Löysin mökiltä barbieni (aito?) 60-70-luvulta. Se on muuten erinomaisessa kunnossa, mutta tukka on takkuinen ja kampaus hajonnut. Hiukset on kiinnitetty vain edestä ja sivuilta päähän ja alunperin vedetty poninhännälle, niin että osa hiuksista (jotka on vähän pidempiä kuin muut hiukset) on kierretty poninhännän solmun ympärille.
Miten saisin hiukset selviksi ja kuten ne olivat aikoinaan? Muuten nukke on kuin tuliterä, vaatteet sain myös korjattua.
Miten selvittää barbien tukka?
16
11225
Vastaukset
- barbityttö
mulla oli vähän aikaa sitten ihan sama ongelma, ja kastelin barbin hiukset läpikotoisin vedessä, ja sitten kampasin varovasti.
kasteleminen auttaa, sillä silloin hiukset asettuvat paremmin, ja ne on helpompi selvitellä.- Anonyymi
Mulla toimi. Hyvä konsti🙂
- Parpiina
Ainakin ihan tavallinen hiusten hoito-aine auttaa myös useimmiten, se vähän pesee ja ennenkaikkea sisältää vähän voidetta. Pestään tietty pois. Liian kuumaa vettä ei saa koskaan käyttää.
- Anonyymi
Mulla toimi tosi hyvin. Kiitos vinkistä👍
- Anonyymi
Minulla ei tominu
- Barbiegirlll
Vautsi, jos olet löytänyt tosi vanhan Barbien.. Arvoa alkaa jo olemaan. Onkohan se sellaisen tosi vanhan näköinen, jonka silmät ovat sellaiset vinot ja raskaasti meikatut ja vartalo ilmiselvä Marilyn Monroe?
ÄLÄ missään nimessä käytä sitten kuumaa vettä pesemiseen, jos laitat tukkaan vaikkapa rullan ja dippaat tukan tulikumaan veteen, se kikkara jää siihen. Halpa permis. Ja kannattaa myös käyttää mahdollisimman luonnonmukaista hoitoainetta. :) Sopii myös vartalolle.- me
Me ollaan sitä mieltä,että hiukset aukeaa kun ottaa HYVÄN harjan ja lähtee vaan selvittelemään.Jos ei auta niin ota pahimmassa tilanteessa sakset apuun.Mutta älä vain leikkaa hiuksia niin että ne näyttää kynityiltä,siisti saksilla vain pahimmat takut. VAROVASTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ONNEA!:)
- PAtino
Alla olevasta linkistä pitäisti päästä sivuille, jossa opetetaan Barbin tukan selvittely kädestä pitäen. Ajattelin kokeilla tätä kirpparilta ostamani Barbin hevosen harjaan ja häntään...katsotaan onnistuuko! Onnea matkaan!
http://www.thebdoll.com/index.php?option=com_content&view=article&id=66:straightening-and-perm&catid=34:Customizing Barbie&lang=fi - Pikkuneitini
AUTTAKAA! Sain pienenä nuken jonka hiukset olivat todella nätit ja pitkät...nyt ne on afrolla ja tosi lyhyet..miten saan ne taas ihaniksi suoriksi hiuksiksi,olen kokeillut: harjata ja pestä hitoaineella mutta ei auta! ): HELP ME
- Pikkuneitini
Mulla sama ongelma..sain pienenä nuken ja nyt sen hiukset vaan on kuin afro...en tiedä mitä tehdä... );
- Barbielover
Laitan aina vauvaöljyä tosi pahoihin selvityskohtiin...kokeile vaikka,tepsii! :)
- Nukkeilija
Ihmisten hiusten hoitoaine ei itseasiassa ole läheskään yhtä hyvä, kuin pyykin huuhteluaine. (Valitse mielellään hajuton, varsinkin jos olet myyntiaikeissa.) Nuken hiukset ovat tekokuitua, eli niihin tehoaa paremmin ihan perus pyykinhuuhteluaine. (Eikä sekään mikään taika-aine ole, kaikkein huonokuntoisimpia hiuksia ei aina saa pelastettua, parempi kuitenkin kuin hoitoaine.)
Monet tukat tullut selvitettyä. :)- Nukkeilija
Aijoo ja muovipiikkistä kampaa ei kannata käyttää, ei varsinkaan niitä nukkejen mukava tulevia. Paras lopputulos tulee metallipiikkisellä kammalla.
- Anonyymi
Ei toiminu
- Anonyymi
Leikkaa sille kananpersetukka niinkuin kaikki muutkin vanhat akat tekevät!
- Anonyymi
Eiköhän niin Barbin kuin Keninkin tukkia selvitellä mehtäkonneella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409