Elokuussa sain spondylartropatia-diagnoosin. Selkä oli kuukausia kipeä aamuyöstä alkaen ja ensin toisesta ja sitten toisesta jalasta tulehtui varpaasta nivelet. Tällä hetkellä toinen ranne on arka ja toisesta kädestä etusormi on joka nivelestä kipeä ja turvoksissa niin, ettei meinaa näppistä kärsiä näpytellä. Terv.keskuksessa kävin kortisonipiikin saamassa vajaa viikko sitten, mutta minne lie tuikkasivat lääkkeen kun ei siitä tällä kertaa ollut mitään hyötyä.
Salazopyriniä syön pienellä annoksella.
Kertokaa ystävät hyvät kokemuksia mitä kaikkia oireita teillä on vastaavasta vaivasta ollut? Ja kuuluvatko nämä kaikki tähän vaivaan, vai liekö minulla jatkoksi vielä nivelreumakin?
Tämä kipujen keräily murehduttaa tällaista aloittelijaa... ;(
Spondylartropatia-vaivat?
5
4365
Vastaukset
- minä55
Se on vähän sellainen yleisdiagnoosi.Varmaan tarkentuu ajan kanssa.Onko testattu hla-b27?Sitä salazoa annetaan juuri tällaiseen vaivaan.Oletan,että sinulla on tutkimukset kesken.Ei ilmeisesti ole nivelreumaa.
- minä55
Niin siis voi olla myös nivelpsori tai sapho-oireyhtymä.(onko ihottumaa)Nää ei ole pahoja sairauksia.Ei syytä huoleen.
- tuuliatuuli
on myös ihminen joll on sama diagnoosi. Mulla on lisäksi todettu tuo hla-b27 positiivisuus, reumatekijää ei ole veress.
Minä "sairastuin" pari vuotta sitten, tai siis kaikkia oireita oli ollut mut niihin ei tullut kiinnitettyä huomiota ennenkuin meni liikekyky. Se tosiaan alkoi selkäkivulla, aamuyöllä. Sitten tuli jäykkyys, ja tulehtui jalkpöydän nivelet, rannenivelet, sormet. Alkoi hyppivä kipu. milloin sattui varpaisiin milloin sormiin jne jne, nestettä kertyi polviin. Täst' tulisi tosi pitkä kertomus joten tässä vaan hiukan tietoja. Lääkitys on aloitettu puoli vuotta sitten ja suurin osa päivistä on jo siedettäviä. voimia sinulle! - msda
Minulla todettiin tuo sairaus joskus teininä...siitä lähtien on ollut akilesjänteiden kiinnityskohdat kipeät joskus toisesta jalasta tulehtui varvas..Lääkitykset eivät ole tehonneet, nyt on hyvä kausi menossa vuoden kestäneen kortisonikuurin jälkeen(josta aiheutui osteoporoosi)Minulle ei ole ikään piikillä annetut kortisonit auttaneet..eli sisäisesti sitä on syöty huonoin seurauksin..
- Hyvä Sylvi
Positiivinen on hla-b27. Veljellä selkäreumakin diagsoitu. Tällä hetkellä sairaslomaa menossa toinen viikko, kun kädet ei toimi. Toisessa tulehtunut yksi sormi, toisessa kaikki rystyset. Mitä lie tehtävissä? Murheellista....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2222936Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1732556Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1091208Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1321112- 701068
Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831045Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait2831021Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka341996Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20929Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22788