Tulehdus vai kuukautiset?

Bumble-B

Kummallista. Aamulla soitin sairaalaan ihan vain varmuuden vuoksi ja kysyin että miten kauan tätä tuhruvuotoa voi jatkua kun nyt on jo kolme viikkoa kaavinnasta enkä ole kuullut että kukaan vuotaisi viikkoa-paria kauempaa. Mutta siellä hoitaja sanoi että vuoto on ihan yksilöllistä eikä 3 viikkoa oo aika eikä mikään, varsinkin jos vuoto on pientä ja ruskeaa eikä oo kipuja tai pahaa hajua vuodossa. Onko mielikuvitus nyt sitte tehny tepposet kun illan mittaan alavatsaa on alkanut jomottamaan ja kivistelemään ja turvottamaan vai onko jostain syystä tullut tulehdus vai onko menkat alkamassa? Voiko menkat alkaa 3 viikkoa kaavinnasta? Miten helposti noita tulehduksia tulee? Olen ollut saunomatta, uimatta ja sekstailematta ja vuoto on vähentynyt niin minimiin että suurimman osan ajasta pärjään ilman sidettä. Joten voisiko nyt olla että ovulaatio tai mahdollisesti alkavat menkat aiheuttaisi omituista jomottelua?

6

3809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulu

Olen seurannut kirjoitteluasi viime viikot. Monesti olen meinannut vastata kysymyksiisi, mutta tilanteesi on ollut niin läheinen minulle, että en ole voinut asioita vielä käsitellä. Otan osaa suruusi. Meidän lapsemme syntyi kuolleena rv24 elokuussa.

Minulle tuli raskauden jälkeen kohtutulehdus. Oireena oli rusehtava vuoto. Kävin asian takia lääkärissä, mutta lääkärit epäilivät vuodon olevan jälkivuotoa, kun ei ollut hajuakaan. Eräänä yönä alkoi kova kipu ja jouduimme lähtemään sairaalaan. Siellä todettiin tämä tulehdus ja sain kaksi antobiootti-kuuria. Tulehdus uusi muutama viikko sitten. Taas oli oireena vain pieni vuoto. Ja taas söin antibiootit. Nyt sitten kuuntelen pelokkaana kehoani ja toivon, että tulehdukset loppuivat tähän. Menen tänään vielä lääkärille kontrollikäynnille ja toivon saavani puhtaan paperit vaikka alavatsaa hieman jomottaakin edelleen.

Ensimmäiset kuukautiseni tulivat tasan 8vkoa synnytyksen jälkeen. Ne alkoivat ruskealla vuodolla. Toiset kuukautiseni olivat hyvin kipeät ja vuotoa oli todella paljon. Myös ovulaation ajankohta on ollut minulle harvinaisen selvä synnytyksen jälkeen. Olen ovulaation aikaan niin kipeä, että joudun syömään särkylääkkeitä muutaman päivän ajan. Kipu vihloo reisiin ja selkään ja on lähinnä oikealla puolella.

Olen siis ollut enemmän ja vähemmän kivulias synnytyksestä asti. Nyt alkaa kuitenkin suru todella helpottamaan ja odotan tulevaisuutta ja uutta raskautta. Henkistä paranemista hidastaa tosin tämä kipuilu.

Minulla muuten vuoto väheni synnytyksen jälkeen viikossa ja sen jälkeen oli vain tuota rusehtavaa tulehdusvuotoa. Jos epäilet tulehdusta, mene lääkäriin. Kohtutulehduksilla on tapana uusia herkästi.

Voimia ja jaksamista!

• Bumble-B

Otan osaa teidän menetykseen, tiedän hyvin miltä sinusta tuntuu. Ja tuntui hyvältä kuulla saman läpikäyneiden kokemuksia, vaikka en tietenkään voi sanoa että on koskaan mukava kuulla että jollekin olisi käynyt kuten meille kävi. Mutta toisten kokemuksista on aina apua omia tuntemuksia tarkkaillessa.

Mun kivut ei olleet illalla niin voimakkaat että olisi pitänyt lähteä sairaalaan, ja kipu tuntui enemmän vasemmalla munasarjojen kohdalla ja aavistuksen nipisteli koko alavatsaa. Ja maha tuntui turvonneelta ja kireältä. Tänään kipu on ihan vain pientä pistelyä, ja ovulaatiotesti aamulla näytti kahta viivaa joten epäilen että kipuni olivat oviskipuja. Ja vuotoa mulla on tosiaan ollut kaavinnasta asti mutta nyt pariin päivään ei oo tullut mitään. Vuoto loppui ja kivut alkoi. Omituista.. Ajattelin nyt tarkkailla tilannetta pari pv ja jos pahenee niin menen sairaalaan.

• ystävällisesti.....
        Bumble-B kirjoitti:

Otan osaa teidän menetykseen, tiedän hyvin miltä sinusta tuntuu. Ja tuntui hyvältä kuulla saman läpikäyneiden kokemuksia, vaikka en tietenkään voi sanoa että on koskaan mukava kuulla että jollekin olisi käynyt kuten meille kävi. Mutta toisten kokemuksista on aina apua omia tuntemuksia tarkkaillessa.

Mun kivut ei olleet illalla niin voimakkaat että olisi pitänyt lähteä sairaalaan, ja kipu tuntui enemmän vasemmalla munasarjojen kohdalla ja aavistuksen nipisteli koko alavatsaa. Ja maha tuntui turvonneelta ja kireältä. Tänään kipu on ihan vain pientä pistelyä, ja ovulaatiotesti aamulla näytti kahta viivaa joten epäilen että kipuni olivat oviskipuja. Ja vuotoa mulla on tosiaan ollut kaavinnasta asti mutta nyt pariin päivään ei oo tullut mitään. Vuoto loppui ja kivut alkoi. Omituista.. Ajattelin nyt tarkkailla tilannetta pari pv ja jos pahenee niin menen sairaalaan.

minkä ovistestin teit? Itse olen toipumassa km:sta (rv 16)n.kuukausi sitten ja olen koittanut hakea ovulaatiota aconin testeillä, jotta tietäisin, onko mitään hormonitoimintaa käynnissä..

Eilen tuli kaksi viivaa, mutta tein aamuvirtsasta. Näyttääkö siis väärin plussaa?

Raskasta tämä, kun kierrosta ei ole mitään hajua.

• Bumble-B
        ystävällisesti..... kirjoitti:

minkä ovistestin teit? Itse olen toipumassa km:sta (rv 16)n.kuukausi sitten ja olen koittanut hakea ovulaatiota aconin testeillä, jotta tietäisin, onko mitään hormonitoimintaa käynnissä..

Eilen tuli kaksi viivaa, mutta tein aamuvirtsasta. Näyttääkö siis väärin plussaa?

Raskasta tämä, kun kierrosta ei ole mitään hajua.

Ovistesti oli marketeissa myytävä Fertest. Taisin ostaa citymarketista. Sillä sain tosiaan kaksi viivaa ja nyt on nuo eilisiltaiset kivut hellittäneet ja ruskea vuoto muuttunut valkoiseksi limavuodoksi joten ovulaation oireita näyttäisivät olevan. Mutta toisaalta voihan olla että kropassa on vielä raskaushormoneja jotka sekoittavat ovulaatiotestiä, sekä sulla että mulla. Mutta jos aamuvirtsasta olet testin tehnyt ja kaksi viivaa tuli niin melko luotettava sen testin pitäisi kyllä olla.

Huvitti vähän, kun eilen soittelin sinne sairaalaan ja kysyin että kuinka kauan tän vuodon pitäis jatkua kaavinnan jälkeen, niin hoitsu sielä kysyi että "olisko sulla kuukautisten aika nyt". Ihan niinku sitä nyt raskauden ja keskenmenon jälkeen vois olla mitään hajua koska on kuukautisten aika! :) Mutta ehkä sinä ja minä kuitenkin ollaan ihan normaaleja naisia joilla hormonitoiminta jatkuu keskenmenon jälkeen normaalisti kuten kaikilla muillakin.

Kyllä ne menkat sieltä tulee, ja voi sitä päivää kun ne vihdoin tulee! Taitaa olla elämäni eka päivä jolloin riemuitsen menkoista! :) Jaksamisia sulle, rankan kokemuksen olet sinäkin joutunut käymään läpi.

• vielä..
        Bumble-B kirjoitti:

Ovistesti oli marketeissa myytävä Fertest. Taisin ostaa citymarketista. Sillä sain tosiaan kaksi viivaa ja nyt on nuo eilisiltaiset kivut hellittäneet ja ruskea vuoto muuttunut valkoiseksi limavuodoksi joten ovulaation oireita näyttäisivät olevan. Mutta toisaalta voihan olla että kropassa on vielä raskaushormoneja jotka sekoittavat ovulaatiotestiä, sekä sulla että mulla. Mutta jos aamuvirtsasta olet testin tehnyt ja kaksi viivaa tuli niin melko luotettava sen testin pitäisi kyllä olla.

Huvitti vähän, kun eilen soittelin sinne sairaalaan ja kysyin että kuinka kauan tän vuodon pitäis jatkua kaavinnan jälkeen, niin hoitsu sielä kysyi että "olisko sulla kuukautisten aika nyt". Ihan niinku sitä nyt raskauden ja keskenmenon jälkeen vois olla mitään hajua koska on kuukautisten aika! :) Mutta ehkä sinä ja minä kuitenkin ollaan ihan normaaleja naisia joilla hormonitoiminta jatkuu keskenmenon jälkeen normaalisti kuten kaikilla muillakin.

Kyllä ne menkat sieltä tulee, ja voi sitä päivää kun ne vihdoin tulee! Taitaa olla elämäni eka päivä jolloin riemuitsen menkoista! :) Jaksamisia sulle, rankan kokemuksen olet sinäkin joutunut käymään läpi.

Kannattaa käydä tarkistuttamassa lääkärissä. Itse olin kesk.km:n takia kaavinnassa. Pientä vuotoa oli jälkitarkastukseen saakka (7 viikkoa) vaikka menkatkin ehti tulla välissä. Paljastui, että kohtuun oli jäänyt ilmeisesti pala istukkaa. Pientä turvotustakin oli mielestäni koko tämän ajan. Uuden kaavinnan ja tähystyksen jälkeen vuoto loppui. Nyt pitäisi olla kaikki ok, mutta pienessä paniikissa seuraan jokaista alavatsan vihlaisua kun oli kolme kaavintaa puolen vuoden sisällä, niin pelottaa, että kohtu on kärsinyt näistä liikaa.

• typyli
        vielä.. kirjoitti:

Kannattaa käydä tarkistuttamassa lääkärissä. Itse olin kesk.km:n takia kaavinnassa. Pientä vuotoa oli jälkitarkastukseen saakka (7 viikkoa) vaikka menkatkin ehti tulla välissä. Paljastui, että kohtuun oli jäänyt ilmeisesti pala istukkaa. Pientä turvotustakin oli mielestäni koko tämän ajan. Uuden kaavinnan ja tähystyksen jälkeen vuoto loppui. Nyt pitäisi olla kaikki ok, mutta pienessä paniikissa seuraan jokaista alavatsan vihlaisua kun oli kolme kaavintaa puolen vuoden sisällä, niin pelottaa, että kohtu on kärsinyt näistä liikaa.

Moikka!

Minäkin halusin osallistua keskusteluun. Olin kaavinnassa runsas 2 kk sitten (km, rv 12). Mulla kesti jälkivuotoa pari päivää, pientä tuhrua ehkä pari vkoa kaavinnan jälkeen. Eka vuoto alkoi kp 33, ekaks tuhrua sitten kunnon vuotoa pari päivää ja taas tuhrua, noin 5 päivää (luulin kuukautisiksi). Kp 40 (3 päivää puhdasta välissä)aloin vuotaa uudelleen ja vuosin reippaasti noin vkon (kuukautiset?). Jälkitarkastus oli yhtä tyhjön kanssa, yleislääkäri roplas ja sanos vuodoista vaan, et seurataan pari kuukautta jos jatkuu ni mietitään sitten. Seuraavassa kierrossa tikutin ovista, sain ovisplussa jo kp 10 ja menkat alkoi kp 22 (kp 20 ntuhrua) ja kesti niukasti kaks päivää. Nyt sitten mietin, t oliko nämä menkat, eilen kp 8 taas pinetä tuhrua ja reippaasti valkkaria, ovistestit negaa. Kroppa taita olla ihan sekaisin. (saikohan tosta mitään selvää!?!)

Lisäks halusin kommentoida noita Fertest ovulaatiotestejä. Mä en oikein niihin luota, koska olen saanut aina niillä tehdessäni plussan, vaikka toinen testi rinnalla näyttää negaa. Siitä testistä on ihan pirun vaikea sanoa, onko toinen viiva haaleampi tai yhtä tumma kuin toinen. En aio itse enää jatkossa niitä ostaa. Olen käyttänyt halpoja RFSU:n testejä (saa ainakin Citymarketista) ja ne tuntuu ainakin mulla toimivan > haamuja pari päivää ennen plussaa, selkeä plussa ja sit taas haamuja/puhtaita negoja (tai siis haamuhan on myös nega).

Kaavinnan jälkeen seurasin raskaushormonin laskua raskaustestein ja tein samalla uteliaisuuttani ovulaatiotestejä. Kumpikin näytti plussaa runsaan kolme viikkoa kaavinnan jälkeen.

Toivottavasti tästä oli vähän apua/hyötyä.

Kovia olemme joutuneet kokemaan, virtuaalihali. Itsellä ainakin hirvittävä vauvakuume ja toivotaan, että meillä tärppää pian!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe