Työpaikalla pomo pyysi kytkemään moottorin Dahlander kytkentään. Voisiko joku auttaa ja kertoa millaisesta kytkennästä on kysymys.
Dahlander kytkentä
13
21775
Vastaukset
- rauli
kaksinopeuskytkentä, muistaakseni
- se.....
staattori on käämittävä siten, että muodostuu kaksi käämitystä erillaisine napalukuineen. Voi sen käämiä myös yhdelle napaluvulle kun otat välistä ulusotot toiselle napaluvulle.
- kipinä..
Jos siellä on jo moottori, joka pitäisi kytkeä verkkoon, vain dahlander-moottorin voi kytkeä dahlander-kytkentään. Tavallinen 2-nopeus oikosulkumoottori sisältää kahdet erilliset käämit, eli sisäkkäin on kaksi moottoria eri nopeuksilla ja sen mukaan pitää kontaktoritkin laittaa.
- bebak
No kytkentä on sellainen, että hitaalla nopeudella syötetään sähköä U1,V1 ja W1 napoihin.
Nopealla syötetään sähköä taasen napoihin U2,V2 ja W2 sekä samalla oikosuljetaan navat U1,V1 ja W1 keskenään.
Moottori pitää olla tietystikkin käämitty oikeaan Dahlander kytkentään, muuten ei homma toimi.- Sähköharjoittelija
Kiitän asiallisista neuvoista. Pomo tyytyväinen...
- siihen kytkentään vai
Sähköharjoittelija kirjoitti:
Kiitän asiallisista neuvoista. Pomo tyytyväinen...
kytkitkö sokkona tavallisen oikosulkumoottorin noiden em. ohjeiden mukaan?
Kiinnostaa tietää pomosi älykkyystaso. - "Sähköharjoittelija"
siihen kytkentään vai kirjoitti:
kytkitkö sokkona tavallisen oikosulkumoottorin noiden em. ohjeiden mukaan?
Kiinnostaa tietää pomosi älykkyystaso.Piti vain selvittä Dahlander kytkennän periaate. Ja hyvinhän se selvisikin. Itse olen Insinöörin koulutuksen saanut ja muut työpaikalla vain asentajia...arvaa olisiko pirun noloa jos paljastuisi ettei tiedä! Pitää vain näytellä että tietää, HOH HOH HOO!!!
- oskari
jees
- hiiiiiiiiiiii
oskari kirjoitti:
jees
Onko sunkin pomo paiseessa?
- opiskelija rane
"Sähköharjoittelija" kirjoitti:
Piti vain selvittä Dahlander kytkennän periaate. Ja hyvinhän se selvisikin. Itse olen Insinöörin koulutuksen saanut ja muut työpaikalla vain asentajia...arvaa olisiko pirun noloa jos paljastuisi ettei tiedä! Pitää vain näytellä että tietää, HOH HOH HOO!!!
No kytkentä on sellainen, että hitaalla nopeudella syötetään sähköä U1,V1 ja W1 napoihin.
Nopealla syötetään sähköä taasen napoihin U2,V2 ja W2 sekä samalla oikosuljetaan navat U1,V1 ja W1 keskenään.
---------------------------
hei eikö käämit merkitä kaksinopeus moottorissa 1U, 1V, 1W ja toinen nopeus 2U, 2V, ja 2W
- Ken poltti moottorit
Kävin vikakeikalla, normaali 2-nopeusmoottori jurisi viimeisillään, Lattialla oli toinen pahalle haiseva.
Uuden moottorin virrat olivat lähellä nimellisvirtaa. Sitä pähkäillessä keskuksesta löytyi se tähtipisteen oikosulkeva kontaktori.
Jo parani virrat kun poistin tähtikytkennän.
Moottoriparka toimi generaattorina isolla nopeudella pyöriessään. - Taajuusmuhentaja
Dahlanderia ei tarvinnut kuin koulussa vuonna kivi, viimeiset 20 v asia on hoidettu taajuusmuuttajilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273505Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A142720Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1182662Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1152338Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.771742Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt161717Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥501668Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261616Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001325- 1411312