuKissa kirjoitti:
Ykköskoppaisessa on sekä can että van väylä. Kaikki sähköistys ei siis käytä vielä can väylää. Kakkoskoppaisessa pelkästään can väylä.
Kiitos tiedosta.
- aaa..
PikkuKissa kirjoitti:
Ykköskoppaisessa on sekä can että van väylä. Kaikki sähköistys ei siis käytä vielä can väylää. Kakkoskoppaisessa pelkästään can väylä.
Pieni korjaus koskien CAN-väylää:
CAN väylä on auton ns runko-väylä.
Sen "alle" tulee aliverkot ( VAN ) johon auton eri osa-alueet ovat jaettua, esim mottoriohjaukseen liityvää, turvalaitteisto ( airbagit ym ).
Eli myös faceliftatussa C5sta löytyy VAN-väylää.
Jako aliverkkoihin ( VAN ) pätee kaikiin CAN-väyläisiin laitteisiin, autoihin, metsäkoneisiin ym ym. - II ei
aaa.. kirjoitti:
Pieni korjaus koskien CAN-väylää:
CAN väylä on auton ns runko-väylä.
Sen "alle" tulee aliverkot ( VAN ) johon auton eri osa-alueet ovat jaettua, esim mottoriohjaukseen liityvää, turvalaitteisto ( airbagit ym ).
Eli myös faceliftatussa C5sta löytyy VAN-väylää.
Jako aliverkkoihin ( VAN ) pätee kaikiin CAN-väyläisiin laitteisiin, autoihin, metsäkoneisiin ym ym.C5 II ei ole VAN-Väylää.
- C5 break
C5 pystyy napista poistamaan käytöstä ESP/vetoluistoneston mutta vain alle 50 km/h nopeudessa ja lisäksi ESP aktivoituu päälle kun ylitetään 50 km/h. Pyyhkimille on automaattiasento pyyhinvivussa, automatiikka määrittelee itsenäisesti pyyhkimisrytmin ja sateen voimistuessa siirtyy jatkuvaan pyyhkimiseen ja tarvittaessa myös nopealle pyyhkimiselle.
Ajotietokoneen valikoista pääsee säätelemään melkoisti erinäisiä asetuksia, esim. takalasin pyyhiminen automaattisesti kun kytket peruutusvaihteen päälle (toiminto edellyttää että pyyhinvipu on automaattiasennossa ja tunnistin on havainnut tarvetta pyyhkimiselle, ei siis pyyhi kuivana).- Ville Vaitelias
Kyllä minun autossani pystyy ESP:n poistamaan käytöstä pysyvästi nappia painamalla. Se ei siis aktivoidu, vaikka nopeus ylittää 50km/t.
Auto on C5 vm. 2001 - Skeppis
Ja sitten pitää toivoa että systeemiä ei ole rakennettu (lue ohjelmoitu) jonkun mikki$oftin windows pe:n päälle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071047
- 102918
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85703
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16580- 34506
- 25495
- 45482
- 43482