Hei!
Tarvisitko lapsellesi hoitopaikkaa Oulussa?
Voisin hoitaa lastasi/lapsiasi esim. viikolla päivisin ja muina aikoinakin sopimuksen mukaan. Olen tällä hetkellä työtön, joten olisi aikaa ja tarvetta hieman myös lisäansioillekin. Minulla on mm. perhepäivähoitajan koulutus ja olen työskennellyt mm. Mannerheimin Lastensuojeliitolla, joten lapsesi tulee olemaan varmasti hyvässä hoidossa. Oma lapseni on jo yläasteikäinen.
Mieluiten hoitaisin lapsia kotonani (mieheni työn vuoksi auto on käytössäni vain satunnaisesti, joten liikkuminen hankalampaa...) Asumme Toppilassa (kolmio). Meillä on kissa (erittäin kiltti), joten allergisille lapsille ei sovellu.
Ota yhteyttä ensin vaikkapa sähköpostitse:
[email protected]
Hoitopaikka tarjolla Oulussa
4
321
Vastaukset
- tuon työn
ns. pimeänä vai käyttäisimmekö laillista työsuhdetta ? Mitä olisit vailla palkkaa kummassakin tapauksessa ?
Perhepäivähoitaja ja mannerheimin lastensuojeluliiton työkokemus ei välttämättä takaa että olisit hyvä hoitaja. Eli onko lapsenhoito sinulle kutsumustyö ?
Kannatatko itse pienelle lapselle vierasta hoitajaa ?
Mitä mieltä olet päiväkodista alle vuoden ikäiselle ?
Mitä mieltä olet isovanhemmista lapsen hoitajina ?- luotettava hoitaja
Heipä hei!
Kirjoittaisitko antamaani sähköpostiosoitteeseen niin voin vastata sinulle henkilökohtaisesti, mikäli sinulla on tarvetta löytää lapsellesi hoitaja.
Yleisesti voin kuitenkin vastata, että minulla on myös muuta sosiaali- ja hoitoalan koulutusta (sekä lisäksi täysin muun alan koulutus) eli perhepäivähoitajan koulutus on vain osa käymistäni opinnoista. Omasta mielestäni olen hyvä hoitaja, mutta jokaisella meistä on varmasti omat käsityksensä siitä, kuka/millainen on hyvä hoitaja. Tärkeintä on tietysti lapsen perustarpeista huolehtiminen (siitä tuskin kukaan on eri mieltä..) ja muu tulee sitten pitkälti ihmisen omasta persoonasta ja arvomaailmasta. Itse pidän kasvatuksessa tärkeänä mm. aikuisen johdonmukaisuutta ja tasapainoisuutta, jotta lapsi tietää ja tuntee olevansa turvassa.
Kysymyksesi on sellaisia joihin on aika vaikea vastata kovin lyhyesti niin, että tulisi oikeinymmärretyksi, mutta yritetään.
Kyllä mielestäni pienelläkin lapsella voi aivan hyvin olla vieras hoitaja (siis muu kuin äiti/isä), pääasia on että lapsella on hyvä ja turvallinen olla.
Alle vuoden ikäiselle lapselle en itse katsoisi parhaaksi vaihtoehdoksi päiväkotia, vaan perhepäivähoidon, mikäli sellainen vaihtoehto olisi tarjolla. Perhepäivähoidossa lapsi saa yksilöllisempää hoitoa ja huomiota kuin päiväkodin isommissa lapsiryhmissä. Lapsen perusturvallisuuden kehityksen kannalta ensimmäinen vuosi on erittäin tärkeä, joten hoitosuhde tuttuun hoitajaan on parempi kuin monta eri hoitajaa.
Isovanhemmat ovat varmasti ihan hyvä vaihtoehto lasten hoitajiksi, mikäli he ITSE kokevat sen mielekkäänä. Tätä asiaa on vaikea yleistää, sillä isovanhempia on niin monenlaisia. Vaarana voisi olla kuitenkin se, että isovanhemmat esimerkiksi usein antavat lapsenlapsilleen enemmän vapauksia kuin lasten omat vanhemmat ja voisi tulla mm. kasvatuksellisia erimielisyyksiä melko helpostikin. Tämä siis lähinnä tapuksessa, että isovanhemmat hoitaisivat lapsia päiväkodin/perhepäivähoidon sijaan pitempiaikaisestikin.
-luotettava hoitaja- - ymmärsin....
luotettava hoitaja kirjoitti:
Heipä hei!
Kirjoittaisitko antamaani sähköpostiosoitteeseen niin voin vastata sinulle henkilökohtaisesti, mikäli sinulla on tarvetta löytää lapsellesi hoitaja.
Yleisesti voin kuitenkin vastata, että minulla on myös muuta sosiaali- ja hoitoalan koulutusta (sekä lisäksi täysin muun alan koulutus) eli perhepäivähoitajan koulutus on vain osa käymistäni opinnoista. Omasta mielestäni olen hyvä hoitaja, mutta jokaisella meistä on varmasti omat käsityksensä siitä, kuka/millainen on hyvä hoitaja. Tärkeintä on tietysti lapsen perustarpeista huolehtiminen (siitä tuskin kukaan on eri mieltä..) ja muu tulee sitten pitkälti ihmisen omasta persoonasta ja arvomaailmasta. Itse pidän kasvatuksessa tärkeänä mm. aikuisen johdonmukaisuutta ja tasapainoisuutta, jotta lapsi tietää ja tuntee olevansa turvassa.
Kysymyksesi on sellaisia joihin on aika vaikea vastata kovin lyhyesti niin, että tulisi oikeinymmärretyksi, mutta yritetään.
Kyllä mielestäni pienelläkin lapsella voi aivan hyvin olla vieras hoitaja (siis muu kuin äiti/isä), pääasia on että lapsella on hyvä ja turvallinen olla.
Alle vuoden ikäiselle lapselle en itse katsoisi parhaaksi vaihtoehdoksi päiväkotia, vaan perhepäivähoidon, mikäli sellainen vaihtoehto olisi tarjolla. Perhepäivähoidossa lapsi saa yksilöllisempää hoitoa ja huomiota kuin päiväkodin isommissa lapsiryhmissä. Lapsen perusturvallisuuden kehityksen kannalta ensimmäinen vuosi on erittäin tärkeä, joten hoitosuhde tuttuun hoitajaan on parempi kuin monta eri hoitajaa.
Isovanhemmat ovat varmasti ihan hyvä vaihtoehto lasten hoitajiksi, mikäli he ITSE kokevat sen mielekkäänä. Tätä asiaa on vaikea yleistää, sillä isovanhempia on niin monenlaisia. Vaarana voisi olla kuitenkin se, että isovanhemmat esimerkiksi usein antavat lapsenlapsilleen enemmän vapauksia kuin lasten omat vanhemmat ja voisi tulla mm. kasvatuksellisia erimielisyyksiä melko helpostikin. Tämä siis lähinnä tapuksessa, että isovanhemmat hoitaisivat lapsia päiväkodin/perhepäivähoidon sijaan pitempiaikaisestikin.
-luotettava hoitaja-oikein, noista kolmesta vaihtoehdosta siis huonoin vaihtoehto on lapselle omat isovanhemmat hoitajana sen takia, että vanhempien kanssa voi tulla erimielisyyksiä kasvatusmallista.
Kysynkin vielä, kun kuitenkin olet alan ihminen, onko niin, että päiväkodit ja perhepäivähoito otta huomioon lapsen vanhempien kasvatusperiaatteet ja noudattaa niitä ?
Itse olen täysin eri mieltä asiasta ja pidän parhaana vaihtoehtona juuri isovanhempia.
Perustelut: Heillä on ehdottomasti tunnesifde lapseen, se tuo turvallisuutta, he eivät tee sitä rahasta, se tuo sitoutumista, heillä on usein käytännön kokemusta ja heillä on mahdollisuus sopia vanhempien kanssa aivan tarkatkin säännöt miten juuri sitä lasta hoidetaan ja kasvatetaan. Perhepäivähoidossa ja päiväkodissa se ei ole mahdollista, heillä on säännöt jotka joku ulkopuolinen on laatinut ja niitä sovelletaan jokaiseen lapseen, olipa lapsi sitten millainen tahansa.
Mutta kuten sanoit, isovanhempiakin on monenlaisa, mutta niin on myös päiväkoteja ja perhepäivähoitajia.
Olen siis sitä mieltä, että turvallisin vaihtoehto on ehdottomasti isovanhemmat mikäli ovat todellakin siinä iässä ja kunnossa että kykenevät sen puolesta lapsesta huolehtimaan.
Ikävä kyllä meillä kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta.
Eli meillä on suuri näkemysero lapsen parhaasta... - alkuperäiseltä
ymmärsin.... kirjoitti:
oikein, noista kolmesta vaihtoehdosta siis huonoin vaihtoehto on lapselle omat isovanhemmat hoitajana sen takia, että vanhempien kanssa voi tulla erimielisyyksiä kasvatusmallista.
Kysynkin vielä, kun kuitenkin olet alan ihminen, onko niin, että päiväkodit ja perhepäivähoito otta huomioon lapsen vanhempien kasvatusperiaatteet ja noudattaa niitä ?
Itse olen täysin eri mieltä asiasta ja pidän parhaana vaihtoehtona juuri isovanhempia.
Perustelut: Heillä on ehdottomasti tunnesifde lapseen, se tuo turvallisuutta, he eivät tee sitä rahasta, se tuo sitoutumista, heillä on usein käytännön kokemusta ja heillä on mahdollisuus sopia vanhempien kanssa aivan tarkatkin säännöt miten juuri sitä lasta hoidetaan ja kasvatetaan. Perhepäivähoidossa ja päiväkodissa se ei ole mahdollista, heillä on säännöt jotka joku ulkopuolinen on laatinut ja niitä sovelletaan jokaiseen lapseen, olipa lapsi sitten millainen tahansa.
Mutta kuten sanoit, isovanhempiakin on monenlaisa, mutta niin on myös päiväkoteja ja perhepäivähoitajia.
Olen siis sitä mieltä, että turvallisin vaihtoehto on ehdottomasti isovanhemmat mikäli ovat todellakin siinä iässä ja kunnossa että kykenevät sen puolesta lapsesta huolehtimaan.
Ikävä kyllä meillä kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta.
Eli meillä on suuri näkemysero lapsen parhaasta...Kuten jo kirjoitinkin, vaikea vastata lyhyesti niin että ei joutuisi kärjistämään asioita hieman. Joten on aina olemassa mahdollisuus, että joku ymmärtää lukemansa vain haluamallaan tavalla. Pointtinani ei siis todellakaan ollut pistää paremmuusjärjestykseen perhepäivähoitoa, päiväkotia ja isovanhempia hoitajina -vastasin vain suoraan kysymyksiisi. Tottakai jokaisessa niissä on huonot/hyvät puolensa, mutta jokainen perhe valitkoon sen vaihtoehdon minkä itse katsoo parhaaksi, mikäli siihen on mahdollisuus.
Tämä olisi varmasti loppumaton keskustelunaihe, sillä ei ole olemassa yksiselitteistä vastausta siihen, mikä näistä olisi lapselle parasta -jokainen perhe on erilainen ja jokainen lapsi on erilainen, se mikä sopii toiselle ei sovikaan toiselle. Itse arvostin aikoinaan perhepäivähoitoa ja sitten lapsen kasvaessa enemmän päiväkotia, sillä siellä hän sai ikäistään seuraa ja oppi sosiaalista kanssakäymistä muiden lasten kanssa (ainoa lapsi), tavaroiden jakamista toisen kanssa, ym. tärkeitä sosiaalisia taitoja.
Mielellään päättäisin tämän keskustelun nyt tähän, ettei ilmoitukseni alkuperäinen tarkoitus unohtuisi...
Toivotan sinulle hyvää joulun odotusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780