Mitä mieltä palstasta?

minä.

1) Miksi käyt palstalla?

2) Kannattaako palstan pitoa jatkaa ja miksi?

3) Mitä toiveita sinulla on palstan suhteen?

4) Mitä hyviä ja huonoja puolia on mielestäsi palstalla? Perustele!

6) Tuleeko palsta toimeen ilman seriffiä?

23

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkin.

Ensiksi pitäi määritellä, mistä palstasta on kyse. Minä itse käytän nykyisin lähes aina palstoitusta, kun Wordista sellaisen ominaisuuden keksin.

1)Tunnen, että minulla on jotain kirjoitettavaa tai havaitsen jotain korjaamista vaativaa.

2)Varmasti kannattaa, jo selkeyden vuoksi

3)Kuvat mukaan!

4)Lyhentää rivejä ja vaikeuttaa isojen fonttikokojen käyttöä.

6)! minun puolestani kyllä!

Omasta puolestani kysyn: miksi kyselet tällaisia?
      Voivatko vastaajat vaikuttaa johonkin?

• Annika_25v.

Olen alkanut seurata tuota hakomajan keskustelupalstaa. Siellä on perusteltuja puheenvuoroja. Siellä on selvästi sekä vl-ihmisiä että ei-veeälliä. Rehellistä puhetta!

http://koti.mbnet.fi/vltietoa/keskustelu/

Hiljattain oli pitkä keskustelu terveydenhoitopalveluista ja mielenterveyskysymyksistä.

• eino_46
        Annika_25v. kirjoitti:

Olen alkanut seurata tuota hakomajan keskustelupalstaa. Siellä on perusteltuja puheenvuoroja. Siellä on selvästi sekä vl-ihmisiä että ei-veeälliä. Rehellistä puhetta!

http://koti.mbnet.fi/vltietoa/keskustelu/

Hiljattain oli pitkä keskustelu terveydenhoitopalveluista ja mielenterveyskysymyksistä.

Uusi palsta, jossa myös sekä vl:ia että ei-vl:iä. Rehellistä ja asiantuntevaa keskustelua. Lueskelen viestejä aina iltapaloiksi. En ole rekisteröitynyt enkä voi kirjoittaa, mutta toistaiseksi lueskelu on riittänyt.

http://groups.msn.com/Keskusteluavanhoillislestadiolaisuudesta

• Sl 179
        eino_46 kirjoitti:

Uusi palsta, jossa myös sekä vl:ia että ei-vl:iä. Rehellistä ja asiantuntevaa keskustelua. Lueskelen viestejä aina iltapaloiksi. En ole rekisteröitynyt enkä voi kirjoittaa, mutta toistaiseksi lueskelu on riittänyt.

http://groups.msn.com/Keskusteluavanhoillislestadiolaisuudesta

Tuolla ns. Moppaajan palstalla kirjoittavat lipelaarit lavealle tielle horjahtaneet... paha sanoa mutta näin on! "Ei ole yhden yhtäkään joka hyvää tekee..."

• HeikSep

1) Keskustelemisen tähden ja oppiakseni uutta.
      2) Ehdottomasti palsta pitää olla!
      3) Ei mitään toiveita.
      4)Hyvää on se, että täällä uskovaiset pohtyivat asioita aivan todella. Nytkin etusivulla on lapsikastetta koskevia hyviä kirjoituksia ja on seurakuntaa sekä Jumalan valtakuntaa koskevia hyviä kirjoituksia. Ajatelkaa: seurakunnassa nämä ihmiset eivät ole päässeet jakamaan tätä tietämystään ja asioiden pohdintaa: kirjoittajissa on ihmisiä, joilla on lahjoja selittää ja jotka tietävät asioista, mutta ilman tätä palstaa he eivät olisi koskaan päässeet jakamaan niitä asioita, joiden jakamiseen heillä on lahjoja!
      Ilman tätä palstaa uskovaisilla ei olis mahdollisuuksia kysellä, eikä toisilla mahdollisuuksia vastailla. Tämä palsta on elävöittänyt uskoani, koska täällä saa pohtia perusasioita ja sitten erityiskysykymksiäkin, joita ei koskaan ole voinut tällä tavoin seuroissa tai muualla pohtia. Seurakunta on täynnä pohtivia ja lahjakkaita ihmisiä, mutta seurakunnassa heistä kaikki ovat lakaistuna vakan alle. Täällä palstalla he loistavat ja ovat päässeet pois vakan alta! Täällä on useiden uskovaisien lahjat käytössä! Seurakunnassa heidän lahjansa ovat vakan alle pakotetut, koska siellä ei tällä tavoin keskustella ja pohdita.
      Ihmiset kyselevät erilaisia asioita ja toiset pohtivat niitä. Se elävöittää ja laittaa itseäkin pohtimaan. Siksi sitä on saanut elävöityä tätä palstaa lukiessa. Aiemmin olin kuin sammiossa, enkä pohtinut tärkeitä uskonasioita, mutta täällä palstalla olen saanut alkaa niitä syvällisemmin pohtia. Monia asioita en aiemmin tullut edes miettineeksi (homokysymys esimerkiksi), mutta täällä sellaiset tärkeät asiat tulevat esiin ja aluksi ne olivat minulle uusia asioita: koko maailma on monintavoin avartunut. uskovaisilla on monenlaista hätää, monenlaisia kysymyksiä ja täällä niitä kysytään ja pohditaan. Niiden lukeminen ja vastausten pohtiminen antaa niin paljon uutta.
      6) Se mitä nyt olen seurannut palstaa, niin vaikuttaa kuin palsta olisi rauhoittunut kun sheriffi lähti pois. Voisiko se olla mahdollista?
      Ainakin hyvin palsta näyttää tulevan toimeen. Enää ei ole joka neljäs aloitus sellainen, jossa esitet'ään kysymys: "Miksi sheriffi taas poisti kirjoituksia".
      On jotenkin syntynyt syvällisempiä keskusteluja viime aikoina... Tuntuuko muista samalta?

• Lissu vaan

Oletan, että terkoitat sanalla 'palsta' tätä foorumia, jossa kirjoittelemme. Kyselysi tarkoitusperiä en lähde arvailemaan...

1) Miksi käyt palstalla?

Koen voivani antaa täällä näkemyksiäni yhteiseen käyttöön.

Ilman muuta, täällä on parempi ilmaisun vapaus kuin kotisiionissa.

Voi, kunpa saataisiin lisä keskustelijoita - varsinkin vanhoillislestadiolaisista.

Täällä voi vapaasti kysell ilman leimautumisen pelkoa. Vastaukset eivä useinkaan ole kuin toistensa kopioita. Ajoittainen ruuhkaisuus on toki se huono puoli.

Hyvältä näyttää nyt!

• 1) Miksi käyt palstalla?

Tämä on tapa "tappaa aikaa" Fyysisesti ei rasita mutta tarjoaa toisinaan aisoita joita haluaa tutkia vähän tarkemmin.

Viimeaikoina kaiken "roskan" keskellä keskustelussa on ollut ihan toinen vire kuin vähän aikaa sitten. Roskat eivät ole vain välttämätön paha vaan nään ne yhdenlaisena heijasteena niille ajatuksille mitä niiden takana on. Miksi joku näkee sen vaivan että kirjoitaa tuollaista hölyn-pölyä? Oma komiikansa ja "huumorinsa" liityy komentteihin jotka ovat kirjoitettu "pilke" silmäkulmassa. Näitä pitäisi jokaisen "ymmärtää" tietyyn rajaan saakka. Törkeimmät törkeydet olen imoittanut ylläpidolle joka on ne poistanut ilman että se häiritsisi keskustelua.

Viimeaikoina ylläpito on jättänyt palstan "rauhaan". Vain selvät törkeydet ovat poistuneet muuten keskustelu on vapautunut eikä himosensuuria ole vähään aikaan näkyny.

Tämän palstan ehdoton plussa on se että se on JULKINEN tunnetun instanssin ylläpitämä. Silti vaikka toisinaan istekkin kovalla kädellä olen asioita ruotinut koskaan en ole saanut porttikieltoa. Silti vaikka olen jotain kysynyt useita kertoja usean poiston jälkeen. Tämä kuitenkin kertoo síitä että täällä sananvapaus on suhteellisen korkealla.

Toinen on se että ihmiset voivat halutessaan kommentoida anonyyminä. Silti vaikka itse käytän nimimerkkiä tidän siihen liittyvän raskitteita jotka voivat toisten mielestä käydä "ylipääsemättömiksi"

TÄllä hetkellä tilanne näyttää ihan mukavalta. Olen sitä mieltä että täällä tällähetkellä käydään keskustelua jota en ole täällä seffin aikana nähnyt. Syy siihen ei välttämättä ole seffin poistuminen vaan syyt voivat olla muualla.

• metaskeema

1) Miksi käyt palstalla?

Silkkaa tyhmyyttäni. Luulisi olevan parempaakin tekemistä.

Kannattaa, koska tämä on melko suosittu.

Etten turhaan vierailisi täällä.

Hyviä puolia:
      -Täältä saa tietoa.
      -Tieto vapauttaa dogmaattisuudesta.

Huonoja puolia:
      -tietoa ei aina saa kovin helposti eikä kovin laadukastakaan tietoa.
      -Hyvät kirjoitukset hukkuvat massaan.
      -Liikaa tyhjänpäiväistä inttämistä.
      -Hakutoiminto on suppea, eikä kata kaikkia kirjoituksia.
      -Monet aktiiviset kirjoittajat ovat aika vähä-älyisiä eivätkä ymmärrä erilaisia näkökulmia. Siitä seuraa turhauttavia keskusteluja, jotka ovat pelkkää jankkaamista.

Luultavasti tulee toimeen. Taitava sheriffi saattaisi ehkä lisätä hiukan palstan suosiota.

• abcdef

Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Hyvä että on tämmönen purkautumispaikka kateellisille raukoille. Jos ne ei pääsis täällä paineitaan purkamaan, saattaisivat tehdä oikeaa vahinkoa ihmisten ilmoilla. Nyt pysyy surkimukset tiiviisti nappuloitten äärellä.

• Sectori

Olen täysin samaa mieltä aakkosten alkuosan kanssa. Minä olen täällä jo pitkän aikaa päässyt purkamaan kiukkuani, kun muuten en uskalla kellekään mitään puhua. En ole enää viiteen vuoteen puhunut kenellekään. Olen surkimus, ja pysyn vain täällä nappuloitten ääressä, joten ei ole vaaraa, että saattaisin saada oikeaa vahinkoa aikaan. Yksi asia minua kyllä kaduttaa: kun täällä olen osallistunut noihin tupakkakakeskusteluihin ja nyt ei sitten ensi kesän suvareissa enää myydä tupakkia. Siitä omatunto pikkusen muistuttelee.

ghijklmn, osaa täällä muutkin aakkosia.

• kerrominulle

Miksi sinä kirjoitat toisista ihmisistä niin ylimielisesti?
        Keitä ovat "kateelliset raukat"?
        Keitä ovat "surkimukset"?
        Miksi he ovat "kateellisia raukkoja" ja keille he ovat kateellisia? Miksi he ovat "surkimuksia"?

Mitä sinä olet, jos et ole kerran surkimus?
        Mitä sinä itse kuvittelet itsesi olevan?

Mitä sinä itse olet, kun et ole mielestäsi "kateellinen raukka" ja "surkimus"? Mikä sinusta tekee heitä niin paljon paremman, että sinulla on varaa ylimielisyyteesi?

• kertoo..

itsestään ja paineistaan.

• palstaan

jos täällä ei olisi tuota hyssytelijää/ehkäisyvalistajaa ja paria hoidettua pakanaa jotka eivät halunneet ottaa hoitoa vastaan

• x-vl.

Johan oli rajaus!
        Mitä sitten tekisit, kun me poistuisimme täältä?
        Onhan Sinulle vl-palstoja, joilla ei hyväksytä ehkäisyä eikä pakanoita sallita!

Raskas huokaus...

• huokaile
        x-vl. kirjoitti:

Johan oli rajaus!
        Mitä sitten tekisit, kun me poistuisimme täältä?
        Onhan Sinulle vl-palstoja, joilla ei hyväksytä ehkäisyä eikä pakanoita sallita!

Raskas huokaus...

henkesi haisee tänne asti

• x-vl.
        huokaile kirjoitti:

Käännä pääsi ja ole hengittämättä, voit vaikka lähteä pois. En minäkään perääsi itke ja huokailukin loppunee.

• Sectori
        huokaile kirjoitti:

Edustat selkeästi palstan parasta A-ryhmää. Tiedät miten naisia kuulu puhutella, esiinnyt rohkeasti nimettömänä ja puhut todella viisaita.

Taidat olla seurakunnan silmissäkin oikea kultapoju. Oikeaoppinen vainukoira, koulutettu haistamaan hyvän ja pahan hengen. Tee palvelus itsellesi ja katso seuraavaan peiliin.

• x-vl.
        Sectori kirjoitti:

Edustat selkeästi palstan parasta A-ryhmää. Tiedät miten naisia kuulu puhutella, esiinnyt rohkeasti nimettömänä ja puhut todella viisaita.

Taidat olla seurakunnan silmissäkin oikea kultapoju. Oikeaoppinen vainukoira, koulutettu haistamaan hyvän ja pahan hengen. Tee palvelus itsellesi ja katso seuraavaan peiliin.

Ehkä tämä kultapoju luuli minua itsensä kaltaiseksi? Siispä hän yritti haastaa vanhan naisen kukkotappeluun ja nokkapokkaan kanssaan? Jos hän erehtyi luulemaan minua mieheksi ja keskusteli kanssani kuin mies miehelle! Joillakin on kai sellainenkin käytäntö, että puhutaan rumasti ko. tapauksessa. Sinä olit mukava poikkeus silloinkin... saati sitten nyt... ;)

Toivottavasti hän ei ole oma lapseni tai muuten kasvatukseni kohteena oleva nuori! Eipä paljon naurattaisi, jos olisi.

Tosin ei hän taida kuitenkaan ihan teini olla, koska tietää vl-seurakunnan hoitotoimista jotain ja ottaa niihin kantaakin?

• Sectori
        x-vl. kirjoitti:

Ehkä tämä kultapoju luuli minua itsensä kaltaiseksi? Siispä hän yritti haastaa vanhan naisen kukkotappeluun ja nokkapokkaan kanssaan? Jos hän erehtyi luulemaan minua mieheksi ja keskusteli kanssani kuin mies miehelle! Joillakin on kai sellainenkin käytäntö, että puhutaan rumasti ko. tapauksessa. Sinä olit mukava poikkeus silloinkin... saati sitten nyt... ;)

Toivottavasti hän ei ole oma lapseni tai muuten kasvatukseni kohteena oleva nuori! Eipä paljon naurattaisi, jos olisi.

Tosin ei hän taida kuitenkaan ihan teini olla, koska tietää vl-seurakunnan hoitotoimista jotain ja ottaa niihin kantaakin?

Kukkopojaksi minäkin tuon luokittelen. Mutta nythän tuo hiljeni: Liekö jäänyt odottamaan aamua. Tietää tuo hoitokokouksistakin jotakin, mutta ei ymmärrä.

Kirjoitit menneessä aikamuodossa "sinä olit", olenko antanut aihetta muuttaa käsitystä itsestäni? Sama henki(lö) täällä edelleen kirjoittaa, mutta anonyymiteettini olen päättänyt säilyttää täällä. Pahoittelen sitä, sisareni. Mutta jos haluat, voin kirjoittaa joskus sähköpostiisi, en väkisin enkä ilman suostumustasi.

• kerrassaaan...
        Sectori kirjoitti:

Kukkopojaksi minäkin tuon luokittelen. Mutta nythän tuo hiljeni: Liekö jäänyt odottamaan aamua. Tietää tuo hoitokokouksistakin jotakin, mutta ei ymmärrä.

Kirjoitit menneessä aikamuodossa "sinä olit", olenko antanut aihetta muuttaa käsitystä itsestäni? Sama henki(lö) täällä edelleen kirjoittaa, mutta anonyymiteettini olen päättänyt säilyttää täällä. Pahoittelen sitä, sisareni. Mutta jos haluat, voin kirjoittaa joskus sähköpostiisi, en väkisin enkä ilman suostumustasi.

Mielessäni on liikkunut samoja ajatuksia. Mutta en ole voinut niistä vasta-aluksi kirjoittaa. Tajuat, kun tarkennan - sitten...

Jään odottamaan viestiäsi.

• x-vl.

Minulle tämä palsta on ollut elintärkeä.
      Siis ollut! Olen saanut ystäviä, lohtua ja apua runsaasti. Nämä eväät auttavat jaksamaan.

Nyt se voi olla sitä jollekin toiselle. Siksi olen kuulolla ja joskus kirjoittelenkin.

Inhottava palautekin palvelee ja avaa silmiä näkemään tarkemmin itseä ja toistakin. Ei mene hukkaan sekään.

Kiitokset sellaisen antajillekin!

• Annika_25v.

Muuten... oletkohan sinä sama x-vl joka on kirjoittanut myös Hakomaja-palstalle? Kiitos hyvistä kirjoituksista! Ne ovat palstan "suola", tai sanoisiko "hunaja" sielun virvoitukseksi...!

• x-vl.
        Annika_25v. kirjoitti:

Muuten... oletkohan sinä sama x-vl joka on kirjoittanut myös Hakomaja-palstalle? Kiitos hyvistä kirjoituksista! Ne ovat palstan "suola", tai sanoisiko "hunaja" sielun virvoitukseksi...!

Olen sama henkilö. Täälläkin olen ollut välillä hieman aktiivisempi, mutta nyt sitten kirjoitin sinne syvimpiä ajatuksiani.

Sinäkö olet ollut keskustelukaverinani? On jotenkin vaisu olo muuten, etten ole jaksanut vastailla kaikkiin esittämisiisi kysymyksiin tai aloituksiin.

Olet nuori minuun verrattuna, mutta se ei haittaa näissä periaatteellisissa kysymyksissä.

Ehkäisy on ollut minulle aiheena erittäin läheinen ja kipeäkin. Siksi kirjoitan siitä ilman mitään jossittelua ja epävarmuutta. Sitä asiaa olen ajatellut niin monelta kantilta ja monissa tapauksissa.

Siinä erilaiset kokemukset ovat olleet antamassa lisäväriä ja selvyyttä tuohon erityisesti meitä naisia koskevaan elämän alueeseen. Nyt olen sen kanssa "sinut", että pystyn ajatukseni jo puhumaan ääneen ja kirjoittamaan niistä.

Jatketaan juttua siellä ja täälläkin, jos aihetta ilmenee ja jos intoa ja aikaa riittää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      183
      13718
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4960
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      156
      3734
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1811
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe