Moro
Miten voyagerin liukuoven verhoilun saa irti? Kuulemma siellä on mahdollisesti joitakin muovikiinnikkeitä, ruuveja ei ainakaan löydy.
Voyagerin -02 oviverhoilu
10
1225
Vastaukset
- +29cm
Aloita irrotus ikkunan yläpuolelta, muistaakseni takayläkulmasta. Etene sieltä liukuoven etureunaan päin. Kun olet päässyt luikuoven etualakulmaan, paina ovi lukkoon, jolloin se nysväke painuu sisään. Matkalla on useita valkoisia ja keltaisia vastakkain painetun nastan näköisiä kiinnikkeitä, joita itsellä meni pari poikki, mutta sain kaikki takaisin niin, ettei nuo kaksi haittaa. Kasaaminen käänteisessä järjestyksessä. Kun homman tekee rauhassa ja hyvässä valossa, niin ei se mikään paha nakki ole.
- jiitee
Kiitos neuvosta. Oven sisällä on jokin metallinen osa löysällä/irti ja kolisee häiritsevästi montuissa.
- kolisi myös
jiitee kirjoitti:
Kiitos neuvosta. Oven sisällä on jokin metallinen osa löysällä/irti ja kolisee häiritsevästi montuissa.
Mun voyagerissa vm 02 kolisi / rämisi epätasaisella pinnalla ajettaessa. Irroitin oviverhoilun mutta en löytänyt mitään. Äänilähde paikantui takajarrupaloihin jotka pääsivät liikkumaan!! Irroitin palat ja väänsin palojen takapuolella olevia peltisuikaleita "jousia" hieman ulos päin niin hiljeni kolina ja räminä.
- +29cm
jiitee kirjoitti:
mutta... takajarrupaloista, kuulema, se tulee. Itse laitoin superlonia pellin ja vaakatasossa menevän pianolangan väliin, joka menee oven takaosan lukosta siihen nysväkkeeseen, josta näkee, onko ovi lukossa vai ei. No tuo ei auttanut, mutta täällä joku viisas tiesi sanoa, että takajarrupalat "vähän hölskyy" töyssyissä. Itse tutkin mm. tunkin, varapyörän, pakoputken kiinikkeineen, pakoputken päällä olevan lämpösuojalevyn, liukuoven mekanismeja yms.
Ole siinäkohtaa varovainen, kun alat irroittamaan keltaisia nastoja, jotka pitävät sisäpanelin kiinni ikkunan alareunan alla. Nuo meni itseltä poikki. Valkoisia nastoja ei mennyt yhtään ihan kokonaan rikki. - jiitee
+29cm kirjoitti:
mutta... takajarrupaloista, kuulema, se tulee. Itse laitoin superlonia pellin ja vaakatasossa menevän pianolangan väliin, joka menee oven takaosan lukosta siihen nysväkkeeseen, josta näkee, onko ovi lukossa vai ei. No tuo ei auttanut, mutta täällä joku viisas tiesi sanoa, että takajarrupalat "vähän hölskyy" töyssyissä. Itse tutkin mm. tunkin, varapyörän, pakoputken kiinikkeineen, pakoputken päällä olevan lämpösuojalevyn, liukuoven mekanismeja yms.
Ole siinäkohtaa varovainen, kun alat irroittamaan keltaisia nastoja, jotka pitävät sisäpanelin kiinni ikkunan alareunan alla. Nuo meni itseltä poikki. Valkoisia nastoja ei mennyt yhtään ihan kokonaan rikki.Mites nämä liukuoven laakerit, millä rasvaatte näitä koska nekin saattavat aiheuttaa kolinaa koska melkoisia pystysuuntaisia välyksiä niissäkin näkyy olevan.
- +29cm
jiitee kirjoitti:
Mites nämä liukuoven laakerit, millä rasvaatte näitä koska nekin saattavat aiheuttaa kolinaa koska melkoisia pystysuuntaisia välyksiä niissäkin näkyy olevan.
Kyllä mullakin liukuovi avattuna nuosee ja kolisee aika lailla, mutta kun ovi on kiinni, ei niissä paljoa klappia ole lihasvoimalla vääntäessä ole. On tosin lähtenyt maali liukuoven etuyläkulmasta ja siitä, mihin se ottaa kiinni, kun kori/runko vääntyy.
Rasvaa en ole lisännyt, ainakaan itse. En tiedä levitetäänkö natusania huollossa. - Kimmo_L.
+29cm kirjoitti:
Kyllä mullakin liukuovi avattuna nuosee ja kolisee aika lailla, mutta kun ovi on kiinni, ei niissä paljoa klappia ole lihasvoimalla vääntäessä ole. On tosin lähtenyt maali liukuoven etuyläkulmasta ja siitä, mihin se ottaa kiinni, kun kori/runko vääntyy.
Rasvaa en ole lisännyt, ainakaan itse. En tiedä levitetäänkö natusania huollossa.Moikka,
No entäs tiedätteko, kuinka etuoven verhous puretaan ? ainakin kahvojen alla on ruuveja...
Mun -03 Vojakkerini oikean etuoven kaiutin lakkasi kuulumasta ja ajattelin katkosremontin yhteydessä asentaa paremmat kaiutinelementit (lienevät 6x9 )
Osaatteko auttaa ?
T: Kimmoäl - kolinat
kolisi myös kirjoitti:
Mun voyagerissa vm 02 kolisi / rämisi epätasaisella pinnalla ajettaessa. Irroitin oviverhoilun mutta en löytänyt mitään. Äänilähde paikantui takajarrupaloihin jotka pääsivät liikkumaan!! Irroitin palat ja väänsin palojen takapuolella olevia peltisuikaleita "jousia" hieman ulos päin niin hiljeni kolina ja räminä.
paikantui niihin ohjureihin, jotka on liukuoven etureunassa. Ovessa kieli, joka menee ovenpielen koloon. Ovenpielessä oleva kolo (muovinen osa kahdella ruuvilla kiinni) oli kulunut, siinä on sisällä kumiset luiskat, jotka oli kuluneet kokonaan pois ja näin ovi pääsi kolisemaan. Helppo todeta, kun painat ovea sisäänpäin sen ollessa kiinni, painuu muuten huomattavasti jos osat kuluneet. Oli muuten hyvin hinnoteltu osa, 22e muovikalikasta jonka valmistus ei maksa 20:tä senttiä.
- jiitee
kolisi myös kirjoitti:
Kiitos neuvostasi, sisemmästä jarrupalasta oli ne kiinnityspellit vääntyneet ja pala pääsi kolisemaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408227
- 1265247
- 1433646
- 693568
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353524- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352021- 281786