Miltä tuntuu..

myöhemmin?

Abortin tehneet..Mitä olette ajatelleet myöhemmin tekemästänne valinnasta? Tämä ei ole mikään provo, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn. Meillä sai vahinkovauva alkunsa melkoisen "väärään" aikaan, mutta ajattelimme poikaystäväni kanssa, että tulisimme katumaan aborttia koko loppuelämämme, etenkin jos uutta vauvaa ei myöhemmin kuuluisi, ja nyt meillä on vuoden ikäinen tyttö. Täydellinen pikkuneiti, ja kyllä tuollaisen kanssa opiskelutkin sujuu..

10

1074

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaa

minä ainakin olen katunut ja tulen katumaan... Tajusin liian myöhään kuinka väärin tein, en tosin ollut päätöshetkelläkään varma valinnastani. Itken edelleen iltaisin, vaikka eihän se mitään auta.

• aakoli

Itselläni 2 lasta, vajaan vuoden ikäerolla. Ovat nyt alimilla luokilla koulussa. Ikää itellä 30 v. olen "joutunut" kaksi aborttia tekemään. Ekan, kun petin miestäni, ja toisen vuoden kuluttua, kun odotin miehelleni. olin juuri saanut töitä, vakipaikan ja oltiin just muutettu asuntoon, jossa oli just sopivasti tilaa meille neljälle. Valintoja on tehtävä, eikä ne ole helppoja.

• aakoli

Itseä v-tuttaa nämä, jotka saarnaavat asiasta. jokaisen elämäntilanne on erilainen ja aikuinen ihminen tekee ratkaisunsa. Itkeä voi loppuelämänsä illat myös sitä, että tuli "pahaan" aikaan lapsi synnytettyä. Luonnostaan ollaan kaik niin itsekkäitä loppujen lopuksi, että omallakin elämällä on merkitystä!!!Ikä ja elämänkokemus tuo kaikkeen avarampaa katsomusta. Ja elämään tulee aina muuta uutta, välttämättä asiaa ei murehdi liian pitkään!

• aakoli (ny jo kokemuksen sy...

Tet minkä päätöksen tahansa, toivon voimia ja jaksamista. Suret asiaa aikasi (mikä ihan varmasti on suotavaa ja TERVEELLISTÄKIN) ja iloitset sitten siitä, mitä sulla jo on. Jonkin ajan kuluttua et asiaa edes muistele useinkaan. Vaikka väliäkö sillä vaikka muisteletkin... Kunhan et "märehdi". Sulle vielä mahdollisuus tulee, kun aika on sopivampi! Arki on pari vuotta kahden pienen pienen kanssa täpinää, johon ei kirjoille aikaa jää (väsymykseltäkin)!

• ....
        aakoli kirjoitti:

Itselläni 2 lasta, vajaan vuoden ikäerolla. Ovat nyt alimilla luokilla koulussa. Ikää itellä 30 v. olen "joutunut" kaksi aborttia tekemään. Ekan, kun petin miestäni, ja toisen vuoden kuluttua, kun odotin miehelleni. olin juuri saanut töitä, vakipaikan ja oltiin just muutettu asuntoon, jossa oli just sopivasti tilaa meille neljälle. Valintoja on tehtävä, eikä ne ole helppoja.

ootkos ikinä miettiny miltä ne abortit nyt tuntus jollet sitte oiska niitä nykysiä penskojas saanu?? Tai jos niille vaik sattus jotai...vois olla että tulis abortit mieleen uudestaa..

• miettisi
        .... kirjoitti:

ootkos ikinä miettiny miltä ne abortit nyt tuntus jollet sitte oiska niitä nykysiä penskojas saanu?? Tai jos niille vaik sattus jotai...vois olla että tulis abortit mieleen uudestaa..

tuollaisia? Elämä on täynnä valintoja, ei niitä noin kannata kenenkään miettiä. Silloinhan kukaan ei uskaltaisi tehdä yhtään mitään elämällään.

• itse et koskaan joudu
        .... kirjoitti:

samaan tilanteeseen! Nimittäin en ymmärrä ollenkaan miten joku voi sanoa toiselle noin.

En kannata aborttia, mutta ymmärrän sen joissain tilanteissa ja ymmärrän niitä jotka ovat tehneet niin. Jos se on siinä kohtaan tuntunut vaan niin ylivoimaisena esteenä elämässä, niin mitä noita enää miettimään.

No olet varmaan täydellinen itse, kun voit tuolla tavalla saada toisille pahan mielen!

• semmostakin sattuu.
        itse et koskaan joudu kirjoitti:

samaan tilanteeseen! Nimittäin en ymmärrä ollenkaan miten joku voi sanoa toiselle noin.

En kannata aborttia, mutta ymmärrän sen joissain tilanteissa ja ymmärrän niitä jotka ovat tehneet niin. Jos se on siinä kohtaan tuntunut vaan niin ylivoimaisena esteenä elämässä, niin mitä noita enää miettimään.

No olet varmaan täydellinen itse, kun voit tuolla tavalla saada toisille pahan mielen!

Eka ravataan muutamassa abortissa ja seuraavaks jonotetaan lapsettomuusklinikalla.

Niin, mut eihän sitä elämää ja että ylipäätään tulee raskaaks osaa nii paljoo edes arvostaa ku pamahtaa paksuks ihan liian helposti..

• nyt hyvältä..

jouduimpa minäkin turvautumaan aborttiin kylläkin vuosia sitten. Asiaa märehdin ennen aborttia ja itse toimenpide oli sitten muodollisuus. Nyt elän ihan rikasta elämää, ilman suurempia suruja.Vastaukseni on ettei se kaduta ollenkaan. se vaan on niin, että kun teet ratkaisun ja tiedät sen olevan oikea, ei se enää sitten itketä.

• 1977

Ei ole tarvinnut kysenalaistaa tekemäänsä valintaa jälkikäteen... Tuskin aborttia olisin tehnyt, jos olisi ollut pienikin riski, että jälkikäteen kaduttaisi.

Aivan kuten teillä; etukäteen jo mietitte, että joskus saattaa kaduttaa; näin niitä päätöksiä pitää tehdä, etukäteen punnitsemalla, ei jälkikäteen ajattelemalla.

Miltä tuntuu; hmm... Ihan normaalilta? Joulustressiä, väsymystä, välillä paremmalta, välillä huonommalta, niinkuin elämässä normaalisti... normaalinahan minä halusinkin elämäni jatkuvan; ihan samana kuin ennen vahinkoraskautta ja sitä olen saanut mitä olen tilannut; lapsetonta elämää, juuri sitä elämää jota minä yhä haluan elää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe