Älykkyysosamääräni on vain 110, vaikka sainkin lukiosta ja yo-kirjoituksista hyviä arvosanoja melko vähällä työllä.
Pidän sisäänpääsyäni lääkikseen mahdollisena, mutta itse opiskelu saattaisi osoittautua liian vaativaksi tällä älykkyysosamäärällä.
Olisi ikävää päästä sisään ja sitten joutua keskeyttämään aivojen kapasiteetin loputtua kesken tai - mikä pahinta - selvitä opiskeluista uskomattoman kovalla ahertamisella ja vaivalla ja sortua sitten työelämässä virheisiin musertavan, kapasiteettinsa äärirajoilla tauotta toimivien aivojen ylirasittumisesta johtuvan stressin alla.
Alhaisin ÄO, jolla pärjää lääkiksessä?
23
6745
Vastaukset
- Dr.IQ
Tuskin sulla huolta on, niillähän on valkoiset takit ja runsaasti kyniä taskussa, jotta potilas voi selityksen jälkeen piirtää "tohtorille". Mitä taas virheisiin tulee, niistä ei ole lääkkäreillä tapana ottaa täällä vastuuta, ne ovat on "potilaan vahinkoja".
- ihanko
olet tosissasi juttuinesi???
- asiallinen_tuntija
Kukaan ei keskeytä lääkistä tyhmyyden takia. Jos pääset sisään, selviät koulutuksesta.
Eri asia sitten tosiaan on, kuinka taitava sinusta tulee... Homma kun vaatii paljon muutakin kuin kirjatiedon pänttäämistä päähän. - Janne-
älykästä porukkaa ole. Lähinnä sellaisia tunnollisia suorittajia.
Älykkäimmät löytyvät ihan muista tiedekunnista, lääkis antaa harvalle älykkäälle tarpeeksi haasteita. - yksinäinen_medisiinari
...tärkeintä ei suinkaan ole älykkyys, vaan sosiaalinen kyvykkyys ja menestys. Itselläni ovat opinnot tähän mennessä menneet aivan hyvin arvosanojen perusteella, mutta heikko sosiaalinen asemani voi vaikeuttaa niiden etenemistä jatkossa merkittävästikin. Eli jos haluat menestyä, tulee sinun saada luotua laaja sosiaalinen verkosto, joka auttaa myös sinua tulevassa työssäsi, kun on paljon kollegoja, joilta kysyä apua. Eli toisin sanoen annan neuvoksi sen, että jos pääset sisälle lääkikseen, yritä päästä heti alusta mukaan opiskelijoiden melko nopeasti muodostamiin ns. "kuppikuntiin", joista itse olen jäänyt ulkopuolelle. Muuten opiskelu käy mielenterveydelle raskaaksi, kun huomaa toisten olevan hyvää pataa keskenään ja itse on aivan yksin. Opinnot ovat mielestäni olleet vaatimustasoltaan sopivia, eli ei liian helppoja, mutta ei liian vaativiakaan, eli niiden puolesta kyllä varmasti pärjäät.
- *tööt*
...ei suinkaan ole kiinni siitä sosiaalisesta menestyksestä vaan siitä kuinka opeteltavan asian hallitsee ja miten sitä osaa hyödyntää käytännössä. Lääkäri tekee työtään vastaanotolla kuitenkin yksin ja tekee itse hoitopäätökset. Parempi opetella hallitsemaan asiat ja tietää, mistä lisätietoa löytää (terveysportti rules), ettei niitä tarvi lähteä kollegalta tarkastamaan. Täytyyhän niidenkin saada työrauha! Ja ne sosiaaliset taidot on tärkeitä ennen kaikkea potilaan hoitamisen kannalta, eli kuinka hyvän kontaktin saa potilaaseen ja miten se vaikuttaa hoitotulokseen. Minun mielestäni se tässä kaikkein tärkeintä on. Että potilas tulee hoidetuksi oikein :)
- hello?
Ootko sä ihan tyhmä?
- heh
kysymyksessä lievää ironiaa...
- Dr powered by seroxat
Kannattaa jo heti opiskelujesi alkuvaiheessa aloittaa lopun elämää kestävä seroxat-kuuri, joka vähentää unettomuutta, auttaa pettymysten yli ja lisää aivosolujen tuotantoa. Seroxatilla olet voittaja.
- että lääkärit
...ja apteekkaritkin testaavat itse mielialalääkkeitä ennenkuin antavat niitä potilaille. ;D
- sopivan sekoituksen :)!
että lääkärit kirjoitti:
...ja apteekkaritkin testaavat itse mielialalääkkeitä ennenkuin antavat niitä potilaille. ;D
...
- Sarasvuo-luennolla ollut
että lääkärit kirjoitti:
Suuri osa leadereistä käyttää mielialalääkkeitä parantamaan yrityksen tulosta, tämän kuulin kalliilla Sarasvuo-luennolla.
- Huh, ihmiset on
Sarasvuo-luennolla ollut kirjoitti:
Suuri osa leadereistä käyttää mielialalääkkeitä parantamaan yrityksen tulosta, tämän kuulin kalliilla Sarasvuo-luennolla.
tyhymiä.
- tarkennusta
Minulla ei ole mitään käsitystä 110 äo:sta. Jos voisit jotenkin valaista tätä puolta. Onko se keskiarvon yli vai alle?
- joka on 126:teen saakka!
Suurin osa lääkäreistä sijoittuu tuohon kastiin.
- kike
Hassulta kyllä kuulostaa tuo sun viestisi, tuoksahtaa provolta.
Jos kuitenkin olet tosissasi, niin mielestäni ÄO-testit ovat maailman tyhmimpiä keksintöjä. Kymmenessä minuutissa jonkun speden laatimat testit muka kertovat tosissaan jonkun ihmisen älykkyysosamäärän? Please. ÄO-testit kuuluvat vähän samaan luokkaan horoskooppien kanssa. No ei nyt sentään horoskooppien. Horoskoopit ainakin joskus ovat oikeassa.
Joku vanha pieru joka osaa matikkaa menny laatimaan jonkun älyttömän testin, jonka avulla ihmisiä luokitellaan. Ei näin.- pelko oman aivokapasiteettisi
tilasta? Ei munaa käydä itse testeissä, jos vaikka epäonnistuu?
- kike
pelko oman aivokapasiteettisi kirjoitti:
tilasta? Ei munaa käydä itse testeissä, jos vaikka epäonnistuu?
Olenhan minä niitä tehnyt muutaman eämäni aikana. Tulokset olleet jotain 130 luokkaa. Mutta minun on oikeasti vaikea uskoa tohon paskaan. Ei ihmisen älykkyyttä voi pääellä alle 30min kukaan/mikään. Mikäli testi olisi jumalan laatima niin ehkä silloin uskoisin. Siis ajantappoahan varten nuo kaikki ÄO-testit ovat. Suurin osa myös kaikenlaisilla viihdesivuilla. Harmi vaan, kun monet ihmiset ottavat testit tosi lähelle sydäntään.
- älykkyystestit
kike kirjoitti:
Olenhan minä niitä tehnyt muutaman eämäni aikana. Tulokset olleet jotain 130 luokkaa. Mutta minun on oikeasti vaikea uskoa tohon paskaan. Ei ihmisen älykkyyttä voi pääellä alle 30min kukaan/mikään. Mikäli testi olisi jumalan laatima niin ehkä silloin uskoisin. Siis ajantappoahan varten nuo kaikki ÄO-testit ovat. Suurin osa myös kaikenlaisilla viihdesivuilla. Harmi vaan, kun monet ihmiset ottavat testit tosi lähelle sydäntään.
ainakaan ole puolen tunnin pituisia ... kestävät 1½-2 tuntia. Eurooppalaisen älykkyystestin, joka pyörii netissä ja joitain muita voi ehkä tehdä puolessa tunnissa tai alle, muttei ne anna mitään yleispäteviä tuloksia. Toki älykkyys ei kerro kaikkea ... tärkeintähän on se, että ihmiseltä löytyy myös sitä sydämen sivistystä ja tunneälyä, sekä tulee toimeen niin itsensä, kuin toistenkin kanssa.
- psykometrikko
Mitä tahansa ÄO-testit mittaavatkaan, niissä menestyminen korreloi kaikkien niiden ominaisuuksien kanssa, jotka yleisesti liitämme älykkyyteen. Minun mielestäni ei siis ole mitään syytä olettaa, että ÄO-testit eivät mittaisi älykkyyttä, mutta jos joku haluaa olla toista mieltä, siitä vain.
ÄO-testit tai niiden suunnittelijat eivät luokittele ketään, vaan ÄO-testeihin osallistuvat henkilöt luokittelevat itse itsensä esimerkiksi menestymällä opiskeluissaan ÄO-testeissä saamiensa tulosten mukaisesti (tätä on tutkittu myös niin, että testatut henkilöt eivät ole itse saaneet tietää ÄO-testituloksiaan).
Älä siis syytä ÄO-testejä, vaan niitä henkilöitä, jotka käyttäytyvät ÄO:nsa mukaisesti.
- ÄO 154
Tässä teille lääkärit/alalle aikovat älykkyystesti:
http://alykkyystesti.net/timed.htm
ja hiukka vaativampi
http://www.iqout.com/start.php
KERTOKAA TULOKSENNE!!!:)- älykkyystesti.net
tein ton alykkyystesti.netin testin ja tulos on 156 ja lääkikseen pyrkijä olen siis...
- Epäaito
Kysymys on hyvä vaikka tässä taidat olla provo. Pyrkiessäni lääkikseen hämmästyin sitä älykkyyden korostamista etukäteen vaikka opiskelu vaati enemmän istumalihaksilta kuin aivoilta. Kävin karsintakurssin koska niillä papereilla mentiin poikakoulusta polille, lääkikseen tai luonnontieteelliseen. Karsintakurssi pyyhki alkupisteet pois ja sisälle pääsi suorituksesta. Pääosin keskeyttäneet olivat liian fiksuja, joilla ei ollut halua istua lukemassa ja sisään pääsivät lähes kaikki sinnikkäät. Ei se opiskelukaan älyä vaatinut, mutta hyvin pärjääminen kylläkin. Fiksu medisiinari opiskelee lääkiksen aikana paljon muutakin ja voi jatkaa opiskelua sitten tutkinnon jälkeen. Esim. juristin tutkinto voisi olla poikaa sivuhommana, sekään ei vaadi kummoista älykkyyttä. Sehän perustuu vain kirjoihin, ei kokemukseen tai viisauteen. Todella hyväksi havaittu apu lääkärille olisi hyvä syntyperä ja suhteet ja peritty varakkuus riittävän aikaisin. Ne avittavat esim.väitöskirjan teossa, opiskelussa ulkomailla ja paikan saamisessa. Rahaton ja vailla tuttavuuksia ei pärjää vaan joutuu rupusakkiin hoitamaan rupusakkia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882