Minulla on tämä ärsyttävä paksusuoli -vaiva, johon pitäisi viikon sisällä keksiä helpotusta. Aion matkustaa kotiin joulun alla enkä tahtoisi ravata koko pitkän junamatkan ajan vessassa - saati sitten jouluostoksilla ja ystävien luona. Onko tällaisessa tapauksessa Imodiumin kaltaisten lääkkeiden käyttö mahdollista, vai auttavatko ne ollenkaan ärtyneen suolen aiheuttamaan ripuliin? Aiheutuuko lääkkeen käytöstä mahdollisesti jotakin haittaa? Kuinka pitkäaikainen käyttö olisi enintään suositeltavaa? Muita ideoita, joilla saisin suoleni edes hieman parempaan kuntoon ennen matkaa? ViSibliniä olen syönyt... Kotikäynnit ovat tietysti jo sinänsä aina niin stressaavia, että vähemmästäkin suoli hermostuu.
Ärtynyt suoli + pitkä junamatka
7
1150
Vastaukset
- poskeen
kuuri hiilitabletteja. hae apteekista ja lue purkin kyljestä ohjeet, ja joulusi on pelastettu.
- joululomalle
nämä hiilitabletit vaikuttavat? Kuinka pitkä "kuuri" olisi hyvä? Ovatko hiilitabletit ihan virallisesti tarkoitettu tällaisiin oireisiin? Ihmettelen, kun en ole koskaan kuullut, että niitä voisi käyttää muuhun kuin myrkytyksen lievitykseen.
- laura84
Minullakin on ärsyttävä paksusuolivaiva ongelmana. Syön siihen, agiocur- rakeita ja ne ovat auttaneet todella hyvin. Niitä kannattaa kokeilla. Siitä imodiumista sen verran, ettei se ainakaan minulla auttanut, ja sitä ei muistaakseni saa syödä paria päivää pitempään, ilman lääkärin konsultaatiota.
- Älä pilaa jouluasi paskomal...
Mulla on ollut ärtyväsuoli jo nelisen vuotta. Otan imodiumia aina, kun tarvin eli juuri samantyylisissä tilanteissa, kun omasi tulee olemaan jouluna. Ota yksi tabletti reilusti ennen(pari tuntia ainakin) ennen minnekään lähtöä, että vaikutus ehtii alkaa. Älä ota liian montaa tablettia tai kovin monena päivänä peräkkäin sillä saatat saada vatsasi tosi kovalle ja tukkoon päiviksi. Mutta joo huoli pois, ei imodiumista ole mitään haittaa satunnaisesti napsittuna. Hauskaa reissua!!!
- kokeile
kokeile maitohappopakteereita osta sellaisia jossa on montaa erinlaista samassa (7). ota säännöllisesti ja pidemmän aikaa. ilmavaivoja tulee ehkä aluksi runsaasti mutta rauhottuu viikossa.
- dibidou
Minä oon syömättä lähes kokonaan edellisen ja vähän sitä edellisenäkin päivänä jos olen johonkin pitkälle matkalle lähdössä. Kun ei suolessa mitään ole niin ei sieltä mitään silloin tulekaan :) Mitäs sitten jos vähän nälkä on. Mahtuu jouluruokaa enempi :P
Juon mehuja ja virvoitusjuomia että kuitenkin nestettä saa ja ei ihan täysin tyhjä mahakaan ole.- Dan_
Itselläni ainakin virvoitusjuomat ja niissä olevat hiilihapot pistävät vatsan sekaisin. Ilmavaivoja tulee ja röyhtäyttää. Keinotekoiset makeutusaineet pahentavat vielä tilannetta.
Suosittelen juomaan mieluummin, vaikka sitruunavettä tai luonnollisia marjamehuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016349
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h814879Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1033144Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302972Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262195Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191576Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?931149Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381145Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311066- 48844