Monille lusiminen on vaikeaa vaikka sivilissä ollaan niin reteitä ja kovia poikia. Liipasinsormi on herkässä ja silleen, mutta auta vaan kun joutuu vankilaan kaikki sankaruus ja kovuus on poissa. Tutun nähdessään viittä vaille ettei hypitä halaamaan.
Olen nähnyt monien kovien miesten murtuvan tietyissä tilanteissa. Murtuminen on ollut vain väliaikaista ja jotkut ovat tulleet uskoon tuon kriisin aikana. Toiset eivät ole antautuneet Jumalalle ehdoitta halutessaan säilyttää itsellään jotain mistä ei halua luopua.
Loma ovat myös yksi keino katsoa millaista on usko. Tuleeko takaisin itse vai tuodaanko kyydillä. Tietenkin lankeemukset saa anteeksi mutta tuleeko niistä sitten tapa?
Olen iloinen kun tällä palstalla on elävässä uskossa myös Linnanneito. Sitten en tiedä onko meidän lisäksi muita pelastuneita.
Kuinka sinä lukijani suhtaudut Jumalan kutsuun? Helpoin on tulla uskoon hyvinä päivinä. Kyllä näppinsä polttaneenakin pelastuu, mutta silloin kipottaa jonkun verran, ainakin vähän aikaa aikaa. Toisilla loppuelämä, mutta päämääränä on taivas.
Mutta sinä lukija tiedä se, että minä ja perheeni palvellaan Herraa!
Uskoa linnassa vai linnanuskoa
64
2311
Vastaukset
- SO.
Sulo.S mikä/kuka on usko,jumala. Oletko niin liitäjä?,laskelmoija vai mitä.Ystävällisesti vastaa.Tämä on vasta ensimmäinen kymysys.
- Sulo.S
Uskon Raamatun sanoman Jumalasta. Ei sitä voi järjellä selittää, joko uskoo tai ei.
Jokainen joka uskoo Jeesukseen saa synnit anteeksi. Kaikki on syntiä tehneet, vangit vaan niitä näkyvimpiä.
- Marjatta R
Mitä se noin kongreettisesti käsittää?.
Islamin mukaan ainakin taivaassa saa vaimokseen neitsyitä, mitä sinun jumalasi tarjoaa?- Sulo.S
Ensinnäkin islam on saatanallinen enkeliruhtinas. Olethan nähnyt mikä valta sillä on?
Raamatussa luvataan taivaspaikka. Ei tarvitse kuin uskoa Jeesukseen ja tunnustaa usko.
Toinen puoli on helvetti ja sen tuli ei sammu ikinä. Sinne joutuakseen ei tarvitse tehdä mitään, koska sinne ovat kaikki matkalla automaattisesti.
Vain uskosta Jeesukseen pelastuu! - Marjatta R
Sulo.S kirjoitti:
Ensinnäkin islam on saatanallinen enkeliruhtinas. Olethan nähnyt mikä valta sillä on?
Raamatussa luvataan taivaspaikka. Ei tarvitse kuin uskoa Jeesukseen ja tunnustaa usko.
Toinen puoli on helvetti ja sen tuli ei sammu ikinä. Sinne joutuakseen ei tarvitse tehdä mitään, koska sinne ovat kaikki matkalla automaattisesti.
Vain uskosta Jeesukseen pelastuu!Eikös muka kristinuskolla ole saatanallinen valta, kautta aikojen papit ovat muunmuassa käyttäneet nuoria poikia seksuaalisesti hyväkseen, lisäksi vielä eri uskon sodat, eipä toi islami taida olla sen kummempi?
Vastaa näihin:
-Jos raamatussa luvataan taivaspaikka, niin kait siellä sanotaan mitä se noin kongreettisesti on?
-Jos helvetissä on tuli, niin palaako tai kärventyykö sielu/henki kuumuudesta tai mahdollisesta savun katkusta kun sielu ei kumminkaan ole ruumiillista?
-Millaista taivaassa on? - Sulo.S
Marjatta R kirjoitti:
Eikös muka kristinuskolla ole saatanallinen valta, kautta aikojen papit ovat muunmuassa käyttäneet nuoria poikia seksuaalisesti hyväkseen, lisäksi vielä eri uskon sodat, eipä toi islami taida olla sen kummempi?
Vastaa näihin:
-Jos raamatussa luvataan taivaspaikka, niin kait siellä sanotaan mitä se noin kongreettisesti on?
-Jos helvetissä on tuli, niin palaako tai kärventyykö sielu/henki kuumuudesta tai mahdollisesta savun katkusta kun sielu ei kumminkaan ole ruumiillista?
-Millaista taivaassa on?On tehty paljon pahaa kristinuskon nimissä. Nuo ei ole olleet kuitenkaan uskossa. Uskonnollisuus synnyttää kiihkomielisyyttä, toimiva usko rauhoittaa.
- Lue Ilmestyskirjan pari-kolme viimeistä lukua.
- Samassa luvussa tuohonkin vastaus.
- Samassa luvussa löytyy tähänkin vastaus. - Marjatta R
Sulo.S kirjoitti:
On tehty paljon pahaa kristinuskon nimissä. Nuo ei ole olleet kuitenkaan uskossa. Uskonnollisuus synnyttää kiihkomielisyyttä, toimiva usko rauhoittaa.
- Lue Ilmestyskirjan pari-kolme viimeistä lukua.
- Samassa luvussa tuohonkin vastaus.
- Samassa luvussa löytyy tähänkin vastaus.kopioida siitä lehdestä ne vastaukset, ties vaikka itsekkin sitten kääntyisin uskoon.
Ketkä ei ollut uskossa papit vai? - Sulo.S
Marjatta R kirjoitti:
kopioida siitä lehdestä ne vastaukset, ties vaikka itsekkin sitten kääntyisin uskoon.
Ketkä ei ollut uskossa papit vai?Senverran saat itse nähdä vaivaa että etsi Raamattu ja lue!
- FORyou
Sulo.S kirjoitti:
Senverran saat itse nähdä vaivaa että etsi Raamattu ja lue!
Kiitos postista!! Siunattua yötä!
- postaa..
FORyou kirjoitti:
Kiitos postista!! Siunattua yötä!
4yuo
Kirjoittanut: Sulo.S 11.12.2006 klo 21.44
Voithan sä laittaa meilin os. [email protected]
Laita Raamatun jae, vaikka 'Jumalan puhelinnumero', niin huomaan kuka on.
Taikka sitten joku muu kellonaika - FORyou
Marjatta R kirjoitti:
Eikös muka kristinuskolla ole saatanallinen valta, kautta aikojen papit ovat muunmuassa käyttäneet nuoria poikia seksuaalisesti hyväkseen, lisäksi vielä eri uskon sodat, eipä toi islami taida olla sen kummempi?
Vastaa näihin:
-Millaista taivaassa on?Monet ev.lut papit ei ole uudesti syntyneitä,eli eivät ole uskossa!
mark.9:43 joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, 44. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Ilm.21:2"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; 4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." 5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet." 6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. 7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. 8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." - Marjatta R
FORyou kirjoitti:
Monet ev.lut papit ei ole uudesti syntyneitä,eli eivät ole uskossa!
mark.9:43 joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, 44. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Ilm.21:2"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; 4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." 5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet." 6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. 7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. 8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."Haltuun
Monet ev.lut papit ei ole uudesti syntyneitä,eli eivät ole uskossa! Oletteko te uudestisyntyneitä?
Onkos sillä mitään väliä jos tuleen joutuu, teillä kait sielu menee taivaaseen? mut onko sielulle mitään väliä onko siellä pakkasta 50 astetta tai 300 astetta lämmintä, koska eihän sielu ole mitään lihaa eli ei tunne mitään ja vielä vähemmän siinä matoja on.
Voisit muuten vastata omin sanoin näihin kysymyksiin olisi kivempi lukea. - toki
Marjatta R kirjoitti:
Haltuun
Monet ev.lut papit ei ole uudesti syntyneitä,eli eivät ole uskossa! Oletteko te uudestisyntyneitä?
Onkos sillä mitään väliä jos tuleen joutuu, teillä kait sielu menee taivaaseen? mut onko sielulle mitään väliä onko siellä pakkasta 50 astetta tai 300 astetta lämmintä, koska eihän sielu ole mitään lihaa eli ei tunne mitään ja vielä vähemmän siinä matoja on.
Voisit muuten vastata omin sanoin näihin kysymyksiin olisi kivempi lukea.uudestisyntynyt.Joh.3:3 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." 4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" 5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. 6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. 7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. 8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." 9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?" 10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä! 11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. 12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?!!!!!
Niin,siinä uudestisyntymisestä.
Ilm.20:4.ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. 5. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. 6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta."AAmen!!
Jeesus elää ja haluaa pelastaa sinunkin sielusi!
Halleluja!! - Sulo.S
FORyou kirjoitti:
Monet ev.lut papit ei ole uudesti syntyneitä,eli eivät ole uskossa!
Ilm.21:2"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; 4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." 5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet." 6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. 7. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. 8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."Hyvä kun rekkasit nimimerkin. Aina silloin tällöin joku tekee luvattoman käyttöönoton ja lainaa nicciä. Se ärsyttää!
Paikka missä pappeja koulutetaan, teologinen tiedekunta osaa varsin tehokkaasti sammuttaa uskon ja tehdä siitä jonkunmoista filosofiaa. Yksi ystäväni, helluntaipastori meni teologiseen ja itsekin myönsi, että ei ole se mikä oli ennen, innokas ja palava. Latsähtäneisyys oli silminnähtävissä. Vaarallista kun entinen juoppo menee opettelemaan höpöhöpöä.
Itse olen käynyt Raamattuopiston.
Jumalan siunausta sinulle ystäväni FORyuo! - FORyou
Sulo.S kirjoitti:
Hyvä kun rekkasit nimimerkin. Aina silloin tällöin joku tekee luvattoman käyttöönoton ja lainaa nicciä. Se ärsyttää!
Paikka missä pappeja koulutetaan, teologinen tiedekunta osaa varsin tehokkaasti sammuttaa uskon ja tehdä siitä jonkunmoista filosofiaa. Yksi ystäväni, helluntaipastori meni teologiseen ja itsekin myönsi, että ei ole se mikä oli ennen, innokas ja palava. Latsähtäneisyys oli silminnähtävissä. Vaarallista kun entinen juoppo menee opettelemaan höpöhöpöä.
Itse olen käynyt Raamattuopiston.
Jumalan siunausta sinulle ystäväni FORyuo!Hassua,mä ennen uskoontuloa luulin että Kaikki papit on uskovaisia! En osannut kuvitellakaan toisin. Kirkossa tosiaan on ns.leipäpappeja tänä päivänäkin.Onneksi olen helluntaiseurakunnan löytänyt,jossa on uskova pastori!
Vankilassakin tykkäsin aina kun vapaista seurakunnist tuli ryhmiä sinne.Ja nyt tykkään itse käydä näissä ryhmissä siellä!!Ihanaa käydä kertomassa vangeille,että olen itse saanut kokea vapauden vankilassa!
Siunattua päivää sinulle!
- 4you
Herran,että on pelastanut sinun perheen!
Se muutes on tosi hienoa,kun "kovat"miehet ja tietysti myös naiset,murtuu,Jumalan edessä!!Muistan,kuinka itse vedin koviksen roolia ennen uskoon tuloa,voi voi!! Tänä päivänä säälin ihmisiä,kenen pitää esittää kovaa,koska Jumala ei meistä sellaisia ole luonut,ihminen itse tekee itselleen muurin,minkä sitten kyllä Jumala murtaa,jos siihen annetaan lupa,sillä Jumala ei tee väkivaltaa.Hän antaa meille valinnanvapauden.Kiitetään me Jumalaa kaikesta siitä mitä häneltä ollaan saatu! Siis uudesta elämästä!- Sulo.S
Näitkö koko kuvan?
- 4you
Sulo.S kirjoitti:
Näitkö koko kuvan?
Lähetä postia mulle..?
- tyttöystävä
"Helpoin on tulla uskoon hyvinä päivinä." No onpa varmasti...
Ja se mitä sanoit islamista, huh, löytyykö, (no löytyy) suomesta vuonna 2006 tämänlaista pyytteetöntä tekstiä..
Rauha vaan sinunkin sielllesi, sulo ... :( - Mickey...
Miksi siitä uskostaan, pitää tehdä niin suuri numero? Tiedän monta uskovaista, jotka ei toitota herran rauhaa muualla, kuin omissa piireissään.
Tuolla lailla se pitäisi ollakkin, ei aiheuttaisi närää kellekkään, ei riitoja, ei sotia.
Tälläkin palstalla suurin osa Sulo.S:lle piikittelevät, jättäisivät piikittelyn jos uskonasiasta ei toitotettaisi muualla kuin omien joukossa.
Jokainen saa uskoa omassa päässään ihan mihin haluaa, mutta kun se tuodaan julki eripuraa syntyy.
Minä uskon mihin uskon, se ei kuulu hevonp..n vertaa kellekkään.
Hyvää Joulun odotusta kaikille uskomiseen riippumatta.
t. Mickey...- järkee
siinä on,että uskikset vaan "omis piireis" on?Eihän kukaan sais titää,että Jeesus elää,ja tahtoo pelastaa jokaisen,jos vaan uskikset keskenään tästä puhuis!
Ap.t.3:23"Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat"
Sitä varten meidät on pelastettu,että sanomaa viedään eteenpäin.Matt10:7. Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.8 Lahjaksi olette saaneet,lahjaksi antakaa. - tuo Sulonkin
järkee kirjoitti:
siinä on,että uskikset vaan "omis piireis" on?Eihän kukaan sais titää,että Jeesus elää,ja tahtoo pelastaa jokaisen,jos vaan uskikset keskenään tästä puhuis!
Sitä varten meidät on pelastettu,että sanomaa viedään eteenpäin.Matt10:7. Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.8 Lahjaksi olette saaneet,lahjaksi antakaa.juttu on rinnastetavissa jehovantodistajiin, jotka kulkevat ovella kaupittelemassa uskoansa!
Tuommoiset tyypit tekee juuri uskosta epäuskottavan - Elää!!
tuo Sulonkin kirjoitti:
juttu on rinnastetavissa jehovantodistajiin, jotka kulkevat ovella kaupittelemassa uskoansa!
Tuommoiset tyypit tekee juuri uskosta epäuskottavanja sen minäkin sinulle haluan kertoa!!
Mikä kohta Sulossa tekee epäuskottavan? En ole huomanut sellaista!Mies on väkevästi uskossa! Kiitos Herran! - missä
Elää!! kirjoitti:
ja sen minäkin sinulle haluan kertoa!!
Mikä kohta Sulossa tekee epäuskottavan? En ole huomanut sellaista!Mies on väkevästi uskossa! Kiitos Herran!olet nähnyt?
- Mickey...
järkee kirjoitti:
Sitä varten meidät on pelastettu,että sanomaa viedään eteenpäin.Matt10:7. Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.8 Lahjaksi olette saaneet,lahjaksi antakaa.Parhaan kaverini äiti oli uskovainen. Piti pyhäkoulua sunnuntaisin. Mutta eipä omia poikiaan edes niihin pakottanut. Kaikki jotka sinne menivät, menivät vapaasta tahdostaan. Ja jotka ei sinne menneet, eivät mitenkään olleet kaverini äidin mielestä huonoja ihmisiä.
Kaverini ja hänen veljensä elävät omillaan ovat uskossa tai ei, en minä sitä tiedä eikä kiinnista, he kun pitävät sen omana tietonaan. Mutta elävät hyvää elämää, vakaat tulot omat talot ja perhe.
Kaveri piireistämme kaikki ovat eläneet kaidalla tiellä koko elämänsä, uskossa tai ei.
Ei siihen mitään julkista Jumalaa tarvi, että on tavallinen keskiverto kansalainen.
Tuntuu että ne jotka tarvitsevat ylistää jotain uskontoaan, korottavat samalla itsensä hiljaisten kansalaisten yläpuolelle.
Sinänsä mua ei uskontoaan ylistävät eivät haittaa, mutta jos mun reviirille astuttaisiin ja alettaisiin tuputtamaan, niin sitten saattaisin sanoa tiukan mielipiteeni.
ps. Mun oven karmeissa, ei ole merkkaus teippejä, tarkistan aina kun merkkaajat ovat käyneet ja otan pois kun jättävät. - harva
Mickey... kirjoitti:
Parhaan kaverini äiti oli uskovainen. Piti pyhäkoulua sunnuntaisin. Mutta eipä omia poikiaan edes niihin pakottanut. Kaikki jotka sinne menivät, menivät vapaasta tahdostaan. Ja jotka ei sinne menneet, eivät mitenkään olleet kaverini äidin mielestä huonoja ihmisiä.
Kaverini ja hänen veljensä elävät omillaan ovat uskossa tai ei, en minä sitä tiedä eikä kiinnista, he kun pitävät sen omana tietonaan. Mutta elävät hyvää elämää, vakaat tulot omat talot ja perhe.
Kaveri piireistämme kaikki ovat eläneet kaidalla tiellä koko elämänsä, uskossa tai ei.
Ei siihen mitään julkista Jumalaa tarvi, että on tavallinen keskiverto kansalainen.
Tuntuu että ne jotka tarvitsevat ylistää jotain uskontoaan, korottavat samalla itsensä hiljaisten kansalaisten yläpuolelle.
Sinänsä mua ei uskontoaan ylistävät eivät haittaa, mutta jos mun reviirille astuttaisiin ja alettaisiin tuputtamaan, niin sitten saattaisin sanoa tiukan mielipiteeni.
ps. Mun oven karmeissa, ei ole merkkaus teippejä, tarkistan aina kun merkkaajat ovat käyneet ja otan pois kun jättävät.varmaan pakottaa lastaan pyhäkouluun.Mutta"Ei siihen mitään julkista Jumalaa tarvi, että on tavallinen keskiverto kansalainen." Ei tietenkä
tarvii!!!Mutta Jumalaa tarvitaan sitten,kun tulee synnintunto,ja halutaan synnistä eroon!Ja hei,kukaan ei ole huono ihminen,oli se sitten uskossa tai ei ole!Sinuakin Jumala rakastaa.Siunausta sinulle. - Sulo.S
Mickey... kirjoitti:
Parhaan kaverini äiti oli uskovainen. Piti pyhäkoulua sunnuntaisin. Mutta eipä omia poikiaan edes niihin pakottanut. Kaikki jotka sinne menivät, menivät vapaasta tahdostaan. Ja jotka ei sinne menneet, eivät mitenkään olleet kaverini äidin mielestä huonoja ihmisiä.
ps. Mun oven karmeissa, ei ole merkkaus teippejä, tarkistan aina kun merkkaajat ovat käyneet ja otan pois kun jättävät.Mukava kuulla sinusta aikoihin. Tuossa oli toinenkin viesti niin kommentoin molempia tässä.
En ole kokenut mitenkään erityistä ivaa tai muuta uskosta mutta noin muuten oon huomannut joiltakin typerää ja ala-arvoistakin kritiikin nimissä tulevaa roskaa.
Mainitsit tuossa reviireistäsi ja niiden puolustamisesta. Minulla on sama periaate, kukaan ei saa väkisin tehdä mitään eikä tulla reviirille tahtomatta. Tässä kuitenkaan ei ole tarkoituskaan tehdä sinulle kiusaa vaan tarjota kaikille Jumalan sanaa. Ei tuputtaen vaan vapaaehtoisuuspohjalla. FORyuo on innokas ja hänestä olen saanut hyvän ystävän tänne. Sinua pidän myös ystävänä täällä vaikka ollaan eri mieltä monistakin asioista, ehkä.
Itsekin kävin pyhäkoulua Pelastusarmeijassa kuten kaikki meidän perheen lapset. Myös kaikki sen kulman lapset menivät innolla tilaisuuksiin ja se veti puoleensa kuin magneetti. En edes tiennyt että Rosita kävi samaa pyhäkoulua ja en tuntenut häntä vielä silloin.
Koulussa yksi tuleva tyhjäntoimittaja sanoi kaikkien kuullen; Sulo käy pyhäkoulua. Valehtelin; en ole ikinä ollut pyhäkoulussa ja siihen se sitten jäi. Ihmispelko pani paulan.
Rippikoulu oli toista hyvää aikaa ja silloin Jumala kutsui mutta tahdoin nauttia maailmasta. Seurauksista olenkin pari vuotta kirjoitellut silloin tällöin, eli pieleen meni.
Rikollisen uran alkua en tiedä, mutta jo kansakoulussa varastettiin kaupoista ja mistä vaan muiden kanssa joita näkyi myöhemmin vankilassa. Rikollisen uran lopun tiedän ja se loppui kun tulin uskoon.
Ei muuta kuin hyvää päivän jatkoa.
Antaa kaikkien kukkien kukkia! - FORyou
Sulo.S kirjoitti:
Mukava kuulla sinusta aikoihin. Tuossa oli toinenkin viesti niin kommentoin molempia tässä.
En ole kokenut mitenkään erityistä ivaa tai muuta uskosta mutta noin muuten oon huomannut joiltakin typerää ja ala-arvoistakin kritiikin nimissä tulevaa roskaa.
Mainitsit tuossa reviireistäsi ja niiden puolustamisesta. Minulla on sama periaate, kukaan ei saa väkisin tehdä mitään eikä tulla reviirille tahtomatta. Tässä kuitenkaan ei ole tarkoituskaan tehdä sinulle kiusaa vaan tarjota kaikille Jumalan sanaa. Ei tuputtaen vaan vapaaehtoisuuspohjalla. FORyuo on innokas ja hänestä olen saanut hyvän ystävän tänne. Sinua pidän myös ystävänä täällä vaikka ollaan eri mieltä monistakin asioista, ehkä.
Itsekin kävin pyhäkoulua Pelastusarmeijassa kuten kaikki meidän perheen lapset. Myös kaikki sen kulman lapset menivät innolla tilaisuuksiin ja se veti puoleensa kuin magneetti. En edes tiennyt että Rosita kävi samaa pyhäkoulua ja en tuntenut häntä vielä silloin.
Koulussa yksi tuleva tyhjäntoimittaja sanoi kaikkien kuullen; Sulo käy pyhäkoulua. Valehtelin; en ole ikinä ollut pyhäkoulussa ja siihen se sitten jäi. Ihmispelko pani paulan.
Rippikoulu oli toista hyvää aikaa ja silloin Jumala kutsui mutta tahdoin nauttia maailmasta. Seurauksista olenkin pari vuotta kirjoitellut silloin tällöin, eli pieleen meni.
Rikollisen uran alkua en tiedä, mutta jo kansakoulussa varastettiin kaupoista ja mistä vaan muiden kanssa joita näkyi myöhemmin vankilassa. Rikollisen uran lopun tiedän ja se loppui kun tulin uskoon.
Antaa kaikkien kukkien kukkia!Mä olen tosi innokas kertomaan Jeesuksesta!
Mä kans mietin rippikoulussa näitä uskon asioita,mutta kun rippikoulu loppui,loppui myös ajatukset näistä! Harmi,sain kulkea kovan tien,jota en kellekään toiselle toivo.
Ei usko tule tuputtaen,se tulee sillon kun Jumala kutsuu,jos haluaa sillon ottaa Hänet elämääänsä,mutta onneksi meillä on vapaus valita!Jumala haluaa rakkudellaan meitä kutsua puoleensa,ei väkisin tai väsyttämällä!!
Minä en voi muutakuin rukoilla,että tyttäreni 15v lähtisi myös taivastielle,en tuputa hänelle yhtään mitään.Mutta uskon hänen näkevän sen muutoksen,mikä minä olin ennen vankilaan menoa ja vankilasta tulon jälkeen! Kiitos Jeesuksen tästä muutoksesta,siihen ei inhimilliset avut olisi pystyneet!
Kaikkea hyvää teille kaikille!!
Sulo:s Psalmi.91:11-16 - Sulo.S
FORyou kirjoitti:
Mä olen tosi innokas kertomaan Jeesuksesta!
Mä kans mietin rippikoulussa näitä uskon asioita,mutta kun rippikoulu loppui,loppui myös ajatukset näistä! Harmi,sain kulkea kovan tien,jota en kellekään toiselle toivo.
Ei usko tule tuputtaen,se tulee sillon kun Jumala kutsuu,jos haluaa sillon ottaa Hänet elämääänsä,mutta onneksi meillä on vapaus valita!Jumala haluaa rakkudellaan meitä kutsua puoleensa,ei väkisin tai väsyttämällä!!
Minä en voi muutakuin rukoilla,että tyttäreni 15v lähtisi myös taivastielle,en tuputa hänelle yhtään mitään.Mutta uskon hänen näkevän sen muutoksen,mikä minä olin ennen vankilaan menoa ja vankilasta tulon jälkeen! Kiitos Jeesuksen tästä muutoksesta,siihen ei inhimilliset avut olisi pystyneet!
Kaikkea hyvää teille kaikille!!
Sulo:s Psalmi.91:11-16Oli hyvä ja juuri sopiva paikka minkä laitoit. Sain siunata isäni vuosi sitten taivastielle, yli 70-vuotiaan miehen. Hänellä on mennyt näkö ja liikuntakyky. Luin hänelle myöhemmin tuon Psalmin, ja aivan spontaanisti hän sanoi; se oli hyvä.
- Mickey...
Sulo.S kirjoitti:
Mukava kuulla sinusta aikoihin. Tuossa oli toinenkin viesti niin kommentoin molempia tässä.
Antaa kaikkien kukkien kukkia!Kyllähän erimielisyyksiä tulee aina ja kaikkien kanssa sillontällön, kotona, töissä, kaveripiireissä. Ne vaan pitää kyetä sopimaan, eikä kantaa niitä mukanaan jokapaikkaan.
Mä kävin taas rippileirin, mukavaahan siellä oli ja vapaaehtoisesti menin. Tosin meilläpäin käytiin melk kaikki, ne jotka ei käyneet saivat kommarinleiman otsaan, aika tyhmää vai mitä?
Olin muuten ylä-asteen sellaisessa luokassa, josta puolet oli helluntailaisia ja hyvin tultiin toimeen. Koulun ulkopuolella ei tosin juurikaan tapailtu.
Kyllähän sitä pentuna tuli näpisteltyä kaupoista ja kärylin kävi. Siihen loppu se, kun Poliisi sedät piti puhuttelun ja sanoivat, et seuraavasta kerrasta kertovat kotiin.
Tunsitko muuten Klinun, mä opin tuntemaan kun meni meidän kylän lääkärin kanssa naimisiin ja muutti kylille. Oli kanssa tullut uskoon. Nyttemmin taitaa olla taivasjoukoissa.
Mutta nyt taas töihin ystäväiseni, palaillaan. - Sulo.S
Mickey... kirjoitti:
Kyllähän erimielisyyksiä tulee aina ja kaikkien kanssa sillontällön, kotona, töissä, kaveripiireissä. Ne vaan pitää kyetä sopimaan, eikä kantaa niitä mukanaan jokapaikkaan.
Mä kävin taas rippileirin, mukavaahan siellä oli ja vapaaehtoisesti menin. Tosin meilläpäin käytiin melk kaikki, ne jotka ei käyneet saivat kommarinleiman otsaan, aika tyhmää vai mitä?
Olin muuten ylä-asteen sellaisessa luokassa, josta puolet oli helluntailaisia ja hyvin tultiin toimeen. Koulun ulkopuolella ei tosin juurikaan tapailtu.
Kyllähän sitä pentuna tuli näpisteltyä kaupoista ja kärylin kävi. Siihen loppu se, kun Poliisi sedät piti puhuttelun ja sanoivat, et seuraavasta kerrasta kertovat kotiin.
Tunsitko muuten Klinun, mä opin tuntemaan kun meni meidän kylän lääkärin kanssa naimisiin ja muutti kylille. Oli kanssa tullut uskoon. Nyttemmin taitaa olla taivasjoukoissa.
Mutta nyt taas töihin ystäväiseni, palaillaan.Klinua en kovinkaan hyvin tuntenut mutta tottakai tunsin miehen. 2-3 vuotta sitten kuoli.
Loikkanen oli tekijämies ennen uskoontuloa. Oli tekijämies myös uskossa.
- tosimiehen
uskontoa löytyy täältä http://www.youtube.com/watch?v=WacM1xryer4
- rayray
Mahtavaa satiiria, huippu linkki.
- DIAPAMia
Jos vaikka Suloinen vastaisi tähän?
Onko Diapam viinan korvike?
Käännätkö nykyään vasemman poskesi? Jos sinua ladataan pataan kylillä ja elä rupee et, "mua ei ladata sillä olen so bisnes style looking, old school crimi look etc.- Sulo.S
Mistä ihmeestä sinä sisar hento valkoinen olet saanut Diapamin päähäsi? Ota ihmeessä jos on noin tiukkaa.
Olet ammatissasi epäpätevä. Joku voi oikeasti tarvita sairauteensa Diapamia. Lääkärit päättää siitä sinä et!
En ole ollut alkoholisti.
Vastaukseni on aina vapaaehtoisuupohjalla, joten poskenkääntämiseen en vastaa.
Vastaapa sinä?
Kerropa elämäntarinasi meille! - S. Suloinen :-)
Sulo.S kirjoitti:
Mistä ihmeestä sinä sisar hento valkoinen olet saanut Diapamin päähäsi? Ota ihmeessä jos on noin tiukkaa.
Olet ammatissasi epäpätevä. Joku voi oikeasti tarvita sairauteensa Diapamia. Lääkärit päättää siitä sinä et!
En ole ollut alkoholisti.
Vastaukseni on aina vapaaehtoisuupohjalla, joten poskenkääntämiseen en vastaa.
Vastaapa sinä?
Kerropa elämäntarinasi meille!Diapam on hyvä lääke oikein käytettynä.
Työssäni se jaetaan nestemäisenä. Sillä estetään lääkkeen joutuminen vääriin suihin. Hyvä mansikkainen makukin on moisessa. :)
Sinäkin Sulo olet sitä täällä kehaissut hyväksi. Tuskin tarvinnee sitä tekstiä kaivaa täältä esiin?
Kerroit siinä samassa jutussasi "barbeista" jotka ovat kovempia. Mm. Rohypnol jne. Yksi Rohypnol vastaa karkeasti voimakkuudeltaa 10kpl 10mg diapamia. Vahvuutensa vuoksi juuri ko. lääkettä käytetään väärin maailmalla. Suomessahan se on kielletty. Harmi.
Olen varmasti epäpätevä jotenkin. Jokainen on. Ensimmäinen täydellinen heittäkööt ensimmäisen kiven! Toiset peittävät vaan heikkoutensa paremmin kuin toiset.
Virheitä olen minäkin tehnyt elämäni aikana. Olen maksanut niistä suht kovan hinnankin vielä. Yksi kalliimmista virheistä tuli maksamaan ison nipun markkoja ja vapauden. Vietin 4-vuotta nykyisessä Hämeenlinnan vankilassa. Huomaa Sulo. Ensikertalaisena 4-vuotta...
Tämä oli 70-luvun lopulla ja 80-luvun vaihdetta.
Myöhemmin opiskelin itselleni ammatin, jossa työskentelen vielä tänäkin päivänä.
Pöytä on puhdas. Velat ja korvaukset on maksettu jo vuosia sitten. Jopa talonikin olen saanut pankille maksettua.
Uskoon en ole tullut ja tuskin tulenkaan. Se on jokaisen oma valinta. Jos löytää siitä avun ja rauhan, niin way to go.
Työssäni ja elämäni aikana olen nähnyt niin paljon suoraan sanottuna "paskaa" ja miettinyt että, missähän se "jumala" oli tuolloinkin.
80% sodistakin johtuu puhtaasti uskonnoista. Niin kauan kun on uskontoja, on myös sotia.
En minäKään kuitenkaan "mulkku" ole pohjimmiltani.
Olen vain elämää nähnyt nainen ja välillä soittelen leipäluukkua. Yleensä monet ottavat hernepussin pakkasesta. Murskaavat herneet ja vielä imuroivat "huumoristani" ne nenäänsä.
Ps. Missä vaiheessa reissujasi sinä tulit uskoon? Oletko uskossa olessasi joutunut vielä "taloon"? - Sulo.S
S. Suloinen :-) kirjoitti:
Diapam on hyvä lääke oikein käytettynä.
Työssäni se jaetaan nestemäisenä. Sillä estetään lääkkeen joutuminen vääriin suihin. Hyvä mansikkainen makukin on moisessa. :)
Sinäkin Sulo olet sitä täällä kehaissut hyväksi. Tuskin tarvinnee sitä tekstiä kaivaa täältä esiin?
Kerroit siinä samassa jutussasi "barbeista" jotka ovat kovempia. Mm. Rohypnol jne. Yksi Rohypnol vastaa karkeasti voimakkuudeltaa 10kpl 10mg diapamia. Vahvuutensa vuoksi juuri ko. lääkettä käytetään väärin maailmalla. Suomessahan se on kielletty. Harmi.
Olen varmasti epäpätevä jotenkin. Jokainen on. Ensimmäinen täydellinen heittäkööt ensimmäisen kiven! Toiset peittävät vaan heikkoutensa paremmin kuin toiset.
Virheitä olen minäkin tehnyt elämäni aikana. Olen maksanut niistä suht kovan hinnankin vielä. Yksi kalliimmista virheistä tuli maksamaan ison nipun markkoja ja vapauden. Vietin 4-vuotta nykyisessä Hämeenlinnan vankilassa. Huomaa Sulo. Ensikertalaisena 4-vuotta...
Tämä oli 70-luvun lopulla ja 80-luvun vaihdetta.
Myöhemmin opiskelin itselleni ammatin, jossa työskentelen vielä tänäkin päivänä.
Pöytä on puhdas. Velat ja korvaukset on maksettu jo vuosia sitten. Jopa talonikin olen saanut pankille maksettua.
Uskoon en ole tullut ja tuskin tulenkaan. Se on jokaisen oma valinta. Jos löytää siitä avun ja rauhan, niin way to go.
Työssäni ja elämäni aikana olen nähnyt niin paljon suoraan sanottuna "paskaa" ja miettinyt että, missähän se "jumala" oli tuolloinkin.
80% sodistakin johtuu puhtaasti uskonnoista. Niin kauan kun on uskontoja, on myös sotia.
En minäKään kuitenkaan "mulkku" ole pohjimmiltani.
Olen vain elämää nähnyt nainen ja välillä soittelen leipäluukkua. Yleensä monet ottavat hernepussin pakkasesta. Murskaavat herneet ja vielä imuroivat "huumoristani" ne nenäänsä.
Ps. Missä vaiheessa reissujasi sinä tulit uskoon? Oletko uskossa olessasi joutunut vielä "taloon"?En kielläkään ettenkö olisi syönyt Diapamia ja muita bentsoja. Barbituraatteja varsinkin, niihin tottui ja ne oli jotain. Cartal, Carbrital, Nembutal, Amutal jne.
Yhden kerran junassa 1978 olen syönyt ja käyttänyt väärin Diapamia. Siitä tuli pohjattoman masentunut olo, ja olen sitä mieltä, että sitä yksinään ei voi humalahakuisesti käyttää väärin. Saahan siitä pöhnän mutta se ei kolise.
Heminevrin 300 mg oli kovaa kamaa, kuin heroiiniä, paitsi jumiutti ajatukset ja kielen. Niitä ei saa enää.
Olin Euroopan ulkopuolella tuossa syksyn alussa. Missään ei ole Rohypnolia. Ehkä Ruotsin lisäksi Meksikossa voisi saada, saahan Etelä-Amerikassa Talidomidiakin.
Diapam oikein käytettynä tarpeeseen on hyvä lääke!
Arvostan saavutustasi elämäsi saralla.
Kyllä täältä selviää ilman uskoa vallan mainiosti. Kuitenkaan ei taivaaseen pääse ilman uskoa Jeesukseen. En kai minä muuten uskossa oliskaan.
Uskonnollisuus sytytää vihaa mutta sillä ei ole elävän uskon kanssa mitään tekemistä.
No et näköjään ole mulkku pohjimmiltaan, et.
Mutta toivotan sinulle onnea ja hyvää elämääsi.
Äläkä unohda kommentoida välillä, sillä sinulla on särmää!
- Marjatta R
Sanokaas nyt, onkos sillä mitään väliä jos helvetin tuleen joutuu, teillä kait sielu menee taivaaseen? mut onko sielulle mitään väliä onko siellä pakkasta 50 astetta tai 300 astetta lämmintä tai meneekö savua silmään, koska eihän sielu ole mitään lihaa eli ei tunne mitään ja vielä vähemmän siinä matoja on.
Voisitte muuten vastata omin sanoin näihin kysymyksiin olisi kivempi lukea. - Marjatta R
Sanokaas nyt, onkos sillä mitään väliä jos helvetin tuleen joutuu, teillä kait sielu menee taivaaseen? mut onko sielulle mitään väliä onko siellä pakkasta 50 astetta tai 300 astetta lämmintä tai meneekö savua silmään, koska eihän sielu ole mitään lihaa eli ei tunne mitään ja vielä vähemmän siinä matoja on.
Voisitte muuten vastata omin sanoin näihin kysymyksiin olisi kivempi lukea.- kumaa on
Helvetissä tulikivi eli rikki palaa.Rikin sulamispiste 119C ja kiehumispiste on 445C.Joten lämpöä pisaa eikä tartte palella - turkit ja kaulahuivit voi jättää kotiin;).
- Keikka-Eikka
kumaa on kirjoitti:
Helvetissä tulikivi eli rikki palaa.Rikin sulamispiste 119C ja kiehumispiste on 445C.Joten lämpöä pisaa eikä tartte palella - turkit ja kaulahuivit voi jättää kotiin;).
Ei haluta juotua ikuisuusvisiitille tuonne.
- FORyou
Keikka-Eikka kirjoitti:
Ei haluta juotua ikuisuusvisiitille tuonne.
Olethan Jeesuksen oma,ettei sinne tarvisekaan mennä?Joh.14:6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
- Marjatta R
& ja tulla mieleen, että harhaoppiako koko huuhaa uskonto, kun viestejä poistetaan? Ei aivoja ja hermostoa = ei kipua ja ajatustoimintaa, helvetissä olot kuin etelän auringossa olisi:)
- Sulo.S
En tiedä aina, miksi noita kirjoituksia poistetaan.
Et voi Mrjatta R siirtää nyt ikinä vastuuta Jumalan edessä ettetkö olisi kuullut Jumalan sanaa. On taivas ja helvetti.
Taivaaseen pääset kun teet parannuksen ja uskot Jeesukseen.
Helvettiin ihan noin vain.
Valinta on sinun! - FORyou
Ei muutakun sinne sit vaan menet! Kaikkea hyvää!!
- FORyou
Sulo.S kirjoitti:
Et voi Mrjatta R siirtää nyt ikinä vastuuta Jumalan edessä ettetkö olisi kuullut Jumalan sanaa. On taivas ja helvetti.
Valinta on sinun!Näin se on,me ei voida muutaku kertoa Jeesuksesta,joka haluaa pelastaa jokaisen,mut kaikki ei siihen usko,ja näin ollen tosiaan menevät helvettiin,mut oma valinta jokaisel!!
Mutta kyllä on ilo nähdä siel kaikki linnanvenkulat,ketkä elämänsä on antaneet Jeesukselle!! Ja tietysti kaikki muutkin!!! Voi sitä juhlaa!!! :) Siunausta sinulle! Jeesus rakastaa sinua! - Marjatta R
Sulo.S kirjoitti:
Valinta on sinun!Mutta kerro sinä millaista siellä on, kuvaile ihmiset ja paikka, millaisiksi ne käsität siellä?
- FORyou
Marjatta R kirjoitti:
Mutta kerro sinä millaista siellä on, kuvaile ihmiset ja paikka, millaisiksi ne käsität siellä?
se onkin jännä nähdä!! Innolla odotan,millaista siellä on ja millaisina näen kaikki Jeesukseen uskovat! Kunpa se aika tulisi pian!
- Mickey...
Tämmönen kymysys, jos elää elämänsä tälleen kuten nyt on elänyt kirkossa vain pakosta(hautajaiset,häät,ristiäiset) ja alkoholia toisinaan ottaen.
Niin pääseekö taivaaseen jos tunnustaa uskon ennen kuolemaa.
Vai riittääkö tämän hetkinen tilanne, kun kuulun kuitenki Ev.lut seurakuntaan?- Sulo.S
Kyllä pääsee taivaaseen jos kuolivuoteellaan tekee parannuksen. Se on vain erittäin harvinaista tuo jota sanotaan ryövärin armoksi.
Itsekin ajattelin nuorena sairasvuoteella tai vanhana tulla uskoon mutta miten kävi.
Olen ollut monesti katsomassa sairasvuoteella syöpäpotilasta taikka muuta kuolevaa ja ei ole helppoa silloin tulla uskoon.
Kun diagnoosi tehdään, on paras mahdollisuus, sitten niinkuin turtuu. Hoitajat hyörii ympärillä ja otetaan koetta sun toista. Lopussa saattohoitoa annettaessa on niin morfiinin turruttama ettei ajatus juokse kuin terveellä.
Yhden uskovaisen miehen, jolla oli päivistä kysymys, hyvästelin kätellen.
Sain siunata isän uskontielle yli 70-vuotiaana.
Usein olen romanihenkilöitä ollut katsomassa ja pyydetty rukoilemaan sairaalaan taikka asunnolle jos on sairaus taikka hätä.
Riihimäellä sairastui vatsasyöpään yksi mies. Hänet armahdettiin. Sairauksien runtelemana hän kysyi onko enää oikein tulla uskoon siinä vaiheessa. Yritin vakuuttaa oikeaksi mutta en tiedä menikö perille.
Toinen vanhan liiton venkula kuoli maksasyöpään ja olin vierellä loppuun asti. Ei ole helppoa tulla tuolloin uskoon.
Uskoon on paras tulle nuorena, terveenä ja elämä edessä.
Kuitenkin Jeesus kutsuu jokaista. Ihan sinuakin nimeltä. Myös sinua joka luet! - FORyou
Sulo.S kirjoitti:
Kyllä pääsee taivaaseen jos kuolivuoteellaan tekee parannuksen. Se on vain erittäin harvinaista tuo jota sanotaan ryövärin armoksi.
Itsekin ajattelin nuorena sairasvuoteella tai vanhana tulla uskoon mutta miten kävi.
Olen ollut monesti katsomassa sairasvuoteella syöpäpotilasta taikka muuta kuolevaa ja ei ole helppoa silloin tulla uskoon.
Kun diagnoosi tehdään, on paras mahdollisuus, sitten niinkuin turtuu. Hoitajat hyörii ympärillä ja otetaan koetta sun toista. Lopussa saattohoitoa annettaessa on niin morfiinin turruttama ettei ajatus juokse kuin terveellä.
Usein olen romanihenkilöitä ollut katsomassa ja pyydetty rukoilemaan sairaalaan taikka asunnolle jos on sairaus taikka hätä.
Riihimäellä sairastui vatsasyöpään yksi mies. Hänet armahdettiin. Sairauksien runtelemana hän kysyi onko enää oikein tulla uskoon siinä vaiheessa. Yritin vakuuttaa oikeaksi mutta en tiedä menikö perille.
Toinen vanhan liiton venkula kuoli maksasyöpään ja olin vierellä loppuun asti. Ei ole helppoa tulla tuolloin uskoon.
Kuitenkin Jeesus kutsuu jokaista. Ihan sinuakin nimeltä. Myös sinua joka luet!Pakko kans sanoa,että mistä tiedetää se meidän viimeinen hetki,millanen se on,se voi tulla kuin salama kirkkaaalt taivaalt,eikä siinä kerkee enää parannusta tekemään.
Ja mitä menettää,jos Ottaa Jeesuksen elämäänsä jo täällä maallisessa vaelluksessa!
Siunattua päivää!!! - FORyou
Sulo.S kirjoitti:
Kuitenkin Jeesus kutsuu jokaista. Ihan sinuakin nimeltä. Myös sinua joka luet!Ja viel sellanen,että se on sit iha sama elätkö niin sanottua hyvän ihmisen elämää tääl,vai teetkö vaik rikoksia kokoajan,yhtä syntinen olet Jeeuksen edessä,jos viimesel sekunnil kerkeet Jeesusksen puoleen huutaa,niin Hän sut pelastaa.Just se ryövärin armo,mihin Sulo viittasit.
- Mickey...
FORyou kirjoitti:
Ja viel sellanen,että se on sit iha sama elätkö niin sanottua hyvän ihmisen elämää tääl,vai teetkö vaik rikoksia kokoajan,yhtä syntinen olet Jeeuksen edessä,jos viimesel sekunnil kerkeet Jeesusksen puoleen huutaa,niin Hän sut pelastaa.Just se ryövärin armo,mihin Sulo viittasit.
Mä maksan kokoajan kirkollisveroa, rippitoditus hankittuna ja uskontoa koulussa oppineena. Ja näillä eväillä taivaaseen en pääse?
Pitääkö se tunnustus, tehdä ääneen että joku on kuulemassa Jumalan lisäksi?
Voiko sen tehdä pelkästään ajatuksissaan? - Marjatta R
Mickey... kirjoitti:
Mä maksan kokoajan kirkollisveroa, rippitoditus hankittuna ja uskontoa koulussa oppineena. Ja näillä eväillä taivaaseen en pääse?
Voiko sen tehdä pelkästään ajatuksissaan?ja kirkollisveroa maksetaan, että saa hautapaikan halvemmalla, lapsen kasteen ym. pientä.
Eihän edes uskovaiset tiedä mitä tai millaista taivaassa sitten lopulta on, silti saarnataan paratiisista ja hyvästä tulevaisuudesta kuoleman jälkeen . Käänny islamilaiseksi, siellä luvataan, että saat ainakin useita neitsyeitä vaimoksesi:)
Jokaisen oma valinta, itse odotan jumalaa, joka antaa s-kortilla bonusta:) - FORyou
Mickey... kirjoitti:
Voiko sen tehdä pelkästään ajatuksissaan?Ikävä tuottaa pettymys,mutta tosiaan sillä että maksaa kirkollisveroa,rippitodistus,ja vaikka kuin ois opiskellu uskontoa,ei riitä taivaaseen pääsemiseen!Minä henkilökohtaisesti rukoilin itsekseni vankilan sellis,että "Jeesus,tule minun sydämmeeni," Mutta,minä en uskonut,että Hän tulee,koska olin tehnyt niin pahoja tekoja,ajattelin,ettei Hän Minun sydämeeni tule! Mutta,kun sitten kerran pyysin yhtä sisarta rukoilemaan puolestani,että Jeesus tulisi mun sydämeen,niin kun hän oli rukoillut,olin varma,että Jeesus tuli sydämeeni!!
Room.10:9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Kaikkea hyvää! Siunausta. - Sulo.S
Marjatta R kirjoitti:
ja kirkollisveroa maksetaan, että saa hautapaikan halvemmalla, lapsen kasteen ym. pientä.
Eihän edes uskovaiset tiedä mitä tai millaista taivaassa sitten lopulta on, silti saarnataan paratiisista ja hyvästä tulevaisuudesta kuoleman jälkeen . Käänny islamilaiseksi, siellä luvataan, että saat ainakin useita neitsyeitä vaimoksesi:)
Jokaisen oma valinta, itse odotan jumalaa, joka antaa s-kortilla bonusta:)Sinä et noudattanut neuvoa lukea kolme viimeistä lukua Ilmestyskirjasta.
- Mickey...
FORyou kirjoitti:
Ikävä tuottaa pettymys,mutta tosiaan sillä että maksaa kirkollisveroa,rippitodistus,ja vaikka kuin ois opiskellu uskontoa,ei riitä taivaaseen pääsemiseen!Minä henkilökohtaisesti rukoilin itsekseni vankilan sellis,että "Jeesus,tule minun sydämmeeni," Mutta,minä en uskonut,että Hän tulee,koska olin tehnyt niin pahoja tekoja,ajattelin,ettei Hän Minun sydämeeni tule! Mutta,kun sitten kerran pyysin yhtä sisarta rukoilemaan puolestani,että Jeesus tulisi mun sydämeen,niin kun hän oli rukoillut,olin varma,että Jeesus tuli sydämeeni!!
Room.10:9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Kaikkea hyvää! Siunausta.Siis "hiljainen" uskontunnustus, omassa ajatuksissaan ei siis takaa taivaaseen pääsyä? Ymmärsinkö oikein Foryou?
- Marjatta R
Sulo.S kirjoitti:
Sinä et noudattanut neuvoa lukea kolme viimeistä lukua Ilmestyskirjasta.
ole sitä lehteä, mitä siinä sitten on?
- FORyou
Mickey... kirjoitti:
Siis "hiljainen" uskontunnustus, omassa ajatuksissaan ei siis takaa taivaaseen pääsyä? Ymmärsinkö oikein Foryou?
minä en voi taata taivaaseen pääsyä,muutakuin raamatun lupauksen mukaisesti,eli,"sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
Ja kun sinä syntisi anteeksi saat,ei siitä ilosta voi olla kertomatta muille!!On se niin suuri muutos sydämessä,vaikka oliski ollut ihan tavallinen tallaaja,eikä mikään rikollinen! Se vapaus ja rauha,minkä saa sydämeen,on jotain ihan käsittämättömän ihanaa!Ja sen toivoisi jokaisen ymmärtävän ottaa vastaan,koska se lahjaksi annetaan.
- sanokaa joku
Mitä se oikein on?
- 'Susanna'
Eikös linnassa pidä olla kovempi kuin siviilissä tai ainakin näytellä niin, että pärjää. Muuten joutuu tekemään kaikki huonot hommat siellä ja syrjityksi.
- FORyou
Mistä moista olet kuullut?Ei se tosiaankaan ole noin.
- Sulo.S
Ei tarvi linnassa eikä sivilissäkään vetää roolia.
Vankilassa riittää kun on oma itsensä mutta kuitenkin pitää reviiristään kiinni. - matkamies
Moi kaikille.
Harvinainen ketju, kun on pysynyt näikin asiallisena. Provoaminenkin on taiteen laji, provosoimattomuus vielä enemmän, ei siitä sen enempää.
Mutta tämä kovan jätkän olemuksesta pari omakohtaista huomiota. Serkkuni tuli uskoon joskus 80-luvun puolivälin paikkeilla.
Sukumme on tuollaista perinteistä eteläpohjalaista, jalat maassa (mullassa)koti-uskonto-isänmaa-tyyppiä. No serkku oli kova poika evankelioimaan ja useat sukujuhlat saivat kuunnella pyytämättäkin todistuksia. Sodan ja RUK:in käyneet sitten kovasti ihmettelivät serkun siviilipalveluspäätöstä (väkivallan vastustaminen, ja sen keskustelun pohjalta sodankäynyt suvun johtohahmo kiteytti tunnot kysymykseensä: "Mites se on, jos sun vaimoas ja lastas uhataan, tartutko kivääriin?", serkku hetken tuumattuaan totesi "En tiedä ennenkuin tilanteeseen joudun ja rukoilen etten joudu" - vastaus tyydytti ja siviilipalvelus miehelle suotiin.
Tämä oli mielestäni rohkea vastaus uskovaiselta, rehellinen ainakin.
Toisaalta rohkeita ja ainakin kunnioitusta herättäviä ovat myös henkilöt, jotka ovat elämänsä syystä tai toisesta tuupanneet raiteiltaan (vankilareissut, viinat, huumeet, väkivalta yms ...) ja jotka omalla päätöksellään (tai muiden avustuksella) ovat raiteille takaisin nousseet. Nämä kaverit, uskossa tai eivät- ovat lähes poikkeuksetta rohkeita ja lujia ihmisiä.
Jos voima on uskosta (ei uskonnosta kuten Sulo ansiokkaasti on korostanut)niin hyvä niin, jos jostain muusta, hyvä niinkin.
Keitä ne kovat jätkät sitten ovat. Kyllä se taitaa samat ominaisuudet päteä niin linnassa kuin siviilissä. Reilu ja rehti suhtautuminen kanssaihmisiin, hyvä itsetunto ja omien arvojen takana oleminen tekee pienestäkin miehestä suuren, uskossa tai ei.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974339Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10979
- 152976
- 6904
- 20864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852- 26805