Elokuussa sain spondylartropatia-diagnoosin. Selkä oli kuukausia kipeä aamuyöstä alkaen ja ensin toisesta ja sitten toisesta jalasta tulehtui varpaasta nivelet. Tällä hetkellä toinen ranne on arka ja toisesta kädestä etusormi on joka nivelestä kipeä ja turvoksissa niin, ettei meinaa näppistä kärsiä näpytellä. Terv.keskuksessa kävin kortisonipiikin saamassa vajaa viikko sitten, mutta minne lie tuikkasivat lääkkeen kun ei siitä tällä kertaa ollut mitään hyötyä.
Salazopyriniä syön pienellä annoksella.
Kertokaa ystävät hyvät kokemuksia mitä kaikkia oireita teillä on vastaavasta vaivasta ollut? Ja kuuluvatko nämä kaikki tähän vaivaan, vai liekö minulla jatkoksi vielä nivelreumakin?
Tämä kipujen keräily murehduttaa tällaista aloittelijaa... ;(
Spondylartropatia-vaivat?
5
4348
Vastaukset
- minä55
Se on vähän sellainen yleisdiagnoosi.Varmaan tarkentuu ajan kanssa.Onko testattu hla-b27?Sitä salazoa annetaan juuri tällaiseen vaivaan.Oletan,että sinulla on tutkimukset kesken.Ei ilmeisesti ole nivelreumaa.
- minä55
Niin siis voi olla myös nivelpsori tai sapho-oireyhtymä.(onko ihottumaa)Nää ei ole pahoja sairauksia.Ei syytä huoleen.
- tuuliatuuli
on myös ihminen joll on sama diagnoosi. Mulla on lisäksi todettu tuo hla-b27 positiivisuus, reumatekijää ei ole veress.
Minä "sairastuin" pari vuotta sitten, tai siis kaikkia oireita oli ollut mut niihin ei tullut kiinnitettyä huomiota ennenkuin meni liikekyky. Se tosiaan alkoi selkäkivulla, aamuyöllä. Sitten tuli jäykkyys, ja tulehtui jalkpöydän nivelet, rannenivelet, sormet. Alkoi hyppivä kipu. milloin sattui varpaisiin milloin sormiin jne jne, nestettä kertyi polviin. Täst' tulisi tosi pitkä kertomus joten tässä vaan hiukan tietoja. Lääkitys on aloitettu puoli vuotta sitten ja suurin osa päivistä on jo siedettäviä. voimia sinulle! - msda
Minulla todettiin tuo sairaus joskus teininä...siitä lähtien on ollut akilesjänteiden kiinnityskohdat kipeät joskus toisesta jalasta tulehtui varvas..Lääkitykset eivät ole tehonneet, nyt on hyvä kausi menossa vuoden kestäneen kortisonikuurin jälkeen(josta aiheutui osteoporoosi)Minulle ei ole ikään piikillä annetut kortisonit auttaneet..eli sisäisesti sitä on syöty huonoin seurauksin..
- Hyvä Sylvi
Positiivinen on hla-b27. Veljellä selkäreumakin diagsoitu. Tällä hetkellä sairaslomaa menossa toinen viikko, kun kädet ei toimi. Toisessa tulehtunut yksi sormi, toisessa kaikki rystyset. Mitä lie tehtävissä? Murheellista....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225145Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303678No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241524- 231411
- 141302
- 271208
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221127