Hoitoon pääsy

missä vika

Olen ihmetellyt että mistä mahtaa johtua kun ihmiset valittaa ettei suomessa pääse mielenterveydelliseen hoitoon, tai ei saa hoitoa, tjsp.

Tarkoitetaanko sillä vain avohoitoa, ja onko tämä vain suurtenkaupunkien ongelma?

Minä olen ainakin päässyt sairaala hoitoon helposti, kun olen vaan kertonut että itsemurha on ollut mielessä, (olen kerran yrittänytkin itsemurhaa). Ja sairaalahoidon jälkeen avohoito on myös järjestynyt helposti. Minulle ei kyllä ole avohoidosta ollut suurta apua, sairaala on toiminut paljon paremmin.

Eli jos haluat hoitoon sano että aiot tappaa itsesi, silloin pitäisi hoitoon päästä.

4

516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonna1234

Meinaan pelkään että joudun sairaalaan koska
      on mielialavaihteluita, sitten yritän auttaisiko
      tämä zyprexa -> ei auta, päinvastoin juuri ne mielialanvaihtelut ovat ne joista elän,
      ja vaikka tapan itteni periaatteesa jos joudun sairaalaan.
      Olen ollut sairaalassa ja se on monin kerroin pahempi paikka kun vankila.

• kanssasi samaa

mieltä.Mitä muuta,muttei sairaalaan.

• musta enkeli

Itselläni vaikea masennus uusinut tänä syksynä. Työterveyslääkäri kirjoitti sairaslomaa ja lähetteen psykiatrian poliklinikalle. Polilta soitettiin, että hoitoon pääsy voi mennä ensi keväälle asti... Joka on kyllä todella pitkä aika odoteltavaksi. En halua tällaisiss asioissa alkaa valehtelemaan että olisin itseni tappamassa kun en kuitenkaan ole. Ilman itsari aikeitakin elämäni on todella mustaa, menee usein päiviä että en jaksa/pysty kodistani poistumaan. Nukun tai tuijotan tyhjyyttä, saamatta mitään aikaiseksi.

Oma vahva mielipiteeni ainakin on että hoitoon pääsy on aivan liian hankalaa.

• asiasta kiinni

jotta terveyden hoito mielenterveys puolella
      huonossa jamassa. Raha kait on se suurin eli
      resurssit hoitaa ihmisiä kaatuu siihen ja sitten
      et näitä tai meitä psyykkisesti sairaita niin
      paljon. Jonotus pitkä prosessi ja varsinkin
      lasten/nuorten kohdalla hoitoon pääsy pitkittyy,
      jolloin ongelmat kerkiää lisääntyä ja hoitoajat pitenee.
      Eipä ole kokemusta sairaala-hoidosta, mutta avopuolelta kylläkin ja eipä tointanut mitään, kun "hoitaja" oli keskustelu-terapiassa aina
      niin epäempaattinen, että oli pakko lopettaa
      käynnit, jotten ois vetänyt sitä ihmistä turpaan, kun vi,,,tti niin sen käytös!
      Uskon edellisen vastaajan kokemuksiin eli sairaalahoito on pahempaa kuin vankilareissu.
      Yrittäkää siis näissä oloissa löytää hoitomotivaatio, päämäärä tai tavoite parantaa
      elämänlaatua. Yksin täällä on selvittävä tai tuhoutua, mutta kukaan ei välitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      360
      6531
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3856
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      21
      1405
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      12
      1147
    5. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      98
      1051
    6. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      162
      928
    7. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      920
    8. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      876
    9. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      17
      869
    10. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      9
      847
    Aihe