200 cc 4 tahti
Aikuisten koko
Levyt edessä ja takana
Kaasuiskarit
1190 €
Tekeekö näillä mitään?
Halpa kiinacrossi?
19
4953
Vastaukset
- Tumppi-82
Mökillä/pihassa/peltoteillä ihan ookoo peli aloittelijalle, niin kauan kunnes kokeilee oikeaa crossia. Alusta ei sovellu kovaan ajoon ja moottorista puuttuu se räväkkä potku. Eli radalle ei ole asiaa.
Ja aikuisten kokoa tuo ei ole, vaan välikoon 80cc kokoinen.
Ja halvallahan ei saa hyvää. Joka paikka on tehty vähän "sinnepäin" ja huolimattomasti, eli omistajalla on syytä "pysyä jakoavain kädessä" sama pätee tosin joka crossia.- lisäkysymys
Kestääkö 75-kiloisen jässikän alla, jos ei harrasta hyppyreitä?
Paljonkos noissa on tehoa noin suurinpiirtein?
Mielestäni kaupassa kokeilemani kiinakrossi on hieman isompi kuin välikokoinen suikka RM80. - lisäkysymys
lisäkysymys kirjoitti:
Kestääkö 75-kiloisen jässikän alla, jos ei harrasta hyppyreitä?
Paljonkos noissa on tehoa noin suurinpiirtein?
Mielestäni kaupassa kokeilemani kiinakrossi on hieman isompi kuin välikokoinen suikka RM80.pyörästä.
Tankki on aika matala eli siitä ei saa tukea niin kuin normaalisti. Jousitus tuntui heppoiselta, ehkäpä se toimii 40-kiloisen Kiinantytön tai -pojan alla mutta omalla kohdallani pitää säätää (jos voi).
Kytkin- ja jarrukahvat oli asennettu liian pystyyn - pitää löysätä, vääntää alas ja taas kiristää. Jarrutuntumasta on vaikea sanoa kylmien tyyppien perusteella.
Kevyeltä tuntui! Tätä voisi heikompikin viedä oikein isän kädelleä. :) - Tumppi-82
lisäkysymys kirjoitti:
pyörästä.
Tankki on aika matala eli siitä ei saa tukea niin kuin normaalisti. Jousitus tuntui heppoiselta, ehkäpä se toimii 40-kiloisen Kiinantytön tai -pojan alla mutta omalla kohdallani pitää säätää (jos voi).
Kytkin- ja jarrukahvat oli asennettu liian pystyyn - pitää löysätä, vääntää alas ja taas kiristää. Jarrutuntumasta on vaikea sanoa kylmien tyyppien perusteella.
Kevyeltä tuntui! Tätä voisi heikompikin viedä oikein isän kädelleä. :)Potkua noissa on ~15hummaa, kun taas 125cc "oikeassa" crossissa on vajaa 40hummaa.
60cc 2t crossissa on samanverran huipputehoa kuin 200cc Kiinassa. Tosin Kiinalaisessa on paljon laajempi vääntöalue. Ja on siksi helpompi ajaa.
Jousitushan noissa ei ole kunnolla säädettävä. Takajousen esijännitystä voi säätää, mutta esim iskareiden meno/paluu vaimennusta ei voi erikseen säätää. Joten crossi ajosta ei tule kuin kipeitä paikkoja.
Kyllähän noilla varmasti ajamaan oppii ja hauskoja ne on niin kauan kunnes naapurin poika hommaa sen Suzuki rm:n.
Eli mökille ja peltoteille varmasti iha ok. Kunhan tietää että tonnilla ei saa sitä parasta laitetta - Samurai Cross
Tumppi-82 kirjoitti:
Potkua noissa on ~15hummaa, kun taas 125cc "oikeassa" crossissa on vajaa 40hummaa.
60cc 2t crossissa on samanverran huipputehoa kuin 200cc Kiinassa. Tosin Kiinalaisessa on paljon laajempi vääntöalue. Ja on siksi helpompi ajaa.
Jousitushan noissa ei ole kunnolla säädettävä. Takajousen esijännitystä voi säätää, mutta esim iskareiden meno/paluu vaimennusta ei voi erikseen säätää. Joten crossi ajosta ei tule kuin kipeitä paikkoja.
Kyllähän noilla varmasti ajamaan oppii ja hauskoja ne on niin kauan kunnes naapurin poika hommaa sen Suzuki rm:n.
Eli mökille ja peltoteille varmasti iha ok. Kunhan tietää että tonnilla ei saa sitä parasta laitettaMoi!Mulla on tommonen kiinankrossi.Merkki on Samurai Cross 200.Aattelin sen verran puuttua tähän keskusteluun et tää Samurai ei oo tietenkään mitään kärkiluokkaa, mut semmosille tää sopii jotka ei ole aikeissakaan kisata, ajaa radalla, hyppiä, ja harrastaa kovan luokan ajoa.Mutta esim toi tumppi-82 on varmaan näitä kovan luokan ajajia eikä hänen käytössään varmaan kestäiskään tää samurai.Mut minä vuorostaan oon tämmönen omaa tahtiani ajava.En oo kisannu enkä varmaan tulekkaan kisaamaan.mökillä tykkään samulla koluta metsäpolkuja ja harrastaa rentoa ajoa.Ja omasta mielestäni en tarvii parempaa pyörää alleni.Mun rahat riitti tämmöseen kiinanpommiin enkä ole joutunut pettymään.Vuoden oon ajellu tällä ja eikä ole tullut muuta huoltoa eteen kuin öljyn vaihto.Ja minä satun myöskin olemaan tämmönen nelari fani enkä voi ajatellakkaan 2-t krossia.Joskus luin täällä osastolla jonkun mielipiteen et jos kuskilla on pituutta enemmän kuin 164cm on tää kakssatanen liian pieni.Se on kyllä valetta.Itelläni on pituutta 168cm ja mulla just yltää varpaat maahan.Eli kyllä tää käy pitemmillekkii.Mut kyllä tällä pärjää jos ei ole kisakuski.Ei nää kiinapyärät oo kuitenkaan nii huonoja kuin toisten kuulee sanovan.Samuraita ei voi verrata tietenkään mihinkään Yamahaan tai Hondaan mut parempi tää on metsässä kuin manki.Tää oli mun mielipide.Ostopäätöksenhän tekee jokainen itse.Tässä on myös ihan mukiinmenevät äänet.Suosittelen tätä niille jotka eivät kisaa vaan ottavat ajaessaan ihan rennosti eivätkä pyri maailmanmestareiksi krossissa.Niille sopii paremmin japsit.
- krossailija
Samurai Cross kirjoitti:
Moi!Mulla on tommonen kiinankrossi.Merkki on Samurai Cross 200.Aattelin sen verran puuttua tähän keskusteluun et tää Samurai ei oo tietenkään mitään kärkiluokkaa, mut semmosille tää sopii jotka ei ole aikeissakaan kisata, ajaa radalla, hyppiä, ja harrastaa kovan luokan ajoa.Mutta esim toi tumppi-82 on varmaan näitä kovan luokan ajajia eikä hänen käytössään varmaan kestäiskään tää samurai.Mut minä vuorostaan oon tämmönen omaa tahtiani ajava.En oo kisannu enkä varmaan tulekkaan kisaamaan.mökillä tykkään samulla koluta metsäpolkuja ja harrastaa rentoa ajoa.Ja omasta mielestäni en tarvii parempaa pyörää alleni.Mun rahat riitti tämmöseen kiinanpommiin enkä ole joutunut pettymään.Vuoden oon ajellu tällä ja eikä ole tullut muuta huoltoa eteen kuin öljyn vaihto.Ja minä satun myöskin olemaan tämmönen nelari fani enkä voi ajatellakkaan 2-t krossia.Joskus luin täällä osastolla jonkun mielipiteen et jos kuskilla on pituutta enemmän kuin 164cm on tää kakssatanen liian pieni.Se on kyllä valetta.Itelläni on pituutta 168cm ja mulla just yltää varpaat maahan.Eli kyllä tää käy pitemmillekkii.Mut kyllä tällä pärjää jos ei ole kisakuski.Ei nää kiinapyärät oo kuitenkaan nii huonoja kuin toisten kuulee sanovan.Samuraita ei voi verrata tietenkään mihinkään Yamahaan tai Hondaan mut parempi tää on metsässä kuin manki.Tää oli mun mielipide.Ostopäätöksenhän tekee jokainen itse.Tässä on myös ihan mukiinmenevät äänet.Suosittelen tätä niille jotka eivät kisaa vaan ottavat ajaessaan ihan rennosti eivätkä pyri maailmanmestareiksi krossissa.Niille sopii paremmin japsit.
Kauanko olet ajanut ja paljonko arvioisit tehoksi?
Hondan lasten nelarikasikymppisessähän on yhdeksän heppaa joten luulisi tuossa kaksatasessa olevan yli 20...ja jos on korkeaviritteinen niin ollaan yli kolmessakympissä.
2-t kasikymppinen on aika onneton 80-kiloisen alla kun se ei jaksa vetää alle kymppitonnin kierroksilla. Saa liipaista kytkimellä ja jatkuvasti hakea vaihdetta. - Tumppi-82
krossailija kirjoitti:
Hondan lasten nelarikasikymppisessähän on yhdeksän heppaa joten luulisi tuossa kaksatasessa olevan yli 20...ja jos on korkeaviritteinen niin ollaan yli kolmessakympissä.
2-t kasikymppinen on aika onneton 80-kiloisen alla kun se ei jaksa vetää alle kymppitonnin kierroksilla. Saa liipaista kytkimellä ja jatkuvasti hakea vaihdetta."Crossipyörä Samurai 200cc. Moottori: 200 cm³, ilmajäähdytetteinen, 1-sylinterinen, 4-tahtinen Mitat (p x l x k): 195 x 75 x 116 cm Omapaino: 99 kg Akseliväli: 1370 mm Maksimikantavuus: 150 kg Moottorin tehot: 10,8 kW"
Eli tehoa on saman verran kuin kuristetussa katupiikissä. Ota huomioon että se Hondan nelari 80cc on oikeasti laadukas ja toleranssit ovat tiukkoja, siksi viritysaste voidaan nostaa paljon korkeammalle kuin Samussa. 80cc on auttamattomasi pieni alustaltaanki 80kiloisen alla, ja niin on varmaan Samukin. Joka tapauksessa 80cc 2t:ssä on monin verroin tehoa tuohon Samuun nähden, mutta kylläkin vain korkeilla kierroksilla. Dynolapun mukaan 8700rpm 80cc Honda CR:ssä on saman verran potkua kuin Samussa, ja sen jälkeen tehokäyrä nousee todella jyrkästi.
Ja Samusta ei "ikinä" saa yli 20hummaa irti. Se vaatisi jo kannen koneistamista, kireämpää nokkaa, parempia venttiileitä, isompaa kaasaria, avarampaa putkistoa ja tässä vaiheessa jäähdytysjärjestelmä tuskin enää kykenee pitämään lämpöjä kurissa.
Sinuna katselisin käytettyä 250cc japsia. Tehonsa puolesta 125cc menisi varmasti mutta ne ovat myös aika tarkkoja oikeasta vaihteesta.
Eihän oita oikeita crosseja tonnilla saa, mutta hauskuus ja ajonautionto on aivan jotain muuta. Ja eikä tarvi heti alkaa miettimään viritystä.
Tosin aloittelijalle tollainen voi olla turhan raju. - Samurai Cross
krossailija kirjoitti:
2-t kasikymppinen on aika onneton 80-kiloisen alla kun se ei jaksa vetää alle kymppitonnin kierroksilla. Saa liipaista kytkimellä ja jatkuvasti hakea vaihdetta.Noo sen verran joudun tuottaan pettymystä et samurai on aika matalaviritteinen.Täs kakssatases ei todellakaan oo ku 15hv mut vääntöö kyllä piisaa.Oon ajanu tällä varmaan jo yli 1000km eli ajoa on ollut.Olen myös laittanut Samuraihin polisportin valomaskin eikä oo tarvinnu hommata virrantasaajaa koska otin jännitteen suoraan akulta joka on jännitteeltään 12V.Tään parempaa uutta nelaria ei tonnilla saa.Ja nää muut Samurait on mun mielestä leluja.Tää on ainoo varteen otettava kiinakrossi.110 on ihan lelu joka ei kestä kuin kuukausia.Ja tää on hyvä harjoittelijan peli.Ja vielä pieni vinkki et joissain mainoksissa lukee et tankilla on tilavuutta 3,5l toisissa lukee et 5l mut mä oon saanu tankattua siihen helposti 7l eikä oo mitään muutosta ollu kuin et oon voinu ajaa kauemmin.
- Munallinen
Samurai Cross kirjoitti:
Noo sen verran joudun tuottaan pettymystä et samurai on aika matalaviritteinen.Täs kakssatases ei todellakaan oo ku 15hv mut vääntöö kyllä piisaa.Oon ajanu tällä varmaan jo yli 1000km eli ajoa on ollut.Olen myös laittanut Samuraihin polisportin valomaskin eikä oo tarvinnu hommata virrantasaajaa koska otin jännitteen suoraan akulta joka on jännitteeltään 12V.Tään parempaa uutta nelaria ei tonnilla saa.Ja nää muut Samurait on mun mielestä leluja.Tää on ainoo varteen otettava kiinakrossi.110 on ihan lelu joka ei kestä kuin kuukausia.Ja tää on hyvä harjoittelijan peli.Ja vielä pieni vinkki et joissain mainoksissa lukee et tankilla on tilavuutta 3,5l toisissa lukee et 5l mut mä oon saanu tankattua siihen helposti 7l eikä oo mitään muutosta ollu kuin et oon voinu ajaa kauemmin.
Saako tankista tukea niin kuin normaalisti vai onko liian matala? Ainakin läheisen ruokakaupan valikoimassa oleva 200-kuutioinen oli varustettu aika littanalla tankilla? Sama kuin noissa valokuvissa.
- 200 cc 4 t vs, 80 cc 2 t
Tumppi-82 kirjoitti:
"Crossipyörä Samurai 200cc. Moottori: 200 cm³, ilmajäähdytetteinen, 1-sylinterinen, 4-tahtinen Mitat (p x l x k): 195 x 75 x 116 cm Omapaino: 99 kg Akseliväli: 1370 mm Maksimikantavuus: 150 kg Moottorin tehot: 10,8 kW"
Eli tehoa on saman verran kuin kuristetussa katupiikissä. Ota huomioon että se Hondan nelari 80cc on oikeasti laadukas ja toleranssit ovat tiukkoja, siksi viritysaste voidaan nostaa paljon korkeammalle kuin Samussa. 80cc on auttamattomasi pieni alustaltaanki 80kiloisen alla, ja niin on varmaan Samukin. Joka tapauksessa 80cc 2t:ssä on monin verroin tehoa tuohon Samuun nähden, mutta kylläkin vain korkeilla kierroksilla. Dynolapun mukaan 8700rpm 80cc Honda CR:ssä on saman verran potkua kuin Samussa, ja sen jälkeen tehokäyrä nousee todella jyrkästi.
Ja Samusta ei "ikinä" saa yli 20hummaa irti. Se vaatisi jo kannen koneistamista, kireämpää nokkaa, parempia venttiileitä, isompaa kaasaria, avarampaa putkistoa ja tässä vaiheessa jäähdytysjärjestelmä tuskin enää kykenee pitämään lämpöjä kurissa.
Sinuna katselisin käytettyä 250cc japsia. Tehonsa puolesta 125cc menisi varmasti mutta ne ovat myös aika tarkkoja oikeasta vaihteesta.
Eihän oita oikeita crosseja tonnilla saa, mutta hauskuus ja ajonautionto on aivan jotain muuta. Ja eikä tarvi heti alkaa miettimään viritystä.
Tosin aloittelijalle tollainen voi olla turhan raju.Varaosia saa ainakin Suoratuonnin muihin tuotteisiin... Ruuvaavat tarvittaessa irti uusista tuotteista. :D
Kuinka kallista tuollaisella kiinavehkeellä on ajaa? Kuluuko kallista 2-tahtiöljyä, mäntiä, männänrenkaita, tulppia, tiivisteitä ja sylintereitä niin kuin kireissä kaksitahtisissa?
Ei nimittäin huvita ruuvata konetta irti joka toinen viikonloppu ja maksaa itseään kipeäksi? - Tumppi-82
200 cc 4 t vs, 80 cc 2 t kirjoitti:
Varaosia saa ainakin Suoratuonnin muihin tuotteisiin... Ruuvaavat tarvittaessa irti uusista tuotteista. :D
Kuinka kallista tuollaisella kiinavehkeellä on ajaa? Kuluuko kallista 2-tahtiöljyä, mäntiä, männänrenkaita, tulppia, tiivisteitä ja sylintereitä niin kuin kireissä kaksitahtisissa?
Ei nimittäin huvita ruuvata konetta irti joka toinen viikonloppu ja maksaa itseään kipeäksi?Tuskin noin matlaviritteiseen mäntää joutuu kovin usein vaihtamaan. Ja 2tahti-öljyä ei mene yhtään koska noi on 4-tahtisia. Sen sijaan runkohan noissa on aika hepposta tavaraa. ja sitä joutuu erään omistajan mukaan hitsailemaan ja käytännössä avaamaan joka mutterin ja laittamaan loctiteä väliin. Ja mitä 110cc omistajia tiedän niin kun kone on levinnyt niin he ovat saaneet uuden Samun. Eräällä samurai-foorumilla oli juttua että eräällä on 5. uusi samurai menossa vuoden aikana. Eli kyllähän noi aika pommeja on, mutta niin kauan kun takuu pelaa niin hyvä juttu. ikävä tosiasiahan on se että halpa ja hyvä ovat kaksi eri tuotetta.
- Samurai-foorumi?
Tumppi-82 kirjoitti:
Tuskin noin matlaviritteiseen mäntää joutuu kovin usein vaihtamaan. Ja 2tahti-öljyä ei mene yhtään koska noi on 4-tahtisia. Sen sijaan runkohan noissa on aika hepposta tavaraa. ja sitä joutuu erään omistajan mukaan hitsailemaan ja käytännössä avaamaan joka mutterin ja laittamaan loctiteä väliin. Ja mitä 110cc omistajia tiedän niin kun kone on levinnyt niin he ovat saaneet uuden Samun. Eräällä samurai-foorumilla oli juttua että eräällä on 5. uusi samurai menossa vuoden aikana. Eli kyllähän noi aika pommeja on, mutta niin kauan kun takuu pelaa niin hyvä juttu. ikävä tosiasiahan on se että halpa ja hyvä ovat kaksi eri tuotetta.
Niin luen kokemuksia myös sieltä...
- Tumppi-82
Samurai-foorumi? kirjoitti:
Niin luen kokemuksia myös sieltä...
Kyseinen "foorumi" oli ja saattaapi olla vieläkin IRC-galleriassa. Itselläni ei ole enää profiilia siellä, joten en pääse katsomaan nykytilaa, mutta jos itselläsi on niin ei muutakuin sieltä hakemaan. Ihan samurai nimellä se löytyi.
- 200 cc 4 t
http://www.nettimoto.com/simple_dealer/viewVehicle.php?id_bike=387417&id_template=3&sitelang=2&PN[0]=list_dealer&PL[0]=http://www.nettimoto.com/listDealer.php&PN[1]=owner_vehicle&PL[1]=simple_dealer/3.php?id_user=229183@id_template=3
Jotku puhuu ketjussa pikkukrosseista, mutta kyse on tuosta aikuisten kokoisesta!- Tumppi-82
"Edessä 19' ja takana 16' rengas"
"aikuisten" crossissa on edessä 21" ja takana 19", enduroissa on takana 18". Eli ei toi on samaa kokoa kuin esim 85cc Kawasaki, tosin Kawa o pirusti kevyempi.
http://www.kawasaki.fi/index.php?sivu=mallisto&malli=kx85-ii
http://www.optimastore.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=200cc CROSSIPYÖRÄ
125cc Kawa on jo paljon isompi.
Eli mitoiltaan toi ei sovellu aikuisille. - endurokuski
Tumppi-82 kirjoitti:
"Edessä 19' ja takana 16' rengas"
"aikuisten" crossissa on edessä 21" ja takana 19", enduroissa on takana 18". Eli ei toi on samaa kokoa kuin esim 85cc Kawasaki, tosin Kawa o pirusti kevyempi.
http://www.kawasaki.fi/index.php?sivu=mallisto&malli=kx85-ii
http://www.optimastore.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=200cc CROSSIPYÖRÄ
125cc Kawa on jo paljon isompi.
Eli mitoiltaan toi ei sovellu aikuisille.Joku puheli, että noi olis tommoseen fiilistelyyn ja leikkimiseen. Tollaseen käyttöön ottaa puolikas 2-t. suhteellisen halpa huoltaa ja paukkua löytyy jos haluaa vaikka pellolla kiihdyteltyä ja alusta ziljuuna kertaa parempi ku samuraissa. Jos on epävarma ja ei oo ikinä ajanu nii tekee vaikka kaasukapulaan pienen rajoittimen, että ei ihan pohjaan saa. Jos aikoo oikeesti alkaa harrastamaan crossia tai enduroa nii 2-t piikki on se oikee työkalu. Kyllä toikin etenee välikaasulla, mutta kun mennään eikä meinata nii suht tarkka vaihteesta -> oppii vaihteiden käytön hyvin.
Mun mielestä on mukavempi ajaa kun pystyy oikeesti luottamaan pyörään kun tietää, että se on laadukas ja itse ja huolellisesti huollettu. Mua ainakin hirvittäis tollasella tinarunkosella kiinanihmeellä päästellä tuol mettässä 30-40 km/h keskinopeuksilla...
- Ennen ostopäätöstä
Etelä-Suomessa?
En ihan viitsi tilata sikaa säkissä... - tyytyväinen xD
Mul on 200cc myynnissä. hintaa 700e
Lisätietoja emailissa.
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p646225Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813896Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242851- 232400
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452282Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61709Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy851332- 341291
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201266