Kovin noi eläinlääkärit yrittää mulle vakuuttaa, että mulla on kuoleman rajamailla häilyviä kissoja.
Pistän pari kuvaa. Jokainen vetäköön oman johtopäätöksensä.
Toi mustavalkoinen 14-v meni sinne itse, ei tarvinnut auttaa;) Toi häveliäämpi täyttää helmikuussa 15
Jos ei tuu kasvaimia tms. niin 20 pitäisi mennä ihan kevyesti, ehkä vähän ylikin?
http://i80.photobucket.com/albums/j175/elomax/kissa.jpg
http://i80.photobucket.com/albums/j175/elomax/kissa2.jpg
14-15 vuotias kissa "vanha"?
9
1420
Vastaukset
- Poti
,,,
- Batman1415
En mä sitten tiedä noista lääkäreiden höpinöistä, mutta esm. mun esivanhemmat ovat puhuneet kissoista, jotka oli puolivillejä ja elelivät kevyesti yli 20
Sanokoon mitä sanovat, mutta todellisuudessa hyvin pärjänneen kissan k-ikä on n.18-22 vuotta.
- Batman1415
Pitkän elämän salaisuus on se, ettei vedä tyyliin "aina ruokaa"?
Jos kissalla on pahimmassa tapauksessa 10-11 vuotiaana 10-kiloa ylipainoa, niin voi olla ihan varma, että ennemmin tai myöhemmin takapää pettää, pumppu poksahtaa yms.
Heh, jonkun purkin(ison)kyljessä sanottiin, että kissa syö koko purkillisen päivässä???
Mä annan 3-kertaa päivässä reippaan ruokalusikallisen...
Kourallinen kuivamuonaa on jatkuvasti tarjolla, mutta sitä ne ei syö kuin pitkin hampain.
Kourallinen riittää vähintään viikon.
Kissa osaa pummaamisen harvinaisen hyvin. Mutta jos haluaa ystävän pysyvän hyvässä kunnossa mahdollisimman pitkään, niin kannattaa käyttää silmälappuja ja korvatulppia...- catcat
Usein nuo ruokapurkkien kyljissä olevat annostuohjeet ovatkin lievästi sanottuna yliammuttuja. Meillä syödään kyllä reippaasti vähemmän mitän ruokavalmistajat suosittelevat.
Ja kyllähän 14-15 vuotias kissa on jo vanha, mutta ei se silti tarkoita että pian jo kupsahtaisivat. Kissa voi olla vanha, mutta silti erittäin virkeä ja hyväkuntoinen. :)
- on pian
18v. poikakissa.uskon että on vielä muutama elinvuosi eli ei hätää sullakaan jos vaan terveyttä riittää kisuleilla. nauti vaan jokaisesta päivästä kissojes kanssa sanoi ell mitä sanoi. ;)
- Jokupahan
Luulis että elli tietää mistä puhuu, mutta jos kissa ei ole viime vuosina vaisuuntunut, niin miten se osaa ennustaa sen päivien olevan päättymässä...
Toisaalta eläimethän "huonontuvat" ihan älyttömän nopeasti sitten kun sen aika tulee. Tänään ihan terve kissa voi kuolla ns. vanhuuteen vaikka viikon päästä.- juuri
vanha kissa on terveenä ja virkeänä loppuun asti,sitten kun kuolema lähestyy niin yhtääkkiä menee NOPESTIKIN sitte et kuolee.... ja ootteko huomannu millo ruokapakkauksissa kissa on SENIORI eli siis vanhus---> 7vuotiaana, siis 7v!!! voi herran isä!
- ehkäpä..
juuri kirjoitti:
vanha kissa on terveenä ja virkeänä loppuun asti,sitten kun kuolema lähestyy niin yhtääkkiä menee NOPESTIKIN sitte et kuolee.... ja ootteko huomannu millo ruokapakkauksissa kissa on SENIORI eli siis vanhus---> 7vuotiaana, siis 7v!!! voi herran isä!
se on ihan tutkittu juttu, että siinä iässä kissa alkaa tarvitsemaan taas vähän toisenlaista sapuskaa, niin pärjää vielä paremmin ja kauemmin.. ei se tarkoita sitä, että kissan saa haudata pian.
- 19 1/2 vuotias
leikattu narttukissa. Ollut tähän asti terve, vauhti ei tietenkään ole sama kuin nuorena.
Ihan äskettäin huomattiin että Rölli on lähes kuuro. Ollaa testailtu kuuloa kaikenlaisilla kolauksillä ja muilla kovilla äänillä Röllin selän takana, ei edes korviaan käännä. Tänään kun laitoin imurin käyntiin nukkuvan Röllin vieressä se heräsi, eli ilmeisesti sen kuitenkin kuuli.
Muuten vielä on kunnossa, ruoka maistuu ja vettä ei juo enempää kuin ennenkään (munuaiset siis toimii toistaiseksi).
Ikää kyllä on jo niin paljon, että olemme jo mielessämme valmistautuneet siihen, että se viimeinen matka voi olla hyvinkin lähellä.
Hyvin yksilöllistähän kissan ikä on, jotkut ovat vanhuksia jo alle 10 vuotiaina ja sit on näitä Supermammoja jotka elävät tosi iäkkäiksi.
Nautitaan näistä Supermammoista ja -papoista niin kauan kun on vielä aikaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2782593Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772443SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis542192Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj701854- 1201618
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591544- 1341396
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731298Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.871109Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761089