olen mielenterveys kuntoutuja (kaksisuuntainen mielialahäiriö) ja nyt perhetilanne on kiristynyt niin että olen useita päiviä ollut äärimmäisen ahdistunut.
joinakin päivinä on tuntunut että hajoan. en kestä enää. olen sietokyvyn äärirajoilla.
tänä aamuna kuulin harhoja. se oli tavallaan ensimmäinen kerta elämässäni. (12 vuotta sitten olen kuullut kerran)
voiko olla mahdollista että olen pikkuhiljaa vaipumassa psykoosiin? voiko sen tuntea? Olen sitä miettinyt nyt usean päivän ajan. ja kun nyt kuulin noita harhoja niin alkoi tosissaan pelottamaan että minne minä olen matkalla???
auttakaa.
kerro oma kokemuksesi.
Psykoosiinko
3
533
Vastaukset
- hermiitti
Kyllä kannattaisi lääkärille puhua kuuloharhoista, lisääntyneestä ahdistuksesta ja mahdollisesta ärtymyksestä. Ei sitä psykoosia sitten enää tunnista, kun se pahaksi menee. Olet vielä hyvässä kunnossa, että osaat arvioida omaa tilannettasi järkevästi. Kuuloharhat voivat kyllä liittyä ihan kakssunntaiseenkin mielialahäiriöön, mutta parempi se on silti kääntyä lääkärin puoleen.
Minulla oli ennen varsinaista psykoosia oireilua melkein kymmenen vuotta. - Minä vain
Harhat ei välttämättä kerro psykoosista, mutta kyllä se on yksi psykoosin ennakko-oireista. Ehdottomasti lääkäriin, ennen kuin on myöhäistä. Jokainen psykoosi taannuttaa ihmistä aina jonkin verran, ei tosiaan mikään leikin asia.
- Jonna1234
Se kertoo alhaisesta mielialasta. On normaalia
että ahdistaa niin perhanasti jos on esim käyttänyt
jotain diapamia tai päihteitä. Mutta mulla on kyllä
ahdistus mennyt kokonaan pois kun olen jo yli vuosi
sitten lopettanut kaikki lääkkeet, ja sydän avautui jumalalle. Jos otan zyprexan, tulee ahdistus !!! takaisin ja mielialanvaihtelut menee pois,
olo on nyt yhtä helvettiä kun otin eilen tuon 20 mg zyprexa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14811017
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485403Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p414215Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352674Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1011588Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?751445Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396